Skocz do zawartości

Subaru jako inwestycja...


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

znaczy sie jak bedzie mozna rejestrowac RHD to zaczna drozec ?

Mogą, ale nie muszą. Jak zareaguje rynek nikt do końca nie wie. Bariera związana z przekładką na LHD wielu zniechęcała do zakupu przez co rynek popytu był ograniczony. Z drugiej strony może wzrosnąć import tego typu aut z Jap czy UK co też wpływa na ceny.

 

ja bym uderzyl w polska motoryzacje, sam sie ostatnio rozgladalem za polonezem z lat 80 ;)

Trochę późno. Najlepszy moment na zakup samochodów demoludu był w latach 90tych kiedy był bum na auta zachodnie i nikt tego nie chciał i masowo się pozbywał. Do dzisiaj pamiętam ofertę sprzedaży niezłego Wartburga za 300zł, a właściciel się chwalił, że jest jeszcze pół baku paliwa :D . Kumpel kupił Syrenkę na chodzie za flaszkę, później ją zajeździł i rozbił w lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dlatego pisałem o M5 e34 które teraz możesz kupić za połowę albo i mniej ceny M3 e30. Jest duża szansa że mocno podrożeją tym bardziej że następca (e39) nie jest zbyt udany i tak klasycznie ciekawy.

A to dlaczego niezbyt udany ?

Na razie na pewno nie jest klasycznie ciekawy, bo obecnie zwykłe e39 możemy kupić za 5tys zł i jeździ tego pełno na ulicach.

W dodatku często w stanie agonii z niezbyt rozgarniętym kierowcą ;)

Ale mimo tego, moim zdaniem na pewno nie możemy mówić o tym że jest to nieudane auto.

 

E34 M5 wyszło dużo mniej, już teraz ciężko kupić coś za 20tys zł, gdzie 5-7 lat temu było to do wykonania. Podobnie wygląda sytuacja z M3 e36, kilka lat temu można było kupić coś za 20-25tys zł, teraz już o to ciężko.

M3 e36 i M5 e39 to może być dobra lokata, z tym że trzeba znaleźć ładny egzemplarz (co teraz zwłaszcza w Polsce jest arcytrudne, patrząc po ogłoszeniach od dłuższego czasu), no i mimo wszystko trzeba jeszcze poczekać kilka ładnych lat aż zaczną uchodzić za pełnoprawne klasyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie M5 e34 juz jest dobrą inwestycją.... co do M3 e36 i M5 e39.... czas pokaze, trudno prorokowac. Zdrowe M3 już nie tanieją, w Warszawie ładna, na prawde ladna sztuka M3 e36 poszła ostatnio za ponad 80 tys zł...

Co do M5... mysle, że jeszcze rok, dwa, trzy będą taniec. By potem sie ustabilizowac, i dobre sztuki wtedy cenowo ruszą do góry.

 

M5 e60 tanieje okrutnie - wiem, bo kiedys sie przymierzałem. 2 lata temu trudno było dobra sztuke ponizej 120 tys zł znalezc, teraz jest mnostwo takich za 70 tys zł... ale koszty napraw i serwisu :( porażające..


Dlatego pisałem o M5 e34 które teraz możesz kupić za połowę albo i mniej ceny M3 e30. Jest duża szansa że mocno podrożeją tym bardziej że następca (e39) nie jest zbyt udany i tak klasycznie ciekawy.

M5 e39 jest bardzo udany, mechanicznie jest lepszy niz e34. Jest jednak pewien minus - duzo wiecej sztuk wyprodukowanych niz e34. Dlatego tutaj w wypadku e39 moze nie byc duzej górki cenowej, bo ten samochod będąc ciekawym sportowym klasykiem, nigdy nie bedzie unikatem.

Chociaz patrzac na nastepce (e60) - to na prawde kiedys takie M5 e39 może zamieszac na rynku. Oczywiscie bdb/idealna sztuka. 


A tak BTW:

 

Mam Peugeota 607 v6 z org przebiegiem 32 tys km.... bedzie z tego kiedys cenny klasyk czy kupa złomu? Warto to według Was trzymac?

 

Pełna opcja bez grzanych siedzen.

Edytowane przez maciek323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do surowosci to pełna zgoda..... ale to już stała tendencja we wszystkich segmentach rynkowych,  w autach sportowych takze... (a moze w szczegolnosci).

Choc - punkt widzenai zalezy od punktu siedzenia: w porownaniu do M5 e60,  e39 jawi się jako model bardzo surowy, wręcz spartański....

No i e39 mimo gładkich linii, utrzymuje jeszcze klasyczną linię BMW..... z czym w wypadku e60 jest juz cięzko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja bym powiedział że nigdy BMW nie dorówna mercedesowi poziomem wartości klasyków tych starszych i młodszych.Gullwing,pagoda,SLR,SLS...Podejrzewam że seria Black Series kiedyś osiągnie level M3 e30 i e36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedesy AMG i Audi serii "S" nigdy nie osiagną takich cen jak BMW serii "M"... jak myslicie czym to jest spowodowane?

Czy ja wiem? Weźmy takie Audi Quattro (chodzi mi o tzw. Urquattro), nowy kosztował 50 tys DM, obecnie cena to 20 tys EUR wzwyż, idealne egzemplarze to kwoty rzędy 40 tys EUR lub więcej. Są to ceny porównywalne ze zwykłym BMW M3 e30. Sportquattro kosztuje tyle co edycje limitowane BMW.

Ceny RS2 też już mocno rosną. Jest to podobna sytuacja jak z BMW M3 e30. Auto, których nie było dużo, będą drożeć. BMW M3 e36 i e46 są dość popularne, ale BMW M3 GT albo CSL to kompletnie inna bajka. Nawet wśród niezbyt starych Mercedesów są takie auta (np W124 E60 AMG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, z tymi autami macie racje. RS2, UR Quattro, czy tym bardziej Gullwing, Pagoda... to juz zabytki.

 

 

Mnie chodziło o modele z lat 90-tych.

 

C36 AMG, c43 AMG, E55AMG, S4b5, S6c4, S6c5. Te auta są bardzo tanie w porownaniu do serii "M"

 

Za jedno M5 w bdb stanie, kupujecie spokojnie 2 E55 lub S6c4 z tych samych lat w bdb stanie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,tylko ze poza e30 m3,e36m3 i e34m5 to bmw za wiele nie ma do zaoferowania.wszystko co przedtem (a raczej czego brak,bo mimo ze uwielbiam mydelniczkę,e21 i stare szóstki i 850 to troche za malo) i wszystko co potem nie mówiąc juz o kierunku jaki ta marka obrała,to jednak mysle ze na dłuższą metę merc wypada znacznie lepiej.Ale jesli chodzi o lata 90"to masz racje,bmw górą.Choc osobiscie od e30m3 wolalbym jakąś 190 evo ,cosworth .Znajomy miał kiedys 190 wersje AMG (nie wiem na ile oryginalna,ale robila piorunujące wrażenie)

A najlepiej to miec je wszystkie:D

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto porównać ceny nowych egzemplarzy, ich ilość na rynku wtórnym i ceny na rynku wtórnym (mobile.de)

Audi S6 C5, nowy 65-67 tys EUR - link używane: 89 egzemplarzy, 1999-2005, ceny od 5 tys do 20 tys EUR

Audi RS6 C5, nowy 89 tys EUR - link używane: 78 egzemplarzy, 2002-2004, ceny od 8 do 33 tys EUR

Mercedes E55 AMG W210, nowy 75 tys EUR - link używane: 56 egzemplarzy, 1997-2002, ceny od 3 do 18 tys EUR, jeden egzemplarz za 26 tys

BMW M5 E39, nowy 72-76 tys EUR - link używane: 60 egzemplarzy, 1998-2002, ceny od 7 do 30 tys EUR, jeden egzemplarz za 40 tys

 

Rzeczywiście M5 trzyma cenę zdecydowanie lepiej, jest porównywalny do RS6.

Może to wynikać z tego, że S6 czy też E AMG są produkowane non-stop w przeciwieństwie do RS6 i M5 (w przypadku E klasy jest to zmiana praktycznie z miesiąca na miesiąc). Dodatkowo dochodzi ilość modeli ze znaczkiem AMG lub S, czy ktoś pamięta je wszystkie? Z BMW M i Audi RS jest prostsza sytuacja. Z drugiej strony ani BMW ani Audi nie mają auta na miarę Mercedesa SL lub SLS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często oglądam program Chasing Classic cars na disco i obok starych ferrari,lambo,packardów,maserati,alf,maybachow,astonow itp dość często pojawiają sie mercedesy,czasem porsche. Bmw czy audi nigdy tam nie widziałem.Oczywiście to sa auta z lat 40,50,60 ale daje to jakiś obraz marki.Poza tym patrząc na to co Bmw robi z seria M a na to co robi AMG to przyszlosc może należeć do marca.Black Series to jest to czego brakuje eMkom.

http://www.klasyczny.com/gielda-klasykow-mercedes-190e-2-5-16-evolution-ii-1990-wegry/

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedesy AMG i Audi serii "S" nigdy nie osiagną takich cen jak BMW serii "M"... jak myslicie czym to jest spowodowane?

Tak jest bo je przebijają.Proponuje sprawdzić cenę np: quattro sport ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,tylko ze poza e30 m3,e36m3 i e34m5 to bmw za wiele nie ma do zaoferowania.wszystko co przedtem (a raczej czego brak,bo mimo ze uwielbiam mydelniczkę,e21 i stare szóstki i 850 to troche za malo)

Zapomniałeś o BMW 328, BMW V8, Isetta, 2002Tii Turbo, M1, M5e28, Z1, Z8... te wszystkie modele to świetna lokata kapitału i kawał wspaniałej historii motoryzacji w najwyższym wydaniu. Nie wspomne już o motocyklach, które biły rekordy prędkości i sprzedaży na świecie. Znajdź mi drugą taką markę na świecie. Edytowane przez Tommo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2002,isetta,m1 to się zgodzę,choc M1 raczej nie występuje na wolnym rynku.Ale 328?a bmw v8?co to jest?Audi V8 to bylo takie,nawet jeździłem,ale bmw?byly modele z silnikiem v8,ale to byly po prostu zwykle piątki i siódemki.850i uwielbiam,ale w tamtych latach jednak merc przebijal je CL600 na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo_Lo chodzi o coś starszego, kolejność u Tommo nie jest przypadkowa:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_328

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_501

ale jeśli chodzi o takie starocie to mimo wszystko Mercedes ma bogatszą gamę modeli, tych wyścigowych jak i cywilnych (190SL, 300SL, Typ 300, 600, udział w Formule 1). W przypadku BMW przygoda z motorsportem jak dla mnie zaczyna się na LeMans w latach '70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptzeciez tu nie chodzi o wywyższanie ktora marka jest lepsza-obie maja w historii jak i w aktualnej ofercie fajne modele.imho merc zawsze będzie bardziej"Premium",poza tym w modelach historycznych bmw i audi wypadają w porównaniu do merca gorzej.Nie licząc M1 żadne bmw (z tego co się orientuję)nigdy nie osiągnie poziomu cen i wartości klasycznych mercow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...