Jump to content

Wyciszenie bagażnika Forester MY07 z gazem


arnoldpe

Recommended Posts

Wczoraj wyciszyłem bagażnik w swoim Forku.

 

Do wyciszenia użyłem:

 

1. Pierwsza warstwa bezpośrednio na blachę, lekką matę wygłuszającą butylową pokrytą folią aluminiową (grubość 1,2 mm)

2. Druga warstwa to kauczukowa, elastyczna pianka wygłuszająca o grubości 9 mm

3. Butlę gazową okleiłem także ww. pianką kauczukową. 

 

Całość zajęła mi ok 2,5 h. Koszty ok 150 zł. 

 

Ilość materiałów:

  • mata butylowa 175 x 50 cm (waga ok 1.6 kg)
  • pianka 150 x 100 cm (waga ok 800 gram)

Wynik bardzo zadowalający. W następnym miesiącu będę chciał w ten sam sposób wygłuszyć przednie drzwi. 

 

post-13830-0-85344300-1421437599_thumb.jpg

post-13830-0-13723200-1421437602_thumb.jpg

post-13830-0-70810300-1421437604_thumb.jpg

post-13830-0-96831900-1421437606_thumb.jpg

  • Like 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Piękna robota, w swoim GFie też wyciszałem tył, ale użyłem tylko maty butylowej z folią.

Mógłbyś podesłać jakiś namiar skąd brałeś piankę kauczukową? Efekt końcowy mnie zaskoczył - bardzo estetycznie to wygląda.

Ciężko się docina tą piankę?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Piękna robota, w swoim GFie też wyciszałem tył, ale użyłem tylko maty butylowej z folią.

Mógłbyś podesłać jakiś namiar skąd brałeś piankę kauczukową? Efekt końcowy mnie zaskoczył - bardzo estetycznie to wygląda.

Ciężko się docina tą piankę?

 

Pozdrawiam.

Wszystko kupowałem w bitmat.pl 

 

Tutaj link do pianki:

http://www.bitmat.pl/pl/p/Pianka-wygluszajaca-kauczukowa-9mm-samoprzylepna-izolacyjna-gumowa/177

 

Pianka tnie się bajecznie prosto nożyczkami lub nożykiem. 

 

Super! Zazdroszczę ;) Muszę też to zrobić u siebie - również butla jest ^^

 

A za butlą masz wzmacniacz? 

 

Opisz oczywiśćie swoje doświadczenia z dalszego wygłuszania :)

Za butlą jest sterownik gazu :) 

Będę tutaj dopisywał dalszy ciąg wygłuszania. 

 

 

Ile dB mniej ?

 

 

PzDr

Nie wiem, nie mam i nie miałem miernika dB. Jednak efekt, za tą cenę, dla mnie jest zadowalający. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A wygłuszałeś już klapę bagażnika ? Bo u mnie już zaczyna hałasować i się nad tym zastanawiam, ale pierw muszę klapę wymienić. Efekt wizualny bardzo zadowalający ;) Gratki


Jak nie masz nic przeciwko to w któryś dzień bym podjechał zobaczyć na żywo :)

Link to comment
Share on other sites

A wygłuszałeś już klapę bagażnika ? Bo u mnie już zaczyna hałasować i się nad tym zastanawiam, ale pierw muszę klapę wymienić. Efekt wizualny bardzo zadowalający ;) Gratki

Jak nie masz nic przeciwko to w któryś dzień bym podjechał zobaczyć na żywo :)

Miałem taki plan :), ale okazało się, że materiału wystarczyło tylko na bagażnik. Wyliczenia poszły nie po mojej myśli hehe

 

Także klapę mam w najbliższych planach, na początku lutego. 

 

Spoko, jak masz ochotę to zapraszam, od poniedziałku w końcu przesiadam się na rower więc Forek grzecznie czeka w garażu. 

Link to comment
Share on other sites

Moje zdanie w temacie wygłuszenia: zrobiłem tylną kanapę i bagażnik do wysokościowe szyb, ale bez klapy. Jest ciszej, BB zdecydowanie mniej słychać, ale to nie jest jakaś przepaść. Robiłem matami stp silver i pianką 9mm. Na klapę zabrakło maty.

Minus: na tę piankę bardzo ciężko było upchnąć boczki i pianki bagażnika. Sugeruje zatem nieco cieńszą.

Plus: BB Milltek słychać w środku tak, jak seryjny wydech.

Czy warto? Samemu tak, bo mamy tylko koszt mat. Na usługę płatną bym się nie zdecydował z dwóch powodów: zysk nie jest na tyle duży, by przeznaczać na to kilkaset zł; zrobienie tego to jest jedno popołudnie mając dostępny jakiś prosty zestaw kluczy.

Link to comment
Share on other sites

Moje zdanie w temacie wygłuszenia: zrobiłem tylną kanapę i bagażnik do wysokościowe szyb, ale bez klapy. Jest ciszej, BB zdecydowanie mniej słychać, ale to nie jest jakaś przepaść. Robiłem matami stp silver i pianką 9mm. Na klapę zabrakło maty.

Minus: na tę piankę bardzo ciężko było upchnąć boczki i pianki bagażnika. Sugeruje zatem nieco cieńszą.

Plus: BB Milltek słychać w środku tak, jak seryjny wydech.

Czy warto? Samemu tak, bo mamy tylko koszt mat. Na usługę płatną bym się nie zdecydował z dwóch powodów: zysk nie jest na tyle duży, by przeznaczać na to kilkaset zł; zrobienie tego to jest jedno popołudnie mając dostępny jakiś prosty zestaw kluczy.

Jak sobie poradziłeś z tapicerką na nadkolach ? Kiedyś podjąłem temat, ale wymiękłem. Słyszałem, że trochę budy trzeba rozebrać aby się tam dostać.

Link to comment
Share on other sites

Po wyciągnięciu styropianów z bagażnika ma się dostęp do spinek od boczków. Odpiąłem co się dało do wysokości szyb. Wyciągnąłem oparcie kanapy - to było z tego chyba najtrudniejsze. Dalej wszystkie plastiki poodginałem i nakleiłem maty i pianki. Na kolumnach (czy jak to się nazywa) amortyzatorów musialem odkleić naklejone pianki, bo boczki nie pasowały do otworów. Poza tym poszło.

 

Teraz planuję wygłuszenie drzwi, ale najpierw maprawa wgniotek i przerobka radia.

Edited by Bednarcm
Link to comment
Share on other sites

Po wyciągnięciu styropianów z bagażnika ma się dostęp do spinek od boczków. Odpiąłem co się dało do wysokości szyb. Wyciągnąłem oparcie kanapy - to było z tego chyba najtrudniejsze. Dalej wszystkie plastiki poodginałem i nakleiłem maty i pianki. Na kolumnach (czy jak to się nazywa) amortyzatorów musialem odkleić naklejone pianki, bo boczki nie pasowały do otworów. Poza tym poszło.

 

Teraz planuję wygłuszenie drzwi, ale najpierw maprawa wgniotek i przerobka radia.

 Mógłbyś zaznaczyć miejsca spinek tapicerki nadkola (jeżeli dobrze zrozumiałem) ?

 

Wyciszenie bagażnika Forester MY07

Link to comment
Share on other sites

 

 Mógłbyś zaznaczyć miejsca spinek tapicerki nadkola (jeżeli dobrze zrozumiałem) ?

 

Na czerwono zaznaczyłem to, co musisz zdjąć/odkręcić. Na zielono miejsca, gdzie mniej więcej są spinki od tapicerki.

Na pewno musisz dostać się do tapicerki z każdej jej strony. Plastiki wokół okien trzeba odczepić, ale wystarczy tylko od dołu. Potem można je odchylić i dostać się do spinek tapicerki. Tapicerka dosyć mocno przylega do blachy, więc tak jak pisałem wcześniej, nie polecam zbyt grubej pianki, bo potem strasznie ciężko wciska się spinki - mogą nie trafiać w otwory lub po prostu otwór jest zbyt głęboko.

 

1.jpg

 

U mnie w trakcie prac wyglądało to tak:

2.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Wrzuć jeszcze przykład tej maty butylowej, którą wygłuszałeś swój bagażnik.

Proszę jedna z tańszych:

 

http://www.bitmat.pl/pl/p/GMS-08-LEKKA-MATA-BUTYLOWA-WYGLUSZAJACA-Z-ROLKI/229

 

 

 

 

 Mógłbyś zaznaczyć miejsca spinek tapicerki nadkola (jeżeli dobrze zrozumiałem) ?

 

Na czerwono zaznaczyłem to, co musisz zdjąć/odkręcić. Na zielono miejsca, gdzie mniej więcej są spinki od tapicerki.

Na pewno musisz dostać się do tapicerki z każdej jej strony. Plastiki wokół okien trzeba odczepić, ale wystarczy tylko od dołu. Potem można je odchylić i dostać się do spinek tapicerki. Tapicerka dosyć mocno przylega do blachy, więc tak jak pisałem wcześniej, nie polecam zbyt grubej pianki, bo potem strasznie ciężko wciska się spinki - mogą nie trafiać w otwory lub po prostu otwór jest zbyt głęboko.

 

1.jpg

 

U mnie w trakcie prac wyglądało to tak:

2.jpg

 

Kozacko :) Dzięki 

Link to comment
Share on other sites

Ja wygłuszałem cały tył, wszystkie drzwi i klapę bagażnika. Nie wiem jak się ma klapa do ogólnego odbioru głośności bo blachy w niej niedużo ale za to cienka i praktycznie 1 jej warstwa, jak się puka to brzęczy jak puszka po piwie. Po wygłuszeniu nawet inne wrażenie przy zamykaniu. Przy nadkolach badałem blachę opukując ją i tam gdzie brzęczało wygłuszałem a tam gdzie dźwięk głuchy trochę mniej albo wcale. Moim zdaniem w nadkolach najważniejsze są boki bagażnika, wewnątrz. Te elementy mocno brzęczą/dudnią i niesie się to na całe wnętrze. Moim zdaniem warte zachodu wygłuszanie wszystkiego, chociaż roboty przy tym było sporo. 

Link to comment
Share on other sites

Nie opada, ale dokleiłem jedną warstwę w środku, czyli na tą blachę zewnętrzną, więcej się bałem właśnie ze względu na ciężar. Zanim przykleiłem sprawdziłem kładąc matę na otwartej klapie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Lekko nie w temacie, ale miałem pociągnąć tutaj temat wyciszenia Misia. Na tylne nadkola nałożyłem szwedzki preparat wygłuszający Noxudol Auto-Plastone. Konsystencja bardzo gęstej smoły z domieszką jakiegoś materiału jakby tekstylnego :) . Podczas deszczu i jazdy po szutrze zdecydowanie ciszej. Także to też mogę polecić jako nieduży koszt do efektu. Dodatkowy plus jest taki, że preparat oprócz wygłuszenia ma działać także mocno antykorozyjnie. 

 

Po odbiorze Misia z MTS planuję zrobić to samo na przednich nadkolach, tam jest lekko więcej pracy, trzeba plastiki poodczepiać. 

Edited by arnoldpe
Link to comment
Share on other sites

 

 

Na tylne nadkola nałożyłem szwedzki preparat wygłuszający Noxudol Auto-Plastone

 

Może "głupie pytanie": ten preparat nakłada się od wewnątrznej czy zewnętrznej strony nadkola i gdzie go kupiłeś, jakiś link?

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

w przypadku tylnych nadkoli wyboru nie ma ;) czyli od zewnątrz na blachę (tzn tam już masz poprzedni preparat). Co do przednich nadkoli gdzie masz też plastiki, to opcje są 2, wew i na zew plastików. Osobiście uważam, że lepszy efekt da położenie go od zewnątrz. Aby kamienie uderzały w preparat a nie w plastik.

 

 

kupiłem go na allegro bardzo mało sklepów w Polsce ma to w ofercie. 1l starcza na 2 nadkola.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Z nudów w weekend w Forku MY07 wykleiłem podłogę pod kanapą i bagażnik matami STP Silver i pianką GMS-02.

Nie oklejałem zbiornika gazu, za na nakleiłem piankę na spodnią stronę podłogi bagażnika (tą plastikową nad wnęką koła zapasowego).

Płyta z której zrobiona jest podłoga nad kołem zapasowym jest włochata i pianka się do niej nie klei - użyłem kleju kontaktowego w sprayu.

Efekt końcowy bardzo pozytywny - zdecydowanie udało się zredukować hałas pochodzący z wydechu :-)

Nie ruszałem nadkoli - fabryczna pianka wygląda całkiem ok a na kolejną warstwę wygłuszenia chyba nie weszłaby już tapicerka.

Do wyklejenia podłogi pod kanapą wystarczy zdjąć siedzisko (2 śruby przy nogach) - oparcia nie trzeba wyjmować.

W sumie polecam takie rozwiązanie - łatwe do samodzielnego wykonania a tanie i skuteczne :-)

Edited by ForekXT
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wczoraj wyciszyłem bagażnik w swoim Forku.

 

Do wyciszenia użyłem:

 

1. Pierwsza warstwa bezpośrednio na blachę, lekką matę wygłuszającą butylową pokrytą folią aluminiową (grubość 1,2 mm)

2. Druga warstwa to kauczukowa, elastyczna pianka wygłuszająca o grubości 9 mm

3. Butlę gazową okleiłem także ww. pianką kauczukową. 

 

Całość zajęła mi ok 2,5 h. Koszty ok 150 zł. 

 

Ilość materiałów:

  • mata butylowa 175 x 50 cm (waga ok 1.6 kg)
  • pianka 150 x 100 cm (waga ok 800 gram)

Wynik bardzo zadowalający. W następnym miesiącu będę chciał w ten sam sposób wygłuszyć przednie drzwi. 

Czym przyklejałeś te maty i pianki? Czy musi być do tego jakiś specjalny klej?

Link to comment
Share on other sites

 

Wczoraj wyciszyłem bagażnik w swoim Forku.

 

Do wyciszenia użyłem:

 

1. Pierwsza warstwa bezpośrednio na blachę, lekką matę wygłuszającą butylową pokrytą folią aluminiową (grubość 1,2 mm)

2. Druga warstwa to kauczukowa, elastyczna pianka wygłuszająca o grubości 9 mm

3. Butlę gazową okleiłem także ww. pianką kauczukową. 

 

Całość zajęła mi ok 2,5 h. Koszty ok 150 zł. 

 

Ilość materiałów:

  • mata butylowa 175 x 50 cm (waga ok 1.6 kg)
  • pianka 150 x 100 cm (waga ok 800 gram)

Wynik bardzo zadowalający. W następnym miesiącu będę chciał w ten sam sposób wygłuszyć przednie drzwi. 

Czym przyklejałeś te maty i pianki? Czy musi być do tego jakiś specjalny klej?

 

Zarówno mata jak i pianka posiadają już nałożoną warstwę kleju. Są oczywiście takie bez i lekko tańsze, ale to pozorne oszczędności. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...