szampon Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu, Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy: 12342AA061 zamach 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA851 tarcza 30210AA590 docisk 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła Po tych numerach części możecie pytać ... w aso dostaniecie. Pozdrawiam. Edytowane 24 Lutego 2016 przez BartZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
procent Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Cześć. Jaki koszt konwersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Mnie wyniósł około 1 tysiaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu, Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy: 12342AA061 zamach 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA851 tarcza 30210AA590 docisk 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła Po tych numerach części możecie pytać w hurtowniach z częścami - napewno taniej niż w aso dostaniecie. Pozdrawiam. Dziękuje za sprawozdanie. To widzę, że robiłeś na Forkowym kole zamachowym. Co do łapy sprzęgła - nie było luzów? Nie dawałeś podkładek? Nie chodzi przypadkiem o kształt tej łapy, a konkretnie o jej odgięcie? Różnica w grubości kół zamachowych jednak występuje, stąd podejrzewam potrzeba zmiany łapy, skoro mocowanie łożyska jest identyczne. Ja osobiście mam już używkę z WRX 12342AA090 i do kompletu będę potrzebował: 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA870 tarcza Tu się zastanawiam, jakie są różnice między "Twoją". Średnica wewnętrzna i zewnętrzna okładzin? Bo domyślam się, że wieloklin pasował. 30210aa620 docisk Też nie wiem jakie są różnice. Także średnice powierzchni roboczej? 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30530AA021 łapa sprzęgła Nie do końca jestem przekonany czy nie jest potrzebna... Nie wyrzucaj starych części. Robiłeś pomiary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Stare części mam. Zamontowanych nie mierzyłem. Te numery części to mam z aso z wyceny a zamontowane są inne i tych nie spisywałem. Co do łapy to skoro wysprzęgla normalnie to wniosek się nasuwa sam, poza tym jest inny prostszy sposób na kasację zbyt dużego luzu łapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zapewne na dłuższą metę ma to niekorzystny wpływ na silnik. Po "coś" jednak producent montował tam dwumas. Tak czy inaczej potwierdzam ( sam też mam jednomas ) - nie widać różnicy, więc po co przepłącać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatGromo Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Mam taki sam zestaw do konwersji jak w pierwszym poście ale ja mam u siebie śruby nr. 800410020 z torxem. Będzie to pasować? Edytowane 26 Stycznia 2015 przez MatGromo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Mam taki sam zestaw do konwersji jak w pierwszym poście ale ja mam u siebie śruby nr. 800410020 z torxem. Będzie to pasować? To trzeba porównac gwint i długość śruby. Nie znam rozmiarów. Poszukaj. 800610740 M10x24mm klucz 17mm Edytowane 26 Stycznia 2015 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatGromo Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Według internetów: 800610740-M10x24,5mm X 17 800410020-M10x24mm X 17. U większości osób widzę tę pierwszą pozycję w zestawach i dlatego mnie zastanawia czy te śruby są prawidłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Według internetów: 800610740-M10x24,5mm X 17 800410020-M10x24mm X 17. U większości osób widzę tę pierwszą pozycję w zestawach i dlatego mnie zastanawia czy te śruby są prawidłowe. Różnica 5 dych na długości to raczej nie problem. Nie wiem jak wygląda sprawa klasy wytrzymałości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiejziak Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu, Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy: 12342AA061 zamach 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA851 tarcza 30210AA590 docisk 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła Po tych numerach części możecie pytać w hurtowniach z częścami - napewno taniej niż w aso dostaniecie. Pozdrawiam. witam. kolego Szymon Chowicki jezeli nie robiles na czesciach ktore opisales,to z jakiego konkretnie modelu miales kolo zamachowe.Gdyz cwierkanie ze sprzegla juz mnie przerasta i zamierzam zrobic konwersje.chcialbym zrobic to na uzywanym kole zamachowym. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 (edytowane) witam. kolego Szymon Chowicki jezeli nie robiles na czesciach ktore opisales,to z jakiego konkretnie modelu miales kolo zamachowe.Gdyz cwierkanie ze sprzegla juz mnie przerasta i zamierzam zrobic konwersje.chcialbym zrobic to na uzywanym kole zamachowym. pozdrawiam. Nawet nie wiem z jakiego modelu pochodzą części, na szrocie zapytałem czy ma sprzęgło do konwersji, mówi że ma to biorę i zakładam... Gdzieś widziałem taką tabelkę z jakich modelów pasuje ale nie mogę namierzyć, poza tym nie wiem jak sprawa wygląda w silniku 2,5 bo taki chyba posiadasz(?) Mam tą tabelę i wychodzi na to, że do Twojego 2,5 też powinno podejść: Edytowane 8 Lutego 2015 przez Szymon Chowicki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) A porównałeś moze wagę obu kół ? Dwumasy i zwykłego ? Dzieki temu zabiegowi zapewne masz odczucie żwawości silnika ale mogłeś stracić na NM Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 14 Lutego 2015 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Wiem, że zespół sprzęgła jednomasowy, czyli koło, tarcza, docisk, śruby docisku ważą razem 17,1 kg. Dwu masy nie ważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaKul Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Dwa dni po wymianie na jednomasę... szok, że tak to może jeździć Nic nie ćwierka, nie piszczy, nie szarpie, biegi wchodzą płynnie, zupełnie inna jakość życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Wiem, że zespół sprzęgła jednomasowy, czyli koło, tarcza, docisk, śruby docisku ważą razem 17,1 kg. Dwu masy nie ważyłem.No wlasnie...Bylo ilestam rodzajow kol o roznej wadze 7.5kg, 10kg.... musialbym wyalezc stare fotki ale na 100% u mnie jest ayflex z imprezy. Tarcza i docisk z Legacy 2.5 mk3 i lozysko z imprezy . 3 lata pozniej smiga. Slowo uwagi: auto nie jest tak zywe- wydaje mi sie ze to za sprawa ciezkiego kola zamachowego. Mimo to ma dosc sily w sobie zeby ruszyc z 2 lub nawet 3 bieu jesli sie zapomne. No i trudniej o plyna zmiane biegow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Mnie wyniósł około 1 tysiaka na uzywanym kole zamachowym i nowym komplecie sprzęgła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Mnie wyniósł około 1 tysiakana uzywanym kole zamachowym i nowym komplecie sprzęgła?Wszystko używane tylko tarczę sprzęgła dałem do nabicia nowej okładziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Ile wg Was warto zaplacic za koło zamachowe od imprezy WRX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Ile wg Was warto zaplacic za koło zamachowe od imprezy WRX? 200-300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Ja kupiłem samochód z bardzo zużytym sprzegłem, więc nie mam zbytniego porównania. Po wymienie jeżdzę już 1,5 kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Potwierdzam opinie poprzedników, że auto jest podatne na żabkowanie, w pewnych sytuacjach, ale umiejętne prowadzenie pozwala to wyeliminować. konwersji dokonałem w ASO Koper. Edytowane 24 Lutego 2016 przez BW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Ja kupiłem samochód z bardzo zużytym sprzegłem, więc nie mam zbytniego porównania. Po wymienie jeżdzę już 1,5 kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Potwierdzam opinie poprzedników, że auto jest podatne na żabkowanie, w pewnych sytuacjach, ale umiejętne prowadzenie pozwala to wyeliminować. konwersji dokonałem w ASO Koper. Z ciekawosci, ile taka konwersja w ASO w wolnossaku? Robiłes na nowym kole zamachowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 koło - 1 448,00zł Docisk - 718,00zł Tarcza - 652,00 złŁapa - 100,00złŁożysko wyciskowe - 167,00złRobocizna - 119,00złTak jak mówiłem, u mnie było kompletne sprzęgło nowe, mam nadzieję, że nic nie pominąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 koło - 1 448,00zł Docisk - 718,00zł Tarcza - 652,00 zł Łapa - 100,00zł Łożysko wyciskowe - 167,00zł Robocizna - 119,00zł Tak jak mówiłem, u mnie było kompletne sprzęgło nowe, mam nadzieję, że nic nie pominąłem. Robocizna mocno promocyjna. Zapomniałeś o śrubach i spinkach łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 nie byłem pewny, czy to elementy zestawu z tego samego powodu, dla którego robocizna pewnie promocyjna, ponieważ to było większe zlecenie. Zostawiłem tam wtedy 6 tys zł jednorazowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się