Skocz do zawartości

Dzwiek z silnika.


blasterpl

Rekomendowane odpowiedzi

Charakterystyczny dla panewki...

Co do LPG potrzeba jednego filtra 4x12 do kompensacji ciśnienia, dobrze byłoby połaczyć ostatnie wyjścia z rozdzielaczy wężem 5mm. Teraz może być tak, że jedna strona pracuje na innym ciśnieniu niż druga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz mądrego to i milo posłuchać (jak mawiał klasyk).Co do filtra to gdzie go dać , zastąpić ten co jest?

 

A tu parę fotek z rozbiórki silnika , panewki korbowodowe i popękane głowice . Gosc twierdzi ze ja to zrobiłem przejeżdżając 400km.
 

post-8393-0-72188300-1422304910_thumb.jpg

post-8393-0-21388100-1422373554_thumb.jpg

post-8393-0-87564200-1422373585_thumb.jpg

post-8393-0-78778200-1422373618_thumb.jpg

Edytowane przez blasterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zastępujesz te 2 co masz jednym np. takim: http://sklep.variogas.pl/135--filtr-fazy-lotnej-4x12-kme-z-wkladem-wlokno-szklane-lpg.html

Sklepem się nie sugeruj, pierwszy mi wyskoczył.
Końce rozdzielaczy też masz zaślepione jakimiś śrubkami. Połącz je wężykiem 5mm. Ogólnie można poskracać też wężyki od wtrysku do kolektora i poukładać całość estetyczniej.

Z silnikiem lipa..dowiadywałeś się co możesz wskórać ? Czy odpuściłeś i sam robisz remont?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedzi w spr. LPG poprawie co trzeba. Co do silnika to w sprawie finansowej dogadałem się ze sprzedającym polubownie wiec ta sprawa zamknięta . Zdecydowałem się na remont mojego silnika , pieniądze podobne jak w przypadku przeszczepu używanego silnika ale po remoncie będę wiedział co mam w środku a używka to zawsze loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym całym nieszczęściu udało się rozebrać silnik zanim posypał się wał , panewki nominał (King Racing) główne i korbowodowe . Głowice jako ze popękane do wymiany ( na używki) , tarcza sprzęgła ma gr 7mm i się zastanawiam czy wymienić :huh:  ,obudowa rozrządu (stara polepiona jakimś gównem rozpadała się w rekach) , praktycznie wszystkie przewody gumowe na silniku do wymiany ( tak stwardniały ze przy demontażu kruszyły się) . Poza tym standardowo kpl uszczelek , kpl rozrząd , regulacja zaworów... Zastanawiam się tez nad wymianą pompy oleju na mocniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedzi w spr. LPG poprawie co trzeba. Co do silnika to w sprawie finansowej dogadałem się ze sprzedającym polubownie wiec ta sprawa zamknięta . Zdecydowałem się na remont mojego silnika , pieniądze podobne jak w przypadku przeszczepu używanego silnika ale po remoncie będę wiedział co mam w środku a używka to zawsze loteria.

remont silnika wraz częściami w cenie używki ? gdzie tak silnik składają, możesz podać warsztat tak z ciekawości pytam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam się tez nad wymianą pompy oleju na mocniejszą.

Na pewno na nową,czy o większej wydajności,to już kwestia jak zamierzasz użytkować auto. ;)  

 

 

remont silnika wraz częściami w cenie używki ? gdzie tak silnik składają, możesz podać warsztat tak z ciekawości pytam 

Prawdopodobnie bez szlifów,wymiany tłoków itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewka jak juz sie okreci to juz wali jakby sie miał silnik rozpaść... to delitakne pukanie to raczej napinacz paska rozrzadu... 

 

głowice wyslij na sprawdzanie szczelności, nie zawsze takie pekiecie oznacza nieszczelność. w jednej swojej mam pekniecia od świecy do każdego z zaworów a wszystko z nią OK. ;)


 

od 5:20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przerabiałem to u siebie, jednak bez konieczności wymiany głowic, przeszły jednak szlif, sprawdzenie szczelności, mycie, dotarcie gniazd zaworowych i wymianę uszczelniaczy zaworowych na TAKOMA, co chyba nie było dobrym wyborem.

 

Dalej:

-wydajniejsza pompa olejowa 11mm/512zł

-panewki główne i korbowodowe ACL Duraglide/330zł

-kable zapłonowe/350zł  

-szlif i osiowanie wału korbowego/120zł

-uszczelniacze wału korbowego od pompy/19zł od sprzęgła/38zł

-uszczelki nie pamiętam

do tego dochodzą

-rolki rozrządu dwurzędowe z napinaczem/700zł

i wiele innych plus własna praca.

 

WAŻNE żeby wymyć porządnie głowice, połówki bloków, wszystkie kanały olejowe oraz WYMIENIĆ chłodnicę oleju, koszt nowej to blisko 500zł, ja znalazłem używaną z silnika bez przygód z panewkami i oddałem do mycia. Wszystko podczas składania smarowane specjalnym gęstym olejem do panewek (sprzedali mi w miejscu obróbki wału korbowego) plus wymiana oleju i filtra po przejechaniu ledwo kilkuset kilometrów dla własnego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...