Jump to content

Czy warto kupić Subaru Outback z silnikiem benzynowym?


stepik
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupu Subaru Outback z silnikiem benzynowym wolnossacym z 2007-2008 roku. Czy warto kupić? Jakie są plusy i minusy tego auta? Czy można w nim zamontować instalację gazową? Bardzo proszę o opinie użytkowników. Jakie są ceny części zamiennych?

Link to comment
Share on other sites

plusy:

-dostajesz pancerna jednostke napedowa -najbardziej niezawodne silniku Subaru to wlasnie wolnossaki

-dobrze znosi lpg

minusy:

- na niskich obrotach jest mulowata

- zeby jechala musisz krecic do czerwonego pola a wtedy pali jak smok (jak masz lpg malo Cie to powinno interesowac)

Reasumujac warto kupic takie auto (zagazowac albo jezdzic jak emeryt), Wedlug mnie najlepsza opcja ze wszystkich mozliwych jezeli chodzi o Subaru jezeli chcesz jezdzic bezawaryjnie i komfortowo bez obawy o pekajacy wal i nieznosny klekot diesla:)

 

Ceny czesci porownywalne jak do wszystkich starszych japoncow czyli do przelkniecia.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

plusy:

-dostajesz pancerna jednostke napedowa -najbardziej niezawodne silniku Subaru to wlasnie wolnossaki

-dobrze znosi lpg

minusy:

- na niskich obrotach jest mulowata

- zeby jechala musisz krecic do czerwonego pola a wtedy pali jak smok (jak masz lpg malo Cie to powinno interesowac)

Reasumujac warto kupic takie auto (zagazowac albo jezdzic jak emeryt), Wedlug mnie najlepsza opcja ze wszystkich mozliwych jezeli chodzi o Subaru jezeli chcesz jezdzic bezawaryjnie i komfortowo bez obawy o pekajacy wal i nieznosny klekot diesla:)

 

Ceny czesci porownywalne jak do wszystkich starszych japoncow czyli do przelkniecia.

Wybierz turbo, wolnossący nie jedzie :)

Link to comment
Share on other sites

Turbo nie wchodzi w grę, bo czytałem, że silnik nie toleruje bardzo gazu. Użytkowników OTB proszę by napisali o najczęstszych usterkach. Czytałem dużo tekstów w prasie motoryzacyjnej i na portalach moto, ale to nie to samo, co opinia kogoś, kto z OTB ma do czynienia na co dzień. Nie ukrywam,  że auto podoba mi się i fakt że ma 4x4 jest jego zaletą. Na A6 w wersji Allroad mnie póki co nie stać, Volvo XC 70 mi się nie podoba, zatem pozostaje OTB... Pomóżcie podjąć decyzję!

Link to comment
Share on other sites

Jak ja lubię czytać teksty w stylu 'wolnossący nie jedzie'  :biglol:

Mam OBK z 2009 z silnikiem 2,5. I do tego automat, więc to dopiero nie jedzie :P 

Zamontowałem LPG i śmigam. Te 175KM w zupełności wystarczą do normalnego przemieszczania się. A w zakorkowanej Wawie automat jest niezastąpiony.

Pali od 11 (raz mi się udało) do 17 l. 

Link to comment
Share on other sites

Kosztu utrzymania OBK na pewno nie będzie niższy niż Audi. O ile w Audi zrobi to czy owo każdy średnio rozgarnięty mechanik o tyle w Subaru trzeba kogoś dobrego i nie oszczędzać na częściach. Wejdź na subaru.pl i zobacz ceny przeglądów. Poza ASO znajdziesz taniej ale niewiele więc możesz przyjąć, że tyle wyniesie.

Link to comment
Share on other sites

naprawy auta po gwarancji - a auto z rocznika 07/08 jest takim samochodem- mozna smialo robic poza ASO w zakladach specjalizujacych sie w Subaru-jest pare takich w PL cieszacych sie niezla renoma np w Saczu. Czesci OEM w nizszych cenach badz dobre japonskie zamienniki dostepne sa rowniez poza ASO  wiec nie ma z nimi problemu.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

Użytkowników OTB proszę by napisali o najczęstszych usterkach. Czytałem dużo tekstów w prasie motoryzacyjnej i na portalach moto, ale to nie to samo, co opinia kogoś, kto z OTB ma do czynienia na co dzień
 

stepik, tu na Forum jest dużo użytkowników Outbacków z benzynowym silnikiem. Jeszcze więcej jest postów o usterkach, mocnych i słabych stronach. Te posty z kilku lat to autentyczna i wyczerpująca skarbnica wiedzy. Jeśli więc naprawdę chcesz w miarę świadomie podjąć decyzję w oparciu o opinie użytkowników, to czerp z tej wiedzy pełnymi garściami, bo ten jeden wątek, który stworzyłeś (i jakich jest tu wiele) na pewno Ci nie da pełnego obrazu ;)  

Link to comment
Share on other sites

- zeby jechala musisz krecic do czerwonego pola a wtedy pali jak smok (jak masz lpg malo Cie to powinno interesowac)

 

Oj tu zdecydowanie się z Tobą nie zgodzę. Taki 2.5 N/A choć na wyścigówkę się nie nadaje, to ciągnie porządnie i równo już od jakichś 1.8krpm. Spalanie też przyzwoite, bo w trasie (często jeżdzę zakopianką) regularnie schodzę do 8-8.5, a uwierz mi, nie zamulam ani trochę. W H6 ponoć jest tylko i wyłącznie lepiej.

Poderzewam, że pisząc to opierałeś się na odczuciach z dwulitrówki.

Edited by jimiasty
Link to comment
Share on other sites

Turbo nie wchodzi w grę, bo czytałem, że silnik nie toleruje bardzo gazu. 

brednie wymyślone przez nieudolnych monterów lpg 

Kosztu utrzymania OBK na pewno nie będzie niższy niż Audi. O ile w Audi zrobi to czy owo każdy średnio rozgarnięty mechanik o tyle w Subaru trzeba kogoś dobrego i nie oszczędzać na częściach..

Moje koszty napraw awarii mojego poprzedniego auta (legacy 2,5) wyniosły 0,0 zł - przebieg 200 kkm

Nie liczę wymian olejów, klocków itp

Nie wiem jak jest w Audi  ;)

Link to comment
Share on other sites

OBK 2.5 CVT US 2010 ok 70 tyś km spalanie średnie 9-10l, autostrada 12-13l.(130-140 km/h) powyżej 140 lepiej nie patrzeć :-)

Koszty na razie tyle co przeglądy.

Spalanie oleju 0

Auto wygodne, dynamika wystarczająca, aerodynamika beznadziejna ,plastiki słabe, zawieszenie super i kupa miejsca.

Link to comment
Share on other sites

 

tak. Z 2.0i w legacy

To jednak 2,5 jest nieco żwawszy mimo podobnej mocy na papierze :)

 

Nie robiłbym aż takiego dramatu

Obk 2,5 bez wiatraka nie jest super sportwagonem ale i ciężarówkę wyprzedzi i benzyniaki 1,6 czy 1,8 objedzie  ;)

Link to comment
Share on other sites

2,5 wolnossący i SBD będą miały porównywalne osiągi. Tyle że SBD będzie lepiej ciągnął od dołu a 2,5 trzeba kręcić.

Natomiast i jeden i drugi żwawszy od 2.0i.

Edited by lembke
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...