Lukar Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Jestem na etapie poszukiwań swojej pierwszej Imprezy (WRX). Wybór padł na drugą generację, roczniki od 2001 do 2005 (choć najchętniej robal). Początkowo brałem pod uwagę tylko sedana, ale teraz rozważam również kombi. I tu rodzi się pytanie o różnice między tymi wersjami nadwozia. Ogólna informacja jest taka, że kombi jest węższe... Ale czy chodzi tu tylko o nadwozie? Czy różnice dotyczą również samej płyty podłogowej - w sensie rozstaw osi, kół etc.? Jakie są jeszcze inne znaczące różnice? Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie chcę odrobić lekcje i znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania Mam nadzieję, że bardziej doświadczeni zechcą się wypowiedzieć w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 W BUGEYEu tylne drzwi mają w sedanie przetłoczenie, w kombi - nie, przedni zderzak w sedanie jest ,,krótszy", bo sedan ma bardziej wykrojone nadkola, w sedanie są inaczej przetłoczone błotniki, a do tego bardziej wycięte, przednia szyba od kombi jest wyższa gdzieś o 3cm od szyby w sedanie. Tyle różnic ja pamiętam z robaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) 1. Sedan jest szerszy - i wizualnie (przetłoczenia na błotnikach p/t) i podwoziowo (inne długości wahaczy poprzecznych, stabilizatory są tej samej długości), ale sama podłoga jest taka sama; 2. Wynikają z tego różnice w kształcie elementów - sedan ma poszerzenia błotników p/t (tył zaczyna się już na drzwiach, więc są inne); 3. Inne wymiary (konsekwencja innej szerokości) - nie pasują zderzaki p/t, taka sama jest tylko maska; Sedan ma inną sztywność budy - wzmocnienie za tylnymi fotelami, jest bardziej rasowo - sportowy (kwestia gustu) i na pewno mniej praktyczny. Kombi - może być równie szybkie, dużo bardziej praktyczne (przyda się na wyjazd). Wybór - kwestia gustu i trafienia na fajny egzemplarz, ale... Większa szansa na trafienie nieupalanego kombi ;-) Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukar Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedzi! Właśnie otwiera mi się możliwość kupienia bloba wagona z pewnego źródła, w bardzo dobrym stanie i z dużą dozą prawdopodobieństwa nieupalania przez poprzednich użytkowników. Dodatkowy atut dla mnie jest taki, że to pełna seria, więc ewentualne mody zrobię "po swojemu" (czytaj: z głową). Zastanawiam się tylko ile z trakcji i innych właściwości jezdnych stracę w stosunku do sedana. Zależy mi na aucie, którym będę mógł ćwiczyć technikę jazdy (tor, autodrom etc.), ale bez hardkoru. No i do weekendowych wypadów za miasto też powinien się nadać. Swoją drogą kombiaka z toru nie przegonią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Zastanawiam się tylko ile z trakcji i innych właściwości jezdnych stracę w stosunku do sedana. Niewiele. Poszukaj na forum o "Huraganie" Carlosa. Na tor zawsze możesz dołożyć rozpórkę tylną (demontowalną) i spokojnie mieszczą się w bagażniku koła.... Aaa, ponoć kombi jest lepiej wyważone ;-) Mój na torze radzi sobie tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukar Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Poszukam. Do "demontowalnych" rozpórek jeszcze nie dotarłem - dzięki za podpowiedź! Zdjęcia spoko. Dawno nie miałem już okazji pobawić się tak na torze. Ostatnio zaliczyłem jedynie szkolenie na Żeraniu, ale FWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Sedan ma inną sztywność budy - wzmocnienie za tylnymi fotelami za to w kombi pod kanapą jest ''rozpórka'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 W sedanie też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) polecam sw - większa użyteczność, tylko spojlerek sobie taki jak mój zorganizuj i bedzie cacy Edytowane 26 Stycznia 2015 przez wolnemiasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukar Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Użyteczność to w tej chwili też argument. Lotka fajna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Użyteczność to w tej chwili też argument. Lotka fajna użyteczność http://www.cda.pl/video/11629291/Top-Gear-S19E06-Wielka-wyprawa-cz1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukar Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Użyteczność to w tej chwili też argument. Lotka fajna użyteczność http://www.cda.pl/video/11629291/Top-Gear-S19E06-Wielka-wyprawa-cz1 Subaru Campreza zupełnie zapomniałem o tym odcinku TG! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Sedanem się duzo lepiej jeździ - dupa jest sztywniejsza - a to w przypadku szybkiego auta duża zaleta. Kombi jest ok ale wolnossace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Sedanem się duzo lepiej jeździ - dupa jest sztywniejsza No właśnie to, co pisałem - inna sztywność nadwozia. Nie wiem na ile może ją poprawić montaż rozpórki pomiędzy tylnymi kielichami... Z drugiej strony były na forum szybkie kombi i jakoś dawały radę. W sumie nie powinienem się wypowiadać, bo moja impreza niewiele ma wspólnego z serią, jeśli chodzi o zawias: gruby stabilizator z tyłu (najlepsza modyfikacja w relacji cena/efekt), sprężyny i amory z STI, do tego lekko poprawione hamulce, koła 17 z WRX i w sumie efekt dość przyjemny. Jeszcze muszę się przyjrzeć kwestii montażu śrub regulacyjnych pochylenia tylnych kół i będzie miodzio ;-) Edytowane 27 Stycznia 2015 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 sztywność nadwozia. Nie wiem na ile może ją poprawić montaż rozpórki pomiędzy tylnymi kielichami... w kombi - tylna górna rozpórka jest bardzo odczuwalna, tak samo jak grubszy stab, seryjny wrx kombi ma tylko 17mm, ja w kombiaku zmieniałem 17->20->22 ... z każdym krokiem była odczuwalna wyraźna poprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 w kombi - tylna górna rozpórka jest bardzo odczuwalna, Muszę się do niej przymierzyć... seryjny wrx kombi ma tylko 17mm, ja w kombiaku zmieniałem 17->20->22 ... z każdym krokiem była odczuwalna wyraźna poprawa Nie jestem pewien, ale u mnie chyba obecnie siedzi STIajowy, na pewno grubszy niż ten z WRX, dlatego właśnie uważam, że montaż stabilizatora ma najlepszę relację cena-efekt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Sedana łatwiej sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeb Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Odgrzeję. Gdyby nie to że wypowiedzi Clarksona traktuje się z przymrożeniem oka, to sam początek jest obraźliwy dla fanów Subaru „ na całym świecie, ten dźwięk oznacza że jedzie jakiś kretyn”. „ulubione auto emerytowanych profesorów i żon pastorów”. Jak widać nie tylko Polacy szufladkują. Wystarczy zrobić zdjęcie Subaryny w garażu obok Passata kombi w TDI i już wszyscy maja o tobie wyrobione zdanie. Kiedy zobaczyłem pierwszy raz Imprezę kombi stwierdziłem że to właśnie ideał. Wilk w owczej skórze, niepozorne kombi z +/-200 konnym silnikiem i permanentnym napędem na obie osie. Czego chcieć więcej? Wątpliwości przychodzą chyba kiedy już masz rodzinne auto i szukasz czegoś wyrazistego tylko dla siebie lub z zamiarem przeróbki do sportu. Wszystko kwestia gustu i przeznaczenia samochodu. O gustach się nie dyskutuje bo można by się przyczepić do „wieśniackiego” spoilera w sedanie. A przeznaczenie? Do sportu sedana też trzeba przygotować. W codziennej nawet w miarę sprawnej jeździe różnicę trudno poczuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się