Jump to content

WRX MY05 2.0T Dziwne zachowanie silnika


adijocker
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem. Od razu mówię, że nie zdaję sobie sprawę, że w "ciemno", bez oglądania samochodu  to diagnozować się nie da, ale po prostu chciałbym uszłyszeć jakieś pomysły co to może być i na co zwrócić uwagę.

Mianowicie pacjent to Impreza WRX z 2005 roku, z instalacją gazową LPG. 

 

Po przekroczeniu 4.5 tys obr.  pojawia się dźwięk, tak jak by to była już odcinka i samochód jakby traci na mocy, do tych 4,5 jest normalnie, przyśpiesza jedzie, zero niepokojących objawów. Jest tak zarówno na gazie jak i na benzynie.

Nie jestem mechanikiem, więc poprosiłbym o jakieś sensowne rady na co zwrócić uwagę. 

Pozdro i z góry dziękuję za pomoc. 

Edited by adijocker@o2.pl
Link to comment
Share on other sites

Na LPG i PB jest to samo ? W prawdzie moze to nie bedzie to samo ale tata mial kiedys omege w gazie i byl taki sam problem ze na LPG odcinka byla przy 4,5 tys a na PB normalnie. Wiem ze pomoglo pogrzebanie w sterowniku od gazu bo jakby nie patrzec jest to problem z elektronika a ze jest tam LPG wiec tu bym obstawial.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dobre spostrzeżenie zapomniałem dodać, tak dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie, gdyby działo się tylko na LPG to byłbym pewny, że coś trzeba dostroić przy instalacji , ale martwi mnie, że  na PB jest to samo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po przekroczeniu 4.5 tys obr. pojawia się dźwięk, tak jak by to była już odcinka

 

Co to za dźwięk? Jak wtedy zachowuje się wskazówka obrotomierza? Czy da się wogóle przekroczyć 4.5k rpm? Np. na biegu jałowym...?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem dźwięk podobny jak przy odcinaniu zapłonu, do tego jakieś pojedyncze strzały z wydechu.

 

Jeśli chodzi o bieg jałowy, to obrotomierz zachowuje się normalnie, kręci się tak jakby problemu nie było, dopiero na biegu to się dzieje.

 

Da się przekroczyć 4.5k rpm, ale po przekroczeniu moc auta praktycznie słabnie do zera, a odgłos nie zachęca do tego, żeby cisnąć dalej.

Link to comment
Share on other sites

Przepływka? pompa paliwa nie wydaje ? może któryś czujnik padł (chociaż w tym przypadku to by walnęło check`iem).

 

Ja miałem kiedyś taki objaw, że do 4 tys obr/min auto przyspieszało, potem dostawało "zadyszki" i po paru chwilach ciągnęło dalej. O ile pamiętam winnym temu był czujnik położenia wału. (Ale check się zawsze zapalał).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie to był czujnik prędkości, tez odcinalo przy 4,5 tys. Spiąłem wtyczki czarne i zielone pod kierownicą i auto w trybie serwisowym jeździło do końca obrotów, ale było słabsze.

Tak miałem w GC8 ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi,  byłem dziś podpiąć WRXa pod kompa i wyszedł mi błąd związany z czujnikiem temperatury spalin.

 

Nie wiem czy te objawy są związane właśnie z tym, ale dziwne bo dzisiaj właściwie problem sam "zanikł" i jest już dobrze, gorzej będzie jak sytuacja się powtórzy,

 

Czy warto wymieniać, zamawiać ten czujnik czy da radę to ominąć bo nie ma większego znaczenia? Jeśli tak to jak i jakie mogą być konsekwencje jeśli tego błędu nie będę ruszał, bo samochód się sprawuje dobrze.

 

Pozdro

 
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...