Skocz do zawartości

Subaru jako inwestycja...


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

Jeżeli mówimy o japońskiej motoryzacji youngtimerów to jedyny biały kruk na rynku klasyków, to Toyota 2000GT

 

Chyba, że odrzucimy Celice mk1. I Skyline'a Hakosuke. I Skyline'a C110. I R31. No i R32. I Datsuna 520. I może jeszcze 240. I AE 86. etc etc

W sumie masz rację - z japońskich tylko Toyota 2000GT jest warta inwestycji. :D :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tego Prosiaka 2-3 lata temu mogłeś kupić za 150-200k$ a NSXa z przebiegiem 8000mil widziałem 3 lata temu za 45k$.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli mówimy o japońskiej motoryzacji youngtimerów to jedyny biały kruk na rynku klasyków, to Toyota 2000GT

 

Chyba, że odrzucimy Celice mk1. I Skyline'a Hakosuke. I Skyline'a C110. I R31. No i R32. I Datsuna 520. I może jeszcze 240. I AE 86. etc etc

W sumie masz rację - z japońskich tylko Toyota 2000GT jest warta inwestycji. :D :D :D :D

 

Nie musisz się zgadzać z moją opinią.

Ja uważam, że modele oferowane wyłącznie na wewnętrzny rynek Japoński, mimo że tam kultowe i poszukiwane, w Europie nie mają większego znaczenia. A już na pewno jest znacznie więcej interesujących propozycji np. BMW M5 e34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A już na pewno jest znacznie więcej interesujących propozycji np. BMW M5 e34.

 

Jeśli uważasz, że M5 E34 jest ciekawsza kolekcjonersko niż w/w, to życzę szczęścia. ;)

 

ppmarian - wbrew pozorom jest trochę aut które w dobrym stanie będą zyskiwać na wartości, a teraz kosztują niedużo, np BMW 845, czy Ford Capri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to większość aut w dobrym stanie będzie zyskiwać na wartości po przekroczeniu progu 20 lat, niektóre nawet wcześniej. Pytanie tylko ile będzie kosztować ich utrzymanie i czy ono nie pochłonie tych 'zysków'.

Jeśli chodzi o te specyficzne auta japońskie to jaki jest na nie rynek? 

W przypadku BMW M5 e34 mówimy o aucie, które powoli odbija się od dołka z najniższymi cenami (gdzie właśnie ląduje E39) a docelowo będzie szło w ślady BMW M5 e28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wg. Ciebie oznacza ciekawsza kolekcjonersko?
Bo różnie to można interpretować. Dla jednego będzie to chęć posiadania czegoś oryginalnego i rzadkiego na rynku co wcale nie musi oznaczać znacznych zwyżek ceny, a dla innego dobra lokata kapitału.

BMW 845 ?? a co to takiego? :biglol:


Generalnie to większość aut w dobrym stanie będzie zyskiwać na wartości po przekroczeniu progu 20 lat, niektóre nawet wcześniej. Pytanie tylko ile będzie kosztować ich utrzymanie i czy ono nie pochłonie tych 'zysków'.

Jeśli chodzi o te specyficzne auta japońskie to jaki jest na nie rynek? 

W przypadku BMW M5 e34 mówimy o aucie, które powoli odbija się od dołka z najniższymi cenami (gdzie właśnie ląduje E39) a docelowo będzie szło w ślady BMW M5 e28.

Dokładnie tak. Sztuką jest kupić w dobrym momencie i taki model, który znacznie zwiększy swoją wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

BMW 845 ?? a co to takiego? :biglol:

Co to takiego ? Pośpiech oczywiście. Miałem na myśli 840, ale cieszę się, że dostarczyłem Ci tyle radości.

Swoją drogą mam nadzieję, że autor kiedy wyciągnie już jakieś wnioski, podzieli się nimi na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BMW 845 ?? a co to takiego? :biglol:

Co to takiego ? Pośpiech oczywiście. Miałem na myśli 840, ale cieszę się, że dostarczyłem Ci tyle radości.

Swoją drogą mam nadzieję, że autor kiedy wyciągnie już jakieś wnioski, podzieli się nimi na forum.

 

No właśnie, pośpiech też się przydaje, choć jak widać nie zawsze. Ale jeżeli chodzi o 840Ci to był wskazany jeszcze kilka lat temu, jak ceny były śmiesznie niskie, teraz już nie za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o japońce chodzi to może MR2? 200sx S13? Może faktycznie Polską nie ma się co sugerować, ale jak śledzę otomoto to kilka lat temu S13 za dychę było dużo. Teraz to już tylko przez mało kogo chciane auta z automatem lub złomy. A sporo jest przerabianych. W oryginale to ich już za kilka lat nie będzie chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S13 to tanie sportowe coupe, za kilkanaście lat odejdzie w zapomnienie razem z MX-6 i tego typu podobnymi sprzętami.

Jeśli już to zastanowiłbym sie i przemyślał zakup ładnej 300ZX TT. Jeszcze teraz można kupić w bardzo atrakcyjnej cenie a samochód ma ciekawą i interesującą bryłę, przy sprawdzonej, solidnej i zaawansowanej technice. Wadą jest, że był długo produkowany i rynek jest poniekąd nim nasycony. Z drugiej strony auta o niskiej wartości szybko zmniejszają swoją podaż, bo nie opłaca się ich utrzymywać, naprawiać czy po prostu dbać by jeździły jak najdłużej. 

 

M3 e30 bym zostawił w spokoju. Moim zdaniem są teraz przewartościowane. Lepiej rozejrzeć się za 190 2.3 cosworth czy Sierrą RS cosworth.               

Edytowane przez Tommo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos chce sierre to kumpel szeajcar sprzedaje. Stan techniczny bdb, blacharsko tez ok. Minus, ze sedan (ale dzieki temu 4wd), no i kurs franka teraz spory.

M3 e30 tez juz bym zostawil w spokoju, ale piec lat temu... Kumpel w dwa miechy zarobil 30k pln ;) Z E30 chodzilo mi tylko o to, ze w fajne bmw warto zainwestowac.

post-12134-0-60335200-1422906692_thumb.jpg

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to większość aut w dobrym stanie będzie zyskiwać na wartości po przekroczeniu progu 20 lat, niektóre nawet wcześniej. Pytanie tylko ile będzie kosztować ich utrzymanie i czy ono nie pochłonie tych 'zysków'.

Jeśli chodzi o te specyficzne auta japońskie to jaki jest na nie rynek? 

W przypadku BMW M5 e34 mówimy o aucie, które powoli odbija się od dołka z najniższymi cenami (gdzie właśnie ląduje E39) a docelowo będzie szło w ślady BMW M5 e28.

20 lat to ma każde już teraz RA wersji drugiej, mój Hołek tez, a czy ich cena w związku z tym urosła? Nie. Dlaczego? Bo są dalej w użyciu ;) za kolejne 20 lat ten samochód z przebiegiem 30 tys km pełna seria będzie napewno rodzynem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Generalnie to większość aut w dobrym stanie będzie zyskiwać na wartości po przekroczeniu progu 20 lat, niektóre nawet wcześniej. Pytanie tylko ile będzie kosztować ich utrzymanie i czy ono nie pochłonie tych 'zysków'.

Jeśli chodzi o te specyficzne auta japońskie to jaki jest na nie rynek? 

W przypadku BMW M5 e34 mówimy o aucie, które powoli odbija się od dołka z najniższymi cenami (gdzie właśnie ląduje E39) a docelowo będzie szło w ślady BMW M5 e28.

20 lat to ma każde już teraz RA wersji drugiej, mój Hołek tez, a czy ich cena w związku z tym urosła? Nie. Dlaczego? Bo są dalej w użyciu ;) za kolejne 20 lat ten samochód z przebiegiem 30 tys km pełna seria będzie napewno rodzynem ;)

Narazie cały czas tanieją, ale może się to zmienić jak będzie można legalnie RHD rejestrować.

Wyzsze niz na lokacie dlugoterminowej

Plan ambitny, ale szczególnie w Polsce, mało realny przy tym budżecie.

Ponad dwa lata temu kupiłem trochę przez przypadek BMW 750 e38 '96 rok. Wziąłem go ze względu na świetnie utrzymany stan, pełną polską historię i bezwypadkowość. Kosztował 20 tyś czyli jakieś 5% wartości nowego. Wyjeżdżam nim od czasu do czasu kiedy mam ochotę. Jeżeli utrzymam ten stan przez kolejne 10-15 lat, liczę że uda się przy sprzedaży odzyskać połowę nakładów związanych z jego utrzymaniem. To i tak nieźle zważywszy ile stracili poprzedni właściciele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Narazie cały czas tanieją, ale może się to zmienić jak będzie można legalnie RHD rejestrować.

znaczy sie jak bedzie mozna rejestrowac RHD to zaczna drozec ?

imho pomysl sredni, sa lepsze sposoby, zeby zainwestowac 100 tys, temat bardziej dla pasjonata, kolekcjonera niz kogos chcacego zarobic.

 

ja bym uderzyl w polska motoryzacje, sam sie ostatnio rozgladalem za polonezem z lat 80 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 lat to ma każde już teraz RA wersji drugiej, mój Hołek tez, a czy ich cena w związku z tym urosła? Nie. Dlaczego? Bo są dalej w użyciu ;) za kolejne 20 lat ten samochód z przebiegiem 30 tys km pełna seria będzie napewno rodzynem ;)

Dlatego napisałem większość. Czasami będzie to 15 lat (np Porsche 996 GT2 i GT3, jeszcze chwila i myślę, że zaczną te auta drożeć), czasami 25 (tak sobie gdybam, co się stanie z ceną Legacy Turbo, I gen jeszcze sprzed liftingu, tych aut jest bardzo mało), a nawet 30 lat (Golf II GTI).

Oczywiście te auta (może poza Porsche) nie gwarantują wzrostu cen wystarczającego by to była inwestycja (!). Tutaj w pełni zgadzam się z @Tommo, auto musi kosztować w okolicach 100 tys zł i to musi być jego dołek cenowy.

Ayu ani Polonez, ani żadne inne auto z PRL nie ma zbyt dużych szans na bycie inwestycją. Kosztują za mało i do tego są produktami lokalnymi. Co nie zmienia tego, że mogą być interesującymi klasykami  :) Ostatnio w Classicauto opisywano wyremontowaną Syrenkę (chyba pierwszy model, Syrena 100), blacharz poświęcił na jej remont 1200 rbh. Licząc je nawet po 30 zł, daje to całkiem okrągłą sumę. Żeby to była inwestycja to trzeba by ją sprzedać za ponad 50 tys zł

ps. @Tommo myślę, że w przypadku e39 M5 to kwestia ilości sprzedanych egzemplarzy (podejrzewamże było ich o wiele więcej niże e34 M5). Trochę czasu to zajmie, ale za 10 lat będziemy na te auta zupełnie inaczej patrzeć.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Calibra 2.0T 4x4 :-D (Kij w mrowisko hehe) => W 100% seryjna nie jest zła jako inwestycja. Pewnie jakiemuś dresowi na emeryturze łezka w oku się zakręci i kupi ją za ciułane latami oszczędności.

 

Co do Maserati => http://otomoto.pl/maserati-222-2-0-v6-biturbo-zadbane-C35749980.html

 

Jeżeli experci się nie mylą to można będzie zarobić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako inwestycja to raczej cos wyprodukowane w malej ilości.

Np Lotus omega,wspomniana mazda RX7 FD spiritR,e36 alpina.Z nowszych opel speedster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...