Skocz do zawartości

WRX MY05 2.0T Dziwne zachowanie silnika


adijocker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem. Od razu mówię, że nie zdaję sobie sprawę, że w "ciemno", bez oglądania samochodu  to diagnozować się nie da, ale po prostu chciałbym uszłyszeć jakieś pomysły co to może być i na co zwrócić uwagę.

Mianowicie pacjent to Impreza WRX z 2005 roku, z instalacją gazową LPG. 

 

Po przekroczeniu 4.5 tys obr.  pojawia się dźwięk, tak jak by to była już odcinka i samochód jakby traci na mocy, do tych 4,5 jest normalnie, przyśpiesza jedzie, zero niepokojących objawów. Jest tak zarówno na gazie jak i na benzynie.

Nie jestem mechanikiem, więc poprosiłbym o jakieś sensowne rady na co zwrócić uwagę. 

Pozdro i z góry dziękuję za pomoc. 

Edytowane przez adijocker@o2.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG i PB jest to samo ? W prawdzie moze to nie bedzie to samo ale tata mial kiedys omege w gazie i byl taki sam problem ze na LPG odcinka byla przy 4,5 tys a na PB normalnie. Wiem ze pomoglo pogrzebanie w sterowniku od gazu bo jakby nie patrzec jest to problem z elektronika a ze jest tam LPG wiec tu bym obstawial.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem dźwięk podobny jak przy odcinaniu zapłonu, do tego jakieś pojedyncze strzały z wydechu.

 

Jeśli chodzi o bieg jałowy, to obrotomierz zachowuje się normalnie, kręci się tak jakby problemu nie było, dopiero na biegu to się dzieje.

 

Da się przekroczyć 4.5k rpm, ale po przekroczeniu moc auta praktycznie słabnie do zera, a odgłos nie zachęca do tego, żeby cisnąć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka? pompa paliwa nie wydaje ? może któryś czujnik padł (chociaż w tym przypadku to by walnęło check`iem).