Majki46 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Jak w temacie, spotkałem się kilka razy z taką sytuacją, że podczas jazdy konkretnie podczas przyspieszaniu powiedzmy na 4-tym biegu GT-ek przerwie na ułamek sekundy i jedzie dalej. Na postoju lekko zaczynają falować wolne obroty a dziś podczas normalnej jazdy wyskoczył Check Engine. Stanąłem przy sklepie, zgasiłem Subaru a podczas ponownego uruchomienia Check już nie świecił. Podczas postoju pod garażem czasami silnik wpadał w lekkie falowanie obrotów by po chwili pracować równo. Co to może się dziać? Edytowane 24 Stycznia 2015 przez Majki46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Może coś z zapłonem? Świece, przewody, cewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 A moze na dobry poczatek sprawdz, co ten CEL konkretnie oznaczal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 dobra rada hehe Tak kontrolka po coś jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Jak sprawdzić kod błędu, jak go odczytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21120-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryka Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 U mnie podobne objawy powodował uszkodzony czujnik położenia wału. Ale tak jak piszą, sprawdź jakie błędy ci wymryga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziegiel Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 podejrzewam, że wymruga Ci 32- błąd 1 sondy lambda. Rozwiązanie - sprawdź szczelność dolotu i układ zapłonowy (świece, cewka, kable WN) miałem takie same objawy i wymiana rury dolotowej, która pękła pomogła na parę miesięcy. A teraz padły mi kable i cewka, które były jeszcze oryginalne i po wymianie zapewne znowu objawy ustaną ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Komputer Diagon pokazał błąd 32. Dziś jeżdzę i nie ma żadnych z wyżej wymienionych objawów. Gdzie kupić dobre kable wysokiego napięcia (co polecacie) i czy szukać ewentualnie cewki używki czy New? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Ja używam takich http://www.janmor.pl/catalog/5840/proline/JP191 i jeszcze problemu nie miałem w przeciwieństwie do innych "firmowych" a gwarancja 3 lata też o czymś świadczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Świadczy o tym, że kiedyś je kupiłem do drugiego samochodu i w dzień założenia miały przebicia ORI najlepsze, ale nie tanie. Na NGK nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Ale na razie to masz wymrugany blad sondy lambda (co tez nie musi od razu oznaczac, ze jest do wymiany) - a juz chcesz kable i cewke wymieniac. Masz jakies przebicia, czy tylko tak dla sportu? Na razie sprawdz dzialanie sondy. Moze byc tez tak, ze ten blad jest sprawa wtorna (nie jestem pewien czy subarowy blad 32 taka opcje przewiduje) i jest jedynie efektem tego, ze mieszanka wyszla poza mozliwosci odczytu waskopasmowej sondy, w zwiazku z czym ecu wywalilo blad (moze byc tak, ze mieszanka zrobila sie za bogata albo zbyt uboga dla sondy do odczytu - z powodu np. problemu z przeplywomierzem... albo czyms innym) Edytowane 26 Stycznia 2015 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Dokładnie AMI i zdaję sobie z tego sprawę co piszesz powyżej, błąd został wyświetlony na kompie 32 Oxygen Sensor więc myślę o sondzie, ale kable w moim GT-u wyglądają na sfatygowane a biorąc pod uwagę że to najniższy koszt, więc wymienię je na początek. Cewki ruszać nie będę, chociaż myślę o sondzie i o mieszance która w przypadku Imprezy jest raczej Bogata Wóz był dawno temu strojony w Mapteku i przydałaby się wizyta kontrolna zważywszy na zakuty silnik... Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie sondy Lambda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Wóz był dawno temu strojony w Mapteku i przydałaby się wizyta kontrolna zważywszy na zakuty silnik... Zrobiłeś remont silnika i nie sprawdziłeś poprawności mapy i innych rzeczy związanych z pracą Ecu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 To co Cybel napisal to jedno - na kontrole do tunera podjechac nie zawadzi. Drugie - czy ja dobrze slysze - blow-off? Tez warto sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Tak Cybel, GT było strojone, następnie padł motor który został odbudowany oraz prawidłowo dotarty. Teraz jest około 5000km po odbudowie i w niedalekiej przyszłości wybiorę się do Poznania na kontrolę. Blow Off jest i co za tym idzie AMI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 A strojenie było na DV oryginalnym czy na psykaczu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Tego nie wiem, natomiast do historii z błędem 32 nic się z tym Blow Offem nie działo. Impreza równomiernie przyspiesza i ciągnie praktyczne od 2800 obr/min syczy dobrze i zupełnie nie wskazuje na zawór. Jednak chwilowe przerwanie zawsze występuje ( na razie 3 razy) przy 3500 obr/min kiedy doładowanie jest chyba największe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Blow off może mieć wpływ na skład mieszanki,pracę przepływki i wpływa również na odczyty z sondy lambda.Szczególnie jeśli działa źle. przy 3500 obr/min kiedy doładowanie jest chyba największe. Nie jest największe. od 2800 obr/min syczy dobrze A przy takich obrotach zawór powinien milczeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Napiszę tak, zawór pracuje tak jakby dwu-stopniowo…kiedy jadę normalnie nie wciskając gazu w "podłogę" i nie tworząc wysokiego ciśnienia spalin (0,8-1.0), zawór upuszcza cicho bez specyficznego Syknięcia, ale jeśli docisnę gaz, zawór syczy jak poparzony Faktem jest, że wiele osób narzeka na pracę silnika po wymianie zaworu z serii na Blow Off…czym to jest spowodowane? Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Majki46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 wiele osób narzeka na pracę silnika po wymianie zaworu z serii na Blow Off…czym to jest spowodowane? BOV wypuszcza w atmosferę powietrze które zostało już "policzone" przez przepływomierz, więc chwilami skład mieszanki jest "przypadkowy", dodatkowo te tanie zawory lubią się psuć ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki46 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Widzę, że będę musiał się rozglądać za Intercoolerem od STI z zamontowanym seryjnym zaworem… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 podjedź na kontrolę do fachowców, to Ci to wszystko sprawdzą, może mapę trzeba lekko poprawić, może faktycznie zawór się lekko zużył ... szkoda zgadywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryka Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Widzę, że będę musiał się rozglądać za Intercoolerem od STI z zamontowanym seryjnym zaworem… A jakie masz tam ECU? Jak OEM to wróć do DV, ale jak masz jakiś Stand Alone to pomyśl o wywaleniu przepławki i przejdź na MAP sensor. Ale zanim zaczniesz wymieniać przewody, cewki, świece i inne duperele zdiagnozuj przyczynę przerywania, oszczędzisz sobie kosztów i niepotrzebnych nerwów. Edytowane 27 Stycznia 2015 przez gryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 To co Ty masz tam za intercooler, ze nie mozesz do niego zalozyc zaworu recyrkulacyjnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się