Jump to content

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


Recommended Posts

Ile użytkowników tyle opinii. 

Ja osobiście polecam Dębicę. Miałem w 2 autach i myślę, że za tą cenę ciężko coś lepszego. No może Uniroyal Rain Type parę dyszek droższe, ale mi szybko poleciały.

Nokiany WR A3 kupiłem z autem. Po jednym sezonie 3 z 4szt. popękały z boków od wewnętrznej strony a miałe jeszcze z 6 mm bieżnika (made in Russia). Także do Nokiana mam trochę uraz. Choć myślę że Hakkapelita to jedna z lepszych opon na śnieg.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Widzę dalej brniesz. Naprawdę polecam dobrą szkołę jazdy i jazdę na torze a przekonasz się o czym mówię. Dla mnie zatrzymanie się w awaryjnej sytuacji o te kilka metrów może oznaczać czyjeś życie lub

Nie wiem skąd ta opinia...  typowy śniegowiec to Nokian Hakkapeliitta! a linia opon A i WR to opony konstruowane pod typowe warunki środkowo-europejskie. Z tym że A to bardziej opona autostr

Po pierwsze, jeżeli ma być dobrze na sniegu to zapomnij o oponie 225/45 i skup się na 205/50 Po drugie zdecydowanie wybieraj bieżniki kierunkowe niz asymetryczne, bo co do ogólnej zasady lepiej spisu

Posted Images

18 godzin temu, baki napisał:

 

Nokiany WR A3 kupiłem z autem. Po jednym sezonie 3 z 4szt. popękały z boków od wewnętrznej strony a miałe jeszcze z 6 mm bieżnika (made in Russia). Także do Nokiana mam trochę uraz.

A nie były one czasem wyprodukowane po 2015? Może to skutek sankcji? Moje WR D3, też made in russia, z przed sankcji wytrzymują bez problemu do końca. Trzeba szukać Nokianów made in finnland.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Koledzy podpowiecie coś niecoś? Szukam opon do Legwana III (195/65(60)/R15).  
Mam kilku producentów zimówek do wyboru.
Krótki opis moich warunków: Mieszkam w górzystym regionie, gdzie zimą raczej odcina mnie od świata i jestem zdany na napędy Subaraka, które bez dobrej opony raczej mało znaczą i w krytycznych momentach na łańcuchy. Więc trzeba liczyć ok 1,5km pod górę w różnych warunkach: śnieg/lód/błoto pośniegowe. Nie ukrywam, że sporo jeżdżę do pracy już po drogach odśnieżanych, na pewno jak wracam z pracy. Rano "solniczki" na drogach nie uświadczam zbyt często. :) 
Mam do wyboru: 
GOODYEAR UG 9 91T (KLASA NA MOKRYM "A"),
KLEBER KRISALP HP3 (KLASA NA MOKRYM "B"),
NOKIAN WR DR4 (KLASA NA MOKRYM "B"),
DĘBICA FRIGO 2 (KLASA NA MOKRYM "B").
PIRELLI 91T Cinturato Winter (KLASA NA MOKRYM "B"),
DUNLOP WINTER RESPONSE 2 (KLASA NA MOKRYM "B"),
MICHELIN Alpin 5 (KLASA NA MOKRYM "B").

Te wytłuszczone, to marki o których myślałem bardziej konkretnie, tzn. sporo czytałem, ale fizycznie nie mam pojęcia jak to się spisuje w realnych warunkach, no, może z pominięciem Dębicy, siostra ma w Imprezie i całkiem nieźle sobie radzi. Ale biorę pod uwagę też fakt masy Imprezy a Legacy, która na pewno ma jakiś wpływ na przyczepność. 
Szukam opon, które nie polecą po jednym sezonie (wiem, zależy to też od stylu jazdy), ale dla przykładu, Michelin bardzo szybko ucieka z bieżnika, co nie zmienia faktu, że jest bardzo dobrą oponą. Ja niestety robię ok. 2500km-3000km miesięcznie i nie uśmiecha mi się zmiana opon po jednym sezonie na nowe. 
Nokian przekonuje mnie tym, że jest to fiński producent, więc wiedzą co to jest prawdziwa zima i mogą dobre opony robić. Drogą dedukcji do tego doszedłem. 
Wiem, że ww. opony kupie do 1100 pln. Słyszałem sugestię o nalewkach ale nie mam zdania na ten temat. :) 

Macie jakieś sugestie? Każda informacja będzie dla mnie cenna, bo wszystkie ww. oponki mają porównywalne oceny na niektórych "oponowych" stronach, a zima tuż, tuż. 

Link to post
Share on other sites
Dzięki za podpowiedz.
zapomnialem o tej dobrej zasadzie 
 
Ponieważ jest to mój pierwszy suv i auto z 4x4 warto podpytać.
Ceny opon są różne i tak sobie myśle że znalazłem coś dla siebie.
Jezeli kupię te opony to po zimie dodam swoją opinie.
 
p.s Nadal szukam złotego środka 
IMG_3012.thumb.PNG.ce3d5eb0be376c0f0bf7fc6920cbd1ed.PNG


Ja właśnie zaryzykowałem i kupiłem Nexeny 205/70R15. Stoją na Felgach w garażu i czekają na śnieg. Bieżnika ponad 11mm,wzór wyglada bardzo dobrze. Dam znać jak przyjdzie zima.
Gdyby ktoś chciał naprawdę porządna oponę zimowa na ciężkie warunki to polecam Dunlop SJ6 . Cena odstrasza, ale żaden śnieg jej nie zatrzyma. No i jest w rozmiarze do Forka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
Dnia 27.09.2017 o 22:23, thomson0073 napisał:


NOKIAN WR DR4 (KLASA NA MOKRYM "B")

Właśnie dojeżdżam takie oponki, tyle że w rozmiarze 195/65/15.

To najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem. Rewelacyjnie trzymają na mokrym. Nie zmieniałem ich na lato i okazało się to dobrą decyzją, bo i w lecie spisywały się świetnie w każdych warunkach. Zrobiły równo dwa lata i jakieś 75kkm dość ostrej jazdy. Nie cackam się z oponami na krawężnikach, trochę były ciorane w terenie. Polecam!

Jedno warto sprawdzić - kraj produkcji. Moje są z Rosji (trudno, nie dopilnowałem). ale i tak są świetne. Czytałem kilka opinii na różnych forach, że teraz te z Rosji mocno się popsuły.

 

 

A teraz będę testował te. Zamówione. :)

Pirelli Cinturato Winter 205/65/R15. Znalazłem po 350/szt. Ciekawy jestem tych 67dB. Takich cichych opon jeszcze nie miałem.

 

image.png.78dadfb12c8f9e047e5feeeb7b7f7844.png

 

Edited by suberet
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, suberet napisał:

rozmiarze 195/65/15.

W forku taki rozmiar miałeś? :)
Tata ma o 5 profil większy, stąd pytanie. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety Nokian to by taniej wyszło - bo też ma oponki do zmiany. :D
Te Pirelli też widziałem, najgorsze jest to, że wszystkie te opony mają bardzo podobne opinie.

Edited by thomson0073
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, thomson0073 napisał:

W forku taki rozmiar miałeś? :)
Tata ma o 5 profil większy, stąd pytanie. Może gdybyśmy wzięli dwa komplety Nokian to by taniej wyszło - bo też ma oponki do zmiany. :D
Te Pirelli też widziałem, najgorsze jest to, że wszystkie te opony mają bardzo podobne opinie.

Tak, w Forku. Od teraz przerzucam się na 205.

Nastawiałem się na Nexeny, parametr na mokrym, dla mnie najważniejszy, mają B, czyli jak wiele w tej klasie. Głośność 71dB to jednak już spora różnica, choć w moim głośnowydechowym Forku pewnie nie do zauważenia. Do Nexenów zniechęciła mnie ich słaba trwałość. W kilku opiniach znalazłem, że dość szybko się ścierają.

Link to post
Share on other sites

chyba większosc opon do suv / 4x4 mają oznaczenie M+S. Chcesz opone całoroczna która nadaje się do jazdy na sniegu kup taka z oznaczeniem  3PMSF (michelin crossclimate, vector4seasons itp )

Link to post
Share on other sites
Dnia 30.09.2017 o 23:11, Karas napisał:

chyba większosc opon do suv / 4x4 mają oznaczenie M+S. Chcesz opone całoroczna która nadaje się do jazdy na sniegu kup taka z oznaczeniem  3PMSF (michelin crossclimate, vector4seasons itp )

 

Wiem że są lepsze opony od Baruma, ale moje mają rok (poprzedni właściciel przyoszczedził) i szkoda je wyrzucić wywalając ponad 2500 na inne (nie mówiąc o tym że wole kupić zimówki jak już coś). Chodzi mi "wyłącznie" o doświadczenie dot. Bravurisa i ich przydatności w zimowych warunkach.

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.09.2017 o 21:14, remoo napisał:

Czy ktoś używa Barum Bravuris 4x4? Da się tym jeździć w zimie - na jednych stronach figuruje jako letnia, na innych jako całoroczna (ma oznaczenie M+S)?

 

Takich nie mam, ale mam barum bravuris letnie, cena ultra pasztet tak jak trzymanie na mokrym

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

A ja będę potrzebował opony do OTB

215/60/16

lub 217/55/17

Moje zimówki nadają się tylko na śmietnik ale mam trzy komplety felg

Zastanawiam sie nad NOKIANAMI

 

Link to post
Share on other sites

Też kupuję zimówki (215/55 R17) do OBK.

Jak to jest z tymi wzmacnianymi oponami? Chcę kupić Dunlop Winter Sport 5 98 V XL, MFS, ale nie wiem, czy przez to że są wzmacniane nie będą za twarde. Nie widzę z kolei wersji bez XL w tym rozmiarze.

 

Schowek01.thumb.jpg.40787760e8fd130dde39a42dba7f557e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edycja

Wykopałem taką odpowiedź @lukass'a:

Zatem chyba mogę bez obaw zakładać wzmacniane. Widzę zresztą, że w markach "premium" praktycznie wszystkie opony w tym rozmiarze mają oznaczenie XL, może w dzisiejszych czasach to już tylko marketing...

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Do outbacka mogę polecić na zimę Pirelli Sotto Zero 225/60 R18 Nie są to opony XL ani dedykowane do aut 4x4 (we wszelkich wyszukiwarkach na stronach internetowych są pomijane jeżeli nie dezaktywuje się filtra 4x4). Zdążyłem już sprawdzić na suchym i mokrym asfalcie we wczesnozimowych warunkach i wrażenia jak najlepsze. Opona są ciche, nie zauważyłem wzrostu spalania , auto zachowuje się jak na letnich bridgestonach dueller HP sport.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.11.2017 o 13:00, _ONE_ napisał:

Abstrahując od skuteczności, myślę o Geolandarach AT. Jaki będzie maks rozmiar w forku na fabrycznych pancernych felgach 16" i ironmanach?  

 

W dniu 2.11.2017 o 07:05, GÓRAL z Łodzi napisał:

215/65/16 powinno wejś bez problemu

215/70/16 poprzecierały mi plastiki nadkola.... AT mam ale w zimie się ich boję...M+S to raczej muld+Sand nie snow.... mają śnieźynkę? czy przeoczyłem coś ?

osobiście wybrałem Yokohamy BlueErth Winter V905 195/80/15350x350_21652_bluearth-winter-v905_1504082208.jpgYokohama BLUEARTH WINTER V905 195/80 R15

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Herbert napisał:

 

215/70/16 poprzecierały mi plastiki nadkola.... AT mam ale w zimie się ich boję...M+S to raczej muld+Sand nie snow.... mają śnieźynkę? czy przeoczyłem coś ?

osobiście wybrałem Yokohamy BlueErth Winter V905 195/80/15 [...]

 

AT to tylko w ramach eksperymentów, normalnie zimą ujeżdżam Bridgestone Blizzak LM25 ale na 15"

Link to post
Share on other sites

Wiecie może jakie opony dają do nowych Foresterów w ramach Akcji Zima w salonach?

 

Mój Forester jeździł na Pirelli Sotto-zero  I,  asymetryczne, już ich nie robią - było zaskakująco ciche.

Potem kupiłem gdy już stwardniały na beton po 6 latach Goodyear UG Gen1 kierunkowe i ogólnie były ciche ale od czasu do czasu wzbudzały się i jakby okresowo dudniły najczęściej koło 90kmh :)

 Z nowym Foresterem kupiłem używane Nokian WR3 SUV 3-latki. Dobrze się spisały zeszłej zimy na śniegu ale od 60kmh słyszę je jakbym jechał ciężarówka. Inaczej niż UG hałas jest cały czas i dopiero prawie znika w szumie powyżej 90kmh. Mam wrażenie, że Forester jakby nie lubił kierunkowych ?

Link to post
Share on other sites

W rozmiarze jaki chciałem tylko Bridgestone i Yokohamy (195/80/15) chętnie przeczytam jak Blizzak'i dają radę...

Link to post
Share on other sites

na 215/17/16 jeździłem już zimą i latem(a to podobny balon),

AT Yokohamy mam j/w, ale wyprawowo, choć i na autostradach jedzie się pewnie...

nie robię bączków a'la Hołek więc nie potrzebuje profilu 55...

a na wiejskie drogi i szutry gdzie na co dzień jeżdżę balon jest jak znalazł...

a i foryś wygląda zacnie...

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.11.2017 o 14:19, Panther napisał:

Jeździłeś już może na takich "balonowych"oponach (profil 80) w zimę? Jak wrażenia?

wczoraj założyłem moje Yoko 195/80/15 i pierwsze co słyszę to CISZA.... 

oczywiście lekko na kierownicy bo 215, a 195 już czuć inny opór, (te 195 to mają bieżnika chyba max 185 ;-) 

może trochę miękko się zrobiło w zakrętach , ale sprawdzę ciśnienie za 100km, i jak to będzie gdy przyjdzie śnieg i mróz zobaczę.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...