Jump to content

GD WRX - sedan vs kombi


Lukar
 Share

Recommended Posts

Jestem na etapie poszukiwań swojej pierwszej Imprezy (WRX). Wybór padł na drugą generację, roczniki od 2001 do 2005 (choć najchętniej robal). Początkowo brałem pod uwagę tylko sedana, ale teraz rozważam również kombi.

 

I tu rodzi się pytanie o różnice między tymi wersjami nadwozia. Ogólna informacja jest taka, że kombi jest węższe... Ale czy chodzi tu tylko o nadwozie? Czy różnice dotyczą również samej płyty podłogowej - w sensie rozstaw osi, kół etc.?

Jakie są jeszcze inne znaczące różnice?

 

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie chcę odrobić lekcje i znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania :) Mam nadzieję, że bardziej doświadczeni zechcą się wypowiedzieć w temacie.

Link to comment
Share on other sites

W BUGEYEu tylne drzwi mają w sedanie przetłoczenie, w kombi - nie, przedni zderzak w sedanie jest ,,krótszy", bo sedan ma bardziej wykrojone nadkola, w sedanie są inaczej przetłoczone błotniki, a do tego bardziej wycięte, przednia szyba od kombi jest wyższa gdzieś o 3cm od szyby w sedanie. Tyle różnic ja pamiętam z robaka :P

Link to comment
Share on other sites

1. Sedan jest szerszy - i wizualnie (przetłoczenia na błotnikach p/t) i podwoziowo (inne długości wahaczy poprzecznych, stabilizatory są tej samej długości), ale sama podłoga jest taka sama;

2. Wynikają z tego różnice w kształcie elementów - sedan ma poszerzenia błotników p/t (tył zaczyna się już na drzwiach, więc są inne);

3. Inne wymiary (konsekwencja innej szerokości) - nie pasują zderzaki p/t, taka sama jest tylko maska;

 

Sedan ma inną sztywność budy - wzmocnienie za tylnymi fotelami, jest bardziej rasowo - sportowy (kwestia gustu) i na pewno mniej praktyczny. Kombi - może być równie szybkie, dużo bardziej praktyczne (przyda się na wyjazd). 

 

Wybór - kwestia gustu i trafienia na fajny egzemplarz, ale... Większa szansa na trafienie nieupalanego kombi ;-)

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi!

 

Właśnie otwiera mi się możliwość kupienia bloba wagona z pewnego źródła, w bardzo dobrym stanie i z dużą dozą prawdopodobieństwa nieupalania przez poprzednich użytkowników. Dodatkowy atut dla mnie jest taki, że to pełna seria, więc ewentualne mody zrobię "po swojemu" (czytaj: z głową).

 

Zastanawiam się tylko ile z trakcji i innych właściwości jezdnych stracę w stosunku do sedana. Zależy mi na aucie, którym będę mógł ćwiczyć technikę jazdy (tor, autodrom etc.), ale bez hardkoru. No i do weekendowych wypadów za miasto też powinien się nadać.

 

Swoją drogą kombiaka z toru nie przegonią? ;)

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się tylko ile z trakcji i innych właściwości jezdnych stracę w stosunku do sedana.

 

Niewiele. Poszukaj na forum o "Huraganie" Carlosa. Na tor zawsze możesz dołożyć rozpórkę tylną (demontowalną) i spokojnie mieszczą się w bagażniku koła.... Aaa, ponoć kombi jest lepiej wyważone ;-)

 

Mój na torze radzi sobie tak:

post-3635-0-75780000-1422272843_thumb.jpgpost-3635-0-71577800-1422272872_thumb.jpgpost-3635-0-91701400-1422272899_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Poszukam. Do "demontowalnych" rozpórek jeszcze nie dotarłem - dzięki za podpowiedź!

 

Zdjęcia spoko. Dawno nie miałem już okazji pobawić się tak na torze. Ostatnio zaliczyłem jedynie szkolenie na Żeraniu, ale FWD :(

Link to comment
Share on other sites

Sedanem się duzo lepiej jeździ - dupa jest sztywniejsza

No właśnie to, co pisałem - inna sztywność nadwozia. Nie wiem na ile może ją poprawić montaż rozpórki pomiędzy tylnymi kielichami... Z drugiej strony były na forum szybkie kombi i jakoś dawały radę.

 

W sumie nie powinienem się wypowiadać, bo moja impreza niewiele ma wspólnego z serią, jeśli chodzi o zawias: gruby stabilizator z tyłu (najlepsza modyfikacja w relacji cena/efekt), sprężyny i amory z STI, do tego lekko poprawione hamulce, koła 17 z WRX i w sumie efekt dość przyjemny.

 

Jeszcze muszę się przyjrzeć kwestii montażu śrub regulacyjnych pochylenia tylnych kół i będzie miodzio ;-)

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

 

 

sztywność nadwozia. Nie wiem na ile może ją poprawić montaż rozpórki pomiędzy tylnymi kielichami...

w kombi - tylna górna rozpórka jest bardzo odczuwalna, tak samo jak grubszy stab, seryjny wrx kombi ma tylko 17mm, ja w kombiaku zmieniałem 17->20->22 ... z każdym krokiem była odczuwalna wyraźna poprawa

Link to comment
Share on other sites

 

 

w kombi - tylna górna rozpórka jest bardzo odczuwalna,

Muszę się do niej przymierzyć...

 

 

seryjny wrx kombi ma tylko 17mm, ja w kombiaku zmieniałem 17->20->22 ... z każdym krokiem była odczuwalna wyraźna poprawa

Nie jestem pewien, ale u mnie chyba obecnie siedzi STIajowy, na pewno grubszy niż ten z WRX, dlatego właśnie uważam, że montaż stabilizatora ma najlepszę relację cena-efekt...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Odgrzeję.

Gdyby nie to że wypowiedzi Clarksona traktuje się z przymrożeniem oka,  to sam początek jest obraźliwy dla fanów Subaru „ na całym świecie, ten dźwięk oznacza że jedzie jakiś kretyn”. „ulubione auto emerytowanych profesorów i żon pastorów”.

Jak widać nie tylko Polacy szufladkują. Wystarczy zrobić zdjęcie Subaryny w garażu obok Passata kombi w TDI i już wszyscy maja o tobie wyrobione zdanie.

Kiedy zobaczyłem pierwszy raz Imprezę kombi stwierdziłem  że to właśnie ideał.  Wilk w owczej skórze, niepozorne kombi z +/-200 konnym silnikiem i permanentnym napędem na obie osie.  Czego chcieć więcej?
Wątpliwości przychodzą chyba kiedy już masz rodzinne auto i szukasz czegoś wyrazistego tylko dla siebie lub z zamiarem przeróbki do sportu.

Wszystko kwestia gustu i przeznaczenia samochodu.
O gustach się nie dyskutuje bo można by się przyczepić do „wieśniackiego” spoilera w sedanie.
A przeznaczenie? Do sportu sedana też trzeba przygotować.  W codziennej nawet w miarę sprawnej jeździe różnicę trudno poczuć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...