Jump to content

Falujące Obroty GC8 oraz przerywa czasami na doładowaniu...


Majki46
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie, spotkałem się kilka razy z taką sytuacją, że podczas jazdy konkretnie podczas przyspieszaniu powiedzmy na 4-tym biegu GT-ek przerwie na ułamek sekundy i jedzie dalej. Na postoju lekko zaczynają falować wolne obroty a dziś podczas normalnej jazdy wyskoczył Check Engine. Stanąłem przy sklepie, zgasiłem Subaru a podczas ponownego uruchomienia Check już nie świecił.

Podczas postoju pod garażem czasami silnik wpadał w lekkie falowanie obrotów by po chwili pracować równo.

 

Co to może się dziać?

Edited by Majki46
Link to comment
Share on other sites

podejrzewam, że wymruga Ci 32- błąd 1 sondy lambda. Rozwiązanie - sprawdź szczelność dolotu i układ zapłonowy (świece, cewka, kable WN) miałem takie same objawy i wymiana rury dolotowej, która pękła pomogła na parę miesięcy. A teraz padły mi kable i cewka, które były jeszcze oryginalne i po wymianie zapewne znowu objawy ustaną ;-)  

Link to comment
Share on other sites

Komputer Diagon pokazał błąd 32. Dziś jeżdzę i nie ma żadnych z wyżej wymienionych objawów. Gdzie kupić dobre kable wysokiego napięcia (co polecacie) i czy szukać ewentualnie cewki używki czy New?

Link to comment
Share on other sites

Ale na razie to masz wymrugany blad sondy lambda (co tez nie musi od razu oznaczac, ze jest do wymiany) - a juz chcesz kable i cewke wymieniac.

Masz jakies przebicia, czy tylko tak dla sportu? :)

 

Na razie sprawdz dzialanie sondy. Moze byc tez tak, ze ten blad jest sprawa wtorna (nie jestem pewien czy subarowy blad 32 taka opcje przewiduje) i jest jedynie efektem tego, ze mieszanka wyszla poza mozliwosci odczytu waskopasmowej sondy, w zwiazku z czym ecu wywalilo blad (moze byc tak, ze mieszanka zrobila sie za bogata albo zbyt uboga dla sondy do odczytu - z powodu np. problemu z przeplywomierzem... albo czyms innym)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie AMI i zdaję sobie z tego sprawę co piszesz powyżej, błąd został wyświetlony na kompie 32 Oxygen Sensor więc myślę o sondzie, ale kable w moim GT-u wyglądają na sfatygowane a biorąc pod uwagę że to najniższy koszt, więc wymienię je na początek. Cewki ruszać nie będę, chociaż myślę o sondzie i o mieszance która w przypadku Imprezy jest raczej Bogata 

:D

Wóz był dawno temu strojony w Mapteku i przydałaby się wizyta kontrolna zważywszy na zakuty silnik...

Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie sondy Lambda?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wóz był dawno temu strojony w Mapteku i przydałaby się wizyta kontrolna zważywszy na zakuty silnik...

Zrobiłeś remont silnika i nie sprawdziłeś poprawności mapy i innych rzeczy związanych z pracą Ecu? 

Link to comment
Share on other sites

Tak Cybel, GT było strojone, następnie padł motor który został odbudowany oraz prawidłowo dotarty. Teraz jest około 5000km po odbudowie i w niedalekiej przyszłości wybiorę się do Poznania na kontrolę. 

Blow Off jest i co za tym idzie AMI?

Link to comment
Share on other sites

Tego nie wiem, natomiast do historii z błędem 32 nic się z tym Blow Offem nie działo. Impreza równomiernie przyspiesza i ciągnie praktyczne od 2800 obr/min syczy dobrze i zupełnie nie wskazuje na zawór. Jednak chwilowe przerwanie zawsze występuje ( na razie 3 razy) przy 3500 obr/min kiedy doładowanie jest chyba największe.

Link to comment
Share on other sites

Blow off może mieć wpływ na skład mieszanki,pracę przepływki i wpływa również na odczyty z sondy lambda.Szczególnie jeśli działa źle.

 

 

przy 3500 obr/min kiedy doładowanie jest chyba największe.

Nie jest największe. ;) 

 

 

od 2800 obr/min syczy dobrze

A przy takich obrotach zawór powinien milczeć. 

Link to comment
Share on other sites

Napiszę tak, zawór pracuje tak jakby dwu-stopniowo…kiedy jadę normalnie nie wciskając gazu w "podłogę" i nie tworząc wysokiego ciśnienia spalin (0,8-1.0), zawór upuszcza cicho bez specyficznego Syknięcia, ale jeśli docisnę gaz, zawór syczy jak poparzony :D

Faktem jest, że wiele osób narzeka na pracę silnika po wymianie zaworu z serii na Blow Off…czym to jest spowodowane?

Edited by Majki46
Link to comment
Share on other sites

 

 

wiele osób narzeka na pracę silnika po wymianie zaworu z serii na Blow Off…czym to jest spowodowane?

BOV wypuszcza w atmosferę powietrze które zostało już "policzone" przez przepływomierz, więc chwilami skład mieszanki jest "przypadkowy", dodatkowo te tanie zawory lubią się psuć ...

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że będę musiał się rozglądać za Intercoolerem od STI z zamontowanym seryjnym zaworem… :(

 

A jakie masz tam ECU? Jak OEM to wróć do DV, ale jak masz jakiś Stand Alone to pomyśl o wywaleniu przepławki i przejdź na  MAP sensor. Ale zanim zaczniesz wymieniać przewody, cewki, świece i inne duperele zdiagnozuj przyczynę przerywania, oszczędzisz sobie kosztów i niepotrzebnych nerwów.

Edited by gryka
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...