Michał Krzysztof Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Witajcie! Jestem nowy na forum i chciałbym się przedstawić z moim nowym autkiem Jest to moje pierwsze Subaru i docelowo ma służyć do zabawy od czasu do czasu, oraz jako rekwizyt do "dłubania" (a jest w czym podłubać). Na codzień poruszam się motocyklem: BMW F650GS Dakar a kiedy aura nie dopisuje dosiadam moją ukochaną BMW 750iL (e38), z "siódemkami" e38 jestem związany od zrobienia prawka czyli od 7 lat i znam te auta na wylot. Subarkę kupiłem żeby poznac motoryzację z nieco innej strony. W przeszłościa miałem Japońskie motocykle - liczę że żamochody okażą się równie pancerne i bezproblemowe. W związku z tym że nigdy nie miałem mniej jak V8 i nigdy manuala tematy takie jak sprzęgło/rozrząd/głowice/turbo/itp... sa mi zupełnie obce. Chciałbym się na tym samochodzie sporo nauczyć. Jest to silnik 2.2 w wersji amerykańskiej. Niestety bez ABS, dołożone elektryczne szyby, ale za to są poduszki Imprezę kupiłem za niewielkie pieniądze od gościa który miał ją parę miesięcy. Jej stan jest niejednoznaczny: wyraźnie widać że auto jest bardzo zaniedbane (już pierwszej nocy w garażu usunąłem kilka usterek z użyciem podstawowych narzędzi). Jest wyraźnie lepiony słupek od kierowcy, lakier miejscami jest zupełnie matowy, jakieś wgniotki, wiszące przewody, brak spinek itd... Z powazniejszych rzeczy (bedę prosił szanownych kolegów o pomoc w identyfikacji): -coś wyje podczas jazdy, im wyższy bieg tym ciszej, przy wciśniętym sprzęgle przestaje zupełnie. Sprzęgło ma spory luz na łapce przy silniku i działa w zakresie kilku cm ale nie jestem prawie pewien że nie ma uślizgu. Może jakieś łożysko na wysprzęglniku? -urwany przewód drugiej sondy lambda - ktoś wspawał nakrętkę (prawdopodobnie zerwał gwint w wydechu) wskutek czego sonda jest wyżej i najwidoczniej przewód wkręciło w wał. Innego uzasadnienia dla wiszącego przewodu sondy nie widzę. -brak katalizatora - strumienice. W BMW to oznacza kłopot - jak jest tutaj? Można zostawić? -lewa lampa świeci gdzieś w kosmos, a amerykaniec nie ma wichajstra do regulacji wysokości - potrzebuję podpowiedzi gdzie ją ustawić. Lampa jest włożona od europy bo wisi sobie samotnie kostka. Prawa za to ma coś czego nigdy nie widziałem i nie mogłem uwierzyć Poziomica (taka wodna) wbudowana w lampę... -lepiony słupek od kierowcy i ogólnie chyba trochę betonu by się znalazło, no trudno. Wyraźnie jednak zacieka podsufitka (brak szyberdachu) i martwi mnie to troszkę. Przy oakzji przy tylnej szybie odłazi ta czarna długa listwa. Zaznaczam, że auto będzie mało jeździć i żadne poważne modyfikacje ani inwestycje nie mają tu racji bytu. Ma służyć do dłubania i nauki, a jeśli się do marki przekonam poszukam zapewne ładnego WRXa Autko ma jednak parę zalet - silnik wydaje się zupełnie zdrowy, leci z niego niewiele jak na EJ bo trochę spod pokryw zaworow. Rozrząd suchy, zrobiony w całości 5000mil temu co czuć bo nawet jedzie Ma także różnoodległościowy kolektor wydechowy i fajnie bulgocze Amortyzatory od GT (87%). Maska amelinowa od GT, zderzak z oświetleniem GT, spoiler GT... Jasne kremowe wnętrze. Trójka nawet całkiem lekko wchodzi (to chyba jakaś wada fabryczna z synchronizatorami prawda?), jest cicho i nic się nie tłucze. Ma jakąś fajną końcówkę wydechu - jestem raczej zwolennikiem serii ale ten brzmi nawet przyjemnie, niestety gdzieś się tłucze i wpada w rezonans - migomat powinen to naprawić Poniżej wrzucam parę zdjęć mojej trzody: Dostałem też takie OZ-ki z letnimi: I beemki; Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 poszukam zapewne ładnego WRXa Blad, powinno byc STI -brak katalizatora - strumienice. W BMW to oznacza kłopot - jak jest tutaj? Można zostawić? Ja nie mam katalizatora i jezdzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolo Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Zacna Bawarka 1. Któreś łożysko 2. Urwany i tyle, jak nie pali CHECK to zostaw. 3. Można ale chyba będzie lepiej dobry tłumik przelotowy 4. 5. Zdejmij podsufitkę i patrz gdzie leci, może tylko szyba źle wklejona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Można ale chyba będzie lepiej dobry tłumik przelotowy Oczywiscie zapomnialem napisac, ze mam pelen przelot Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOpEL Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Z powazniejszych rzeczy (bedę prosił szanownych kolegów o pomoc w identyfikacji): -coś wyje podczas jazdy, im wyższy bieg tym ciszej, przy wciśniętym sprzęgle przestaje zupełnie. Sprzęgło ma spory luz na łapce przy silniku i działa w zakresie kilku cm ale nie jestem prawie pewien że nie ma uślizgu. Może jakieś łożysko na wysprzęglniku? Czy jest to dźwięk tego typu? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/75143-problem-ze-skrzyni%C4%85-wrx/#entry2119825 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Krzysztof Posted January 29, 2015 Author Share Posted January 29, 2015 Nie, u mnie dźwięk jest regularny, równy, leko warkotliwy i występuje stale przy "pusczonym" sprzęgle. Na wciśniętym natychmiast cichnie. Ogarnąłem wstępnie temat regulacji świateł, gdzie są od tego 2 śrubki. Muszę przyznać że sposób zaprojektowania systemu, jego precyzja działania i jakość wykonania pozostawiają wiele do życzenia :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now