ti.koellner Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Cześć, mam drobny problem - w moim Legacy nie kontaktują przyciski kierownicy odpowiedzialne za sterowanie radiem. Chodzi o dźwinię regulującą głośność (czasem tylko zadziała). Zauważyłem też, że problem rozszerza się na sąsiednią dźwignię zmiany utworu, etc. Macie może pomysł, jak można to naprawić? ASO proponuje wymianę za 700 zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Cześć, mam drobny problem - w moim Legacy nie kontaktują przyciski kierownicy odpowiedzialne za sterowanie radiem. Chodzi o dźwinię regulującą głośność (czasem tylko zadziała). Zauważyłem też, że problem rozszerza się na sąsiednią dźwignię zmiany utworu, etc. Macie może pomysł, jak można to naprawić? ASO proponuje wymianę za 700 zł... 700 zł to trochę sporo. Jednym z rozwiązań jest wymiana całej kierownicy lub tylko samych przycisków. Czas operacji to +/- 60 minut. http://allegro.pl/subaru-outback-legacy-11r-kierownica-przyciski-i5012193889.html Podejrzewam, że po rozebraniu wystarczy przemyć styki przycisków i zakonserwować preparatem do styków np. "Kontakt" http://multisort.pl/product/Preparat-Kontakt-60-do-czyszczenia-stykow-200ml,3253.html Jak sam nie dasz rady, to pozostanie Ci wydać te 700zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Miałem takie same objawy jak u Ciebie i też byłem przekonany że konieczna jest wymiana w ramach gwarancji (MY2012). Jednak w ASO naprawili to od ręki. Mechanik z którym rozmawiałem powiedział, że wystarczył reset systemu audio. Co to dokładnie oznacza i jak to się robi, nie wnikałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ti.koellner Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Dzięki!. Chyba spróbuję przeczyścić te styki, o ile uda mi się do nich dostać nie rujnując wszystkiego obok ;-) Co do resetu audio - ciekawe, też spróbuję, choć brzmi jak magia. Na jednym z zagranicznych forów przeczytałem, że problemem w przypadku tych kierownic nie jest tak naprawdę stan czystości styków (tlenki, etc.), ale coś zupełnie innego. Mechanizm dźwigni działa w ten sposób, że pod membraną przycisku znajduje się płytka stykowa. Styki mają postać złoconych 'kropek', a dźwignia powoduje ich zwarcie. Typowe. W każdym razie chodzi o to, że pod wpływem częstego używania płytka 'wysuwa się', tracąc przez to kontakt z przyciskiem. Rozwiązanie polega na odpowiednim podparciu/podklejeniu płytki we właściwej pozycji. W każdym razie zabeg wymaga ponoć demontażu kierownicy, a to mi się nie podoba :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Dzięki!. Chyba spróbuję przeczyścić te styki, o ile uda mi się do nich dostać nie rujnując wszystkiego obok ;-) Co do resetu audio - ciekawe, też spróbuję, choć brzmi jak magia. Na jednym z zagranicznych forów przeczytałem, że problemem w przypadku tych kierownic nie jest tak naprawdę stan czystości styków (tlenki, etc.), ale coś zupełnie innego. Mechanizm dźwigni działa w ten sposób, że pod membraną przycisku znajduje się płytka stykowa. Styki mają postać złoconych 'kropek', a dźwignia powoduje ich zwarcie. Typowe. W każdym razie chodzi o to, że pod wpływem częstego używania płytka 'wysuwa się', tracąc przez to kontakt z przyciskiem. Rozwiązanie polega na odpowiednim podparciu/podklejeniu płytki we właściwej pozycji. W każdym razie zabeg wymaga ponoć demontażu kierownicy, a to mi się nie podoba :-( Demontaż kierownicy to pikuś, nie panikuj. Pamiętaj tylko, by po odkręceniu nakrętki centralnej, nie zdejmować jej z gwintu! Przy próbie zdjęcia kierownicy (szarpnięcie lub ściągacz) z wieloklina można się mocno zdziwić serpentynami tasiemek z zawijaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ti.koellner Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Dzięki Wojo. A co zrobić, żeby mnie przy tym nie zabiła poduszka powietrzna? (przepraszam, jeśli pytanie jest głupie, ale jestem w tej kwestii zielony). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) W dniu 6.02.2015 o 10:53, ti.koellner napisał: Dzięki Wojo. A co zrobić, żeby mnie przy tym nie zabiła poduszka powietrzna? (przepraszam, jeśli pytanie jest głupie, ale jestem w tej kwestii zielony). Instrukcja coś wspomina o jakimś akumulatorze, ale nie wiem, o co chodzi. Kilka razy zdejmowałem kierownicę i nic mi nie wystrzeliło, mimo podłączonego akumulatora. Nie wiem jak u Ciebie, ale ja do wyjęcia poduszki ze zdjętej kierownicy potrzebowałem długiego bitu Torx-30. Edytowane 16 Sierpnia 2019 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokle Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 Czy ktoś może opisać po krótce jak zdjąć kierownicę i dobrać się do tych płytek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal1987 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Chętnie sam się dowiem bo u mnie też coś nie styka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Robilem juz dwukrotnie, tj. demontaz oraz myjka ultradzwiekowa (2gim razem) za pierwszym pomoglo przemycie stykow alkoholem izopropylowym, co do 700 pln i uslugi aso jak dadza mi 5 lat gwarancji to sie pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal1987 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 To teraz tylko jak to zdemontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 musisz zdemontować kierownice a potem to już same odkręcanie srubeczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 Przed zdjeciem kierownicy czy tez wyciaganiu fotela z poduszka czy tez przy demontazu jakiejkolwiek poduszki powietrznej konieczne jest odpiecie akumulatora i odczekanie 5 min po jego odpieciu. Tak dla potomnych to wszystko z wzgledow bezpieczenstwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 59 minut temu, Czlapus napisał: odczekanie 5 min po jego odpieciu. Dlaczego akurat 5, a nie 3 lub 30? Skąd Wam się ta "wiedza" bierze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Dlaczego akurat 5, a nie 3 lub 30? Skąd Wam się ta "wiedza" bierze? Żeby impuls elektryczny umarł do końca Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 23 minuty temu, Dzixd napisał: Żeby impuls elektryczny umarł do końca Myślę, że naciśnięcie hamulca zasadniczego przy odłączonym akumulatorze "zabija do końca" wszystkie niesforne impulsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się