Kadrowy Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Witam Panów i Panie Jak w temacie. Wracam Ci ja z ferii narciarskich i wczoraj na dzień dobry zapala się i już nie chce zgasić kontrolka Filtra Cząstek Stałych (teraz nawet już mruga sobie a nie świeci światłem ciągłym) A dziś? Zapaliła się kontrolka pomarańczowa SILNIKA - Diagnostyka Zapaliła się na stałe kontrolka stabilizacji toru jazdy - choć nie wyłączałam tegoż. Co robić? Na co się szykować? Można jeździć? Pomocy koledzy i koleżanki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Najlepsza rada: trza jechać na diagnostykę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Cząstek Stałych (teraz nawet już mruga sobie a nie świeci światłem ciągłym) A dziś? Zapaliła się kontrolka pomarańczowa SILNIKA - Diagnostyka Zapaliła się na stałe kontrolka stabilizacji toru jazdy - choć nie wyłączałam tegoż. Nie jeździć,jak najszybciej do serwisu. Problem z zapchanym DPF-em,dalsza jazda może uszkodzić DPF i nie będzie reagował na czyszczenie w serwisie,a wymiana kosztuje,może też doprowadzić do uszkodzenia silnika. To nie jest moja opinia,takie zdanie usłyszałem w ASO od mechaników. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zk Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 A jak dojedzie do Aso ? Jechać do Aso odczytać co za świecącymi błędami się kryje. Wróżyć nie będę bo po co ! Pojedziesz napisz co i jak. Trzymam kciuki, za pojawienie się błędów w wyniku kilkukrotnego nieskasowanego bliżej nie określonego błędu na przykład ! Moja jedyna miłość to ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 No właśnie na trasie kiedyś ta pierwsza kontrolka zapaliła się światłem ciągłym i wystarczyło przejechać kilka kilometrów na "pełnym gazie" i się wszystko normowało. Tutaj ponoć dlatego że jazda była po wysokich górach (powyżej 1500 metrów NPM) to powietrze nie ma tyle tlenu i dlatego nie można było go wypalić - a pokonałam prawie 1000 km na tej kontrolce filtra cząstek stałych do Polski. Ale paliło się dziś nadal od rana. Po powrocie z pracy zapaliły się dwie kolejne… Czy ktoś wie co mi grozi w serwisie, jakie następstwa mogą się zdarzyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zk Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 (edited) Wszystko może się zdarzyć. Jedź i sczytaj błędy. Moja jedyna miłość to ......... Edited January 26, 2015 by zk Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Czy ktoś wie co mi grozi w serwisie, jakie następstwa mogą się zdarzyć? Tak jak koledzy już napisali, nie ma co wróżyć z fusów, tylko zrobić diagnostykę Generalnie jak kontrolki świecą się ciągle, można jeszcze jechać, gorzej jak zaczynają migotać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 A że tak zapytam, przy jakim przebiegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 A jak dojedzie do Aso ? A jak się dojeżdża do ASO gdy auto zepsute? a pokonałam prawie 1000 km na tej kontrolce filtra cząstek stałych do Polski. W sumie to teraz bez różnicy,bo DPF może już być nie do uratowania. Oby to tylko jakiś czujnik na DPF-ie odmówił współpracy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Pan z serwisu mówił, gdy się przestraszyłam i zatelefonowałam z górskiej trasy, że można wracać spokojnie do Polski i wtedy przyjechać do niego i dopalić filtr. A auto właśnie przejechało 101 tyś km. Od nowości serwisowane zgodnie z książką Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Pan z serwisu mówił, gdy się przestraszyłam i zatelefonowałam z górskiej trasy, że można wracać spokojnie do Polski i wtedy przyjechać do niego i dopalić filtr. Dostał informację o stale świecącej kontrolce filtra. Reakcja powinna być inna w przypadku migającej kontrolki,instrukcja mówi o groźbie zniszczenia filtra czy uszkodzeniu silnika,bez natychmiastowej kontroli w ASO. Możemy sobie pogdybać,powróżyć itp.Bez wizyty i diagnostyki w ASO i tak nic konstruktywnego z tego nie wyniknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Dziękuję za odpowiedzi, czy mogę zatem pojechać do ASO, a jeśli nie, to….? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 czy mogę zatem pojechać do ASO Dodatkowe kilkanaście czy ciut więcej przebiegu,to już większej różnicy DPF-owi nie zrobi. Choć wcześniejszy telefon do serwisu i opis sytuacji,nie zawadzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Dzięki. Ech jestem załamana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Troche zbyt wczesnie... To całkowity off-topic ale napiszę parafrazując: "@Kadrowy też była kobietą!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Knurek, lecisz seksmisją bez ogródek Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Kurcze, dlatego staram sie trzynac obroty zawsze koło 2 tys i więcej, mam nikłą nadzieję, że wtedy zapycha się mniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz123 Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 I jak tam Kadrowy? Coś juz wiadomo co do auta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Kurcze, dlatego staram sie trzynac obroty zawsze koło 2 tys i więcej, mam nikłą nadzieję, że wtedy zapycha się mniej Podobno przy ok. 2500RPM emisja sadzy jest najniższa (oczywiście w SBD). Więc to nie tylko nadzieja Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTQLAS Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 nie chce martwic ale zacznie się niekończące się przepalanie filtra, potem wtryski itd, itp. skąd ja to znam. P.S Jak fotka prawdziwa to widzę Cie w nowym XT bardziej nie ma tych kontrolek co murugają Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 27, 2015 Author Share Posted January 27, 2015 I jak tam Kadrowy? Coś juz wiadomo co do auta? Zostawiłam auto a serwisie celem diagnozy - jutro będę wiedziała coś więcej - napiszę na pewno. Boję się o koszty. Mój mąż mi mówi, że może kosztować sporo ta cudowna awaria :/ nie chce martwic ale zacznie się niekończące się przepalanie filtra, potem wtryski itd, itp. skąd ja to znam. P.S Jak fotka prawdziwa to widzę Cie w nowym XT bardziej nie ma tych kontrolek co murugają Przemyślę to . Fotka prawdziwa - robił ją Kadrowy jak jeszcze pomykał subaru, zanim przekazał mi autko i teraz się ze mnie "śmieje" . Pozdrawiam, Kadrowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz123 Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 (edited) Kadrowa spokojnie. Sa horsze rzeczy niz to;) na pewno naprawia i bedzie sluzyc dlugie lata. Edited January 27, 2015 by Lukasz123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 Kadrowa spokojnie. Sa horsze rzeczy niz to;) na pewno naprawia i bedzie sluzyc dlugie lata.Niby masz rację ale jednak się stresuję, bo rozrzut wydatków oscyluje od kilkuset do kilku tysięcy złotych..... Chyba się dziś upiję bo inaczej nie doczekam się jutra A więc autko odebrane. Nic groźnego nie było, filtr w serwisie wyczyszczono metodą o ile się nie mylę - komputerową. Wszystko w najlepszym porządku. Cały koszt zamknął się w kwocie 250 zł I to jest najlepsza wiadomość. Pozdrawiam, Kadrowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 A więc autko odebrane. Nic groźnego nie było, filtr w serwisie wyczyszczono metodą o ile się nie mylę - komputerową. Wszystko w najlepszym porządku. Cały koszt zamknął się w kwocie 250 zł I to jest najlepsza wiadomość. Czyli te SBD nie są takie złe. Oby DPF więcej kłopotów nie sprawiał,szczególnie daleko od domu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadrowy Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 A więc autko odebrane. Nic groźnego nie było, filtr w serwisie wyczyszczono metodą o ile się nie mylę - komputerową. Wszystko w najlepszym porządku. Cały koszt zamknął się w kwocie 250 zł I to jest najlepsza wiadomość. Czyli te SBD nie są takie złe. Oby DPF więcej kłopotów nie sprawiał,szczególnie daleko od domu. Najwyraźniej . Też mam nadzieję, że będzie już dobrze, bo ponoć filtr utracił tylko 20% sprawności swojej od nowości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now