arnoldpe Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Wczoraj wyciszyłem bagażnik w swoim Forku. Do wyciszenia użyłem: 1. Pierwsza warstwa bezpośrednio na blachę, lekką matę wygłuszającą butylową pokrytą folią aluminiową (grubość 1,2 mm) 2. Druga warstwa to kauczukowa, elastyczna pianka wygłuszająca o grubości 9 mm 3. Butlę gazową okleiłem także ww. pianką kauczukową. Całość zajęła mi ok 2,5 h. Koszty ok 150 zł. Ilość materiałów: mata butylowa 175 x 50 cm (waga ok 1.6 kg) pianka 150 x 100 cm (waga ok 800 gram) Wynik bardzo zadowalający. W następnym miesiącu będę chciał w ten sam sposób wygłuszyć przednie drzwi. 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Piękna robota, w swoim GFie też wyciszałem tył, ale użyłem tylko maty butylowej z folią. Mógłbyś podesłać jakiś namiar skąd brałeś piankę kauczukową? Efekt końcowy mnie zaskoczył - bardzo estetycznie to wygląda. Ciężko się docina tą piankę? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Super! Zazdroszczę Muszę też to zrobić u siebie - również butla jest ^^ A za butlą masz wzmacniacz? Opisz oczywiśćie swoje doświadczenia z dalszego wygłuszania Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Ile dB mniej ? PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted January 17, 2015 Author Share Posted January 17, 2015 Piękna robota, w swoim GFie też wyciszałem tył, ale użyłem tylko maty butylowej z folią. Mógłbyś podesłać jakiś namiar skąd brałeś piankę kauczukową? Efekt końcowy mnie zaskoczył - bardzo estetycznie to wygląda. Ciężko się docina tą piankę? Pozdrawiam. Wszystko kupowałem w bitmat.pl Tutaj link do pianki: http://www.bitmat.pl/pl/p/Pianka-wygluszajaca-kauczukowa-9mm-samoprzylepna-izolacyjna-gumowa/177 Pianka tnie się bajecznie prosto nożyczkami lub nożykiem. Super! Zazdroszczę Muszę też to zrobić u siebie - również butla jest ^^ A za butlą masz wzmacniacz? Opisz oczywiśćie swoje doświadczenia z dalszego wygłuszania Za butlą jest sterownik gazu Będę tutaj dopisywał dalszy ciąg wygłuszania. Ile dB mniej ? PzDr Nie wiem, nie mam i nie miałem miernika dB. Jednak efekt, za tą cenę, dla mnie jest zadowalający. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Ok, dzięki za odp. PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu91 Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 A wygłuszałeś już klapę bagażnika ? Bo u mnie już zaczyna hałasować i się nad tym zastanawiam, ale pierw muszę klapę wymienić. Efekt wizualny bardzo zadowalający Gratki Jak nie masz nic przeciwko to w któryś dzień bym podjechał zobaczyć na żywo Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted January 17, 2015 Author Share Posted January 17, 2015 A wygłuszałeś już klapę bagażnika ? Bo u mnie już zaczyna hałasować i się nad tym zastanawiam, ale pierw muszę klapę wymienić. Efekt wizualny bardzo zadowalający Gratki Jak nie masz nic przeciwko to w któryś dzień bym podjechał zobaczyć na żywo Miałem taki plan , ale okazało się, że materiału wystarczyło tylko na bagażnik. Wyliczenia poszły nie po mojej myśli hehe Także klapę mam w najbliższych planach, na początku lutego. Spoko, jak masz ochotę to zapraszam, od poniedziałku w końcu przesiadam się na rower więc Forek grzecznie czeka w garażu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Moje zdanie w temacie wygłuszenia: zrobiłem tylną kanapę i bagażnik do wysokościowe szyb, ale bez klapy. Jest ciszej, BB zdecydowanie mniej słychać, ale to nie jest jakaś przepaść. Robiłem matami stp silver i pianką 9mm. Na klapę zabrakło maty. Minus: na tę piankę bardzo ciężko było upchnąć boczki i pianki bagażnika. Sugeruje zatem nieco cieńszą. Plus: BB Milltek słychać w środku tak, jak seryjny wydech. Czy warto? Samemu tak, bo mamy tylko koszt mat. Na usługę płatną bym się nie zdecydował z dwóch powodów: zysk nie jest na tyle duży, by przeznaczać na to kilkaset zł; zrobienie tego to jest jedno popołudnie mając dostępny jakiś prosty zestaw kluczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted January 17, 2015 Author Share Posted January 17, 2015 Moje zdanie w temacie wygłuszenia: zrobiłem tylną kanapę i bagażnik do wysokościowe szyb, ale bez klapy. Jest ciszej, BB zdecydowanie mniej słychać, ale to nie jest jakaś przepaść. Robiłem matami stp silver i pianką 9mm. Na klapę zabrakło maty. Minus: na tę piankę bardzo ciężko było upchnąć boczki i pianki bagażnika. Sugeruje zatem nieco cieńszą. Plus: BB Milltek słychać w środku tak, jak seryjny wydech. Czy warto? Samemu tak, bo mamy tylko koszt mat. Na usługę płatną bym się nie zdecydował z dwóch powodów: zysk nie jest na tyle duży, by przeznaczać na to kilkaset zł; zrobienie tego to jest jedno popołudnie mając dostępny jakiś prosty zestaw kluczy. Jak sobie poradziłeś z tapicerką na nadkolach ? Kiedyś podjąłem temat, ale wymiękłem. Słyszałem, że trochę budy trzeba rozebrać aby się tam dostać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 (edited) Po wyciągnięciu styropianów z bagażnika ma się dostęp do spinek od boczków. Odpiąłem co się dało do wysokości szyb. Wyciągnąłem oparcie kanapy - to było z tego chyba najtrudniejsze. Dalej wszystkie plastiki poodginałem i nakleiłem maty i pianki. Na kolumnach (czy jak to się nazywa) amortyzatorów musialem odkleić naklejone pianki, bo boczki nie pasowały do otworów. Poza tym poszło. Teraz planuję wygłuszenie drzwi, ale najpierw maprawa wgniotek i przerobka radia. Edited January 17, 2015 by Bednarcm Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted January 18, 2015 Author Share Posted January 18, 2015 Po wyciągnięciu styropianów z bagażnika ma się dostęp do spinek od boczków. Odpiąłem co się dało do wysokości szyb. Wyciągnąłem oparcie kanapy - to było z tego chyba najtrudniejsze. Dalej wszystkie plastiki poodginałem i nakleiłem maty i pianki. Na kolumnach (czy jak to się nazywa) amortyzatorów musialem odkleić naklejone pianki, bo boczki nie pasowały do otworów. Poza tym poszło. Teraz planuję wygłuszenie drzwi, ale najpierw maprawa wgniotek i przerobka radia. Mógłbyś zaznaczyć miejsca spinek tapicerki nadkola (jeżeli dobrze zrozumiałem) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Wrzuć jeszcze przykład tej maty butylowej, którą wygłuszałeś swój bagażnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Mógłbyś zaznaczyć miejsca spinek tapicerki nadkola (jeżeli dobrze zrozumiałem) ? Na czerwono zaznaczyłem to, co musisz zdjąć/odkręcić. Na zielono miejsca, gdzie mniej więcej są spinki od tapicerki. Na pewno musisz dostać się do tapicerki z każdej jej strony. Plastiki wokół okien trzeba odczepić, ale wystarczy tylko od dołu. Potem można je odchylić i dostać się do spinek tapicerki. Tapicerka dosyć mocno przylega do blachy, więc tak jak pisałem wcześniej, nie polecam zbyt grubej pianki, bo potem strasznie ciężko wciska się spinki - mogą nie trafiać w otwory lub po prostu otwór jest zbyt głęboko. U mnie w trakcie prac wyglądało to tak: 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted January 18, 2015 Author Share Posted January 18, 2015 Wrzuć jeszcze przykład tej maty butylowej, którą wygłuszałeś swój bagażnik. Proszę jedna z tańszych: http://www.bitmat.pl/pl/p/GMS-08-LEKKA-MATA-BUTYLOWA-WYGLUSZAJACA-Z-ROLKI/229 Mógłbyś zaznaczyć miejsca spinek tapicerki nadkola (jeżeli dobrze zrozumiałem) ? Na czerwono zaznaczyłem to, co musisz zdjąć/odkręcić. Na zielono miejsca, gdzie mniej więcej są spinki od tapicerki. Na pewno musisz dostać się do tapicerki z każdej jej strony. Plastiki wokół okien trzeba odczepić, ale wystarczy tylko od dołu. Potem można je odchylić i dostać się do spinek tapicerki. Tapicerka dosyć mocno przylega do blachy, więc tak jak pisałem wcześniej, nie polecam zbyt grubej pianki, bo potem strasznie ciężko wciska się spinki - mogą nie trafiać w otwory lub po prostu otwór jest zbyt głęboko. U mnie w trakcie prac wyglądało to tak: Kozacko Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Ja wygłuszałem cały tył, wszystkie drzwi i klapę bagażnika. Nie wiem jak się ma klapa do ogólnego odbioru głośności bo blachy w niej niedużo ale za to cienka i praktycznie 1 jej warstwa, jak się puka to brzęczy jak puszka po piwie. Po wygłuszeniu nawet inne wrażenie przy zamykaniu. Przy nadkolach badałem blachę opukując ją i tam gdzie brzęczało wygłuszałem a tam gdzie dźwięk głuchy trochę mniej albo wcale. Moim zdaniem w nadkolach najważniejsze są boki bagażnika, wewnątrz. Te elementy mocno brzęczą/dudnią i niesie się to na całe wnętrze. Moim zdaniem warte zachodu wygłuszanie wszystkiego, chociaż roboty przy tym było sporo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Jak się zachowuje klapa bagażnika po takim wygłuszeniu przy otwieraniu na mrozie? Nie opada samoczynnie? Nie wymieniałeś siłowników na nowsze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted January 21, 2015 Share Posted January 21, 2015 Nie opada, ale dokleiłem jedną warstwę w środku, czyli na tą blachę zewnętrzną, więcej się bałem właśnie ze względu na ciężar. Zanim przykleiłem sprawdziłem kładąc matę na otwartej klapie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 (edited) Lekko nie w temacie, ale miałem pociągnąć tutaj temat wyciszenia Misia. Na tylne nadkola nałożyłem szwedzki preparat wygłuszający Noxudol Auto-Plastone. Konsystencja bardzo gęstej smoły z domieszką jakiegoś materiału jakby tekstylnego . Podczas deszczu i jazdy po szutrze zdecydowanie ciszej. Także to też mogę polecić jako nieduży koszt do efektu. Dodatkowy plus jest taki, że preparat oprócz wygłuszenia ma działać także mocno antykorozyjnie. Po odbiorze Misia z MTS planuję zrobić to samo na przednich nadkolach, tam jest lekko więcej pracy, trzeba plastiki poodczepiać. Edited April 29, 2015 by arnoldpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Na tylne nadkola nałożyłem szwedzki preparat wygłuszający Noxudol Auto-Plastone Może "głupie pytanie": ten preparat nakłada się od wewnątrznej czy zewnętrznej strony nadkola i gdzie go kupiłeś, jakiś link? Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 w przypadku tylnych nadkoli wyboru nie ma czyli od zewnątrz na blachę (tzn tam już masz poprzedni preparat). Co do przednich nadkoli gdzie masz też plastiki, to opcje są 2, wew i na zew plastików. Osobiście uważam, że lepszy efekt da położenie go od zewnątrz. Aby kamienie uderzały w preparat a nie w plastik. kupiłem go na allegro bardzo mało sklepów w Polsce ma to w ofercie. 1l starcza na 2 nadkola. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ForekXT Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 (edited) Z nudów w weekend w Forku MY07 wykleiłem podłogę pod kanapą i bagażnik matami STP Silver i pianką GMS-02. Nie oklejałem zbiornika gazu, za na nakleiłem piankę na spodnią stronę podłogi bagażnika (tą plastikową nad wnęką koła zapasowego). Płyta z której zrobiona jest podłoga nad kołem zapasowym jest włochata i pianka się do niej nie klei - użyłem kleju kontaktowego w sprayu. Efekt końcowy bardzo pozytywny - zdecydowanie udało się zredukować hałas pochodzący z wydechu :-) Nie ruszałem nadkoli - fabryczna pianka wygląda całkiem ok a na kolejną warstwę wygłuszenia chyba nie weszłaby już tapicerka. Do wyklejenia podłogi pod kanapą wystarczy zdjąć siedzisko (2 śruby przy nogach) - oparcia nie trzeba wyjmować. W sumie polecam takie rozwiązanie - łatwe do samodzielnego wykonania a tanie i skuteczne :-) Edited July 6, 2015 by ForekXT Link to comment Share on other sites More sharing options...
piottrus191 Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 Wczoraj wyciszyłem bagażnik w swoim Forku. Do wyciszenia użyłem: 1. Pierwsza warstwa bezpośrednio na blachę, lekką matę wygłuszającą butylową pokrytą folią aluminiową (grubość 1,2 mm) 2. Druga warstwa to kauczukowa, elastyczna pianka wygłuszająca o grubości 9 mm 3. Butlę gazową okleiłem także ww. pianką kauczukową. Całość zajęła mi ok 2,5 h. Koszty ok 150 zł. Ilość materiałów: mata butylowa 175 x 50 cm (waga ok 1.6 kg) pianka 150 x 100 cm (waga ok 800 gram) Wynik bardzo zadowalający. W następnym miesiącu będę chciał w ten sam sposób wygłuszyć przednie drzwi. Czym przyklejałeś te maty i pianki? Czy musi być do tego jakiś specjalny klej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted July 14, 2015 Author Share Posted July 14, 2015 Wczoraj wyciszyłem bagażnik w swoim Forku. Do wyciszenia użyłem: 1. Pierwsza warstwa bezpośrednio na blachę, lekką matę wygłuszającą butylową pokrytą folią aluminiową (grubość 1,2 mm) 2. Druga warstwa to kauczukowa, elastyczna pianka wygłuszająca o grubości 9 mm 3. Butlę gazową okleiłem także ww. pianką kauczukową. Całość zajęła mi ok 2,5 h. Koszty ok 150 zł. Ilość materiałów: mata butylowa 175 x 50 cm (waga ok 1.6 kg) pianka 150 x 100 cm (waga ok 800 gram) Wynik bardzo zadowalający. W następnym miesiącu będę chciał w ten sam sposób wygłuszyć przednie drzwi. Czym przyklejałeś te maty i pianki? Czy musi być do tego jakiś specjalny klej? Zarówno mata jak i pianka posiadają już nałożoną warstwę kleju. Są oczywiście takie bez i lekko tańsze, ale to pozorne oszczędności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piottrus191 Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 A czy ten klej na tych matach nie bedzie sie odklejał? Żeby dwa razy później nie poprawiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now