gpruszko Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 No tak lepiej , dzięki za info choć nie wiem czy na WR G2 nie zmienić, ale jej też nie produkują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nita Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Kupiłem Dunlopy 4D 205/55/16. Jak założę to napiszę ile są warte -- Cz paź 13, 2011 9:53 am -- Kupiłem Dunlopy 4D 205/55/16. Jak założę to napiszę ile są warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Wpadł mi w ręce test opon zimowych 205/55 R16 z ostatniego AutoMoto nr 11/2011. Opony sprawdzane na śniegu, nawierzchni mokrej i suchej na tylnonapędowym BMW. Zwycięzcą jest Goodyearowski UltraGrip 8, ale tylko dlatego, że jest dobry na każdej z nawierzchni - wadą opony są przeciętne czasy na torach sprawnościowych pomimo bardzo dobrych parametrów w zakresie siły uciągu, odporności na aquaplaning itp. Królową śniegu jest Nokian WR D3, która w tej kategorii deklasuje resztę. Na mokrym wypada słabo ze względu na podatność na aquaplaning i hamowanie ale paradoksalnie uzyskuje bardzo dobry czas okrążenia na mokrym torze. Podobnie na suchym - punktowo w środku stawki ale znowu bardzo dobry bo 2 czas okrążenia. W sumie Nokiany w generalce zajmują 3 miejsce. Nita, Dunlopy w generalce 4 miejsce, chwalone za sportowy charakter. Test wydaje się wiarygodny bo wyraźnie uwydatnia dobre i słabsze strony każdej opony. Na jego podstawie można dokonać wyboru w zależności od tego czego oczekujemy od opon i w jakich warunkach zimowych będziemy, używać auta. To co mnie zaskoczyło w tym teście to to, że dobre czy nawet bardzo dobre wyniki w poszczególnych sprawdzanych parametrach nie przekładają się na to co jest akurat dla mnie najważniejsze - szybkość okrążenia na torze sprawnościowym 8), to głównie dotyczy Goodyearów. 2 tygodnie temu wstępnie zarezerwowałem sobie Continentale TS 830, które w tym teście zajmują 5 miejsce, świetnie radząc sobie na mokrym i suchym ale cieniutko na śniegu. Ale jestem pod wrażeniem Nokianów WR D3 szczególnie czasów okrążeń uzyskanych na tych oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 ja właśnie zamierzam kupić Goodyear UltraGrip 8 więc na Torze nie będę błyszczał :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 ja właśnie zamierzam kupić Goodyear UltraGrip 8 więc na Torze nie będę błyszczał :wink: to znaczy, że jednak mam jakieś szanse..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dave_cz Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Witam, ja mam na Outbacka zamowione Nokian HKPL R (Hakkapeliitta), bo troche jezdze po lesnych drogach w Beskidach. Zona ma na Almerze HKPL 5, ktore na sniegu lodzie i blocie nie maja konkurencji. Jedynym ich minusem jest to, ze na asfalcie i temperaturach powyzej 5-8 stopni slizgaja. Na Mazdzie MPV mam Nokian WR G2 - tutaj trakcja na sniegu bardzo dobra, ale nie trzymaja tak w zakretach, jak HKPL. Moim zdaniem, to wlasnie Finowie musza wiedziec najlepiej, jak robic zimowe opony. Poza tym przez ostatnie 4 zimy wyprobowalem Goodyear UG 7+, Dunlop Winter Sport 3D (na Octavii 4x4). Na poczatku, kiedy opony byly nowe, byly bezkonkurencyjne, ale wystarczylo, ze zostalo jakies 6mm, to juz zaczynaly slizgac, przede wszystkim w zakretach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 zima idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzephyr Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 oglądając opony Continental ContiCrossContact Winter na niektórych zdjęciach widać że mają 2 rzędy lamelek w środku, a niektóre 3 , czy to zależy od szerokości opony? czy może są to różne modele ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 oglądając opony Continental ContiCrossContact Winter na niektórych zdjęciach widać że mają 2 rzędy lamelek w środku, a niektóre 3 , czy to zależy od szerokości opony? czy może są to różne modele ? Od szerokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 zima idzie [ http://img209.imageshack.us/img209/2662/img0203m.jpg ] [ http://img12.imageshack.us/img12/4697/img0202tsl.jpg ] Na mojego OBKa też takowe czekają No ale jeszcze za wcześnie je założyć :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 zima idzie [ http://img209.imageshack.us/img209/2662/img0203m.jpg ] [ http://img12.imageshack.us/img12/4697/img0202tsl.jpg ] Na mojego OBKa też takowe czekają No ale jeszcze za wcześnie je założyć :? na Litwie, gdzie czesto bywam ( ), jest obowiazek ustawowy do jezdzenia na zimowkach najpozniej od 10 listopada do 1 kwietnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Ktoś zna lub ma wyrobione opinie na temat Nokiana z "króliczkiem" ? Albo jakas inna gume z kolcem ? Zarzekalem sie tyle razy ze cos ubiore z takim wynalazkiem i teraz stoje przed wyborem, prosze o pomoc w doradzeniu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 na Litwie, gdzie czesto bywam ( ), jest obowiazek ustawowy do jezdzenia na zimowkach najpozniej od 10 listopada do 1 kwietnia Dobry termin, u nas też w tym czasie warto zmieniać - jak jeszcze śniegu nie ma bo jak spadnie to kolejki się u wulkanizatorów robią duże :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 na Litwie, gdzie czesto bywam ( ), jest obowiazek ustawowy do jezdzenia na zimowkach najpozniej od 10 listopada do 1 kwietnia Dobry termin, u nas też w tym czasie warto zmieniać - jak jeszcze śniegu nie ma bo jak spadnie to kolejki się u wulkanizatorów robią duże :-) zeby nie stac w kolejkach, ja oponki wywazam/montuje zawczasu... a jak przychidzi termin, to se wymieniam w garazu i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dave_cz Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Uwaga, jezeli ktos bedzie zima wybieral sie do Czech, albo bedzie tylko przejazdem. Tak samo, jak na Litwie jest tutaj ustawowy obowiazek miec zimowe opony od 1. listopada do 31. marca. Minimalna glebokosc wzorku na zimowkach to 4 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Ktoś zna lub ma wyrobione opinie na temat Nokiana z "króliczkiem" ? Albo jakas inna gume z kolcem ? Zarzekalem sie tyle razy ze cos ubiore z takim wynalazkiem i teraz stoje przed wyborem, prosze o pomoc w doradzeniu :wink: Chcesz te opony do jazdy na codzień? Krótki cywilny kole pomaga tylko na lodzie lub bardzo ubitym śniegu, w innych warunkach nie daje nic i zawsze jest ryzyko utraty dowodu. Jeżeli chcesz oponę bardzo zimową to lepiej kupić wersję nordycką zimówek np. Hakkapelita bez otworów pod kolce, conti viking contact itp. Ciężko takie opony dostać, ale jak się wie co i jak to się da :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac_rokko Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 mnie czeka wyjazd w niedziele, wiec postanowiłem zmienic, zeby sie nie zaskoczyc. W sumie w nocy spadnie ponizej zera, wiec stwierdzilem, ze najwyzej sie troche zetra:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Uwaga, jezeli ktos bedzie zima wybieral sie do Czech, albo bedzie tylko przejazdem. Tak samo, jak na Litwie jest tutaj ustawowy obowiazek miec zimowe opony od 1. listopada do 31. marca. Minimalna glebokosc wzorku na zimowkach to 4 mm. ...tylko na wybranych drogach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
John_00 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam, Jestem na etapie wyboru opon zimowych do swojego WRXa. W oko mi wpadly NOKIANy WR G2. Używał ich ktoś w Imprezie? Jak się sprawdzają w mocniejszym aucie? Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam,Jestem na etapie wyboru opon zimowych do swojego WRXa. W oko mi wpadly NOKIANy WR G2. Używał ich ktoś w Imprezie? Jak się sprawdzają w mocniejszym aucie? Z góry dzięki za pomoc. Jaki rozmiar - bo różne rozmiary to i różne wzory biezników. No i pytanie o czekiwania - upalanie śniegowe czy autostrada. Jeżeli Nokian to sporo lepszy jest nowy WRD3, a ten co piszesz to już historia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Mam takie nokiany (wr g2) w OBKu i chciałabym je wymienić na coś innego... średnio jestem z nich zadowolona lukass, polecisz mi coś w rozmiarze 215/60 R16 do OBKa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
John_00 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam,Jestem na etapie wyboru opon zimowych do swojego WRXa. W oko mi wpadly NOKIANy WR G2. Używał ich ktoś w Imprezie? Jak się sprawdzają w mocniejszym aucie? Z góry dzięki za pomoc. Jaki rozmiar - bo różne rozmiary to i różne wzory biezników. No i pytanie o czekiwania - upalanie śniegowe czy autostrada. Jeżeli Nokian to sporo lepszy jest nowy WRD3, a ten co piszesz to już historia :wink: 205/55/16 91H raczej do upalania po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 e 205/55/16 91Hraczej do upalania po mieście Mogę polecić Dunlop SP Winter Sport 3D - naprawdę rewelacyjna oponka na zimę do miasta. Teraz jest już dostępny najnowszy bieznik 4D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Co się wszyscy do tych WR G2 przyczepili... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się