subcharles Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 (edited) Witam. Wiem, że tematów olejowych było juz multum, ale ja mam pytanko trochę z innej beczki. Używam mojego 2.5 XT MY 2005 głównie na bardzo którkich dystansach. Dojeżdżam nim codziennie do pracy, wożę dzieci do przedszkola i do szkoły. Zdażają się oczywiście dłuższe trasy i pojeżdżawki dla "przewietrzenia" turbiny, ale 80 - 90% użytkowania auta to bardzo którkie odcinki (rzędu kilku kilometrów lub nawet mniej). Auto jest wielokrotnie w ciągu dnia zapalane, często nie zdąży uzyskać włąściwej temperatury do następnego postoju. Wiem, że to niezdrowe dla silnika, ale cóż ... Czy dla takiego sposobu używania auta polecacie jakiś szczególny olej? Aktualnie używam Castrol Edge 5w30 - zgodnie z instrukcją ;-). Może coś co lepiej zabezpiecza silnik przy częstej pracy poniżej optymalnej temperatury ? Castrol ma serię MAGNATEC i reklamuje ją, z tytułu rzekomego przywierania oleju do powierzchni metalu, jako zabezpieczającą od razu po uruchomieniu auta. Pic czy coś w tym jest ? Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie ? Edited January 30, 2015 by subcharles
cybel Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Castrol nie ma dobrej opinii u sporej liczby uzytkowników forum. W Twoim przypadku,to raczej częściej wmieniałbym olej,nawet tego Castrola.Może wymiana oleju nie po 15tys. a po 7,5 tys.? Może olej 5W40 też trochę lepiej zabezpieczy silnik,przy takim trybie użytkowania auta.
Karas Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Ja tam jezdzilbym na oleju zalecanym przez manual tzn 5w30 ( np Lotos Quazar - dobry olej, nie podrabiany, zalecany przez Subaru, albo jakims Millersie, Motulu) I regularnie zmienial co 10k km. 5w40 dobry jest jak jezdzisz bardziej agresywnie ale gorzej plynie niz 5w30-a to jest dosc istotne kiedy jezdzisz na krotkich odcinkach i olej nie osiaga swojej temp roboczej tzn. szybciej plynie - szybciej zacznie chronic silnik podczas czestych rozruchow i krotkich dystansow- poprawcie mnie jezeli sie myle.
cybel Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Szybciej ulegnie rozrzedzeniu przez paliwo. Dobry 5W40 będzie płynął równie dobrze,szczególnie w warunkach tej zimy.
leon Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Castrol ma serię MAGNATEC i reklamuje ją, z tytułu rzekomego przywierania oleju do powierzchni metalu Bla, bla, bla... Jak silnik dobry 0W/30, jak lekko zmęczony 5W/30.
Wiatrak Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Najlepszy Eneos Premium Hyper 5W30. Japoński.
piter Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Bla, bla, bla... kiedyś to były wątki olejowe, nie to co teraz podsumowując ... porządny, markowy, (nie podróbka z portali aukcyjnych) 5w30 lub 5w40 .... i jak już wspomniano: Motul, Mobil, Millers, albo ostatnio modny Eneos, byle nie Castrol.
leon Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Bla, bla, bla... kiedyś to były wątki olejowe, nie to co teraz Ja tylko streściłem te 529 stron. Staram się jak mogę żeby pomóc. 1
Lukasz123 Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 (edited) Jeżeli sprawdza sie ten olej to go zostaw . Sam jeżdżę na Castrolu edge professional long life 5w30 i jestem zadowolony. Zminaj jednak po max 10 tys km. Ja jeżdzę 25 km w jedna strone ,czasm i 40km i zmieniam co max 14500km Edited January 30, 2015 by Lukasz123
OWOC Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Bla, bla, bla... kiedyś to były.... Imprezy https://www.youtube.com/watch?v=KZ2lWyTi0oY Przepraszam za offa
Karas Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Najlepszy Eneos Premium Hyper 5W30. Japoński tylko sustina produkowana jest w JP. Wszystkie inne serie sa na formulacji nippon a blendowane sa w Europie. Takze nie taki japonski jak Ci sie wydaje Skad wiem? Swojego czasu prowadzilem korespondencje z enosoil i taka informacje dostalem od dystrybutora na Polske.
tzd Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Nie można zdefiniować , ktory olej jest najlepszy. Proponuję zasięgnąć opinii ASO.
Recommended Posts