Jump to content

Subaru Forester czy od 2011 bez reduktora?


archibaru

Recommended Posts

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Proponuje ze skrzynia automatyczna. Sam mam taki egzemplarz i w terenie jest niezastąpiony.

Link to comment
Share on other sites

Zapytam tutaj. Przesiadl się ktoś z was ze stratego forka 2.0 125km 4EAT do nowego my13 cvt? Jak się ma dynamika. Jest przepaść między nimi w przyspieszeniu do 100 i elastyczności 80-120? Niby koni więcej, ale i kilogramów przybyło. Ktoś coś? :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Nie płacz Kolego, ponieważ przełożenia owego reduktora są tak dobrane, że właściwie nie wiadomo, po co on tam jest. Tzn. wiadomo, że po to by np. udawać zrywność i moc, jakbyś chciał kiedyś sprzedać komuś to cacuszko i wystrzelić na światłach.

W terenowej rzeczywistości taki reduktor niewiele pomaga i z powodzeniem może go zastąpić odpowiednio dobrany bieg jedynki.

Prawdziwy sensowny reduktor powinien być dublem tego montowanego, czyli albo dwie wajchy na kanale, albo więcej rozumku w żółtym łepku :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

Witam. Przymierzem się do zakupu Forestera wolnego ssaka z rocznika 2011, raczej Polskiego "pochodzenia". Po ogłoszeniach widzę że duża część nie ma już reduktora. Czy tz. że od 2011 przestano montować reduktory w Foresterach?

Nie płacz Kolego, ponieważ przełożenia owego reduktora są tak dobrane, że właściwie nie wiadomo, po co on tam jest. Tzn. wiadomo, że po to by np. udawać zrywność i moc, jakbyś chciał kiedyś sprzedać komuś to cacuszko i wystrzelić na światłach.

W terenowej rzeczywistości taki reduktor niewiele pomaga i z powodzeniem może go zastąpić odpowiednio dobrany bieg jedynki.

Prawdziwy sensowny reduktor powinien być dublem tego montowanego, czyli albo dwie wajchy na kanale, albo więcej rozumku w żółtym łepku :rolleyes:

 

Sorry, ale chyba nie wiesz o czym piszesz. Reduktor zwiększa przełożenie "na kołach". Mnie przydaje się codziennie przy bardzo stromym podjeździe do domu, gdzie nie muszę męczyć sprzęgła. Używam również np. parkując w zaspie itp. W teren nie jeżdżę.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

W terenowej rzeczywistości taki reduktor niewiele pomaga i z powodzeniem może go zastąpić odpowiednio dobrany bieg jedynki.

 

fakty z subariADY W RUMUNII sa takie:

 

forki bez reduktora (nawet turbo) palily sprzegla

 

forki z rekuktorami i automaty jechaly bez problemu

Link to comment
Share on other sites

"Terenową" jedynkę ma Duster i jest ona niewygodna na szosie - ten reduktor w Subaru, choć słaby, to był niezły pomysł. Wolniejszy wymusiłby wzmocnienie innych elementów. Z praktyki eksploatacji aut z reduktorem powiem, że przy wolniejszym reduktorze (1:2,48, a choćby i  1:2) jedynka służy tylko do super stromych zjazdów - zredukowana dwójka jest wystarczająca w większości sytuacji terenowych (jest i tak wolniejsza od normalnej jedynki) - więc taki subarowy reduktor ma sens. W XT podjeżdżałem jednak tak stromo, jak autami z reduktorem i do przodu pod górę dawał radę (do utraty przyczepności), zaś z góry pomaga świetne HDC. Unikalną cechą reduktora Subaru jest możliwość włączania w trakcie jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...