Jump to content

XV vs. Impreza


ketivv
 Share

Recommended Posts

Mi jakos bardziej  ta buda pasuje do XV niz do Imprezy. Impreza wygląda IMO niejako. Lift, inne zderzaki, czarne kola, nakladki na nadkolach nadaja charakteru XV. NIestety u nas impreza jest oferowana tylko z silnikiem 1.6 co uważam za strzal w kolano ze strony Subaru ( rozumiem gdyby byla oferowana np tylko z SBD ) A tak 1.6 dynamiki praktycznie nie ma, oszczedny tez nie jest... Ciekawi mnie do jakiej grupy ludzi Subaru skierowuje ta impreze z 1,6? Mlody , aktywny czlowiek nie kupi bo wezmie XV albo forka, starszy czlowiek tez nie bo po co mu s-awd, moze dla starszych kobiet, ktorych meżowie chca aby czuly sie bezpieczne?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mi jakos bardziej  ta buda pasuje do XV niz do Imprezy

 

kiedyś czytałem, ze pierwotnie powstało XV z założeniem, że na bazie XV powstanie Impreza

coś w tym jest bo było to zaraz po premierze XV zanim na rynku pojawiała się Impreza

 

mnie się ta "buda" podoba zarówno jako Impreza HB jak i XV 

 

są rejony w których nie liczy się moc silnika co więcej nawet z racji emisji mały jest zaleta natomiast kompaktowość i dobry napęd 4x4 ma tam wyraźna przewagę, może w ta właśnie nisze chciało wejść Subaru oferując na rynku EU nowa Imprezę z silnikiem tylko 1.6 

z drugiej strony szkoda, że nie podejmują walki o rynek ale widocznie mają gdzie zagospodarować moce produkcyjne wiec po co maja się "użerać z wybrednymi klientami w EU"

Link to comment
Share on other sites

 

 

są rejony w których nie liczy się moc silnika co więcej nawet z racji emisji mały jest zaleta natomiast kompaktowość i dobry napęd 4x4 ma tam wyraźna przewagę

byc moze gdzies w Skandynawii... Tak czy siak praiwe 13sek to 100km/h to straszny kasztan musi byc:)

Link to comment
Share on other sites

Miałem okazję przejechać się XV 1.6i MT jako autem zastępczym. Po 230km podobały mi się w tej wersji silnikowej dwie rzeczy:

1. Klang benzynowego boksera, bo ma bulgot, albo bulgocik ;)

2. To, że nie jest mój, i że po wymianie szyby będę jeździł mocniejszym SBD ;)

 

Poza tym trochę taki emerytowóz fantastycznie trzymający się drogi :D

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Edited by Christoph
Link to comment
Share on other sites

Czyż ta wersja  1.6 litra tak mocno szokuje ?  Po prostu firma daje możliwość wyboru. A że wolumen sprzedaży tej słabej wersji będzie niski, to już jest kwestia decyzji potencjalnego klienta.  Oferowanie słabych wersji nie jest precedensem autorstwa Subaru -  podam takie przykłady: Tiguan 1,4 TSI, Passat 1,4 TSI, Mondeo/Focus 1.0 EcoBoost (3 cylindry), planowane przez BMW wprowadzenie silników 3.cylindrowych w serii 1 oraz 3 etc etc..

Link to comment
Share on other sites

: Tiguan 1,4 TSI, Passat 1,4 TSI, Mondeo/Focus 1.0 EcoBoost (3 cylindry), planowane przez BMW wprowadzenie silników 3.cylindrowych w serii 1 oraz 3 etc etc..

 

Tyle, że to wszystko ma turbinę ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czyż ta wersja 1.6 litra tak mocno szokuje ? Po prostu firma daje możliwość wyboru

nie daje mozliwosci wyboru bo jej nie ma. Impreza oferowany jest tylko z tym silnikiem majacycm 114 koni. W ciezkim aucie z awd mnie to szokuje. Jazda takim kasztanem moze byc wrecz niebezpieczna pomimo awd.- jak tym bezpiecznie wyprzedzic? :) Poza tym model Impreza kojarzy sie  z autami o sportowym zacieciu. A w silniku 1,6 nawet namiastki tego sportowego zaciecia nie ma, nie mowiac juz ze objedzie Ci byle jaki fiat siecento :) - jak dla mnie strzal w kolano ze strony Subaru

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jazda takim kasztanem moze byc wrecz niebezpieczna pomimo awd.- jak tym bezpiecznie wyprzedzic?
 

 

nie wyprzedzać w ta stronę zmierza bezpieczeństwo ruchu na drogach publicznych

 

wyprzedzanie będzie możliwe tam gdzie będzie dla tego manewru dodatkowy pas  ;)

inaczej noga z gazu

 

tyle że my w jakiejś tam mierze jesteśmy jeszcze w erze gdy na dwukierunkowej drodze mieliśmy z 6 wirtualnych pasów ruchu i to w każdym kierunku 

ludzie ginęli w koszmarnych wypadkach, których pomimo coraz większego tłoku na drogach jest coraz mniej 

Link to comment
Share on other sites

1,6 jest idealny na miasto, np mieszkam w Pradze w Czecha, gdzie prędkość maksymalna z jaką się tu poruszam to 80 (nawet na obwodnicy), wszedzie głębiej w mieście jest 50

także nie potrzebujesz tutaj nic mocniejszego, osobisie rozwazam sprzedaz mojego H6 i kupienia xv 2,0

btw mialem honde civic shuttle 1995 silnik 1,6 110km i stałe 4wd, wyprzedzałem co chciałem ale auto też było lżejsze 1080kg o ile dobrze pamiętam

Edited by sebek
Link to comment
Share on other sites

napęd w shuttle był stały, tylko rozkład się zmieniał dlatego też nazywał się Realtime4wd, miałem 2 hondy 1989 i 1995 rok, gdzies mialem ksiązke był obrazek ze przy nachyleniu auta wiecej momentu szlo na tylne koła, napęd awaryjnie można było rozłaczyć wajchą na skrzyni biegów (od spodu), autem kilka razy mialem okazje jechac na sylwestra w gory i wjezdzalem gdzie chciałem, po zmianie na forestera 2000 w tym samych górach już mi tam ledwo ledwo wjechał 

Edited by sebek
Link to comment
Share on other sites

mylisz sie -przez wiele lat posiadalem Hondy i znam te auta na wylot i tam nie ma awd ( akurat tych z 4wd nie mialem ale jezdzilem jako pasazer crv'ka)

jak znasz angielski to :

 

http://www.honda.co.nz/technology/engine/4wd/

w kazdej Hondzie z 4wd czy shuttlu czy crv czy civicu wystepuje ten sam naped czyli Real Time 4WD. w ktorym tylnia os jest dolaczana w momencie uslizgu kol przednich. Tylko w Acurze i Hondzie Legend wystepuje prawdziwy naped AWD tzn. SH-AWD, ktory jest jednym z najlepszych awd na swiecie.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pewnie głupie pytanie, ale mnie to męczy od dłuższego czasu już. Jak wejdę na stronę:

 

http://www.subaru.pl/

 

to mam:
WRX STI, Forester, XV, Legacy, BRZ, Outback a zwykłej Imprezy nie ma. W Polsce nie da się kupić zwykłej imprezy? Na tej stronie generalnie brakuje dużo aut, nie ma tribecai, nie ma silników H6, bida.o.O

 

Kolejna sprawa; trochę nie rozumiem gdzie ta firma zmierza.

 

Mam starą smutną imprezę NA, która jak wszyscy wiedzą "nie jedzie", ma 160koni (to nawet nie silnik 2.5), jakoś się toczy, tragedii nie ma, szału też nie ma. 10 lat udoskonalanie technologii przez subaru i okazuje się że moje auto:

- jest szybsze niż wszystkie XV jakie można w Polsce kupić,

- jest szybsze niż wszystkie Legacy które można w Polsce kupić,

- jest szybsze niż wszystkie Outbacki które można w Polsce kupić,

 

Jak przejrzałem stronę subaru to wyszło że szybszy jest tylko WRX STI, Forester XT i BRZ (mowa o autach które są na stronie subaru).

Jak ktoś chce szybsza Imprezę to musi brać od razu WRXa STI... albo 10.5s do setki z imprezy zwykłej albo 5.2 z WRXa, nic pomiędzy. Żeby oni jeszcze silników nie miel, ale mają, teraz nawet 2.0NA z BRZa prawie 200koni, mogliby też uturbić mniejsze silniki, ba, przecież był kiedyś 1.8T.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kolejna sprawa; trochę nie rozumiem gdzie ta firma zmierza

Subaru to producent zyjacy ze sprzedazy samochodow. W zwiazku z czym produkuje takie auta na ktore jest najwiekszy popyt tzn auta miejskie / Suvy z w miare ekonomicznymi silnikami. - na to wskazuja badania rynkowe. Gdyby Subaru mialo zyc tylko ze sprzedazy wrx'ow i sti to juz dawno by zbankrutowalo. To samo tyczy sie np Hondy ktorej auta np najpopularniejszy civic sprzed 15 lat z pojemnosci 1,6 wyciagaly 160 koni i byly niezlymi demonami - obecnie produkowane civy to najzwyklejsze auta miejskie z osiagami na poziomie ok 10s-100km/h . A w przyszłosci bedzie jeszcze gorzej tzn auta beda jeszcze słabsze i beda mialy jeszcze mniejsze pojemnosci

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mylisz sie -przez wiele lat posiadalem Hondy i znam te auta na wylot i tam nie ma awd ( akurat tych z 4wd nie mialem ale jezdzilem jako pasazer crv'ka)

jak znasz angielski to :

 

http://www.honda.co.nz/technology/engine/4wd/

w kazdej Hondzie z 4wd czy shuttlu czy crv czy civicu wystepuje ten sam naped czyli Real Time 4WD. w ktorym tylnia os jest dolaczana w momencie uslizgu kol przednich. Tylko w Acurze i Hondzie Legend wystepuje prawdziwy naped AWD tzn. SH-AWD, ktory jest jednym z najlepszych awd na swiecie.

 

Niespieram się też juz nie pamiętam jak to było, ale jestem przekonany że w civic ten system był prostrzy bez pomp poprostu wiskoza, raczej napęd był stały przekazywany w większości na przód i regulowany przez wiskoze (wiskoza moze dac 100% na przód) , na przeglądzie gdy gościu chciał sprawdzić hamule wjechał na rolki przednią osią i auto mu wyjeżdzało z rolek, inna sprawa aby zbadać uslizg koła potrzebny jest chyba czujnik abs ? a moja pierwsza honda 89r nie miała absu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...