Jump to content

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Recommended Posts

no tak może masz rację te boki są faktycznie twarde, raz jechałem foresterem na takich oponach i jakoś nic nie tłukło ale OBK to inna bajka raczej


A co ćwiczenie to miałoby na celu? Bo chyba 1000kg nie wozisz?

Za te pieniądze można kupić jakieś tańsze AT-S. W tym roku kupiłem Yokohamę w tej cenie z bieżącej produkcji, w zeszłym roku w tych samych pieniądzach IT-S.

 

3 dB to mniej więcej 2x głośniej

nie sądziłem że 3dB to aż tyle głośniej, moje zimówki mają 4mm i czas na nowe , te semperity mogę kupić okazjonalnie za 100Euro kpl. jak nowe z felgami nawet,  od jednego Niemca a on miał je na Forku, 430zł za takie pony z felgami tez pasującymi do OBK to 30 procent ceny samych nowych opon ale jak ma byc kaszanka to lepiej dam spokój

Link to comment
Share on other sites

Za cenę 100E zbliżasz się do wartości samych felg. Niemiec dał radę, to Ty nie dasz? Najwyżej sprzedasz komuś na busa. Jakbym potrzebował zimówek, to za tę cenę bym przemyślał.

Link to comment
Share on other sites

Trochę już pojeździłem na Nokianach D4 215/55/17 - i mogę napisać, iż jestem w zasadzie rozczarowany zakupem - maiły być dość ciche - 69 dB - ale wg mnie są bardzo "głośne" - odczucie oczywiście subiektywne  - szczególnie przy prędkośći 95-100 km/h słychać jakieś dziwne buczenie, na mokrym bardzo głośny szum. Nie było jeszcze u mnie śniegu, więc nie wiem jak się będą spisywać na białym, ale wydaje mi się, że powinno być okej biorąc pod uwagę powyższe minusy B) ; "plusem" braku rantu zabezpieczającego felgę jest znacznie wyższy komfort na nierównościach. Na mokrym hamowanie ok, na suchym też.

Poprzednie zimówki też miałem Nokiany, asymetryczne i były głośne, ale nie tak jak D4. Może ktoś też jeździ na tych oponach i napisze własne odczucia z jazdy na tych gumach?

Link to comment
Share on other sites

Podpowiedzcie mi co robic.

We Forku mam calo sezonowe Yokohamy Geolander A/T-S.

Ogolnie wychodze z zalozenia, ze co jest do wszystkiego to jest do niczego, ale z takimi oponami juz go kupilem.

O dziwo okazalo sie, ze te oponki, tak na asfalcie jak i w lekkim terenie spisuja sie bardzo fajnie, ale do momentu gdy nie polatalem wczoraj po sniegu :(

Okazuje sie, ze na bialym trzymaja bardzo przecietnie, zeby nie napisac, ze do d... pomimo tego, ze maja sporo bieznika i nie sa stare (chyba 2012)

Do auta dostalem komplet zimowek, ktore rowniez maja sporo miesa, ale maja chyba z 10 lat, a jak wiadomo w przypadku zimowki wiek ma znaczenie.

I tu pytanie, czy mimo wieku taka leciwa zimowka bedzie trzymac lepiej niz A/T-S?

Nie chce mi sie ich po prostu przekladac jezeli to ma nic nie dac, a moze ktos przeprowadzal podobne porownanie i moze podzielic sie spostrzezeniami :)

Link to comment
Share on other sites

@pajac_am: O starzeniu każdy wie, ale jeżeli masz opony całoroczne z 2012, a zimowe z ~2006, to chyba czekają cię zakupy.

5-6 lat to max, zwłaszcza jeżeli samochód nie jest garażowany. Zerknij sobie na fotki na końcu dokumentu:

http://www.tirereview.com/wp-content/uploads/2014/07/U_S_DOT_NHTSA_-_Tire_Aging_A_Summary_of_NHTSAs_Work1.pdf

 

I sprawdź z bliska swoje opony. Czy nie widzisz spękań, nierówności boków itp. (foto C2, C4, C5, C6)? Ja w ubiegłym roku wyrzuciłem "dobre" pięcioletnie opony zimowe Dunlopa, bo mi to pokazał wulkanizator, który wręcz odmówił montażu w trosce o moje bezpieczeństwo. Przyjąłem jego argumenty, ty też oceń sytuację sam. Nie chodzi tylko o trzymanie na śniegu, ale również o szanse awarii opony podczas jazdy.

Pozdawiam.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by rafacon
Link to comment
Share on other sites

Podpowiedzcie mi co robic.

We Forku mam calo sezonowe Yokohamy Geolander A/T-S.

Ogolnie wychodze z zalozenia, ze co jest do wszystkiego to jest do niczego, ale z takimi oponami juz go kupilem.

O dziwo okazalo sie, ze te oponki, tak na asfalcie jak i w lekkim terenie spisuja sie bardzo fajnie, ale do momentu gdy nie polatalem wczoraj po sniegu :(

Okazuje sie, ze na bialym trzymaja bardzo przecietnie, zeby nie napisac, ze do d... pomimo tego, ze maja sporo bieznika i nie sa stare (chyba 2012)

Do auta dostalem komplet zimowek, ktore rowniez maja sporo miesa, ale maja chyba z 10 lat, a jak wiadomo w przypadku zimowki wiek ma znaczenie.

I tu pytanie, czy mimo wieku taka leciwa zimowka bedzie trzymac lepiej niz A/T-S?

Nie chce mi sie ich po prostu przekladac jezeli to ma nic nie dac, a moze ktos przeprowadzal podobne porownanie i moze podzielic sie spostrzezeniami :)

Wg mnie zimówka będzie lepsza na asfalcie nawet stara, jeśli w dobrej kondycji.

Takie same yokohamy założyłem nowe. Pierwsze wrażenie - rzeźba prawie bez lameli, więc cudów zimą nie będzie. Macając - jak twarda zimówka. W śniegu jeździła tylko małżonka. Ja za to w błocie i jest miód malina! Trzyma pięknie bokiem, ładnie się sama z gliny czyści. No i trwała podobno jest. Opona dla mnie 50/50% teren szosa.

Dla porównania mam michelin 4x4 alpin 8- albo 9-letnie na suzuce, ściągnięte z subaru ze względu na wiek. Mimo lichego bieżnika dzisiaj robiła na śniegu elegancko. W terenie zakleja ją momentalnie. Nowe zimowe czekają na założenie, ale to dopiero, jak gdzieś utknę ;) . Te michałki to najlepsze opony ever, jakie miałem. Nie spękane, nigdy nie naprawiane, a lekko nie miały. Zastąpiły na suzuce 2x młodsze goodride. Z 4 szt 3 poszły do śmietnika z większymi lub mniejszymi felerami. Gdyby nie zaporowa cena, kupiłbym następcę alpin.

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem Nokian D4 na ten sezon i mam pozytywne wrażenie po przejechaniu ok 3 kkm. W porównaniu do moich letnich Bridgestone turanza są cichsze i bardziej komfortowe (miękkie) przez co zawieszenie subiektywnie mniej tłucze. Słychać je na mokrym, ale nie bardziej niż wspomniane Bridgestone. Poza tym świetnie trzymają na mokrym i nawet miałem okazję pojeździć po zaśnieżonych drogach. Efekt - bardzo pewnie mi się jechało, duże poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Wadą jest brak rantu, ale generalnie są to moje najlepsze zimówki - do tej pory jeździłem na tanich, więc nie mam porównywania z zimówkami premium.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Edited by Perun
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Takie pytanie z innej beczki. Czy można w Polsce kupić nowe opony z kolcami?
 

 

Możesz poszukać na  dekkonline.no lub polski odpowiednik https://www.oponytanio.pl/

 

Na dekkonline chyba można kupić już zakolcowane, na tej drugiej widzę tylko komentarz "opona do kolcowania"

Edited by sredniaq
Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj podczas największej śnieżycy jechałem z Jeleniej Góry do Łasku (300 km) i mogę tylko bardzo pochwalić Micheliny Alpin 5. Bardzo przyjemnie się jechało. Opony zachowywały się bardzo przewidywalnie  i stabilnie. Mogę je tylko polecić. 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj miałem okazję sprawdzić Nokiany w zimowych warunkach - auto trzymało się bardzo pewnie na drodze, przewidywalnie. Co jakiś czas wykonywałam kontrolne hamowanie, aby wiedzieć co jest aktualnie pod kołami - zmrożony śnieg, lód naprzemiennie - też pozytywne odczucia .

Pomimo tego podtrzymuję, iż subiektywne wydaje mi się, że są to głośne opony- a może mam już na tyle mocno wytłuczone uszczelki drzwi i słabo tłumią;)?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Do auta dostalem komplet zimowek, ktore rowniez maja sporo miesa, ale maja chyba z 10 lat

Po tym jak latem prawie się zabiłem i rozbiłem MX-5 na "nowych" 10-letnich Continentalach powiem tak - chcesz żyć, to kup jakąś tańszą zimówkę, ale zimówkę bo Geolandary zimą to zło ;) Ostatnio założyłem Dębicę Frigo 2 do Legacy i oprócz baaardzo miękkiej bocznej ścianki nie widzę żadnych większych problemów, a cena nie była kosmiczna :)

 

@harry78, kos Mam Nokiany D4, wcześniej miałem D3 i jakoś głośność nie jest kosmiczna, ultraciche też nie są, za to spisują się całkiem nieźle. Pewnie kupię D5 ;)

Edited by PR7EMEK
Link to comment
Share on other sites

 

Do auta dostalem komplet zimowek, ktore rowniez maja sporo miesa, ale maja chyba z 10 lat

Po tym jak latem prawie się zabiłem i rozbiłem MX-5 na "nowych" 10-letnich Continentalach

No tak, ale przecież "nie popadajmy w paranoję". Dobrze, że takie głosy też się pojawiają. Naprawdę, jest spoko dopóki jest spoko. Uczmy się na cudzych doświadczeniach i nie zakładajmy wieloletnich "dobrych" opon. Zwłaszcza do samochodów względnie szybkich i ciężkich.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

 

No tak, ale przecież "nie popadajmy w paranoję". Dobrze, że takie głosy też się pojawiają. Naprawdę, jest spoko dopóki jest spoko. Uczmy się na cudzych doświadczeniach i nie zakładajmy wieloletnich "dobrych" opon. Zwłaszcza do samochodów względnie szybkich i ciężkich.

Hehe, dokładnie :) Tamte opony też dostałem w gratisie, wyglądały pięknie, ale to co mi zafundowały... zgroza :P No, ale potwierdziło się również, że warto inwestować w swoje umiejętności (SJS, KJS, pojeżdżawki, parkingi, lotniska...), chyba tylko dzięki temu mogę tutaj oskarżać stare gumy ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

@harry78, kos Mam Nokiany D4, wcześniej miałem D3 i jakoś głośność nie jest kosmiczna, ultraciche też nie są, za to spisują się całkiem nieźle. Pewnie kupię D5 ;)

 

Nie wiem jak wypadają na tle konkurencji pod względem hałasu ale w porównaniu do Continental i wczesniej jeszcze Dunlopa to wg mnie są cichsze :) I to mnie cieszy bo nie ma nic wnerwiającego niż irytujący szum.

Link to comment
Share on other sites

HA! miałem rację co do wyboru 16" plus opony z rantami. Wczoraj na ostrym oblodzonym podjeździe na dzielnicy auto się zatrzymało w połowie podjazdu zaczęło się ślizgać w kierunku krawężnika. Odbiłem się oponami, ześlizgnąłem się w dół i kolejny atak z wyższą prędkością zakończył się sukcesem:)

 

wg mnie na 17" lub 16" z oponami bez rantu byłoby ryzykownie i mogło się skończyć albo uszkodzeniem opony albo porysowaniem felg. Przez chwilę nie mogłem się odkleić od krawężnika. 

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o bieżnik Alpin 5 to podobno zapycha się w śniegu - taka opinia od wulkanizatora, którą potwierdziło kilka osób. Opona jest cichsza ale właśnie kosztem gorszej trakcji na śniegu. Bieżnik kierunkowy czyli taki jak alpin 4 czy 5 jest bardziej podatny na znoszenie boczne czyli ma gorsze trzymanie w zakrętach. Także tym bardziej do 4x4 brałbym bieżnik asymetryczny.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o bieżnik Alpin 5 to podobno zapycha się w śniegu

Moi rodzice mają takie w XC70 i raczej nie mogę potwierdzić, żeby się zapychała na śniegu i miała przez to gorszą trakcję. Jak dla mnie to jedyną jej wadą jest cena ;)

 

 

 

Bieżnik kierunkowy czyli taki jak alpin 4 czy 5 jest bardziej podatny na znoszenie boczne czyli ma gorsze trzymanie w zakrętach.

Jeśli mówimy o terenowej oponie z CCCP to pewnie tak, ale wybacz... A4 czy A5? No chyba, że zakładasz takie na Nurburing lub Poznań i walczysz o każdy ułamek sekundy... chociaż ja nie zauważyłem odczuwalnej różnicy między asymetryczną, a symetryczną oponą ;) Jeździłem na Alpin 4 Hondą Civic i w zakrętach czy na rondach mało kto mógł się za mną utrzymać, a tam właśnie siły boczne działają...

 

Piszmy może o tym co sami sprawdziliśmy, a nie że ktoś tam powiedział coś, itd.

 

Mały update jeśli chodzi o Dębicę Frigo 2 (205/55R16, Made in Slovenia, ok. 250zł/szt.). Wczoraj wybrałem się w góry i na boczne polne drogi (z 3 Forkami, żeby mojego płaskiego Legacy miał kto wyciągać) i jestem mega pozytywnie zaskoczony. Na luźnym, świeżym śniegu bardzo dobrze, musiałem się mocno napracować, żeby ustawić auto bokiem na białej drodze. Błoto pośniegowe też bez najmniejszych problemów. Mokry asfalt bez problemów. Oblodzony stromy podjazd (jedna strona lód, druga śnieg) bez problemów. Głośność jak najbardziej akceptowalna, tzn. nie zauważyłem żeby było głośniej lub ciszej. Jeśli ktoś się zastanawia, to do codziennej jazdy jest to bardziej niż dobra opona i cena też nie jest kosmiczna. Aha, opona nie ma rantu ochronnego, jest bardzo miękka i ścianka boczna również, mimo to w czasie jazdy nie czuć żadnego pływania, itp. :)

post-10003-0-01242700-1483775739_thumb.jpg

Edited by PR7EMEK
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o bieżnik Alpin 5 to podobno zapycha się w śniegu

Nie zauważyłem tego co piszesz. Trzymają bardzo fajnie tak podczas przyspieszania, hamowania jak i w zakrętach. Według mnie zauważalnie lepiej od GY ultragrip 7+. Bardzo dobrze sobie radzą również z błotem pośniegowym.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeżeli chodzi o bieżnik Alpin 5 to podobno zapycha się w śniegu

Nie zauważyłem tego co piszesz. Trzymają bardzo fajnie tak podczas przyspieszania, hamowania jak i w zakrętach. Według mnie zauważalnie lepiej od GY ultragrip 7+. Bardzo dobrze sobie radzą również z błotem pośniegowym.

 

Też jeździłem na Alpinach 5 i nigdy mnie nie zawiodły. Wg mnie plusem Michelinów jest trwałość. Po 3 sezonach ubyło ich może z 1mm

Link to comment
Share on other sites

Sprostowanie odnośnie Michelin Alpin 4 i 5. Jeszcze raz pytałem się w tej sprawie to wulkanizator pomylił fakty i mówił o innych oponach. Także Alpin 4 i 5 jest jak najbardziej OK, tylko dodał, że przy bieżnikach kierunkowych i 4x4 należy po sezonie zamieniać miejscami opony bo bieżnik potrafi się ząbkować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...