Jump to content

Parę pytań na dzień dobry :)


Michał Krzysztof

Recommended Posts

Witajcie! Jestem nowy na forum i chciałbym się przedstawić z moim nowym autkiem :) Jest to moje pierwsze Subaru i docelowo ma służyć do zabawy od czasu do czasu, oraz jako rekwizyt do "dłubania" (a jest w czym podłubać).

 

Na codzień poruszam się motocyklem: BMW F650GS Dakar a kiedy aura nie dopisuje dosiadam moją ukochaną BMW 750iL (e38), z "siódemkami" e38 jestem związany od zrobienia prawka czyli od 7 lat i znam te auta na wylot.

 

Subarkę kupiłem żeby poznac motoryzację z nieco innej strony. W przeszłościa miałem Japońskie motocykle - liczę że żamochody okażą się równie pancerne i bezproblemowe. W związku z tym że nigdy nie miałem mniej jak V8 i nigdy manuala tematy takie jak sprzęgło/rozrząd/głowice/turbo/itp... sa mi zupełnie obce. Chciałbym się na tym samochodzie sporo nauczyć. Jest to silnik 2.2 w wersji amerykańskiej. Niestety bez ABS, dołożone elektryczne szyby, ale za to są poduszki :D

 

 

 

Imprezę kupiłem za niewielkie pieniądze od gościa który miał ją parę miesięcy. Jej stan jest niejednoznaczny: wyraźnie widać że auto jest bardzo zaniedbane (już pierwszej nocy w garażu usunąłem kilka usterek z użyciem podstawowych narzędzi). Jest wyraźnie lepiony słupek od kierowcy, lakier miejscami jest zupełnie matowy, jakieś wgniotki, wiszące przewody, brak spinek itd... 

 

Z powazniejszych rzeczy (bedę prosił szanownych kolegów o pomoc w identyfikacji):

 

-coś wyje podczas jazdy, im wyższy bieg tym ciszej, przy wciśniętym sprzęgle przestaje zupełnie. Sprzęgło ma spory luz na łapce przy silniku i działa w zakresie kilku cm ale nie jestem prawie pewien że nie ma uślizgu. Może jakieś łożysko na wysprzęglniku? 

 

-urwany przewód drugiej sondy lambda - ktoś wspawał nakrętkę (prawdopodobnie zerwał gwint w wydechu) wskutek czego sonda jest wyżej i najwidoczniej przewód wkręciło w wał. Innego uzasadnienia dla wiszącego przewodu sondy nie widzę.

 

-brak katalizatora - strumienice. W BMW to oznacza kłopot - jak jest tutaj? Można zostawić?

 

-lewa lampa świeci gdzieś w kosmos, a amerykaniec nie ma wichajstra do regulacji wysokości - potrzebuję podpowiedzi gdzie ją ustawić. Lampa jest włożona od europy bo wisi sobie samotnie kostka. Prawa za to ma coś czego nigdy nie widziałem i nie mogłem uwierzyć :D Poziomica (taka wodna) wbudowana w lampę... 

 

-lepiony słupek od kierowcy i ogólnie chyba trochę betonu by się znalazło, no trudno. Wyraźnie jednak zacieka podsufitka (brak szyberdachu) i martwi mnie to troszkę. Przy oakzji przy tylnej szybie odłazi ta czarna długa listwa.

 

Zaznaczam, że auto będzie mało jeździć i żadne poważne modyfikacje ani inwestycje nie mają tu racji bytu. Ma służyć do dłubania i nauki, a jeśli się do marki przekonam poszukam zapewne ładnego WRXa ;)

 

 

 

 

Autko ma jednak parę zalet - silnik wydaje się zupełnie zdrowy, leci z niego niewiele jak na EJ bo trochę spod pokryw zaworow. Rozrząd suchy, zrobiony w całości 5000mil temu co czuć bo nawet jedzie :) Ma także różnoodległościowy kolektor wydechowy i fajnie bulgocze :D Amortyzatory od GT (87%). Maska amelinowa od GT, zderzak z oświetleniem GT, spoiler GT... Jasne kremowe wnętrze. Trójka nawet całkiem lekko wchodzi (to chyba jakaś wada fabryczna z synchronizatorami prawda?), jest cicho i nic się nie tłucze. Ma jakąś fajną końcówkę wydechu - jestem raczej zwolennikiem serii ale ten brzmi nawet przyjemnie, niestety gdzieś się tłucze i wpada w rezonans - migomat powinen to naprawić :)

 

 

Poniżej wrzucam parę zdjęć mojej trzody:

 

10865787_403842476449961_490987218802011

10919416_403842536449955_571405591463868

10903893_403842509783291_563332324331630

Dostałem też takie OZ-ki z letnimi:

10917183_403842606449948_612773936783641

 

I beemki;

10577161_328222757345267_546550690112055

 

10481469_349740655193477_206935009403499

 

1958447_268619436638933_1630445727_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

poszukam zapewne ładnego WRXa

 

Blad, powinno byc STI :)

 

 

 

-brak katalizatora - strumienice. W BMW to oznacza kłopot - jak jest tutaj? Można zostawić?

 

Ja nie mam katalizatora i jezdzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Zacna Bawarka ;)

 

1. Któreś łożysko

2. Urwany i tyle, jak nie pali CHECK to zostaw.

3. Można ale chyba będzie lepiej dobry tłumik przelotowy

4.

5. Zdejmij podsufitkę i patrz gdzie leci, może tylko szyba źle wklejona.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Z powazniejszych rzeczy (bedę prosił szanownych kolegów o pomoc w identyfikacji):

 

-coś wyje podczas jazdy, im wyższy bieg tym ciszej, przy wciśniętym sprzęgle przestaje zupełnie. Sprzęgło ma spory luz na łapce przy silniku i działa w zakresie kilku cm ale nie jestem prawie pewien że nie ma uślizgu. Może jakieś łożysko na wysprzęglniku? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy jest to dźwięk tego typu?

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/75143-problem-ze-skrzyni%C4%85-wrx/#entry2119825

Link to comment
Share on other sites

Nie, u mnie dźwięk jest regularny, równy, leko warkotliwy i występuje stale przy "pusczonym" sprzęgle. Na wciśniętym natychmiast cichnie.

 

Ogarnąłem wstępnie temat regulacji świateł, gdzie są od tego 2 śrubki. Muszę przyznać że sposób zaprojektowania systemu, jego precyzja działania i jakość wykonania pozostawiają wiele do życzenia :/ 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...