Skocz do zawartości

Subaru Forester czy od 2011 bez reduktora?


archibaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Proponuje ze skrzynia automatyczna. Sam mam taki egzemplarz i w terenie jest niezastąpiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam tutaj. Przesiadl się ktoś z was ze stratego forka 2.0 125km 4EAT do nowego my13 cvt? Jak się ma dynamika. Jest przepaść między nimi w przyspieszeniu do 100 i elastyczności 80-120? Niby koni więcej, ale i kilogramów przybyło. Ktoś coś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Nie płacz Kolego, ponieważ przełożenia owego reduktora są tak dobrane, że właściwie nie wiadomo, po co on tam jest. Tzn. wiadomo, że po to by np. udawać zrywność i moc, jakbyś chciał kiedyś sprzedać komuś to cacuszko i wystrzelić na światłach.

W terenowej rzeczywistości taki reduktor niewiele pomaga i z powodzeniem może go zastąpić odpowiednio dobrany bieg jedynki.

Prawdziwy sensowny reduktor powinien być dublem tego montowanego, czyli albo dwie wajchy na kanale, albo więcej rozumku w żółtym łepku :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Nie płacz Kolego, ponieważ przełożenia owego reduktora są tak dobrane, że właściwie nie wiadomo, po co on tam jest. Tzn. wiadomo, że po to by np. udawać zrywność i moc, jakbyś chciał kiedyś sprzedać komuś to cacuszko i wystrzelić na światłach.

W terenowej rzeczywistości taki reduktor niewiele pomaga i z powodzeniem może go zastąpić odpowiednio dobrany bieg jedynki.

Prawdziwy sensowny reduktor powinien być dublem tego montowanego, czyli albo dwie wajchy na kanale, albo więcej rozumku w żółtym łepku :rolleyes:

 

Sorry, ale chyba nie wiesz o czym piszesz. Reduktor zwiększa przełożenie "na kołach". Mnie przydaje się codziennie przy bardzo stromym podjeździe do domu, gdzie nie muszę męczyć sprzęgła. Używam również np. parkując w zaspie itp. W teren nie jeżdżę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W terenowej rzeczywistości taki reduktor niewiele pomaga i z powodzeniem może go zastąpić odpowiednio dobrany bieg jedynki.

 

fakty z subariADY W RUMUNII sa takie:

 

forki bez reduktora (nawet turbo) palily sprzegla

 

forki z rekuktorami i automaty jechaly bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Terenową" jedynkę ma Duster i jest ona niewygodna na szosie - ten reduktor w Subaru, choć słaby, to był niezły pomysł. Wolniejszy wymusiłby wzmocnienie innych elementów. Z praktyki eksploatacji aut z reduktorem powiem, że przy wolniejszym reduktorze (1:2,48, a choćby i  1:2) jedynka służy tylko do super stromych zjazdów - zredukowana dwójka jest wystarczająca w większości sytuacji terenowych (jest i tak wolniejsza od normalnej jedynki) - więc taki subarowy reduktor ma sens. W XT podjeżdżałem jednak tak stromo, jak autami z reduktorem i do przodu pod górę dawał radę (do utraty przyczepności), zaś z góry pomaga świetne HDC. Unikalną cechą reduktora Subaru jest możliwość włączania w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...