Jump to content

Foresster 2,0 w automacie


jax
 Share

Recommended Posts

Witam

Dzisiaj oglądałem Forestera 2005 158KM automat. Podczas jazdy wszystko było OK ale po podjechaniu na podnośnik i podniesieniu auta (silnik wyłączony, na N bez ręcznego) przy kręceniu tylnym wałem czy też tylnym kołem , przednie koło ani jedno i drugie ani drgnęło. Podobno w automatach jest jakieś sprzegiełko wielopłytkowe. Czy ono jest sterowane poprzez skrzynię i przód działa tylko jak jest włączony silnik i jest na "D"?

Dodatkowo powinna być na tyle szpera  - podczas kręcenia tylnym kołem drugie tylne kręciło się w tę samą stronę czyli niby OK, ale wystarczyło drugie koło  lekko przytrzymać ręką (bez żadnego wysiłku) i stało w miejscu. Jakaś delikatna ta szpera. W moim e36 miałem szperę i nie było siły żeby kręcić kołem a drugie trzymać w rękach. Jak to jest z tym sprzęgłem wielopłytkowym i szperą w Forku automacie?

Link to comment
Share on other sites

Zapraszamy do FAQ,jest tam parę wątków o AWD,szperach i innych szpejach

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7178-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/

 

 

Jak to jest z tym sprzęgłem wielopłytkowym i szperą w Forku automacie?

Sprzęgło będzie działać gdy skrzynia będzie pracowała,szpera z tyłu jest,ale do mocarzy nie należy. ;)  

Link to comment
Share on other sites

Wszystko co opisałeś jest ok, tzn. auto było sprawne. MPT spina tył tylko jeśli pompa oleju w skrzyni będzie pracowała, czyli przy włączonym silniku i pewnie zapiętym biegu. To sprzęgło potrafi spiąć napędy bardzo mocno - miałem Forka w automacie i w terenie szedł jak czołg. Tylna szpera jest delikatna, bardziej pomaga przy jeździe po śliskim, w deszczu i błocie. Przydatność w terenie niewielka. Doładniej to jest to vLSD (http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential#Viscous_.28VLSD.29), przy kręceniu ręką na podnośniku raczej nie da się wytworzyć dostatecznie dużej różnicy obrotowej aby ją efektywnie przyblokować. 

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...