jax Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Witam Dzisiaj oglądałem Forestera 2005 158KM automat. Podczas jazdy wszystko było OK ale po podjechaniu na podnośnik i podniesieniu auta (silnik wyłączony, na N bez ręcznego) przy kręceniu tylnym wałem czy też tylnym kołem , przednie koło ani jedno i drugie ani drgnęło. Podobno w automatach jest jakieś sprzegiełko wielopłytkowe. Czy ono jest sterowane poprzez skrzynię i przód działa tylko jak jest włączony silnik i jest na "D"? Dodatkowo powinna być na tyle szpera - podczas kręcenia tylnym kołem drugie tylne kręciło się w tę samą stronę czyli niby OK, ale wystarczyło drugie koło lekko przytrzymać ręką (bez żadnego wysiłku) i stało w miejscu. Jakaś delikatna ta szpera. W moim e36 miałem szperę i nie było siły żeby kręcić kołem a drugie trzymać w rękach. Jak to jest z tym sprzęgłem wielopłytkowym i szperą w Forku automacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Zapraszamy do FAQ,jest tam parę wątków o AWD,szperach i innych szpejach http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7178-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/ Jak to jest z tym sprzęgłem wielopłytkowym i szperą w Forku automacie? Sprzęgło będzie działać gdy skrzynia będzie pracowała,szpera z tyłu jest,ale do mocarzy nie należy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 (edited) Wszystko co opisałeś jest ok, tzn. auto było sprawne. MPT spina tył tylko jeśli pompa oleju w skrzyni będzie pracowała, czyli przy włączonym silniku i pewnie zapiętym biegu. To sprzęgło potrafi spiąć napędy bardzo mocno - miałem Forka w automacie i w terenie szedł jak czołg. Tylna szpera jest delikatna, bardziej pomaga przy jeździe po śliskim, w deszczu i błocie. Przydatność w terenie niewielka. Doładniej to jest to vLSD (http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential#Viscous_.28VLSD.29), przy kręceniu ręką na podnośniku raczej nie da się wytworzyć dostatecznie dużej różnicy obrotowej aby ją efektywnie przyblokować. Edited February 2, 2015 by marhof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now