Skocz do zawartości

Falujące Obroty GC8 oraz przerywa czasami na doładowaniu...


Majki46

Rekomendowane odpowiedzi

Subaru było robione w Poznańskim Mapteku na eprom od Ecutek-a.

Zrobiłem około 200 km od momentu pojawienia się Check-a i samochód chodzi idealnie, tylko na postoju lekko falują obroty a po dynamicznej jeździe falują trochę mocniej, Brak przerywania i Check Engine nie zapalił się jak dotąd wszystko prawidłowo.

Myślę coraz bardziej o wymianie sondy lambda gdyż wszystkie objawy najmocniej wskazują właśnie na Nią.

Cooler mam seryjny, ale mocno zajechany z Mega powyginanymi blaszkami :P look at this...

 

om5xXA.jpg

 

MGTfR1.jpg

 

…i myślę aby przed wizytą w Mapteku wymienić cooler na serie, ale z STI...

 

48QAnL.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę coraz bardziej o wymianie sondy lambda gdyż wszystkie objawy najmocniej wskazują właśnie na Nią.

 

Hm... jak dla mnie to to co opisujesz nadal wcale nie musi byc wina sondy. Nadal najlepiej sprawdzic jej prace - wtedy bedziesz wiedzial.

Patrzac na Twoj zawor upustowy tym bardziej zaczalbym od sprawdzenia tego zaworu.

Dla testu mozesz nawet po prostu zdjac go i pozaslepiac otwory na jakas chwile.

 

Co do intercoolera - prawde mowiac w obecnych czasach najlepsza opcja wydaje mi sie poszukac intercoolera za wrx'a new age z zaworem tez z new age.

Swiezsze wszystko, mniej zniszczone, intercooler wiekszy. Same zalety. A cena niewysoka.

 

Twoj niewatpliwie wyglada juz na niezla masakre :)

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI, w jaki sposób mam sprawdzić pracę Lambda? Drugą sprawą jest kwestia zaworu, podczas jazdy na razie jest wszystko Okey i jedynym niepokojącym zjawiskiem są lekko falujące obroty na biegu jałowym i mów co chcesz, ale na taką przypadłość Blow Off nie ma wpływu :D

Podpowiadali mi Forumowicze aby wymienić Cooler na WRX po 2001, ale jest też jeden minus. Chodzi o kierownicę powietrza na masce która dopasowana jest pod GC8 i idealnie kieruje strumień powietrza na Intercooler. Po montażu New Age mogłoby to wyglądać tak...

 

wEgt0w.jpg

 

montując Cooler z GC8 STI mam pewność, że jest wydajniejszy, pasuje bez kłopotu a kierownica powietrza idealnie doprowadza powietrze.

Mam chociaż trochę racji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób mam sprawdzić pracę Lambda?

 

Diagnostyka.

jesli nie wiesz samemu jak to zrobic, to podjedz do kogos, kto umie.

Mozesz sie podpiac do ecu, mozesz sie podpiac oscyloskopem (pewnie do ecu kabelkiem z jakims RomRaiderem bedzie w efekcie prosciej)

 

 

 

Drugą sprawą jest kwestia zaworu, podczas jazdy na razie jest wszystko Okey i jedynym niepokojącym zjawiskiem są lekko falujące obroty na biegu jałowym i mów co chcesz, ale na taką przypadłość Blow Off nie ma wpływu :D

 

Pozwole sobie uwazac inaczej - moze miec wplyw. Ale to Twoje auto i Twoja kasa do wydania.

Wiec wymieniaj co Ci wygodnie, skoro jest problemem sprawdzac po kolei i eliminowac podejrzanych.

 

Odnosnie kierownicy powietrza i intercoolera - mysle, ze przekombinowujesz. Ale tez rob jak uwazasz i jak Ci wygodniej.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spox, bez napiny…przytaczam różne opinie na które natrafiłem. Co do sprawdzania poszczególnych układów to pytam, bo nie jest to VAG którego może sprawdzić każdy Mietek przy pomocy Smartphone. Mam na miejscu Kolegę ze sprzętem i konkretną wiedzą, ale jak ktoś mnie naprowadzi to Ja mu wskazówki przekażę po czym sprawdzi układ szybciej i sprawniej, więc z góry Thenx za wskazówki i liczę na kolejne.

Jak uporam się z falowaniem na biegu jałowym rozejrzę się za chłodnicą i faktycznie kupię z WRX-a gdyż cena jest lekko ujmując PROMOCYJNA :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji - bo przyczyn naprawde moze byc sporo - posprawdzaj szczelnosc wezykow, bo czasem moze byc naprawde glupota, jakies pekniecie wezyka nieznaczne, ktore popuszcza tylko raz kiedys i juz sie robia dziwne problemy.

Mozna zgadywac i wymieniac na pale, albo po prostu sprawdzac po kolei i zobaczyc w czym jest problem.

 

Poswiec pare minut na lekture materialow o tym, jak dziala sonda waskopasmowa, to Ci rozjasni troche i bedziesz wiedzial co sprawdzac, czego oczekiwac.

 

Kabelek VAGa z softem do Imprezy na podejrzenie parametrow Ci pozwoli w MY99/00.

 

Co do intercoolera - zdrowy z WRX'a bedzie o niebo lepszy od pomasakrowanych intercoolerow z GC8, tylko poszukaj sobie od razu tez pasujacej podpory intercoolera, chyba, ze sobie sam dostrugasz.

Na poczatek najwyzej zalozysz tak jak jest, a potem sobie najwyzej przytniesz otwor w blasze pod kurolapka, zeby wykorzystac wieksza powierzchnie.

Jak masz jakiegos zaprzyjaznionego metaloplastyka, to Ci to pewnie ladnie ogarnie a i kierownice powietrza moze jakas dorobi.


Tak nawiasem mowiac - jesli juz nawet podejrzewac sonde lambda, ze daje nieprawidlowe odczyty, mozesz ja sprobowac odpiac zupelnie i zobaczyc jak sie auto bedzie wowczas zachowywac - gdy ecu bedzie dzialalo wg. map bez korekt.

Przed resetem ecu i po resecie ew.

Ale mimo wszystko sprawdzenie sygnalu z sondy byloby najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę odstawiam GT-ka do blacharza i przez czas naprawy rozejrzę się za Intercoolerem z New Age oraz jakimś nowym Zaworem. To będzie na początek, następnie pomierzę z kolego Lambda i wymienię przewody WN. Dam znać o postępach. Dzięki za pomoc.

PEACE :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w GT jedynym problemem kiedyś właśnie były falujące wolne obroty.

Siedział jakiś blow off chyba SUN-MOTORSPORT. Okazało się, że zawór się nie zamykał, a domykał w 95%.

Nie wiem co było przyczyną bo miałem DV od poprzedniego właściciela, podmieniłem i jak ręką odjął.

Dopiero po lekkim dodaniu gazu się zamykał, więc podczas jazdy nic nie uciekało.

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie.

GT-ek nadal u Lakiernika a Ja w między czasie ogarnąłem kilka gratów. Wczoraj okazyjnie zakupiłem Intercooler z New Age STI oraz markowy zawór BOV Brytyjskiej firmy Bailey Motorsport i jak tylko odbiorę Subaru, zabieram się do wymiany :D

Tak wyglądają nowe Zabawki…Cooler w naprawdę Świetnej kondycji :)

 

uuR1R0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...