Skocz do zawartości

swap 2.0 Twin turbo do imprezy gl


Kamil Łazarski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam imprezę 2.0gl 115km z 1996 roku. Chciałbym wrzucić trochę mocniejszy silnik a konkretnie 2.0 twin turbo z Forester1997 roku i mam kilka pytań. Czy taki swap się opłaca? Chodzi mi o to ile części muszę wymienić. Może ktoś orientuje się czy silnik będzie pasował na mocowania. Czy sprzęgło, skrzynia i dyfry wytrzymają czy też są do wymiany? Jak się sprawuje ten silnik? Proszę o podpowiedzi I dzięki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używasz "Szukajki", nie witasz się w odpowiednim wątku, zadajesz pytanie, na które odpowiadano już n+1 razy. Bardzo kiepski start.

 

W skrócie: nie, nie opłaca się ten swap. Musisz wymienić praktycznie wszystko oprócz karoserii. Tak, będzie pasował na mocowania. Nie, sprzęgło, skrzynia i dyfry na dłuższą metę nie wytrzymają, wiec są do wymiany.

Co więcej, nie ma czegoś takiego jak Forester Twin Turbo, i nigdy nie było:

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f75/twin-turbo-forester-jdm-sale-38968/

T/tb NIE oznacza podwójnej turbiny. Twin Turbo były jedynie Legacy GTB i inne takie, na JDM.

 

Silnik Twin Turbo sprawuje się w praktyce gorzej od Single Turbo, z powodu dziwnego stylu dmuchania tych turbo i powstawania - o ironio - dość konkretnej turbodziury.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da radę,no może wszystko. ;)

Worek kasiory albo dwa i nie ma problemów. :P

 

 

Jaki silnik najlepiej nadawał by się do takiego swap? Od GT da radę?

Do przełożenia masz sporo rzeczy.Silnik z wiązką i Ecu,skrzynia biegów,tylny dyfer,sprzęgło i sterowanie sprzęgłem.

Wypadałoby przy zwiększonek mocy dwukrotnie,zająć się zawieszeniem i hamulcami.

Wychodzą duże zakupy i spory zakres prac.

Policz dobrze opłacalność takiej przekładki,może warto sprzedać  GL-ka i kupic fabryczną wersję z turbo?  ;)

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tak nawiasem,seria twin-turbo - nie jedzie.

jedzie... jezdzilem seria ponad rok i dawal rade jak na poltora tonowego kloca.

 

Cybel, pytam, bo ciekawi mnie skad Belgus takie bzdurne wnioski wyciagnal...?

 

 

 

Z lektury NASIOC, Matiz ostatnio linkował topic w innym wątku na temat TT. Może Murikańce się nie znają (też tym za często zapewne nie mają okazji jeździć). Ty tym jeździsz na codzień, wyprowadź mnie z błędu - samemu nie chce mi się wierzyć, żeby TT składające się z małej i dużej turbiny miało większą dziurę niż single-turbo, ale w rzeczonym wątku wypowiadało się całkiem sporo osób. 

 

Pomijając wszystkie za i przeciw, Twin Turbo i tak się nie uchowa w przypadku kierownicy z właściwej strony, i to jest chyba zamykający dyskusję argument. Kolumna kierownicy idzie w miejscu turbo.

 

Jeżeli shibito brakuje mocy, i koniecznie chce swapować, to niech wsadza 2.2 (albo poczyta o 2.5 Phase I, bo ponoć też się da) - jedyny swap do 115KM 2.0, który wchodzi P&P bez zmiany wiązki i rzeźby. 

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie daj sobie spokòj z taką przekładką ,będziesz kolejnym mistrzem od wyważania otwartych dzwi .Tak jak pisano wcześniej kup sobie GTka i ciesz się jazdą .Jeśli strasznie lubisz walczyć i udowodnić że da się to owszem da sie  ale finansowo licz to tak .Jak nie chcesz kupić Gtka ,,normalnego" to musisz kupić angola i przekładasz praktycznie wszystko - przy odrobinie szczęścia może będzie to tylko kupa niepotrzebnej pracy ale raczej dojdzie zakup kilku drobiazgòw (śrubeczka,gumka,kabelek rurka itd)ktòrych nie uda,się odkręcić w całości  - do tego jak się uda to na koniec się okaże że ci potrzebny jeszcze magiel GTkowy do kompletu.To tyle jeśli lubisz takie akcje - taka wersja swapu ma jeden maleńki plusik że kupując tego angola chociaż się nim przejedziesz i sprawdzisz co jest wart (innaczej sobie nie wyobrażam takiego zakupu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z lektury NASIOC, Matiz ostatnio linkował topic w innym wątku na temat TT. Może Murikańce się nie znają (też tym za często zapewne nie mają okazji jeździć)

 twin turbo wychodziło tylko na Australie i Japonie... jesli mają je w stanach to robią przekładki i konwersje na pojedyncze turbo.

 

 

 

Ty tym jeździsz na codzień, wyprowadź mnie z błędu - samemu nie chce mi się wierzyć, żeby TT składające się z małej i dużej turbiny miało większą dziurę niż single-turbo, ale w rzeczonym wątku wypowiadało się całkiem sporo osób. 

po 1... obie turbiny sa tej samej wielkości... stage2 ma tylko 9 łopatek zamiast 6...

po 2... jedyny moment gdzie odczuwasz spadek mocy to chwila miedzy 4000 a 4500 rpm czyli moment gdzie dołącza sie drugie turbo ... 

o turbo dziurze w twin turbo psioczą Ci co nie wiedzą kiedy zmienić bieg... jeśli zmienisz w złym momencie czyli zbyt nisko... zmieniasz sie z twin turbo w N/A... 

 

 

Pomijając wszystkie za i przeciw, Twin Turbo i tak się nie uchowa w przypadku kierownicy z właściwej strony, i to jest chyba zamykający dyskusję argument. Kolumna kierownicy idzie w miejscu turbo.

juz w tym roku bedzie można rejestrowac RHD w Polsce wiec jakos nie interesuje mnie istota przekładki kierownicy... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyprowadzenie z błędu :)

 

 


Pomijając wszystkie za i przeciw, Twin Turbo i tak się nie uchowa w przypadku kierownicy z właściwej strony, i to jest chyba zamykający dyskusję argument. Kolumna kierownicy idzie w miejscu turbo.

juz w tym roku bedzie można rejestrowac RHD w Polsce wiec jakos nie interesuje mnie istota przekładki kierownicy... 

 

Tak, ale autor wątku pytał o przełożenie tego silnika do LHD Imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ciekawostka- znalazłem temat próbując znaleść foty imprezy Belegusia. Sory za odkop.

czuje sie wywołany bo wspomniany :P

tez znalazłem sporo opowiesci o TT. Zacznijmy od tego,że kompletnie nie rozumiem czemu zdecydowali sie na układ sekwencyjny. Znaczy dobrze wiem, chodziło o response przy zachowaniu mocy do "japanese brotherhood of power" 280PS, ale to co ulepili to jest masakra dla mojego prostackiego oka. Niepotrzebna komplikacja, single moze być równie sprawne. Podejrzewam też że była to swego rodzaju zimna wojna między producentami- RX7,Supra- wszyscy wyczarowali sekwencyjne turbo.

Znalazłem te turbodziurowe rewelacje gdy rozglądałem sie w necie za info o hardkorowych H6. Głównie chodziło o swap który jest dostepny tylko w jednej Forzie, EZ36. Z Tribeci której nie ma w grze :ph34r: .
 
dwie godziny później dotarłem na nasioki i inne 25RS.

Opowieść tyczy drugiej turbodziury która miała sie objawić w czasie wyprzedzania ciężarówki przyprawiając o zawał kierowce. Podejrzewam że chodzi o typowo cywilny użytek, gdzie kierowcy nie chciało sie redukować jw. Saszyński wspomina. Powodem laga ma być moment dołączenia drugiej turbiny i koniecznosć rozpędzenia/napełnienia rur.

 

Ale jak Sasyszński wspomina- ponoć nie jest tak dramatycznie.

a ten diagram mi niszczy łeb. Jak to powiedział złomnik "cudowny motoryzacyjny bezsens" :mrgreen:   Ale spoko- z ciekawości sprawdziłem sekwencyjny układ z RX7 i nie jest lepiej :biglol:

 

Turbo_Sequential.jpg

ale do czego zmierzam- układ boksera jest idealny do setupu równoległego TT (obie turbawki pompują jednocześnie, żadnych zawodnych zaworów) + Chyba w żadnym innym silniku (poza Vkami?) nie da sie zrobić tak krótkiego orurowania.  Inna kwestia,że nikt poza wyścigami lub maniakami mocy nie potrzebuje takiego harkorowego rozwiązania.  <_<

 

attachment.php?attachmentid=15099&d=1301

 

 

 

zamykam. :biglol:

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matiz, Ty chory JDM'owy techniczny poje... dyncza jednostko która odkopuje wątki sprzed dwóch lat :P Ale ciekawe to jest, nie przeczę. Ostatnio znowu trafiłem na wypowiedzi mówiące o tym, że Legac TT miewa kaprysy - ponoć kluczowy do ładnego pompowania jest dobry stan podciśnień, a tych jest w diabły i przy obecnym wieku tych aut ciężko z nimi dojść do porozumienia.

 

Pomyśleć że żeby zrobić ten obłęd pod maską tego Bloba życie musiał stracić jakiś SVX... brr... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wejdę z butami w ten temat, ale skoro został odkopany, a coś chyba o legacy TT wiecie, to powiedzcie mi czy głowica tego silnika się czymś wyróżnia? Podobno mam takie założone w wrxie 2.0 i nie mogę znaleźć żadnego info w tym temacie i jaki jest cel takiego działania.

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymek, hamburgerowcy je tną na potęgę <_< choć w sumie chyba najwięcej ich mają.
a ja z kolei celowałem w aktuator który otwiera dopływ spalin do "dużego" turbo. Pewnie trzaby to czyścić co jakis czas

 

zagi na szybko znalazłem że wyższa kompresja. Z tym że w porównaniu do innych legacowych silników.  Musiałbyś poszukać po angielsku w gogle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...