Jump to content

Szarpanie 2.5xt MY06 manual


bartol

Recommended Posts

Czy w waszych Foresterach też macie tak, że jadac na 4 ok.60km/h lekkie odjecie gazu powoduje wyczuwalne szarpanie? Jeśli obroty spadną poniżej 1900 to odczucie jest jeszcze większe.

Poniżej 2000 w ogóle nie da sie jechac bo szarpie i silniek az krzyczy zeby zrzucić bieg.

Jazda w korku to dramat. Na 1 skacze jak zając. Nawet utrzymywanie gazu i odpowiednie próby łagodzenia tego objawu nie wiele dają. Generalnie nie ma mowy o odpuszczeniu gazu i powolnym toczeniu sie hamujac silnikiem na 1 i 2 konczy sie mocnym szarpaniem.

Czy jest coś nie tak?

Czy ja nie potrafię jeździć?

Czy TTTM??

Z góry dzieki za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Też tak mam ale tylko przy probie bardzo wolnej jazdy na 1 biegu (korki). Na 2 takie same objawy przy próbie powolnego przejazdu przez "śpiącego policjanta", dlatego, niestety zawsze redukuje do 1 i nie szarpie. Moim zdaniem, generalnie, ten silnik nie lubi pracować poniżej 2000 obr/min. Ja mojego do tego nie zmuszam

Link to comment
Share on other sites

Podobnie jak u kolegi wyżej - przy niskich obrotach (<2000) lekko szarpie i czuć, że silnik się męczy. Zakresu 1500-2000 używam tylko do toczenia się po płaskim. Na 1 biegu i bardzo niskich obrotach auto 'żabkuje', korki to nie jest jego mocna strona :) Trzeba trzymać te 2000 i jest ok...

Link to comment
Share on other sites

Pacjent z lekka inny, ale widzę że objawy mamy bardzo zbliżone. Długo nie mogłem dojść do sedna problemu, przy okazji mapowania auta w stolycy, Rober zauważył, że padnięty jest czujnik położenia biegu.

 

Od wymiany jak ręką odjął. 

Link to comment
Share on other sites

Pacjent z lekka inny, ale widzę że objawy mamy bardzo zbliżone. Długo nie mogłem dojść do sedna problemu, przy okazji mapowania auta w stolycy, Rober zauważył, że padnięty jest czujnik położenia biegu.

 

Od wymiany jak ręką odjął. 

Hej a nie swieciła sie kontrolka check engine jak czujnik był uwalony????

Link to comment
Share on other sites

 

Pacjent z lekka inny, ale widzę że objawy mamy bardzo zbliżone. Długo nie mogłem dojść do sedna problemu, przy okazji mapowania auta w stolycy, Rober zauważył, że padnięty jest czujnik położenia biegu.

 

Od wymiany jak ręką odjął. 

Hej a nie swieciła sie kontrolka check engine jak czujnik był uwalony????

 

Chceck się nie świecił, obroty na luzie nie falowały, tylko te szarpanie przy starcie.

 

Czujnik drogi nie jest, wydaje mi się że warto się tym zainteresować zanim ktoś przykładowo wpadnie na pomysł, żeby dobry przepływomierz wymieniać.

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo przy 2.0 sohc (Legacy) - jadac w korku na 1 czy 2 biegu i odpuszczajac gaz (bez wciskania sprzegla) auto, zamiast plynnie tracic predkosc (jak mialo to miejsce w 6 moich poprzednich autach), szarpalo. Uslyszalem w serwisie, ze TTTM.. Masakra :/

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo przy 2.0 sohc (Legacy) - jadac w korku na 1 czy 2 biegu i odpuszczajac gaz (bez wciskania sprzegla) auto, zamiast plynnie tracic predkosc (jak mialo to miejsce w 6 moich poprzednich autach), szarpalo. Uslyszalem w serwisie, ze TTTM.. Masakra :/

To samo powiedział mi mechanik...że turbo, że nie lubi niskich obrotów a jak tego nie lubię to niech zmienię na wolnossacy.
Link to comment
Share on other sites

Dziś z rana sprawdziłem na zimno- nic takiego się nie dzieje i forek ciągnie równo bez jakania. Natomiast na wolnych obrotach wiem że mam boxera- czasem kolebotnie jak stare moto BMW - poza tym obroty stabilne i żadnych nieladnych figli.

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że podczas szybkiego wcisniecia gazu na 2 czy 3 szczególnie bna zimnym silniku potrafi sie dlawic, podskakiwac.

Jak się rozgrzeje to chwilami mam wrazenie ze powinien reagowac lepiej...no ale moze szukam dziury w całym.

Generalnie jest tak ze czasami na 5 przyspieszanie w zakresie 130-160 jest lepsze niz na 4 od 80 do 120... Forek czasem mnie zadziwia a czasami mocno rozczarowuje. Skąd te różnice, paliwo tankuje zwykle w tym samym miejscu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Trzeba wezwać do tablicy AdaSch-a, jeśli coś podobnego miał, to na pewno zdiagnozował i naprawił :)

stawiam się do tablicy, miałem czujnik wymieniony przy przebiegu 70kkm

ASO Zdanowicz wiedziało co i jak. Dodatkowo przy sprzęgle lubiły podskoczyć obroty.

 

 

Generalnie jest tak ze czasami na 5 przyspieszanie w zakresie 130-160 jest lepsze niz na 4 od 80 do 120... Forek czasem mnie zadziwia a czasami mocno rozczarowuje. Skąd te różnice, paliwo tankuje zwykle w tym samym miejscu.

odczytaj tablice przy pomocy learning View

 

ew zrób reset jak nie ma zer

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne objawy w SF po wymianie przewodów WN jak ręką odjął.

 

Jeżeli nie wiesz kiedy zmieniane były przewody zapłonowe to je wymień  :angry:  to samo dotyczy świec  :) wymiana na pewno nie zaszkodzi.

 

Dodam, że podczas szybkiego wcisniecia gazu na 2 czy 3 szczególnie bna zimnym silniku potrafi sie dlawic, podskakiwac.
Jak się rozgrzeje to chwilami mam wrazenie ze powinien reagowac lepiej...no ale moze szukam dziury w całym.
Generalnie jest tak ze czasami na 5 przyspieszanie w zakresie 130-160 jest lepsze niz na 4 od 80 do 120... Forek czasem mnie zadziwia a czasami mocno rozczarowuje. Skąd te różnice, paliwo tankuje zwykle w tym samym miejscu.

 

 

Dziś z rana sprawdziłem na zimno- nic takiego się nie dzieje i forek ciągnie równo bez jakania. Natomiast na wolnych obrotach wiem że mam boxera- czasem kolebotnie jak stare moto BMW - poza tym obroty stabilne i żadnych nieladnych figli.

Edited by Sqx
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...