Wojtek8 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Najpierw poproszę o wyrozumiałość bo nie jestem za dobry w tych wszystkich oznaczeniach i rozmiarach;) Znalazłem takie felgi: http://olx.pl/oferta/felgi-kola-subaru-5x100-et55-18-CID5-ID84Dj9.html i za chiny na forum nie widzę info czy będą pasowały do mojego OBK 2005. Nie ma za dużo o 18-stkach. Rozmiar śrub chyba dobry, ale w specyfikacji w ogóle nie ma 18-stek. Nie zależy mi na homologacji itp, tylko czy to będzie pasowało? I jak ktoś ewentualnie przerabiał temat to czy wyższy profil opon wejdzie, a jeśli tak to jaki? Podnoszę auto na dystansach i chętnie zamontowałbym jak największe koła;) A jutro wypada mi trasa do Radomia i mógłbym po nie podjechać. Dzięki i pozdrawiam. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Wojtek8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Najpierw poproszę o wyrozumiałość bo nie jestem za dobry w tych wszystkich oznaczeniach i rozmiarach;) Znalazłem takie felgi: http://olx.pl/oferta/felgi-kola-subaru-5x100-et55-18-CID5-ID84Dj9.html i za chiny na forum nie widzę info czy będą pasowały do mojego OBK 2005. Nie ma za dużo o 18-stkach. Rozmiar śrub chyba dobry, ale w specyfikacji w ogóle nie ma 18-stek. Nie zależy mi na homologacji itp, tylko czy to będzie pasowało? I jak ktoś ewentualnie przerabiał temat to czy wyższy profil opon wejdzie, a jeśli tak to jaki? Podnoszę auto na dystansach i chętnie zamontowałbym jak największe koła;) A jutro wypada mi trasa do Radomia i mógłbym po nie podjechać. Dzięki i pozdrawiam. Sorry. Jak nie chcesz mieć otartych nadkoli, to sobie daruj. Ale jak masz chwilkę czasu to podjedź, postaw obok i zrób fotkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Jak nie chcesz mieć otartych nadkoli, to sobie daruj. A to dlaczego? Przecież felgi od Legacy a OBK stoi wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Jak nie chcesz mieć otartych nadkoli, to sobie daruj. A to dlaczego? Przecież felgi od Legacy a OBK stoi wyżej. Prześwit ma większy, co nie znaczy, że wnękę koła też ma większą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Prześwit ma większy, co nie znaczy, że wnękę koła też ma większą. Tyż prawda.Ale mniejszej też nie ma. Czyli wniosek jest zwykle jeden.Felg i opon w danym rozmiarze,nie zakładamy,kupujemy,bez uprzedniej przymiarki. Tym bardziej,że @@Wojtek8 chce trochę wyższy profil opony,powiedzmy w okolicach 50,a to już się robi duże kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Prześwit ma większy, co nie znaczy, że wnękę koła też ma większą. Tyż prawda.Ale mniejszej też nie ma. Czyli wniosek jest zwykle jeden.Felg i opon w danym rozmiarze,nie zakładamy,kupujemy,bez uprzedniej przymiarki. Tym bardziej,że @@Wojtek8 chce trochę wyższy profil opony,powiedzmy w okolicach 50,a to już się robi duże kółko. I tym sposobem dochodzimy do wspólnego wniosku, że jak chcemy mieć wóz drabiniasty, to może założyć opony o profilu np. 45 na 18 calowe felgi. Każdy dołek na naszych super drogach będzie powodował wypadanie plomb, ale za to jak ładnie koła będą wyglądać. A jak będziemy chcieli zaradzić sytuacji zwiększając profil opony, to na każdym zakręcie nadkole będzie dostawać w tyłek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek8 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 No właśnie nie ma tam za dużo miejsca przed i za oponą, przed chwilą jeszcze się przyjrzałem i podniesienie zawieszenia tego nie zmieni, a jak zmieni to w niepożądanym kierunku bo samo nadkole jakby się zwęża ku dołowi trochę. Tak więc na razie odpuszczam temat, chociaż super te felgi wyglądają i gdybym miał wolne pln-y to kupiłbym je tylko do używania w lecie z szosowymi oponkami. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Outback/Forester ma ET48 a Legacy/Impreza ET55 co oznacza że koło 55 wejdzie o 7mm głębiej w nadkole niż 48 co może powodować ocieranie przy skręcaniu i kompresji amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Nie będą obcierać, da się założyć, tylko po co. Wojtek8, zastanów się, co producent chciał osiągnąć stosując poszerzony rozstaw kół OBK względem siostrzanego legacka. Wyższy balon opony i wyższy prześwit trzeba było zrekompensować poszerzeniem ET. Włożysz 18 (z profilem na aukcji koło ma 65 cm średnicy) otrzymujesz wóz drabiniasty z kołami zaprzeczającymi walorom uterenowionego kombi. Wygooglaj "kalkulator opon", porównaj średnice kół. Im wyższy balon tym lepiej po dziurach, gorzej na szybkich. im wyższy przeswit... j.w. Szersze ET poprawia stabilność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 tu jest dobry kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp BiP ma racje do opon 205 możesz użyć felgi ET 55 do opon 215 ET 48 ponieważ opona jest szersza w tym przypadku po 5mm z lewej i prawej - używasz felgi która bardziej opone odsunie od środka auta w tym przypadku 7mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek8 Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 No dobra- przyznam się- kupiłem te felgi;) Już sobie odpuściłem, ale pewnego razu mi się przyśniły, sprawdziłem aukcję, jeszcze była aktualna i kupiłem;) Teraz refleksje- to co piszecie jest (niestety) prawdą. Felga duża profil niski. Po pierwsze wygląda to dziwnie w OBK, do takich uterenowionych kombików jednak chyba bardziej pasują mniejsze felgi i "balonowe" opony. Po drugie twarda jazda. Po trzecie wreszcie i chyba najważniejsze- trzeba uważać żeby nie uszkodzić felg (krawężniki, drogi nieutwardzone), a przecież nie po to kupiłem OBK-a i jeszcze dźwignąłem nadwozie. Skutek- po tygodniu trafiły do garażu:( Jeszcze ich nie skreśliłem do końca bo trafiły się naprawdę w dobrym stanie, może spróbuję wyższego profilu opon, nie chciałbym jednak kupować opon w ciemno, a raczej je przymierzyć i zobaczyć jak to będzie, a niestety są to dość nietypowe rozmiary i w moich okolicach używek nie uświadczysz. Chyba że ktoś szuka 18-stek w naprawdę dobrej kondycji to oddam po cenie zakupu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się