Jump to content

Odpowietrzenie po naprawie zacisku.


noviq2
 Share

Recommended Posts

Co dziwne, teraz przed naprawą pedał hamulca jest trochę "miękki" i hamuje po około 1/3... I tak odpowietrzę cały układ raczej.

Czy może jest to wina "stojącego" zacisku (nie odbija) i po regeneracji (nowe tłoczki + gumy) problem zniknie?

Jeszcze co do odpowietrzania.. Czy może być wężyk z wielką strzykawą na końcu? Będę to robił sam i nie bardzo mam pomysł, jak w jedną osobę ogarnąć sposób z "pompowaniem" ;) 

 

 

Aha.. Mam auto z ABS ale nie działającym. Kontrolka się nie świeci. Nie wiem dlaczego tak jest. Nie przeszkadza mi to :) Czy odpowietrzam tak jak by on działał? Tzn: PP, LT, LP, PT

Link to comment
Share on other sites

Najłatwiej zrobić to z kimś. Nie wiem czy ze strzykawką Ci to wyjdzie, przecież trzeba będzie ją "odpinać" żeby wywalić nadmiar płynu. Przez co może się coś cofnąć.

Ale może się mylę. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Będę to robił sam i nie bardzo mam pomysł, jak w jedną osobę ogarnąć sposób z "pompowaniem"  

Jak nie ogarniesz sporego nacisku na pedał hamulca,to raczej sam nie odpowietrzysz.

 

 

Tzn: PP, LT, LP, PT

Kolejność prawidłowa.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam auto z ABS ale nie działającym. Kontrolka się nie świeci. Nie wiem dlaczego tak jest.

Sprawdź bezpiecznik od ABS i wymień żarówkę podświetlającą kontrolę ABS w zegarach. Jeżeli masz sprawne czujniki w kołach i kable do nich idące to powinno działać. Chyba, że jest jakaś inna przyczyna odpięcia. 

Link to comment
Share on other sites

 

Będę to robił sam i nie bardzo mam pomysł, jak w jedną osobę ogarnąć sposób z "pompowaniem"  

Jak nie ogarniesz sporego nacisku na pedał hamulca,to raczej sam nie odpowietrzysz.

 

 

Tzn: PP, LT, LP, PT

Kolejność prawidłowa.

 

Jak PP leci sie od długich  przewodów po kolei kończąc na najkrótszym od papy wiec jak ma byc PP pierwszy .

Link to comment
Share on other sites

Dla potomności. Dzisiaj regenerowałem zaciski dwu tłoczkowe. Przód. 

Moje spostrzeżenia: 

 

Jeśli nie jesteś pewien czy wyjmiesz tłoczek z zacisku, kup reperaturki z tłoczkami a nie tylko gumy. U mnie jeden siedział bardzo mocno i dźwignią ~1,5m musiałem go przekręcić żeby się ruszył. Oczywiście tłoczek do wy#$#%nia...

Jeśli stoi prowadnica w zacisku to pomaga duża ilość MEK + WD40 + ostukanie jarzma młotkiem w okolicach prowadnicy. Powinna wyjść. Ja się trochę namęczyłem :)

Złożenie wszystkiego do kupy nie jest trudne. Wystarczy trochę pomyśleć i tyle.. Aha!! Nie dawać smaru miedzianego na tłoczki lub prowadnice. Poprzedni właściciel prawdopodobnie sobie pomógł w ten sposób przy poprzedniej "regeneracji".

Efekt? Zaciski stoją, piszczą i nie hamują...

Co do odpowietrzania. Robiłem zaciski tylko przód. Odpowietrzyłem z jakimś nowo poznanym gościem :) najpierw PP a później LP.. Jest miodzio :) Trzeba było tylko trochę płynu dolać. Próbowałem strzykawką ale jakoś dziwnie to szło.. Nie polecam. Rurka na odpowietrznik --> Pompuje ktoś pedał hamulca 3-5 razy i trzyma --> luzujesz odpowietrznik --> leci płyn + powietrze --> zakręcasz odpowietrznik --> pompujesz --> odkręcasz  --> leci --> zakręcasz....... i tak, aż nie będzie lecieć czysty płyn bez powietrza. U mnie zadziałało bardzo dobrze. 

 

 

 

Sprawdź bezpiecznik od ABS i wymień żarówkę podświetlającą kontrolę ABS w zegarach. Jeżeli masz sprawne czujniki w kołach i kable do nich idące to powinno działać. Chyba, że jest jakaś inna przyczyna odpięcia. 

Dziwna sprawa... Bezpiecznik ok. Żarówka ok. Czujniki są, kable też.. ABS nie ma...  

 

Pozdrowionka i miłego weekendu :)

Link to comment
Share on other sites

 

i

 

Będę to robił sam i nie bardzo mam pomysł, jak w jedną osobę ogarnąć sposób z "pompowaniem"

 

Jak nie ogarniesz sporego nacisku na pedał hamulca,to raczej sam nie odpowietrzysz.

 

 

Tzn: PP, LT, LP, PT

Kolejność prawidłowa.

Jak PP leci sie od długich przewodów po kolei kończąc na najkrótszym od papy wiec jak ma byc PP pierwszy .
Dokladnie, tak jak mowi @dareckiislandia, zaczyna sie od zacisku polozonego najdalej od serwa. Edited by wiechu100
Link to comment
Share on other sites

Mnie tam zawsze uczono, ze od ost punktu ukladu.

Skoro juz przeczytales to warto bylo doczytac i z tego co mowi Twoj mechanik nie ma znaczenia od ktorego. Ja sie trzymam tego czego mnue uczono a nie tego co przeczytalem na forum.

 

 

A od którego koła zaczynamy odpowietrzanie? Słyszałem różne opinie np. że jeżeli auto ma ABS to zaczynamy od koła, które jest najbliżej pompy a jeżeli nie ma to "klasycznie" od koła, które jest najdalej od pompy. No i w końcu nie wiem.

w Subaru jest inaczej niz w wiekszosci innych aut:Obrazekp.s. i nie wlaczamy zadnych zaplonow, etc. :mrgreen:
To jest rysunek z przed wielu lat a od tego momentu sie wiele zmieniło ( nowocześniejsze urządzenia ) . W tej chwili mając urządzenie z elektryczną pompą ciśnienieniową , nie ma żadnego znaczenia od którego koła zaczynamy odpowietrzać icon_rolleyes.gif Mało tego cały proces trwa góra 5 minut i obsługuje to jeden mechanik icon_rolleyes.gifP.S. Urządzenie dość drogie ok 4500 zł , więc myśle że nie warto kupować do tylko swoich potrzeb :mrgreen:
Edited by wiechu100
Link to comment
Share on other sites

 

 

W tej chwili mając urządzenie z elektryczną pompą ciśnienieniową , nie ma żadnego znaczenia od którego koła zaczynamy odpowietrzać

Hmmm,stosujesz? :P Czy odpowietrzasz na "piechotę" ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Sa dwie poprawne kolejnosci odpowietrzania ukladu hamulcowego (ale to napewno wiesz, bo czytasz forum :P). Jedna dla samochodow z ABSem a druga dla tych bez tego systemu. Ty podales ta dla systemow z (chociaz i tak bledna, bo zaczyna soe od pompy), ja (a wlasciwie @dareckiislandia) ta dla tych bez bo kolega napisal, ze abs mu nie dziala. Domyslam sie, ze ktos wywalil pompe no bo to Subaru jest wiec powinno byc profi a nie tylko bezpiecznik. Pozatym przy wyjetym bezpieczniku kontrolka by swiecila. Powinienes najpierw spytac dlaczego nie ma ABSu ;)

Edited by wiechu100
Link to comment
Share on other sites

 

 

Aha.. Mam auto z ABS ale nie działającym. Kontrolka się nie świeci. Nie wiem dlaczego tak jest. Nie przeszkadza mi to Czy odpowietrzam tak jak by on działał? Tzn: PP, LT, LP, PT

I tu moja odpowiedź.

 

 

Sprawdź bezpiecznik od ABS i wymień żarówkę podświetlającą kontrolę ABS w zegarach. Jeżeli masz sprawne czujniki w kołach i kable do nich idące to powinno działać. Chyba, że jest jakaś inna przyczyna odpięcia. 

Tu podpowiedź w sprawie ABS.

 

 

Dziwna sprawa... Bezpiecznik ok. Żarówka ok. Czujniki są, kable też.. ABS nie ma...

Może uzgodnijmy,że masz rację,a ja się mylę.I po sprawie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mozemy tez uzgodnic, ze Ty masz racje bo mnie to ryba. Piszac jednak tekst typu "ja sie tam nie znam, ale poczytalem" sugerujesz, ze @darecki i ja mowimy bzdury. A tak nie jest. Moze niech bedzie, ze obaj mamy po czesci racje ;) Pozdrawiam

P.S. Jeszcze do braku abs, moze pompy nima :D

Edited by wiechu100
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...