Lechoo Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Potrzebuję zakupić klocki hamulcowe przód do Forestera 2.5XT SG r.prod 2006 (MY2007). Tarcze mam oryginalne Subaru w b.dobrym/dobrym stanie. Jednocześnie chciałbym zwiększyć skuteczność hamowania, zdając sobie sprawę z tego, że ciężko to uczynić samymi klockami. Ale zapewne któreś są lepsze, inne gorsze . Jeżdżę 90/10 trasa/miasto. Trasa praktycznie tylko Waw-KrK. Miasto krótkie przebiegi. Obecne klocki (org. Subaru) zużyły się po 21tys. km. Interesuje mnie klocek na ww. warunki, którego nie muszę rozgrzewać, z lepszym niż seria initial breaking i czuciem pedału. Najważniejsze, żeby hamował lepiej niż klocek seria Subaru (przy seryjnych tarczach, przewodach i płynie). Akceptuję przy tym ewent. szybsze zużycie tarcz i klocków oraz wyższą cenę. W dobrym sklepie z południa Polski polecono mi: 1. HAWK Performance Ceramic 2. HAWK HP+ Co ewentualnie jeszcze polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Ewentualnie coś z palety CL-ale będą piszczeć. Mogą być jeszcze Ferodo DS Performance-tu będzie cisza,hamują bardzo przyzwoicie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 W tym samym sklepie również mi polecono HPC Dobry wybór. Lepsze niż seria, na zimno hamują,na gorąco również, nawet lepiej. W tej chwili mają przejechanie około 25kkm i zuzyly się w nie więcej niż 25-30% - tak na oko. No i są ciche, nigdy mi nie piszczały (tarcze zwykłe TRW). Nie są najtańsze, ale jako lepsze zamienniki klocków OEM są bardzo dobre. Jedynie trzeba uważać po przejechaniu przez głęboką wodę, najlepiej "wysuszyć" je przed kolejnymi użyciami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ferodo ds mam i polecam Bardzo duza roznica w stosunku do oem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dzięki za wskazówki. Większość z Was sugeruje klocki "nie wyczynowe", więc musi być coś na rzeczy. Odpuszczam więc HP+ i Carbon Loraine'y. Biorę więc ostatecznie pod uwagę Ferodo DS Performance i HAWK Performance Ceramic. Na razie 60:40 dla tych drugich . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 tez polecam hawki - jezdza u mnie w Mazdzie skutecznie hamuja, nie piszcza i nie pyla jak konkurencja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 W XT, tylko starszym 2.0 mam tarcze OEM i klocek CL RC5+ i jest bardzo przyjemnie w porównaniu do klocków oem-owych z tą tarczą. Sent with Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ja w swoim XT mam zamontowane od ok. 40 tyś. km HPS i jestem bardzo zadowolony, tylko że razem w komplecie z tarczą Hawk'a. W porównaniu do serii dużo lepiej hamują w każdych warunkach. Jak dla mnie optymalny zestaw. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 U mnie (XT '06) również jeżdżą HP Ceramic z przodu (montowane w "firmie z południa polski" ;-) , jednocześnie były zmieniane tarcze i komplet z tyłu ... ale szczerze mówiąc drastycznej różnicy w stosunku do OEM nie odczułem (ale też zadnych testów nie prowadziłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 No bo nie ma drastycznej różnicy Jest po prostu nieco lepiej, przy tym jest cicho, czysto i nie potrzebujesz rozgrzewać hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 i w sumie o to chodziło ... ale wolałbym (przy tych wszystkich wymienionych przez cIebie zaletach) żeby było "nieco" bardziej "nieco" lepiej ;-)) I tak tylko delikatnie zwracam uwagę pytającemu żeby cudów się nie spodziewał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 No bo HPC to moim zdaniem taki mały kompromis pomiędzy hamowaniem lepszym (nieco ) niż seria, a przy tym cichym i skutecznym na zimno Chodzi mi po głowie wymiana na HP+ jak się te zużyją, ale z drugiej strony przy moim sposobie użytkowania samochodu nie bardzo widzę sens... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Dziękuję Wam za wskazówki. Opinie są różne. Suma summarum, jeśli mam dać za klocek cirka ebałt 500-600zł i ryzykować poprawą skuteczności hamowania na granicy percepcji, lub co więcej dołożyć do tego tarcze za co najmniej tauzena żeby cokolwiek poczuć, to... Po prostu zapadła decyzja o wymianie na nowe K-sporty lub dłubanka w Sączu z Brembo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aero84 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Ja również polecam Ferodo DS2500, zamontowałem na gładką tarcze brembo i jest dużo lepiej. Również myślałem o zaciskach, przewodach etc ale póki co sama tarcza i dobry klocek wysracza. Pozdr A dodam jeszcze że Kolega Cervellos ma bliźniaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 A dodam jeszcze że Kolega Cervellos ma bliźniaka Hmmm... Z bliźniaków kojarzę w Warszawie dwie sztuki. Rejestracja WN z kremową skórą, często widuję w okolicach bazarku Racławicka i ogólnie na Mokotowie. I drugi identiko jak mój z dłubniętym wydechem, ale tablic nie pamiętam. Obydwa bez świnek. Którymś z dwóch powyższych jeździ długowłosa niewiasta, z którą kiedyś wymieniliśmy kiwkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aero84 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja mam WPI, ciemne szyby. Teraz szukam dobrego wydechu który nie będzie zbyt głośny a podkreśli walory boxera... U Ciebie coś zmieniałeś czy seria? Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechoo Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 @aero84 PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się