szampon Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 (edited) Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu, Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy: 12342AA061 zamach 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA851 tarcza 30210AA590 docisk 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła Po tych numerach części możecie pytać ... w aso dostaniecie. Pozdrawiam. Edited February 24, 2016 by BartZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
procent Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Cześć. Jaki koszt konwersji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted January 24, 2015 Author Share Posted January 24, 2015 Mnie wyniósł około 1 tysiaka Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu, Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy: 12342AA061 zamach 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA851 tarcza 30210AA590 docisk 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła Po tych numerach części możecie pytać w hurtowniach z częścami - napewno taniej niż w aso dostaniecie. Pozdrawiam. Dziękuje za sprawozdanie. To widzę, że robiłeś na Forkowym kole zamachowym. Co do łapy sprzęgła - nie było luzów? Nie dawałeś podkładek? Nie chodzi przypadkiem o kształt tej łapy, a konkretnie o jej odgięcie? Różnica w grubości kół zamachowych jednak występuje, stąd podejrzewam potrzeba zmiany łapy, skoro mocowanie łożyska jest identyczne. Ja osobiście mam już używkę z WRX 12342AA090 i do kompletu będę potrzebował: 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA870 tarcza Tu się zastanawiam, jakie są różnice między "Twoją". Średnica wewnętrzna i zewnętrzna okładzin? Bo domyślam się, że wieloklin pasował. 30210aa620 docisk Też nie wiem jakie są różnice. Także średnice powierzchni roboczej? 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30530AA021 łapa sprzęgła Nie do końca jestem przekonany czy nie jest potrzebna... Nie wyrzucaj starych części. Robiłeś pomiary? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted January 25, 2015 Author Share Posted January 25, 2015 Stare części mam. Zamontowanych nie mierzyłem. Te numery części to mam z aso z wyceny a zamontowane są inne i tych nie spisywałem. Co do łapy to skoro wysprzęgla normalnie to wniosek się nasuwa sam, poza tym jest inny prostszy sposób na kasację zbyt dużego luzu łapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Zapewne na dłuższą metę ma to niekorzystny wpływ na silnik. Po "coś" jednak producent montował tam dwumas. Tak czy inaczej potwierdzam ( sam też mam jednomas ) - nie widać różnicy, więc po co przepłącać Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatGromo Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 (edited) Mam taki sam zestaw do konwersji jak w pierwszym poście ale ja mam u siebie śruby nr. 800410020 z torxem. Będzie to pasować? Edited January 26, 2015 by MatGromo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 (edited) Mam taki sam zestaw do konwersji jak w pierwszym poście ale ja mam u siebie śruby nr. 800410020 z torxem. Będzie to pasować? To trzeba porównac gwint i długość śruby. Nie znam rozmiarów. Poszukaj. 800610740 M10x24mm klucz 17mm Edited January 26, 2015 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatGromo Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Według internetów: 800610740-M10x24,5mm X 17 800410020-M10x24mm X 17. U większości osób widzę tę pierwszą pozycję w zestawach i dlatego mnie zastanawia czy te śruby są prawidłowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Według internetów: 800610740-M10x24,5mm X 17 800410020-M10x24mm X 17. U większości osób widzę tę pierwszą pozycję w zestawach i dlatego mnie zastanawia czy te śruby są prawidłowe. Różnica 5 dych na długości to raczej nie problem. Nie wiem jak wygląda sprawa klasy wytrzymałości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiejziak Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu, Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy: 12342AA061 zamach 800610740 x8 śruba mocująca zamach 30100AA851 tarcza 30210AA590 docisk 30539AA000 x2 sprężynka 30502AA051 łożysko wyciskowe 30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła Po tych numerach części możecie pytać w hurtowniach z częścami - napewno taniej niż w aso dostaniecie. Pozdrawiam. witam. kolego Szymon Chowicki jezeli nie robiles na czesciach ktore opisales,to z jakiego konkretnie modelu miales kolo zamachowe.Gdyz cwierkanie ze sprzegla juz mnie przerasta i zamierzam zrobic konwersje.chcialbym zrobic to na uzywanym kole zamachowym. pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted February 8, 2015 Author Share Posted February 8, 2015 (edited) witam. kolego Szymon Chowicki jezeli nie robiles na czesciach ktore opisales,to z jakiego konkretnie modelu miales kolo zamachowe.Gdyz cwierkanie ze sprzegla juz mnie przerasta i zamierzam zrobic konwersje.chcialbym zrobic to na uzywanym kole zamachowym. pozdrawiam. Nawet nie wiem z jakiego modelu pochodzą części, na szrocie zapytałem czy ma sprzęgło do konwersji, mówi że ma to biorę i zakładam... Gdzieś widziałem taką tabelkę z jakich modelów pasuje ale nie mogę namierzyć, poza tym nie wiem jak sprawa wygląda w silniku 2,5 bo taki chyba posiadasz(?) Mam tą tabelę i wychodzi na to, że do Twojego 2,5 też powinno podejść: Edited February 8, 2015 by Szymon Chowicki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fortis Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 (edited) A porównałeś moze wagę obu kół ? Dwumasy i zwykłego ? Dzieki temu zabiegowi zapewne masz odczucie żwawości silnika ale mogłeś stracić na NM Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edited February 14, 2015 by Fortis Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted February 14, 2015 Author Share Posted February 14, 2015 Wiem, że zespół sprzęgła jednomasowy, czyli koło, tarcza, docisk, śruby docisku ważą razem 17,1 kg. Dwu masy nie ważyłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaKul Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Dwa dni po wymianie na jednomasę... szok, że tak to może jeździć Nic nie ćwierka, nie piszczy, nie szarpie, biegi wchodzą płynnie, zupełnie inna jakość życia Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddykubs Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Wiem, że zespół sprzęgła jednomasowy, czyli koło, tarcza, docisk, śruby docisku ważą razem 17,1 kg. Dwu masy nie ważyłem.No wlasnie...Bylo ilestam rodzajow kol o roznej wadze 7.5kg, 10kg.... musialbym wyalezc stare fotki ale na 100% u mnie jest ayflex z imprezy. Tarcza i docisk z Legacy 2.5 mk3 i lozysko z imprezy . 3 lata pozniej smiga. Slowo uwagi: auto nie jest tak zywe- wydaje mi sie ze to za sprawa ciezkiego kola zamachowego. Mimo to ma dosc sily w sobie zeby ruszyc z 2 lub nawet 3 bieu jesli sie zapomne. No i trudniej o plyna zmiane biegow... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek323 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Mnie wyniósł około 1 tysiaka na uzywanym kole zamachowym i nowym komplecie sprzęgła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Mnie wyniósł około 1 tysiakana uzywanym kole zamachowym i nowym komplecie sprzęgła?Wszystko używane tylko tarczę sprzęgła dałem do nabicia nowej okładziny Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek323 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ile wg Was warto zaplacic za koło zamachowe od imprezy WRX? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ile wg Was warto zaplacic za koło zamachowe od imprezy WRX? 200-300zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BW. Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) Ja kupiłem samochód z bardzo zużytym sprzegłem, więc nie mam zbytniego porównania. Po wymienie jeżdzę już 1,5 kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Potwierdzam opinie poprzedników, że auto jest podatne na żabkowanie, w pewnych sytuacjach, ale umiejętne prowadzenie pozwala to wyeliminować. konwersji dokonałem w ASO Koper. Edited February 24, 2016 by BW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek323 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ja kupiłem samochód z bardzo zużytym sprzegłem, więc nie mam zbytniego porównania. Po wymienie jeżdzę już 1,5 kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Potwierdzam opinie poprzedników, że auto jest podatne na żabkowanie, w pewnych sytuacjach, ale umiejętne prowadzenie pozwala to wyeliminować. konwersji dokonałem w ASO Koper. Z ciekawosci, ile taka konwersja w ASO w wolnossaku? Robiłes na nowym kole zamachowym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BW. Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 koło - 1 448,00zł Docisk - 718,00zł Tarcza - 652,00 złŁapa - 100,00złŁożysko wyciskowe - 167,00złRobocizna - 119,00złTak jak mówiłem, u mnie było kompletne sprzęgło nowe, mam nadzieję, że nic nie pominąłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 koło - 1 448,00zł Docisk - 718,00zł Tarcza - 652,00 zł Łapa - 100,00zł Łożysko wyciskowe - 167,00zł Robocizna - 119,00zł Tak jak mówiłem, u mnie było kompletne sprzęgło nowe, mam nadzieję, że nic nie pominąłem. Robocizna mocno promocyjna. Zapomniałeś o śrubach i spinkach łożyska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BW. Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 nie byłem pewny, czy to elementy zestawu z tego samego powodu, dla którego robocizna pewnie promocyjna, ponieważ to było większe zlecenie. Zostawiłem tam wtedy 6 tys zł jednorazowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now