Skocz do zawartości

Subaru jako inwestycja...


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Ptzeciez tu nie chodzi o wywyższanie ktora marka jest lepsza-obie maja w historii jak i w aktualnej ofercie fajne modele.imho merc zawsze będzie bardziej"Premium",poza tym w modelach historycznych bmw i audi wypadają w porównaniu do merca gorzej.Nie licząc M1 żadne bmw (z tego co się orientuję)nigdy nie osiągnie poziomu cen i wartości klasycznych mercow

Post się nie klei jako sensowna całość.

No nic, trza się brać za mojego legaca z 90 roku ;)

Jak kupiłem swojego Legaca Turbo miałem duży zgrzyt wewnętrzny co z nim robić. Stan był idealny, absolutnie bez rdzy, symboliczny przebieg i jednego właściciela. Teoretycznie idealna baza na świetnego klasyka.

Ale po przemyśleniu sprawy postanowiłem, że pójdzie w upalanie. Co by nie było, to tylko zwykły japoński sedan klasy średniej bez większego znaczenia historycznego.

JJacek, o 19 Feb 2015 - 09:55, powiedział:

ale jeśli chodzi o takie starocie to mimo wszystko Mercedes ma bogatszą gamę modeli, tych wyścigowych jak i cywilnych (190SL, 300SL, Typ 300, 600, udział w Formule 1). W przypadku BMW przygoda z motorsportem jak dla mnie zaczyna się na LeMans w latach '70.

Bo inna była historia obu firm.

BMW zaczynało w lotnictwie. Produkowali uwżany za najlepszy myśliwiec bojowy II WŚ FW-190 i znakomite silniki gwiaździste. Po wojnie firma przechodziła ciężkie czasy ale od połowy 70' lat to jest fenomen jak się wspaniale rozwinęli. W ogóle polecam zwiedzić muzeum BMW, najlepiej poświęcić na to dzionek.

Człowiek wychodzi z niego inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klei nie klei,chodziło o to ze "fajne"" nie zawsze oznacza "klasyczne","kultowe","pożądane"w późniejszym czasie.Co do historii ,to w przypadku większości firm moto jest ona pasjonująca i ciekawa.Tak samo przeszłość lotnicza nie wystepowala tylko w bmw.Tak czy inaczej jakos nie widzę na aukcjach klasyków godnych rywali ze stajni bmw dla mercow typu SL,SLK,pagoda,gullwing itp.Z nowszych modeli za kilkanaście/kilkadziesiąt lat SLR czy SLS tez nie będą miały konkurencji ze strony Bawarczyków.

http://www.gieldaklasykow.pl/brabus-190e-3-6s-w201/

http://www.gieldaklasykow.pl/mercedes-w124-500e-1992-59900-pln/

http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-m5-e34-1990-41000-pln-izdebnik/

http://enthusiastauto.com/qsearch/?form_request=56&action=results&showres=1&1268_0=18&selLevel_1268B0D=1&selLevel_1268B1D=18&1574_0=1

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej jakos nie widzę na aukcjach klasyków godnych rywali ze stajni bmw dla mercow typu SL,SLK,pagoda,gullwing itp.Z nowszych modeli za kilkanaście/kilkadziesiąt lat SLR czy SLS tez nie będą miały konkurencji ze strony Bawarczyków.

To że nie widzisz nie oznacza, że ich nie ma. Trzeba trochę więcej się tym interesować, google to nie jedyne źródło wiedzy  :)  BMW produkowało mnóstwo limitowanych i wyjątkowych serii, o których po prostu nie wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mistrzu yoda.Zrujnowałeś mój swiatopoglad;)

Nigdzie nie napisałem ze jestem specem,opinie swoja wyrazam na podstawie mojej wiedzy,ktora zapewne w świetle expertow jest marna.Tak czy inaczej e30m3 osiągają ok 200k,e34 m5 od 15 do 50.Ceny merców możesz podejrzeć w linkach czy na clasykach bo aktualnie kilka stoi.Z tego co kojarzę to z Bmw najdroższe bylo e36 alpina z numerem bodajże 001 czy cos takiego i byla za 200k.Tak jak pisałem,w CCC gdzie gość handluje tylko klasykami o wartościach liczonych nawet w milionach dolarów,często przewijają sie merce za 100,200,250k dolarów.BMW czy audi nie widziałem w żadnym odcinku.A to juz cos znaczy.

Takie jest moje zdanie .Jesli błędne,trudno -musze z tym zyc;)

Jeli bym dzisiaj stal przed wyborem kupna takiego auta,wybralbym z tych trzech-190 brabus ,z tańszych to 850i ku e34m5."Na szczęście"na żadne z nich mnie nie stac ,wiec nie mam tego dylematu ;)

Proszę

http://www.gieldaklasykow.pl/alpina-b8-4-6-1994-ok-200000-pln-niemcy/

Bezposredni rywal tego brabusa co wkleilem wyżej.Ta cena tylko dlatego ze nr 001.w Kanadzie w sedanie stoi taka za niecałe 90k.

Porównaj ceny/wartosc.

Trudno dyskutować z taka różnica. ;)

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW 507 http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1064952 chyba najdroższe BMW, 2.42 mln usd

Mercedes 300SL http://www.motorward.com/2012/01/1955-mercedes-benz-300sl-sells-for-4-62-million/ 4.62 mln usd (są droższe Mercedesy, ale to już dość specyficzne modele SSK, 540K, wyścigowe W196 itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lat 90,to zawsze podobal m i się"opel"Lotus Omega,który w swojej epoce łoił konkurentów osiagami-e34m5 i merca E500.Odkad zobaczyłem i usłyszałem "To"na zywo wylądował na mojej liście "musisztomieć":D to obok speedstera jedyny opel jakiego chciałbym mieć.Ciekawe czy nadawałby sie na taka inwestycję.Ale biorąc pod uwagę liczbe wyprodukowanych aut i parametr "fajności" mysle ze jak najbardziej.

http://www.gieldaklasykow.pl/lotus-omega-1992-92500-pln-rybnik/

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często oglądam program Chasing Classic cars na disco i obok starych ferrari,lambo,packardów,maserati,alf,maybachow,astonow itp dość często pojawiają sie mercedesy,czasem porsche. Bmw czy audi nigdy tam nie widziałem.Oczywiście to sa auta z lat 40,50,60 ale daje to jakiś obraz marki.Poza tym patrząc na to co Bmw robi z seria M a na to co robi AMG to przyszlosc może należeć do marca.Black Series to jest to czego brakuje eMkom.

http://www.klasyczny.com/gielda-klasykow-mercedes-190e-2-5-16-evolution-ii-1990-wegry/

 

Byłem w 2013r w F40 Motorsports i akurat stało piękne M5 E39, jako jedno z nielicznych aut "new age". Tak więc Wayne Carini być może wieszczy temu modelowi wartościową klasyczną przyszłość ;)

post-3541-0-33326800-1424810541_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzyny w Polsce są i ich właściciele wcale chętnie się nie ujawniają, po co mają korcić amatorów cudzej własności. Ostatnio jak odbierałem auto z klatkowania od Schefflera ujawniło się takie cudo.

 

10873641_1791031194455380_90828195515352

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszędzie bym sie spodziewał takiego rodzynka ale nie w Polsce.
Jakies 3-4 lata temu jak pracowałem przy budowie węzła Antoninek pod Poznaniem to widywalem to cudo prawie codziennie .Robi robotę.Niestety auto chyba zmienilo właściciela bo nie widziałem juz tej omy ze dwa lata ani na drodze ani na podjeździe byłego juz chyba właściciela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tja między 330-390 K EUR.

Jak juz jesteśmy przy Audi to jesli ktoś chce zrobic dobra inwestycje to proponuje zakup Audi RS2.To ostatni dzwonek zanim ceny wystrzelą w kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W temacie, 10 najbardziej rzadkich Subaru :)

 

http://www.subienews.com/2015/04/10-of-the-rarest-subarus-ever/

 

Że jest coś takiego jak Spec C type RA-R  to nie wiedziałem :) Ależ mieszanka idealna w każdym calu. Hawk, biały, motor 2.0, twinscroll, dccd, lsd przód tył, sześciotłoczek, daszek, front lip, itd....

 

Aż rzucę trochę  porno:

 

http://www.supercars.net/cars/3628.html

 

To chyba jedyny new age który mnie porusza nie mniej niż najciekawsze wersje GC8 :P

 

A nawiązując do tematu trzeba szukać takiej żółtej. Zrobili tylko 50 spośród 300 sztuk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...