Jump to content

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


Recommended Posts

38 minut temu, ewemarkam napisał:

Vredstein Quatrac 5 mam bo pan oponiarz mi kazał, są niestabilne i już 2 razy wyważałem. Micheliny miałem i były super. Nigdy lepszych nie miałem

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Widzę dalej brniesz. Naprawdę polecam dobrą szkołę jazdy i jazdę na torze a przekonasz się o czym mówię. Dla mnie zatrzymanie się w awaryjnej sytuacji o te kilka metrów może oznaczać czyjeś życie lub

Nie wiem skąd ta opinia...  typowy śniegowiec to Nokian Hakkapeliitta! a linia opon A i WR to opony konstruowane pod typowe warunki środkowo-europejskie. Z tym że A to bardziej opona autostr

Po pierwsze, jeżeli ma być dobrze na sniegu to zapomnij o oponie 225/45 i skup się na 205/50 Po drugie zdecydowanie wybieraj bieżniki kierunkowe niz asymetryczne, bo co do ogólnej zasady lepiej spisu

Posted Images

20 minut temu, limeryk napisał:

 

Ojj coś Ci się źle zacytowało, z resztą teraz też. Ale to nie moja wypowiedź. Ale z Vredstein jestem zadowolony, nie ma problemu z nimi. Swoją drogą powinieneś je wyważać przynajmniej raz w roku. Ja to robię dwa razy, na wiosnę i przed zimą. Bo opona się zużywa po prostu. Przed montażem letnich czy zimowych kół i tak powinieneś je wyważyć.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, PR7EMEK napisał:

Ktoś ze Szczecina też miał takie w forku i polecał.

Trzeba sobie zadać pytanie, jakie są zimy w Szczecinie, a jakie na Podkarpaciu? Każda kolejna zima utwierdza mnie w przekonaniu, że nigdy nie stanę się posiadaczem wielosezonówek, zawsze (kilka / kilkanaście dni w sezonie) mam ubaw jak sąsiedzi próbują wyjechać pod górę, która zaczyna się koło mojego domu na wielosezonach:)

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Giresse napisał:

Każda kolejna zima utwierdza mnie w przekonaniu, że nigdy nie stanę się posiadaczem wielosezonówek,

A ja z kolei odwrotnie..:D Mnie każda kolejna "zima" której z roku na rok jest (i niestety będzie..) coraz mniej przekonuje że dla mojego FXT zimówki są już zbędne.. I teraz tyko Cross Climate..B)

 

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Też mają samochody z napędami? Czy ośki?

Dobre pytanie.., zakładam że jednak ośki.., sam kiedyś mieszkałem na osiedlu z takim b. stromym podjazdem po kostce i miny sąsiadów gdy ja już wracałem w sobotę ok. 10.00 z ciepłym pieczywem (wtedy była Honda CR-V z naprawdę kiepskim 4x4 - ale jednak był..) a oni od 8.00 cały czas usiłowali wyjechać do góry na wszystkie sposoby..;)  Bezcenne..

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Też mają samochody z napędami? Czy ośki?

Głównie ośki, ale sąsiad ma mini countryman-a, drugi Sx4 obydwa na wielosezonówkach i też nie dają rady - podjazd ma ze 100 m, ale jest stromy.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Dzik44 napisał:
5 godzin temu, Giresse napisał:

Każda kolejna zima utwierdza mnie w przekonaniu, że nigdy nie stanę się posiadaczem wielosezonówek,

A ja z kolei odwrotnie..:D Mnie każda kolejna "zima" której z roku na rok jest (i niestety będzie..) coraz mniej przekonuje że dla mojego FXT zimówki są już zbędne.. I teraz tyko Cross Climate..

Bardzo się cieszę, że jesteś zadowolony, ja nie mogę sobie pozwolić na taki "luksus", no może gdybym mieszkał w Grudziądzu:).

 

Należy zadać sobie kilka pytań wybierając opony na zimę:

1. w jakim regionie np. Polski samochód jest użytkowany,

2. czy samochód użytkowany jest głównie w mieście, w trasach itp,

3. jaka jest topografia terenu, w którym się poruszasz (płasko, górki, góry),

4. czy Twoja okolica jest objęta utrzymaniem zimowym,

5. jak historycznie wyglądają zimy "na Twoim terenie",

6. czy możesz sobie pozwolić na luksus braku mobilności - na to pytanie odpowiem sam - NIE. Choćby było tylko parę takich dni, nawet jeden w roku, w którym opony zimowe uratują mi du.ę, i pozwolą wyjechać, bezpiecznie podróżować oraz dojechać do celu, będzie, to dla mnie jedyna opcja na zimę.

   i na koniec

7. czy opona wielosezonowa "jest lepsza" w jakimkolwiek aspekcie od opony letniej w lecie, a zimowej w zimie.

 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Mam je dopiero co założone więc ze śnieżną zimą jeszcze się nie spotkałem, z latem również. Opony są miękkie więc latem... też będą miękkie ;) . W silnym deszczu już jechałem ale nie miałem wtedy okazji do mocnych hamowań więc trudno mi cokolwiek powiedzieć jak się trzymają drogi. Trochę jestem zawiedziony hałasem jaki wytwarzają (69dB na etykiecie), myślałem, że będą cichsze ale dramatu nie ma. Na zakrętach trochę bardziej je słychać. Letnie Yokohamy są głośniejsze.

 

24 listopada mam SJS, może po tym będę miał coś więcej do powiedzenia na temat moich Nokian WeatherProof.

 

Dzięki za odpowiedź, pocieszające że Yokohamy jednak są jeszcze głośniejsze, miałem je na lato Geolandar G95 i są tragiczne nie tylko pod względem głośności. Zaryzykuje i zdecyduje się na WeatherProof, po przeglądniętych testach raczej nie obawiam się że nie dadzą rady sobie w zimie, i o bym nie był w błędzie :) Przypuszczam że nawet lepiej będzie sobie radzić niż jakaś budżetowa zimówka - bardziej zastanawia mnie co będzie w lecie, ale to się okaże.

 

Mieszkam w mieście na pograniczu bieszczad, płaski teren należy tu do rzadkości, żeby dostać się do domu muszę pokonać ok. 800m podjazdu o sporym nachyleniu, do tej pory jeździłem na zimowych Nokianach WR D3 i większości przypadków było naprawdę dobrze, dopóki nie zrobił się lód pod śniegiem - porównanie będę miał i zdam relację jak sobie radzą.

 

 

Link to post
Share on other sites

Tylko że w takim Subaru trzeba założyć łańcuchy na obie osie.

jak są mrozy to łańcuchy się nieciekawie zakłada

dobre łańcuchy z prostym zapinaniem i dobrym naciągiem które są trwałe to wydatek kilkaset złotych na jedną oś.

 

Wcześniej w domu mieliśmy auto z napędem na ośkę i łańcuchy tanie marketowe nie wytrzymały jednego wyjazdu (złapały przy boksowaniu o płyty i się zerwały)

W tańszych łańcuchach trzeba przejechać kilkaset metrów zatrzymać się znów i je dociągać.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Te Yokohamy nie tanie za sztukę.

mam doświadczenie z Kumho i Toyo to dobre opony choć Toyo stosunkowo szybko się ścierają za to dobrze kleją.

Opony te są przyzwoite jeśli chodzi o procesy starzenia.

Opony Japońskich producentów mają moim zdaniem zaniżone właściwości przyczepność na mokrym.

 

 

W Audi quattro mam założone kumho wintercraft wp51 dobrze sie na nich jeździ.

Należy pamiętać że można zaprojektować opony pod testy...

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 8.11.2019 o 16:26, NieMamSpania napisał:

Witam a co sądzicie o tych

 

1D3E3243-0283-48F1-9FB4-CDE5D2074281.pngna zimę mam Yoko, ale Bluearth V905, czy jakoś tak.... dają radę....

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.11.2019 o 15:17, Dzik44 napisał:

Na FXT mam od wiosny nowe Micheliny Cross Climate  AO  XL w tym rozmiarze.., i do dej pory są super, czekam na zimę to będę mógł powiedzieć coś więcej..;)

no więc po poprzedniej zimie.... błoto pośniegowe - super, ale już na ubitym śniegu czy lodzie dramat!!! serio dramat:toobad: ZERO trzymania bocznego.... jeszcze hamowanie czy ruszanie do ogarnięcia, ale zsuwanie w zakręcie NIE!:krecka_dostal:

Link to post
Share on other sites

Jak doczekamy takiej zimy (co przy obecnych zmianach wcale nie jest takie pewne i coraz rzadsze..) to porównam odczucia..;)

Ale na lodzie czy ubitym śniegu to ja nie znam opon (chyba że z kolcami..) na których jest super...:book:

 

Link to post
Share on other sites

Po wielu nieprzespanych nocach i niezliczonych porównaniach proszę Kolegów i Koleżanki i poradę.

Zdecydowałem się na kupno jednych z niżej wymienionych opon w rozmiarze 215 65 16 (Forester SG 156km, podniesiony):

- Kormoran SUV Snow,

- Dębica Frigo HP2.

Z tego co wyczytałem - Kormoran to XL czyli opona wzmocniona, co do Dębicy nic nie wiem.

Prosiłbym o opinię kogoś kto na tych oponach jeździ a nie gdzieś coś czytał itp. (opinie na stronach oponiarskich i porównywarkach już sam przeczytałem).

Nie liczę na poradę w stylu "dodaj kilka stówek i kup xxxxx".

Link to post
Share on other sites
W dniu 17.11.2019 o 15:02, Dzik44 napisał:

Jak doczekamy takiej zimy (co przy obecnych zmianach wcale nie jest takie pewne i coraz rzadsze..) to porównam odczucia..;)

Ale na lodzie czy ubitym śniegu to ja nie znam opon (chyba że z kolcami..) na których jest super...:book:

 

Ok. To trudne, ale Yoko V905 dają radę a CrossClimaty uciekają na boki... Ostrzegam tylko :D myślę że ta wada nie przekreśla ich ! super odprowadzają wodę, pewnie idą i hamują na szutrze i wielu innych zalet. Ale liniowy bieżnik, bez jakiegoś złamania chyba daje właśnie ten efekt... łyżwy się rozjechały...

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.11.2019 o 11:20, kreit napisał:

 

Dzięki za odpowiedź, pocieszające że Yokohamy jednak są jeszcze głośniejsze, miałem je na lato Geolandar G95 i są tragiczne nie tylko pod względem głośności. Zaryzykuje i zdecyduje się na WeatherProof, po przeglądniętych testach raczej nie obawiam się że nie dadzą rady sobie w zimie, i o bym nie był w błędzie :) Przypuszczam że nawet lepiej będzie sobie radzić niż jakaś budżetowa zimówka - bardziej zastanawia mnie co będzie w lecie, ale to się okaże.

 

Mieszkam w mieście na pograniczu bieszczad, płaski teren należy tu do rzadkości, żeby dostać się do domu muszę pokonać ok. 800m podjazdu o sporym nachyleniu, do tej pory jeździłem na zimowych Nokianach WR D3 i większości przypadków było naprawdę dobrze, dopóki nie zrobił się lód pod śniegiem - porównanie będę miał i zdam relację jak sobie radzą.

 

 

Mi tam Nokiany nie siadły - może ja dziwny jestem albo za dużo sobie wyobrażałem , na tą zimę kupiłem BF Goodrich G-force winter 2 - ciekaw jestem jak będzie o ile śnieg się pojawi

Link to post
Share on other sites

W Foresterze SG 2.0 N/A 125KM miałem kiedyś opony zimowe Yokohama Geolandar I/T 205/70/R15. Jazda zimą główie po mieście i w trasy, wszystko właściwie prawie wyłącznie po asfalcie -- nie miałem kłopotów, ale też i żadnego porównania do innych opon (to mój pierwszy samochód). Felgi "klasyczne foresterowe", z oznaczeniami jak na zdjęciach poniżej (źródło: allegro, zdjęcie przykładowe).

 

Teraz potrzebuję kupić nowy komplet. Przeglądam oferty w sklepach i mam dwa pytania:

 

1) Czy są jakieś tolerancje w wymiarze opon pasujących dla takich felg? Jeśli tak, to jakie? Na przykład, czy 205/65/R15 byłyby OK? Albo 215/65/R15? Czy lepiej trzymać się tego co było, czyli 205/70/R15?

 

2) Nie wiem jak oceniane są ww. Geolandary, ale ktoś polecił mi:

a) Sava Eskimo S3/S3+

b) Barum Polaris 5

c) Firestone Winterhawk 3

Czy któraś z nich to sensowny wybór? Niestety, niektóre z nich są tylko w rozmiarze 205/65/R15, nie ma 205/70/R15.

 

Ewentualnie czy są jakieś o sensownej, w miarę dobrej renomie w klasie ekonomicznej, które możecie zasugerować?

 

pozdrawiam

geos

 

Screenshot - 21.11.2019 - 21:55:30.png

Screenshot - 21.11.2019 - 21:55:16.png

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 17.11.2019 o 20:11, Adam_lbn napisał:

Po wielu nieprzespanych nocach i niezliczonych porównaniach proszę Kolegów i Koleżanki i poradę.

Zdecydowałem się na kupno jednych z niżej wymienionych opon w rozmiarze 215 65 16 (Forester SG 156km, podniesiony):

- Kormoran SUV Snow,

- Dębica Frigo HP2.

Z tego co wyczytałem - Kormoran to XL czyli opona wzmocniona, co do Dębicy nic nie wiem.

Prosiłbym o opinię kogoś kto na tych oponach jeździ a nie gdzieś coś czytał itp. (opinie na stronach oponiarskich i porównywarkach już sam przeczytałem).

Nie liczę na poradę w stylu "dodaj kilka stówek i kup xxxxx".

 

Ja jak mialem 2 3 lata temu forka kupiłem mu debica frigo hp2 i super - tyle ze nie wiem jak na sniegu bo go sprzedalem, wiec uzytkowalem je w warunkach zwyklej polskiej bezsnieznej zimy, jesieni. Jedne co mi utkwilo - spalanie na nich zmniejszylo sie i przejezdzalem 30 -70kmh wiecej niz na innych oponach. 

Link to post
Share on other sites

Ja proszę o poradę. Mam H6 2004 legacy i chce mu kupic jakies ciche zimowki,  maja dobrze spisywac sie na mokrym, miec wysoki index predkosci 240 w z wyż i tyle. :) w internetach moge kupić takie opony juz za jakies smieszne pieniadze i serio 200 160 zl za opone yo nie za malo aby byla dobra? 

Link to post
Share on other sites

Chyba trochę za mało. Kupiłem Yokohamy 245/40 R18, słabe bo słabe ale na Warszawę powinny wystarczyć, i w Oponeo wyszło jednak 500 za sztukę. Oczywiście, jak będziesz miał cały czas świadomość jak guma się zachowuje, to będziesz jeździł na wszystkim. Jak słabe, to wolniej, większe odstępy i jakoś będzie. Chyba, że ja dałem się oszukać, a Twoje będą lepsze. Takie czasy, że nigdy nic nie wiadomo.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, mz56 napisał:

Chyba trochę za mało. Kupiłem Yokohamy 245/40 R18, słabe bo słabe ale na Warszawę powinny wystarczyć, i w Oponeo wyszło jednak 500 za sztukę. Oczywiście, jak będziesz miał cały czas świadomość jak guma się zachowuje, to będziesz jeździł na wszystkim. Jak słabe, to wolniej, większe odstępy i jakoś będzie. Chyba, że ja dałem się oszukać, a Twoje będą lepsze. Takie czasy, że nigdy nic nie wiadomo.

Tylko Ty masz rozmiar który do najtańszych nie należy, a kolega pewnie ma 225/45/17 które już są dużo tańsze.

Link to post
Share on other sites

Masz rację, ale Legaś na 145 R 14 też raczej nie jeździ. Szczególnie z takim indeksem prędkości. Jakby nie było H6.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...