Jump to content

ubytek płynu chlodniczego


Lookash
 Share

Recommended Posts

Niestety wciąż mi ubywa płynu w FXT. Właśnie zrobiłem trasę z Gdańska do Zakopanego i w zbiorniczku wyrownawczym ubyło około 2 cm.Czy to może być wpływ niższych temperatur czy gdzieś jest wyciek?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy to może być wpływ niższych temperatur czy gdzieś jest wyciek?

Jedno z drugim może być powiązane,wystarczy zbyt lekko zaciśnięta opaska na przewodach czy króćcach i przy niskich temperaturach będzie minimalnie płyn podciekał.Na ciepłym silniku będzie sucho.

Link to comment
Share on other sites

Ale temperatura z płynem to raczej nic współnego nie ma. Jeśli tak by było to i w moim aucie też by ubywało płynu. Jeśli już to nieszczelmość układu lub co gorzej , uszczelka pod głowicą. Sprawdź stan oleju, czy nie ma za dużo i czy nie jest za rzadki, a nadto czy korek od oleju nie jest obsmarowany biało- żółtawą mazią. 

Link to comment
Share on other sites

W fabryce to raczej nalewa się z automatu a nie ręcznie więc tu bym nie szukał przyczyn. Silniki turbo Subaru mają swoje za uszami jeśli chodzi o UPG więc to chyba najlepiej wykluczyć jako pierwsze.

Link to comment
Share on other sites

Ale samochód nie ma jeszcze 15k km ubyło może 100-200 ml taka ilość na bagnecie raczej ciężko będzie zauważyć mam nadzieję że to raczej wyciek. Chyba ze ilość płynu w zbiorniczku nie jest stała i zależy np od warunków jazdy

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam to w innym wątku mówiłeś, że dzwoniłeś do ASO i powiedzieli aby dolać tak ?

Jeśli tak to teraz drugi raz Ci ubyło i ja bym pojechał do ASO. Niech sprawdzą czy nie ma wycieku nigdzie.

Link to comment
Share on other sites

Tak właśnie uczynię niestety właśnie jestem z dziećmi na feriach i dopiero jak wrócę do Gdańska będę mógł zostawić samochód do sprawdzenia a póki co chciałbym się dowiedzieć czy może takie wahania poziomu płynu są dopuszczalne sprawdzam przy zimnym silniku ale że temp spadają wciąż obserwuję niższy poziom i mam nadzieję że może to tylko to

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale temperatura z płynem to raczej nic współnego nie ma. Jeśli tak by było to i w moim aucie też by ubywało płynu. Jeśli już to nieszczelmość układu lub co gorzej , uszczelka pod głowicą.

Założyłeś z góry,że to 2,5T. :P 

A temperatura z objętością płynu naprawdę nie ma nic wspólnego? ;)

Link to comment
Share on other sites

Na gorącym jest pomiędzy kreskami ale mniej o okolo 1-2 cm odkąd dolalem do pełna ( jakies 1500 km temu) poza tym wg instrukcji należy sprawdzać na zimnym a wtedy już jest poniżej LOW

Edited by Lookash
Link to comment
Share on other sites

Jak jest to ok. a wahania stanu mogą być ( w zaleznosci od temp. pobiera płyn albo go wypuszcza do zbiorniczka wyrownawczego tym z min. i max.) Prosze sie nie przejmować...najważniejsze , że jest plyn pomiędzy tymi wartosciami.Pozdr.Ak

ps. spr. co jakis czas można...dla świetego spokoju mozna dolać do min na zimnym...ale nie przewiduję problemów... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odświeżam temat, bo chyba nie ma sensu zakładać nowego.

 

Ubytek cała wartość miedzy min a max w ciagu 1 tyg jazdy, jakieś 300 - 400 km. W czasie pracy silnika otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i nie widać bąbelków. Czy należałoby sprawdzić bezpośrednio w chłodnicy? Czy mam się szykować na UPG? Przebieg niecałe 100 tys, XT.

 

Dodam tylko że tak ze 2 razy podczas intensywnego przyspieszania kilka tygodni temu widziałem białą chmure, pózniej żadnych objawów, auto pracuje i przyspiesza normalnie.

Edited by Batik
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem pod autem. Kilka kropel. Natomiast korek zbiorniczka wyrównawczego nie był do końca zamknięty i na to chwile to jest główny podejrzany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po domknięciu zbiorniczka wyrównawczego spokój jaki był wcześniej. Pamiętam że sprawdzałem wcześniej stan płynu i stąd problem. Dzięki za pomoc :) UPG jeszcze nie teraz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...