Jump to content

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Widzę dalej brniesz. Naprawdę polecam dobrą szkołę jazdy i jazdę na torze a przekonasz się o czym mówię. Dla mnie zatrzymanie się w awaryjnej sytuacji o te kilka metrów może oznaczać czyjeś życie lub

Nie wiem skąd ta opinia...  typowy śniegowiec to Nokian Hakkapeliitta! a linia opon A i WR to opony konstruowane pod typowe warunki środkowo-europejskie. Z tym że A to bardziej opona autostr

Po pierwsze, jeżeli ma być dobrze na sniegu to zapomnij o oponie 225/45 i skup się na 205/50 Po drugie zdecydowanie wybieraj bieżniki kierunkowe niz asymetryczne, bo co do ogólnej zasady lepiej spisu

Posted Images

obiecałem "dwa słowa" po opadach śniegu:

PEŁNA KONTROLA...

 

Yokohamy nawet w balonie 195/80/15 trzymają jak dzikie,

nie strach jechać, hamować nawet złapać pobocza...

cały czas pewnie,

a i bączki dziś rano a'la Hołek  bez uczucia, że guma z opony zjeżdża...

Link to post
Share on other sites

Napisz lepiej jakiej wysokości był fabryczny bieżnik

 

GY w tym rozmiarze ma wg suwmiarki ma wysokość 9,1mm

 

Wysokość bieżnika w głównej mierze decyduje o odczuciach na śniegu,

GY Ultra Grip 7+ w rozmiarze 215/55R16 ma wysokość 8,1mm ale jako jedna z niewielu ma rant ochronny na flegi co dla mnie w zimę  est super krytyczne w imprezie. W foresterze przy 215/60R16 przy szerokości felgi 6,5J to guma bardzo wystaje na zewnątrz i w trochę naturalny sposób chroni felgę.

Link to post
Share on other sites

Może ktoś z Was jeździ na nokianach wr d4 i chciałby się podzielić opinią o zachowaniu opony na mokrej nawierzchni? Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania. Opona w niektórych rozmiarach ma klasę A (wg etykiety) na mokrym.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Panther napisał:

Może ktoś z Was jeździ na nokianach wr d4 i chciałby się podzielić opinią o zachowaniu opony na mokrej nawierzchni? Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania. Opona w niektórych rozmiarach ma klasę A (wg etykiety) na mokrym.

WRD4 to jedna z najlepszych opon zimowych na jakich miałem okazję jeździć. I masz rację, że w niektórych rozmiarach ma klasę A na mokrym (mam takie w Octavi). I prawdą jest też, że ta opona lepiej sprawuje się na Octavi niż na Forku. Musisz jednak pamiętać, że to zupełnie inny rozmiar opony. Pomimo klasy B na Forku sprawuje się również rewelacyjnie w moim odczuciu. Musisz ją wyczuć na początku i nie panikować przy pierwszym "ugięciu" w łukach. Pomimo tego "ugięcia" opona dalej trzyma nawet przy dalszym dokręcaniu na łukach.  A jeżeli chodzi o hamowanie to sam Forek nie jest mistrzem hamowania ale opona mu w tym na pewno nie przeszkadza. :mrgreen:

Edited by GÓRAL z Łodzi
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Panther napisał:

Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania.

Nie potwierdzam. Bardzo przewidywalna opona, świetna w warunkach zimowych. Zapewnia na śliskim świetną trakcję przy przyspieszaniu, a to może powodować, że ludzie jeżdżą szybciej i pewniej, a potem jest zdziwienie jak chcą zahamować ;)

Link to post
Share on other sites

Nokian WR D3 - mogę uczciwie polecić. :)
Przetestowana na śniegu głęboki, na drodze odśnieżonej i z lekka oblodzonej, na błotku pośniegowym - trzyma rewelacyjnie. Auto się bardzo przewidywalnie prowadzi. 

Link to post
Share on other sites
Może ktoś z Was jeździ na nokianach wr d4 i chciałby się podzielić opinią o zachowaniu opony na mokrej nawierzchni? Znalazłem kilka opinii o długiej drodze hamowania. Opona w niektórych rozmiarach ma klasę A (wg etykiety) na mokrym.
Teraz już drugi sezon mam założone te opony i plecam.

Zachowanie jest bardzo przewidywalne, a jazda bezpieczna.

Wyraźnie cichsze od aktualnych letnich i bardziej komfortowe.
Link to post
Share on other sites
W dniu 30.11.2017 o 23:39, AdaSch napisał:

Napisz lepiej jakiej wysokości był fabryczny bieżnik

 

Wezwany do raportu, melduję, Yokohamy:   8,5 mm wg mojej mało profesjonalnej suwmiarki

(nie sugerować się zdjęciem tu jest jakieś 6,5 na boku bieżnika złapane i dociśnięte za mocno, ponowny pomiar był 8,5-8,6mm)

2017-12-04-1654.jpg

Edited by Herbert
uściślenie co do opon - Yokohamy
Link to post
Share on other sites

Również potwierdzam pozytywne opinie odnośnie WR D4. Opona świetnie trzyma się drogi zarówno na mokrym jak i śniegu. Dzisiaj nawet trochę smutny byłem bo wszyscy zachwalali warunki drogowe: tablice świetlne nad drogą :"uwaga śliska nawierzchnia", w radiu: "uwaga ślisko", sms od żony : "na drogach mnóstwo wypadków, jest bardzo ślisko" i co? I d^pa a nie ślisko. Naobiecywali a nic z tego nie wyszło ; )

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Również potwierdzam - mam na Legacu WR D4 od zeszłego sezonu. O tym że jest ślisko dowiedziałem się dopiero jak wsiadłem do samochodu żony (na Michelinach) i nie byłem w stanie ruszyć. Na mokrym przy niższych temperaturach również dużo lepsze niż letnie Pirelli.

Link to post
Share on other sites
Wezwany do raportu, melduję, Yokohamy:   8,5 mm wg mojej mało profesjonalnej suwmiarki
(nie sugerować się zdjęciem tu jest jakieś 6,5 na boku bieżnika złapane i dociśnięte za mocno, ponowny pomiar był 8,5-8,6mm)
2017-12-04-1654.thumb.jpg.eeff600c74395069ea2479f597c51f95.jpg
Super, cenne info

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.12.2017 o 20:29, Herbert napisał:

Wezwany do raportu, melduję, Yokohamy:   8,5 mm wg mojej mało profesjonalnej suwmiarki

(nie sugerować się zdjęciem tu jest jakieś 6,5 na boku bieżnika złapane i dociśnięte za mocno, ponowny pomiar był 8,5-8,6mm)

 

hm....., Pirelli Cinturato Winter ma 8,5 na bokach, a 9,5 na środku.

Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za opinie o nokianach wr d4. Znalazłem b. negatywny wpis n.t. tych opon m. in. na wulkaniście - stąd pytanie. Ostatecznie, jak w dowolnym sklepie internetowym  prześledzimy opinie klientów np. o geolanderach - będą jak najbardziej  pozytywne.

Wr d 4 wygląda mi na typową oponę śniegową. Polecicie jakąś zimówkę na obecne warunki pogodowe (niekiedy typowo zimowe, jak zjedziemy z asfaltu dużo błota i to wcale nie pośniegowego, wieczorem lub nad ranem szklanka na czarnym)?

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Panther napisał:

Dzięki bardzo za opinie o nokianach wr d4. Znalazłem b. negatywny wpis n.t. tych opon m. in. na wulkaniście - stąd pytanie. Ostatecznie, jak w dowolnym sklepie internetowym  prześledzimy opinie klientów np. o geolanderach - będą jak najbardziej  pozytywne.

Wr d 4 wygląda mi na typową oponę śniegową. Polecicie jakąś zimówkę na obecne warunki pogodowe (niekiedy typowo zimowe, jak zjedziemy z asfaltu dużo błota i to wcale nie pośniegowego, wieczorem lub nad ranem szklanka na czarnym)?

 

WR D4 to znakomity kompromis dla wszystkich nawierzchni. Miałem WR D3 i było podobnie, ale czwórki są cichsze i lepiej trzymają na mokrym

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Panther napisał:

Dzięki bardzo za opinie o nokianach wr d4. Znalazłem b. negatywny wpis n.t. tych opon m. in. na wulkaniście - stąd pytanie. Ostatecznie, jak w dowolnym sklepie internetowym  prześledzimy opinie klientów np. o geolanderach - będą jak najbardziej  pozytywne.

Wr d 4 wygląda mi na typową oponę śniegową. Polecicie jakąś zimówkę na obecne warunki pogodowe (niekiedy typowo zimowe, jak zjedziemy z asfaltu dużo błota i to wcale nie pośniegowego, wieczorem lub nad ranem szklanka na czarnym)?

Geolander  to cała rodzina opon. od H/T zakładanych na pierwszy montaż, przez AT, At-s, MT po I/T. 

Na H/T G0 40 osobiście nie wyhamowałem:rolleyes: na błocie pośniegowym, ale w kategorii na lato + częste zjazdy w lekki teren spisywała się b. dobrze. Na letnie wypady na Bałkany opony szyte na miarę.

Systematycznie, co roku kupuję nowy komplet geolandarów, teraz auta stoją na AT-s, AT i IT i każdy komplet oceniam bardzo wysoko. Wszystkie moje samochody zjeżdżają w teren 10-60%

 

Na szklankę najlepszym lekarstwem są kolce albo sól.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, lojszczyk napisał:

WR D4 to znakomity kompromis dla wszystkich nawierzchni. Miałem WR D3 i było podobnie, ale czwórki są cichsze i lepiej trzymają na mokrym

 

Pewnie na niego pójdę. Choć, ze względu na częstą konieczność zjazdu z asfaltu na drogi gruntowe, które odcinkowo nadają się dla aut z oponami terenowymi, zastanawiam się nad oponami (że tak stworzą kategorię ;) ) zimowo- błotnymi. Rozważam jeszcze BF Goodrich g-Force Winter 2, które nieźle wypadają na teście opon zimowych ADAC'a

 

1 godzinę temu, BiP napisał:

Geolander  to cała rodzina opon. od H/T zakładanych na pierwszy montaż, przez AT, At-s, MT po I/T. 

Na H/T G0 40 osobiście nie wyhamowałem:rolleyes: na błocie pośniegowym, ale w kategorii na lato + częste zjazdy w lekki teren spisywała się b. dobrze. Na letnie wypady na Bałkany opony szyte na miarę.

Systematycznie, co roku kupuję nowy komplet geolandarów, teraz auta stoją na AT-s, AT i IT i każdy komplet oceniam bardzo wysoko. Wszystkie moje samochody zjeżdżają w teren 10-60%

 

Geolandery prezentują się b. zachęcająco, niemniej na ten moment nie zaryzykuję. Mają b. kiepską opinię na mokrej nawierzchni. Znam też jeden przypadek dachowania auta na oponach tej marki (fakt, że na śliskim). Kolega zamienił na jakieś zimowe hankooki i bardzo sobie chwali.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Panther napisał:

zimowo- błotnymi

trochę trudno to pogodzić, bo błotne mają się szybko samooczyszczać... klasyczne zimówki chętnie obklejają się błotkiem i po zawodach ;) Geolandar'y (mówimy o tych, które mają być niby zimowe) na zimę odradzam - wrażenia jak przy jeździe na letnich :P

Edited by PR7EMEK
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, PR7EMEK napisał:

trochę trudno to pogodzić, bo błotne mają się szybko samooczyszczać... klasyczne zimówki chętnie obklejają się błotkiem i po zawodach ;) Geolandar'y (mówimy o tych, które mają być niby zimowe) na zimę odradzam - wrażenia jak przy jeździe na letnich :P

Mógłbyś doprecyzować, o której yoko masz takie odczucia? Bo ja o g071 mam przeciwne. Śnieg gryzą jak wściekłe, błoto śniegowe odprowadzają wystrzykując je na dwa metry w bok. W terenie odstają od klasycznych AT, ale nie dlatego, że się zaklejają. Wzdłużne rowy "deszczowe" ograniczają powierzchnię pracy protektora. Używane na obk i aktualnie suzuki jimny.

 

Możecie nie uważać tej firmy za te opony z pierwszego montażu. W zasadzie też się powinienem na nie obrazić. Jedno trzeba im przyznać, są ponadprzeciętnie trwałe. Widziałem komplet AT po syberyjskiej przejażdżce, sam właściciel był zaskoczony. Konkurencja pozostaje w tyle. Nie piszę o jakichś dziurach, rozdarciach tylko o fizycznym zużyciu bieżnika. Kiedyś takie były michelin alpin.

 

Tu o wiarygodności m.in ADAC

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/15068/producent-opon-falszowal-wyniki-testow

Edited by BiP
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...