Jump to content

Konwersja sprzęgła na jedno-masę - relacja i odczucia


szampon

Recommended Posts

Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam  :)

Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna :question: Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu,

Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy:

12342AA061 zamach

800610740 x8 śruba mocująca zamach

30100AA851 tarcza

30210AA590 docisk

30539AA000 x2 sprężynka

30502AA051 łożysko wyciskowe

30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła  :biglol:

Po tych numerach części możecie pytać ... w aso dostaniecie.

Pozdrawiam.

Edited by BartZ
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam  :)

Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna :question: Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu,

Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy:

12342AA061 zamach

800610740 x8 śruba mocująca zamach

30100AA851 tarcza

30210AA590 docisk

30539AA000 x2 sprężynka

30502AA051 łożysko wyciskowe

30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła  :biglol:

Po tych numerach części możecie pytać w hurtowniach z częścami - napewno taniej niż w aso dostaniecie.

Pozdrawiam.

Dziękuje za sprawozdanie. To widzę, że robiłeś na Forkowym kole zamachowym. Co do łapy sprzęgła - nie było luzów? Nie dawałeś podkładek? Nie chodzi przypadkiem o kształt tej łapy, a konkretnie o jej odgięcie? Różnica w grubości kół zamachowych jednak występuje, stąd podejrzewam potrzeba zmiany łapy, skoro mocowanie łożyska jest identyczne.

Ja osobiście mam już używkę z WRX 12342AA090 i do kompletu będę potrzebował:

800610740 x8 śruba mocująca zamach

30100AA870 tarcza Tu się zastanawiam, jakie są różnice między "Twoją". Średnica wewnętrzna i zewnętrzna okładzin? Bo domyślam się, że wieloklin pasował.

30210aa620 docisk Też nie wiem jakie są różnice. Także średnice powierzchni roboczej?

30539AA000 x2 sprężynka

30502AA051 łożysko wyciskowe

30530AA021 łapa sprzęgła Nie do końca jestem przekonany czy nie jest potrzebna...

Nie wyrzucaj starych części. Robiłeś pomiary?

Link to comment
Share on other sites

Stare części mam. Zamontowanych nie mierzyłem. Te numery części to mam z aso z wyceny a zamontowane są inne i tych nie spisywałem. Co do łapy to skoro wysprzęgla normalnie to wniosek się nasuwa sam, poza tym jest inny prostszy sposób na kasację zbyt dużego luzu łapy.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki sam zestaw do konwersji jak w pierwszym poście ale ja mam u siebie śruby nr. 800410020 z torxem. Będzie to pasować?

To trzeba porównac gwint i długość śruby. Nie znam rozmiarów. Poszukaj.

800610740 M10x24mm klucz 17mm

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Według internetów:

800610740-M10x24,5mm X 17

800410020-M10x24mm X 17. 

 

U większości osób widzę tę pierwszą pozycję w zestawach i dlatego mnie zastanawia czy te śruby są prawidłowe. 

Różnica 5 dych na długości to raczej nie problem. :) Nie wiem jak wygląda sprawa klasy wytrzymałości.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie zaczyna się zdania od 'a więc' dlatego tak zaczynam  :)

Półtora dnia mi zajęła wymiana, ale nie spieszyłem się, sam demontaż skrzyni około 4 godzin. Za drugim razem w dzień spokojnie bym ogarnął temat. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni (i tak trzeba wylać) i tylnym moście (Mobil1 75W90). Zastosowane przeze mnie części pochodzą z odzysku: jedno-masowe koło zamachowe, docisk, tarcza którą, raczej dla spokojności duszy, dałem do nabicia nowej okładziny. Z nowych części zastosowałem łożysko wyciskowe LUK-a i na wydechu pierścień uszczelniający. Miałem zamówioną nową łapę sprzęgła do zestawu jedno-masowego ale z jakichś powodów nie doszła, podjąłem ryzyko złożenia na oryginalnej, łożysko wyciskowe jest identyczne w zestawie jedno i dwu-masowym, więc dlaczego łapa miała być inna :question: Więc tak naprawdę NIE TRZEBA JEJ WYMIENIAĆ. Następnie powolne składanie, trochę rozkręcanie bo nie w tej kolejności. Koniec końców wszystko skręcone, nowe oleje - jazda próbna, wrażenia odczucia? Samochód lepiej jakby sprzęgnięty, przy zmianie biegów szczególnie 1-2 dużo mniej odczuwalne szarpnięcia, sama zmiana jakby łatwiejsza. Ruszanie z miejsca normalne, ŻADNYCH szarpnięć czy większych drgań, ale bez gazu to nie bardzo ruszy, silnik szybko się wkręca na obroty i też szybko schodzi - trzeba przytrzymać na 1,5 - 2k rpm. Naprawdę jestem mega zadowolony i wreszcie te irytujące świrki odleciały w ..zdu,

Tutaj macie spis oryginalnych części do jedno-masy:

12342AA061 zamach

800610740 x8 śruba mocująca zamach

30100AA851 tarcza

30210AA590 docisk

30539AA000 x2 sprężynka

30502AA051 łożysko wyciskowe

30531AA220 strasznie potrzebna łapa sprzęgła  :biglol:

Po tych numerach części możecie pytać w hurtowniach z częścami - napewno taniej niż w aso dostaniecie.

Pozdrawiam.

witam.

kolego Szymon Chowicki jezeli nie robiles na czesciach ktore opisales,to z jakiego konkretnie modelu miales kolo zamachowe.Gdyz cwierkanie ze sprzegla juz mnie przerasta i zamierzam zrobic konwersje.chcialbym zrobic to na uzywanym kole zamachowym.

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

witam. kolego Szymon Chowicki jezeli nie robiles na czesciach ktore opisales,to z jakiego konkretnie modelu miales kolo zamachowe.Gdyz cwierkanie ze sprzegla juz mnie przerasta i zamierzam zrobic konwersje.chcialbym zrobic to na uzywanym kole zamachowym. pozdrawiam.

 

 

Nawet nie wiem z jakiego modelu pochodzą części, na szrocie zapytałem czy ma sprzęgło do konwersji, mówi że ma to biorę i zakładam... Gdzieś widziałem taką tabelkę z jakich modelów pasuje ale nie mogę namierzyć, poza tym nie wiem jak sprawa wygląda w silniku 2,5 bo taki chyba posiadasz(?)

 

Mam tą tabelę i wychodzi na to, że do Twojego 2,5 też powinno podejść:

post-17217-0-13274700-1423383321_thumb.png

Edited by Szymon Chowicki
Link to comment
Share on other sites

A porównałeś moze wagę obu kół ? Dwumasy i zwykłego ?

Dzieki temu zabiegowi zapewne masz odczucie żwawości silnika ale mogłeś stracić na NM ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by Fortis
Link to comment
Share on other sites

Wiem, że zespół sprzęgła jednomasowy, czyli koło, tarcza, docisk, śruby docisku ważą razem 17,1 kg. Dwu masy nie ważyłem.

No wlasnie...

Bylo ilestam rodzajow kol o roznej wadze 7.5kg, 10kg.... musialbym wyalezc stare fotki ale na 100% u mnie jest ayflex z imprezy. Tarcza i docisk z Legacy 2.5 mk3 i lozysko z imprezy .

3 lata pozniej smiga.

Slowo uwagi: auto nie jest tak zywe- wydaje mi sie ze to za sprawa ciezkiego kola zamachowego.

Mimo to ma dosc sily w sobie zeby ruszyc z 2 lub nawet 3 bieu jesli sie zapomne.

No i trudniej o plyna zmiane biegow...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja kupiłem samochód z bardzo zużytym sprzegłem, więc nie mam zbytniego porównania. Po wymienie jeżdzę już 1,5 kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Potwierdzam opinie poprzedników, że auto jest podatne na żabkowanie, w pewnych sytuacjach, ale umiejętne prowadzenie pozwala to wyeliminować. 

 

konwersji dokonałem w ASO Koper. 

Edited by BW.
Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem samochód z bardzo zużytym sprzegłem, więc nie mam zbytniego porównania. Po wymienie jeżdzę już 1,5 kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Potwierdzam opinie poprzedników, że auto jest podatne na żabkowanie, w pewnych sytuacjach, ale umiejętne prowadzenie pozwala to wyeliminować. 

 

konwersji dokonałem w ASO Koper. 

Z ciekawosci, ile taka konwersja w ASO w wolnossaku? Robiłes na nowym kole zamachowym?

Link to comment
Share on other sites

koło - 1 448,00zł

Docisk - 718,00zł

Tarcza - 652,00 zł
Łapa - 100,00zł
Łożysko wyciskowe - 167,00zł
Robocizna - 119,00zł

Tak jak mówiłem, u mnie było kompletne sprzęgło nowe, mam nadzieję, że nic nie pominąłem.

Link to comment
Share on other sites

koło - 1 448,00zł

Docisk - 718,00zł

Tarcza - 652,00 zł

Łapa - 100,00zł

Łożysko wyciskowe - 167,00zł

Robocizna - 119,00zł

 

Tak jak mówiłem, u mnie było kompletne sprzęgło nowe, mam nadzieję, że nic nie pominąłem.

Robocizna mocno promocyjna.  :)  Zapomniałeś o śrubach i spinkach łożyska.

Link to comment
Share on other sites

nie byłem pewny, czy to elementy zestawu z tego samego powodu, dla którego robocizna pewnie promocyjna, ponieważ to było większe zlecenie. Zostawiłem tam wtedy 6 tys zł jednorazowo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...