saszynski Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 w Irlandii mają tylko 95 i ON... za to na stacjach Maxola i Greenapple jest 99 oktanowa mieszanka 95 z bioetanolem... na co sam zalewam jeszcze 5l rozpuszczalnika celulozowego... pytam o stacje, bo planuje jechać autem do Polski... paliwo, które mnie interesuje to 98 wzwyż (mapa na 101 oktanów :/ ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 no to racing + octan boostery millersa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Mam kumpla ktory byl technologiem na najwiekszej rozlewni paliw czyli Radzionkow i mowil,ze oleje i paliwa sa tej samej jakosci tylko potem firmy uzywaja swoich dodatkow i tu wychodza roznice na przykład "biala" do dyszla pól na pól Pytanie czy faktycznie przyjeżdża w tajemniczych beczkach pod osłoną nocy zza naszej zachodniej granicy, czy to tylko i aż 98 z odpowiednimi uszlachetniaczami. Stawiam na 2 opcję. Swoją drogą ciekawe, że im bliżej rafinerii tym ceny paliw wyższe . bo za daleko do dolewek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 octan boostery millersa gówno warte są wszystkie octan boostery. Testowałem, wiec wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Testowałem, wiec wiem. rozwiniesz temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 rozwiniesz temat ? SSM + ECUexplorer... testowałem na subaraku różne warianty paliw + ktan boosterów... obserwowałem ignition timing i knock correction z czego najbardziej interesował mnie ten drugi... mapa jak pisałem wyzej jest na 101 oktanów.. po zalaniu 95.. porażka, 95 i boostery... bez zmian. W sumie czego sie spodziewać po wlaniu od 500ml do litra boostera na 60l paliwa... knocki na poziomie do -5 przy bucie w podłodze... jezdziłem na podcisnieniu zeby tylko to wyjezdzic i testowalem kolejny wynalazek. czytałem tez różne fora na ten temat. najlepszym oktan boosterem jest Toluen, składnik benzyny, nie do dostania w IE i zabroniony na torach wyscigowych w USA, kolejny to xylene, tez nie do dostania... no i etanol.. z czego etanol mieszają z 95 i mają 99 oktanowe paliwo... wszystkie 3 składniki, toluen, xylen i etanol sa skladnikami rozpuchola celulozowego... dopiero po zalaniu E5, czyli 99 oktanów knocki sie uspokoiły a po zalaniu E5 i rozpuchola moge sie rozkoszować pełnym doładowaniem (1.6 bara)... i nawet spaliny słodko pachną każdy zalewa na swoje ryzyko, żeby nie było, że Saszyński napisał, cos sie spsuło i problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 ja dostalem prikaz po mapie lac racinga i octan boostera milersa przy mocnym upalaniu, zwlaszcza w gorace dni. milersowego leje sie polowke na 20 litrow z osiagami nie eksperymentowalem, a knock alarm nie wszedl mi nigdy nawet przy zalaniu zwykla 98, takze poki co nie mam wlasnego zdania na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) tu są wyniki kontroli UOKiK / Inspekcji Handlowej stacji paliw za 2014 rok, jakby kogoś interesowało gdzie nie tankować. Co ciekawe jest tam jedna stacja na której zaliczyłem kilka tankowań i nie zauwazyłem zeby coś było nie tak z paliwem. http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php Akurat miałem okazję rozmawiać z dyrektorem w Orlenie odpowiedzialnym za jakość paliwa. Zapytałem go o te wyniki UOKiK-u i stwierdził, że parametr, który za każdym razem był poniżej normy ,dotyczył jedynie tzw. oksydacji i nie ma on żadnego wpływu na działanie silnika. Na stronie www.wnp.pl jest też oficjalne stanowisko ORLENU w tej sprawie. Tak czy inaczej zapowiedziano wyciągnięcie konsekwencji wobec konkretnych stacji i zaostrzenie kontroli. Edytowane 7 Lutego 2015 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 tu są wyniki kontroli UOKiK / Inspekcji Handlowej stacji paliw za 2014 rok, jakby kogoś interesowało gdzie nie tankować. Co ciekawe jest tam jedna stacja na której zaliczyłem kilka tankowań i nie zauwazyłem zeby coś było nie tak z paliwem. http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php A u mnie odwrotnie: są na tej liście 2 stacje, które niby wypadły OK, a które omijamy z Ojcem szerokim łukiem, np. kiedyś po zatankowaniu na jednej za autem pojawił się biały dym i powyżej 3 nie dało się wrzucić, tak straciło moc. Trzeba było pomalutku wyjeżdżać to paliwo, dolewając ciągle nowego, żeby "rozcieńczyć". Na tej drugiej auto nie chciało jechać. Testowane na 2 pojazdach, różnej klasy ;-) A co do jakości paliwa, to od lat KAŻDE auto (poza Fiatem 126p, ale to dawne dzieje, lata 90-te), które zatankuję na Orlenie, nie chce jechać, a o ich LPG to szkoda mówić - strata mocy konkretnie zauważalna! Nie wiem, czemu tak jest. Lata temu mówiło się, że tylko Shell posiada OSOBNE zbiorniki w Polsce i ma tam swoje paliwo. Podobno pozostałe koncerny (BP, Orlen, Lotos itp.) korzystają z tych samych zbiorników, w których jest "mieszanka" paliw z różnych rafinerii, potem tylko dodają swoje "uszlachetniacze" i sprzedają jako "swoje" paliwo. A o Shellu mówiło się, że jako jedyny dysponuje własną bazą zbiorników, w których jest paliwo przywożone z Zachodu, ich własne. Czy ktoś wie, ile w tym prawdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Też zaobserwowałem różnicę pomiędzy Vervą a BP Ultimate. Na tej pierwszej silnik miewał częste przypadki nieco nierównych wolnych obrotów, natomiast na tej drugiej pracuje bardzo równo - już 5 kolejnych tankowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się