Jump to content

Czy takie felgi będą pasowały???


Wojtek8
 Share

Recommended Posts

Najpierw poproszę o wyrozumiałość bo nie jestem za dobry w tych wszystkich oznaczeniach i rozmiarach;) Znalazłem takie felgi:

http://olx.pl/oferta/felgi-kola-subaru-5x100-et55-18-CID5-ID84Dj9.html

i za chiny na forum nie widzę info czy będą pasowały do mojego OBK 2005. Nie ma za dużo o 18-stkach. Rozmiar śrub chyba dobry, ale w specyfikacji w ogóle nie ma 18-stek. Nie zależy mi na homologacji itp, tylko czy to będzie pasowało? I jak ktoś ewentualnie przerabiał temat to czy wyższy profil opon wejdzie, a jeśli tak to jaki? Podnoszę auto na dystansach i chętnie zamontowałbym jak największe koła;) A jutro wypada mi trasa do Radomia i mógłbym po nie podjechać. Dzięki i pozdrawiam.

Edited by Wojtek8
Link to comment
Share on other sites

Najpierw poproszę o wyrozumiałość bo nie jestem za dobry w tych wszystkich oznaczeniach i rozmiarach;) Znalazłem takie felgi:

http://olx.pl/oferta/felgi-kola-subaru-5x100-et55-18-CID5-ID84Dj9.html

i za chiny na forum nie widzę info czy będą pasowały do mojego OBK 2005. Nie ma za dużo o 18-stkach. Rozmiar śrub chyba dobry, ale w specyfikacji w ogóle nie ma 18-stek. Nie zależy mi na homologacji itp, tylko czy to będzie pasowało? I jak ktoś ewentualnie przerabiał temat to czy wyższy profil opon wejdzie, a jeśli tak to jaki? Podnoszę auto na dystansach i chętnie zamontowałbym jak największe koła;) A jutro wypada mi trasa do Radomia i mógłbym po nie podjechać. Dzięki i pozdrawiam.

Sorry. Jak nie chcesz mieć otartych nadkoli, to sobie daruj. Ale jak masz chwilkę czasu to podjedź, postaw obok i zrób fotkę. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Jak nie chcesz mieć otartych nadkoli, to sobie daruj.

A to dlaczego?

Przecież felgi od Legacy a OBK stoi wyżej.  ;)

 

Prześwit ma większy, co nie znaczy, że wnękę koła też ma większą. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Prześwit ma większy, co nie znaczy, że wnękę koła też ma większą.

Tyż prawda.Ale mniejszej też nie ma. ;) 

Czyli wniosek jest zwykle jeden.Felg i opon w danym rozmiarze,nie zakładamy,kupujemy,bez uprzedniej przymiarki. :P

Tym bardziej,że @@Wojtek8 chce trochę wyższy profil opony,powiedzmy w okolicach 50,a to już się robi duże kółko. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Prześwit ma większy, co nie znaczy, że wnękę koła też ma większą.

Tyż prawda.Ale mniejszej też nie ma. ;)

Czyli wniosek jest zwykle jeden.Felg i opon w danym rozmiarze,nie zakładamy,kupujemy,bez uprzedniej przymiarki. :P

Tym bardziej,że @@Wojtek8 chce trochę wyższy profil opony,powiedzmy w okolicach 50,a to już się robi duże kółko. ;)

 

I tym sposobem dochodzimy do wspólnego wniosku, że jak chcemy mieć wóz drabiniasty, to może założyć opony o profilu np. 45 na 18 calowe felgi. Każdy dołek na naszych super drogach będzie powodował wypadanie plomb, ale za to jak ładnie koła będą wyglądać. A jak będziemy chcieli zaradzić sytuacji zwiększając profil opony, to na każdym zakręcie nadkole będzie dostawać w tyłek. :)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie ma tam za dużo miejsca przed i za oponą, przed chwilą jeszcze się przyjrzałem i podniesienie zawieszenia tego nie zmieni, a jak zmieni to w niepożądanym kierunku bo samo nadkole jakby się zwęża ku dołowi trochę. Tak więc na razie odpuszczam temat, chociaż super te felgi wyglądają i gdybym miał wolne pln-y to kupiłbym je tylko do używania w lecie z szosowymi oponkami. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Outback/Forester ma ET48 a Legacy/Impreza ET55 co oznacza że koło 55 wejdzie o 7mm głębiej w nadkole niż 48 co może powodować ocieranie przy skręcaniu i kompresji amortyzatora

Link to comment
Share on other sites

Nie będą obcierać, da się założyć, tylko po co. Wojtek8, zastanów się, co producent chciał osiągnąć stosując poszerzony rozstaw kół OBK względem siostrzanego legacka. Wyższy balon opony i wyższy prześwit trzeba było zrekompensować poszerzeniem ET. Włożysz 18 (z profilem na aukcji koło ma 65 cm średnicy) otrzymujesz wóz drabiniasty z kołami zaprzeczającymi walorom uterenowionego kombi. Wygooglaj "kalkulator opon", porównaj średnice kół.

Im wyższy balon tym lepiej po dziurach, gorzej na szybkich.

im wyższy przeswit... j.w.

Szersze ET poprawia stabilność.

Link to comment
Share on other sites

tu jest dobry kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

BiP ma racje 

do opon 205 możesz użyć felgi ET 55 do opon 215 ET 48 

ponieważ opona jest szersza w tym przypadku po 5mm z lewej i prawej - używasz felgi która bardziej opone odsunie od środka auta w tym przypadku 7mm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

No dobra- przyznam się- kupiłem te felgi;) Już sobie odpuściłem, ale pewnego razu mi się przyśniły, sprawdziłem aukcję, jeszcze była aktualna i kupiłem;)

Teraz refleksje- to co piszecie jest (niestety) prawdą. Felga duża profil niski. Po pierwsze wygląda to dziwnie w OBK, do takich uterenowionych kombików jednak chyba bardziej pasują mniejsze felgi i "balonowe" opony. Po drugie twarda jazda. Po trzecie wreszcie i chyba najważniejsze- trzeba uważać żeby nie uszkodzić felg (krawężniki, drogi nieutwardzone), a przecież nie po to kupiłem OBK-a i jeszcze dźwignąłem nadwozie. 

Skutek- po tygodniu trafiły do garażu:(

Jeszcze ich nie skreśliłem do końca bo trafiły się naprawdę w dobrym stanie, może spróbuję wyższego profilu opon, nie chciałbym jednak kupować opon w ciemno, a raczej je przymierzyć i zobaczyć jak to będzie, a niestety są to dość nietypowe rozmiary i w moich okolicach używek nie uświadczysz.

Chyba że ktoś szuka 18-stek w naprawdę dobrej kondycji to oddam po cenie zakupu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...