Jump to content

Olej śmierdzi paliwem


Ćwikła
 Share

Recommended Posts

AFR 10 ze wszystkimi konsekwencjami dla silnika?

2.5 ringland failure w jakimś wczesnym stadium?

wyciek paliwa pod maską i śmierdzi wszędzie?

 

 

a może trochę jaśniej?? O ile na blacharce aut znam się bardzo dobrze , to jeśli chodzi o sprawy silnikowe mam wiedzę raczej podstawową.

 

3 opcja odpada, paliwo czuć spod korka wlewu oleju.

Link to comment
Share on other sites

a ja proponuję podjechać do serwisu na oględziny i wspomnieć im o tym, wtedy przynajmniej będziesz miał na kogo zwalić a nie "jaki ja głupi byłem"

Najlepsze wyjscie i bedzie wiadomo co i jak ;)

Link to comment
Share on other sites

 

a ja proponuję podjechać do serwisu na oględziny i wspomnieć im o tym, wtedy przynajmniej będziesz miał na kogo zwalić a nie "jaki ja głupi byłem"

Najlepsze wyjscie i bedzie wiadomo co i jak ;)

 

 

to jesteś w błędzie, bo jedni twierdzą iż tak może być a drudzy chcą rozbierać silnik do diagnozy.

Link to comment
Share on other sites

pytanie ile paliwa jest w oleju rzeczywiście.

 

niewielkie ilości zawsze się dostaja i jest to normalne zwłaszcza jeśli auto jeździ na krótkich dystansach.

 

 

Jeśli auto jest mocno przelane i oleju przybywa sporo jest to bardzo niebezpieczne zjawisko, rozrzedzenie oleju powoduje  utratę parametrów smarnych i prowadzi do zatarcia.

 

Przyczyny mocnego przelewania w benzynowych silnikach to np:

- uszkodzony czujnik temp silnika

-  uszkodzony termostat ( auto jest notorycznie niedogrzane i wzbogaca mieszankę)

-  uszkodzona sonda lambda

-  wadliwie działający przepływomierz

- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa lub lejące wtryski

-  źle wystrojony samochód przez tunera

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

pytanie ile paliwa jest w oleju rzeczywiście.

 

niewielkie ilości zawsze się dostaja i jest to normalne zwłaszcza jeśli auto jeździ na krótkich dystansach.

 

 

Jeśli auto jest mocno przelane i oleju przybywa sporo jest to bardzo niebezpieczne zjawisko, rozrzedzenie oleju powoduje  utratę parametrów smarnych i prowadzi do zatarcia.

 

Przyczyny mocnego przelewania w benzynowych silnikach to np:

- uszkodzony czujnik temp silnika

-  uszkodzony termostat ( auto jest notorycznie niedogrzane i wzbogaca mieszankę)

-  uszkodzona sonda lambda

-  wadliwie działający przepływomierz

- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa lub lejące wtryski

-  źle wystrojony samochód przez tunera

 

 

Dzięki o taką właśnie mi odpowiedź chodziło. Konkretnie i rzeczowo.

Link to comment
Share on other sites

większość z ww powoduje wyrzucenie błędów  w ECU chyba że ktoś celowo wyłączył coś programowo.

 

Podjedź z tym samochodem do kogoś kto ma sprzęt, ale nie tylko do zczytywania kodów błędów  ale wszystkich parametrów pracy z ecu. 

 

Wjazd na hamownię z szerokopasmową lambdą  też  będzie w stanie odpowiedzieć na nurtujące Cie pytanie o przelewanie w tym egzemplarzu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

a ja proponuję podjechać do serwisu na oględziny i wspomnieć im o tym, wtedy przynajmniej będziesz miał na kogo zwalić a nie "jaki ja głupi byłem"

Najlepsze wyjscie i bedzie wiadomo co i jak ;)

 

 

to jesteś w błędzie, bo jedni twierdzą iż tak może być a drudzy chcą rozbierać silnik do diagnozy.

 

Nie jestem w bledzie ,tylko idzie sie do dobrego mechanika ktory sie zna na Subarkach a nie pana Mirka :P

Masz czysty  przyklad perfekcyjna odp.Mariusza choc Subarki  nie widzial ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...