Lookash Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Niestety wciąż mi ubywa płynu w FXT. Właśnie zrobiłem trasę z Gdańska do Zakopanego i w zbiorniczku wyrownawczym ubyło około 2 cm.Czy to może być wpływ niższych temperatur czy gdzieś jest wyciek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Czy to może być wpływ niższych temperatur czy gdzieś jest wyciek? Jedno z drugim może być powiązane,wystarczy zbyt lekko zaciśnięta opaska na przewodach czy króćcach i przy niskich temperaturach będzie minimalnie płyn podciekał.Na ciepłym silniku będzie sucho. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Ale temperatura z płynem to raczej nic współnego nie ma. Jeśli tak by było to i w moim aucie też by ubywało płynu. Jeśli już to nieszczelmość układu lub co gorzej , uszczelka pod głowicą. Sprawdź stan oleju, czy nie ma za dużo i czy nie jest za rzadki, a nadto czy korek od oleju nie jest obsmarowany biało- żółtawą mazią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 byc moze w fabryce nalali za malo i teraz auto sobie uzupelnia ze zbiorniczka . Jezdzij dolewaj i kontroluj stan . Jezeli dalej bedzie ubywac jedz do ASO niech sprawdzaja co jest nie ok po to sa Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 W fabryce to raczej nalewa się z automatu a nie ręcznie więc tu bym nie szukał przyczyn. Silniki turbo Subaru mają swoje za uszami jeśli chodzi o UPG więc to chyba najlepiej wykluczyć jako pierwsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookash Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 Ale samochód nie ma jeszcze 15k km ubyło może 100-200 ml taka ilość na bagnecie raczej ciężko będzie zauważyć mam nadzieję że to raczej wyciek. Chyba ze ilość płynu w zbiorniczku nie jest stała i zależy np od warunków jazdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Z tego co pamiętam to w innym wątku mówiłeś, że dzwoniłeś do ASO i powiedzieli aby dolać tak ? Jeśli tak to teraz drugi raz Ci ubyło i ja bym pojechał do ASO. Niech sprawdzą czy nie ma wycieku nigdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookash Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 Tak właśnie uczynię niestety właśnie jestem z dziećmi na feriach i dopiero jak wrócę do Gdańska będę mógł zostawić samochód do sprawdzenia a póki co chciałbym się dowiedzieć czy może takie wahania poziomu płynu są dopuszczalne sprawdzam przy zimnym silniku ale że temp spadają wciąż obserwuję niższy poziom i mam nadzieję że może to tylko to Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Jakieś tam wahania mogą być, ale dwa sprawdzenia w porównywalnych warunkach powinny dać takie same rezultaty. Jak płynu cały czas musisz dolewać to co nie tak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Ale temperatura z płynem to raczej nic współnego nie ma. Jeśli tak by było to i w moim aucie też by ubywało płynu. Jeśli już to nieszczelmość układu lub co gorzej , uszczelka pod głowicą. Założyłeś z góry,że to 2,5T. A temperatura z objętością płynu naprawdę nie ma nic wspólnego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 sprawdzam przy zimnym silniku ale że temp spadają wciąż obserwuję niższy poziom i mam nadzieję że może to tylko to a na gorącym silniku ile jest...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookash Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 (edited) Na gorącym jest pomiędzy kreskami ale mniej o okolo 1-2 cm odkąd dolalem do pełna ( jakies 1500 km temu) poza tym wg instrukcji należy sprawdzać na zimnym a wtedy już jest poniżej LOW Edited February 4, 2015 by Lookash Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Jak jest to ok. a wahania stanu mogą być ( w zaleznosci od temp. pobiera płyn albo go wypuszcza do zbiorniczka wyrownawczego tym z min. i max.) Prosze sie nie przejmować...najważniejsze , że jest plyn pomiędzy tymi wartosciami.Pozdr.Ak ps. spr. co jakis czas można...dla świetego spokoju mozna dolać do min na zimnym...ale nie przewiduję problemów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lookash Posted February 5, 2015 Author Share Posted February 5, 2015 Dziekuje mam nadzieje ze jak sie zrobi cieplej to wróci do normy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batik Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 (edited) Odświeżam temat, bo chyba nie ma sensu zakładać nowego. Ubytek cała wartość miedzy min a max w ciagu 1 tyg jazdy, jakieś 300 - 400 km. W czasie pracy silnika otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i nie widać bąbelków. Czy należałoby sprawdzić bezpośrednio w chłodnicy? Czy mam się szykować na UPG? Przebieg niecałe 100 tys, XT. Dodam tylko że tak ze 2 razy podczas intensywnego przyspieszania kilka tygodni temu widziałem białą chmure, pózniej żadnych objawów, auto pracuje i przyspiesza normalnie. Edited April 19, 2016 by Batik Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Jak znikło tyle pod samochodem sucho, odpowiedz chyba jasna Wysłane z mojego Honor 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batik Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Sprawdziłem pod autem. Kilka kropel. Natomiast korek zbiorniczka wyrównawczego nie był do końca zamknięty i na to chwile to jest główny podejrzany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batik Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Po domknięciu zbiorniczka wyrównawczego spokój jaki był wcześniej. Pamiętam że sprawdzałem wcześniej stan płynu i stąd problem. Dzięki za pomoc UPG jeszcze nie teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now