Skocz do zawartości

Szarpanie 2.5xt MY06 manual


bartol

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w waszych Foresterach też macie tak, że jadac na 4 ok.60km/h lekkie odjecie gazu powoduje wyczuwalne szarpanie? Jeśli obroty spadną poniżej 1900 to odczucie jest jeszcze większe.

Poniżej 2000 w ogóle nie da sie jechac bo szarpie i silniek az krzyczy zeby zrzucić bieg.

Jazda w korku to dramat. Na 1 skacze jak zając. Nawet utrzymywanie gazu i odpowiednie próby łagodzenia tego objawu nie wiele dają. Generalnie nie ma mowy o odpuszczeniu gazu i powolnym toczeniu sie hamujac silnikiem na 1 i 2 konczy sie mocnym szarpaniem.

Czy jest coś nie tak?

Czy ja nie potrafię jeździć?

Czy TTTM??

Z góry dzieki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam ale tylko przy probie bardzo wolnej jazdy na 1 biegu (korki). Na 2 takie same objawy przy próbie powolnego przejazdu przez "śpiącego policjanta", dlatego, niestety zawsze redukuje do 1 i nie szarpie. Moim zdaniem, generalnie, ten silnik nie lubi pracować poniżej 2000 obr/min. Ja mojego do tego nie zmuszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak u kolegi wyżej - przy niskich obrotach (<2000) lekko szarpie i czuć, że silnik się męczy. Zakresu 1500-2000 używam tylko do toczenia się po płaskim. Na 1 biegu i bardzo niskich obrotach auto 'żabkuje', korki to nie jest jego mocna strona :) Trzeba trzymać te 2000 i jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent z lekka inny, ale widzę że objawy mamy bardzo zbliżone. Długo nie mogłem dojść do sedna problemu, przy okazji mapowania auta w stolycy, Rober zauważył, że padnięty jest czujnik położenia biegu.

 

Od wymiany jak ręką odjął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent z lekka inny, ale widzę że objawy mamy bardzo zbliżone. Długo nie mogłem dojść do sedna problemu, przy okazji mapowania auta w stolycy, Rober zauważył, że padnięty jest czujnik położenia biegu.

 

Od wymiany jak ręką odjął. 

Hej a nie swieciła sie kontrolka check engine jak czujnik był uwalony????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pacjent z lekka inny, ale widzę że objawy mamy bardzo zbliżone. Długo nie mogłem dojść do sedna problemu, przy okazji mapowania auta w stolycy, Rober zauważył, że padnięty jest czujnik położenia biegu.

 

Od wymiany jak ręką odjął. 

Hej a nie swieciła sie kontrolka check engine jak czujnik był uwalony????

 

Chceck się nie świecił, obroty na luzie nie falowały, tylko te szarpanie przy starcie.

 

Czujnik drogi nie jest, wydaje mi się że warto się tym zainteresować zanim ktoś przykładowo wpadnie na pomysł, żeby dobry przepływomierz wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo przy 2.0 sohc (Legacy) - jadac w korku na 1 czy 2 biegu i odpuszczajac gaz (bez wciskania sprzegla) auto, zamiast plynnie tracic predkosc (jak mialo to miejsce w 6 moich poprzednich autach), szarpalo. Uslyszalem w serwisie, ze TTTM.. Masakra :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo przy 2.0 sohc (Legacy) - jadac w korku na 1 czy 2 biegu i odpuszczajac gaz (bez wciskania sprzegla) auto, zamiast plynnie tracic predkosc (jak mialo to miejsce w 6 moich poprzednich autach), szarpalo. Uslyszalem w serwisie, ze TTTM.. Masakra :/

To samo powiedział mi mechanik...że turbo, że nie lubi niskich obrotów a jak tego nie lubię to niech zmienię na wolnossacy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś z rana sprawdziłem na zimno- nic takiego się nie dzieje i forek ciągnie równo bez jakania. Natomiast na wolnych obrotach wiem że mam boxera- czasem kolebotnie jak stare moto BMW - poza tym obroty stabilne i żadnych nieladnych figli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że podczas szybkiego wcisniecia gazu na 2 czy 3 szczególnie bna zimnym silniku potrafi sie dlawic, podskakiwac.

Jak się rozgrzeje to chwilami mam wrazenie ze powinien reagowac lepiej...no ale moze szukam dziury w całym.

Generalnie jest tak ze czasami na 5 przyspieszanie w zakresie 130-160 jest lepsze niz na 4 od 80 do 120... Forek czasem mnie zadziwia a czasami mocno rozczarowuje. Skąd te różnice, paliwo tankuje zwykle w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Trzeba wezwać do tablicy AdaSch-a, jeśli coś podobnego miał, to na pewno zdiagnozował i naprawił :)

stawiam się do tablicy, miałem czujnik wymieniony przy przebiegu 70kkm

ASO Zdanowicz wiedziało co i jak. Dodatkowo przy sprzęgle lubiły podskoczyć obroty.

 

 

Generalnie jest tak ze czasami na 5 przyspieszanie w zakresie 130-160 jest lepsze niz na 4 od 80 do 120... Forek czasem mnie zadziwia a czasami mocno rozczarowuje. Skąd te różnice, paliwo tankuje zwykle w tym samym miejscu.

odczytaj tablice przy pomocy learning View

 

ew zrób reset jak nie ma zer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w SF po wymianie przewodów WN jak ręką odjął.

 

Jeżeli nie wiesz kiedy zmieniane były przewody zapłonowe to je wymień  :angry:  to samo dotyczy świec  :) wymiana na pewno nie zaszkodzi.

 

Dodam, że podczas szybkiego wcisniecia gazu na 2 czy 3 szczególnie bna zimnym silniku potrafi sie dlawic, podskakiwac.
Jak się rozgrzeje to chwilami mam wrazenie ze powinien reagowac lepiej...no ale moze szukam dziury w całym.
Generalnie jest tak ze czasami na 5 przyspieszanie w zakresie 130-160 jest lepsze niz na 4 od 80 do 120... Forek czasem mnie zadziwia a czasami mocno rozczarowuje. Skąd te różnice, paliwo tankuje zwykle w tym samym miejscu.

 

 

Dziś z rana sprawdziłem na zimno- nic takiego się nie dzieje i forek ciągnie równo bez jakania. Natomiast na wolnych obrotach wiem że mam boxera- czasem kolebotnie jak stare moto BMW - poza tym obroty stabilne i żadnych nieladnych figli.

Edytowane przez Sqx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...