Skocz do zawartości

Falujące Obroty GC8 oraz przerywa czasami na doładowaniu...


Majki46

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, spotkałem się kilka razy z taką sytuacją, że podczas jazdy konkretnie podczas przyspieszaniu powiedzmy na 4-tym biegu GT-ek przerwie na ułamek sekundy i jedzie dalej. Na postoju lekko zaczynają falować wolne obroty a dziś podczas normalnej jazdy wyskoczył Check Engine. Stanąłem przy sklepie, zgasiłem Subaru a podczas ponownego uruchomienia Check już nie świecił.

Podczas postoju pod garażem czasami silnik wpadał w lekkie falowanie obrotów by po chwili pracować równo.

 

Co to może się dziać?

Edytowane przez Majki46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że wymruga Ci 32- błąd 1 sondy lambda. Rozwiązanie - sprawdź szczelność dolotu i układ zapłonowy (świece, cewka, kable WN) miałem takie same objawy i wymiana rury dolotowej, która pękła pomogła na parę miesięcy. A teraz padły mi kable i cewka, które były jeszcze oryginalne i po wymianie zapewne znowu objawy ustaną ;-)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na razie to masz wymrugany blad sondy lambda (co tez nie musi od razu oznaczac, ze jest do wymiany) - a juz chcesz kable i cewke wymieniac.

Masz jakies przebicia, czy tylko tak dla sportu? :)

 

Na razie sprawdz dzialanie sondy. Moze byc tez tak, ze ten blad jest sprawa wtorna (nie jestem pewien czy subarowy blad 32 taka opcje przewiduje) i jest jedynie efektem tego, ze mieszanka wyszla poza mozliwosci odczytu waskopasmowej sondy, w zwiazku z czym ecu wywalilo blad (moze byc tak, ze mieszanka zrobila sie za bogata albo zbyt uboga dla sondy do odczytu - z powodu np. problemu z przeplywomierzem... albo czyms innym)

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie AMI i zdaję sobie z tego sprawę co piszesz powyżej, błąd został wyświetlony na kompie 32 Oxygen Sensor więc myślę o sondzie, ale kable w moim GT-u wyglądają na sfatygowane a biorąc pod uwagę że to najniższy koszt, więc wymienię je na początek. Cewki ruszać nie będę, chociaż myślę o sondzie i o mieszance która w przypadku Imprezy jest raczej Bogata 

:D

Wóz był dawno temu strojony w Mapteku i przydałaby się wizyta kontrolna zważywszy na zakuty silnik...

Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie sondy Lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Cybel, GT było strojone, następnie padł motor który został odbudowany oraz prawidłowo dotarty. Teraz jest około 5000km po odbudowie i w niedalekiej przyszłości wybiorę się do Poznania na kontrolę. 

Blow Off jest i co za tym idzie AMI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, natomiast do historii z błędem 32 nic się z tym Blow Offem nie działo. Impreza równomiernie przyspiesza i ciągnie praktyczne od 2800 obr/min syczy dobrze i zupełnie nie wskazuje na zawór. Jednak chwilowe przerwanie zawsze występuje ( na razie 3 razy) przy 3500 obr/min kiedy doładowanie jest chyba największe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blow off może mieć wpływ na skład mieszanki,pracę przepływki i wpływa również na odczyty z sondy lambda.Szczególnie jeśli działa źle.

 

 

przy 3500 obr/min kiedy doładowanie jest chyba największe.

Nie jest największe. ;) 

 

 

od 2800 obr/min syczy dobrze

A przy takich obrotach zawór powinien milczeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak, zawór pracuje tak jakby dwu-stopniowo…kiedy jadę normalnie nie wciskając gazu w "podłogę" i nie tworząc wysokiego ciśnienia spalin (0,8-1.0), zawór upuszcza cicho bez specyficznego Syknięcia, ale jeśli docisnę gaz, zawór syczy jak poparzony :D

Faktem jest, że wiele osób narzeka na pracę silnika po wymianie zaworu z serii na Blow Off…czym to jest spowodowane?

Edytowane przez Majki46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wiele osób narzeka na pracę silnika po wymianie zaworu z serii na Blow Off…czym to jest spowodowane?

BOV wypuszcza w atmosferę powietrze które zostało już "policzone" przez przepływomierz, więc chwilami skład mieszanki jest "przypadkowy", dodatkowo te tanie zawory lubią się psuć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że będę musiał się rozglądać za Intercoolerem od STI z zamontowanym seryjnym zaworem… :(

 

A jakie masz tam ECU? Jak OEM to wróć do DV, ale jak masz jakiś Stand Alone to pomyśl o wywaleniu przepławki i przejdź na  MAP sensor. Ale zanim zaczniesz wymieniać przewody, cewki, świece i inne duperele zdiagnozuj przyczynę przerywania, oszczędzisz sobie kosztów i niepotrzebnych nerwów.

Edytowane przez gryka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...