Jump to content

Jakie Turbo?


Os_
 Share

Recommended Posts

Szanowne forum,

proszę o podpowiedź.

 

Jaką widzieli byście turbosprężarkę w poniższym setupie?

 

Impreza STI 2002

stroker na 2.2

zakuty

FMIC

wydech 3 cale

 

Ma służyć do zabawy i pojeżdżawek, mile widziany jakiś dół, moc około 400 KM. Wiem, że dołowi FMIC nie pomaga ale tego już nie chcę zmieniać.

W tej chwili jest FP Green i podjąłem decyzję przed strojeniem, że dość.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

TD5 G20..... z G16 możesz mieć problem z okolica 400km ,ale dół bedzie wyczuwalnie lepszy.....

 

Napisz coś bliżej, jak ci jedzie z Twoim obecnym wiaderkiem? Rozumiem, że nie jesteś zadowolony..?

Edited by Kts
Link to comment
Share on other sites

Wcześniej, jak był 2.0 to się zaczynało coś dziać od 4.000 obr. Na pojemności 2.2 nie wiem ile się poprawiło, nie wystrojone, nie jeździłem.

Link to comment
Share on other sites

FP Green

 

ja mam FP HTA 68 na storkerze 2,2 i wydech 3 cale i powiem Ci że ładnie ciągnie od samego dołu i podejrzewam, że skoro masz FMIC to dużo turbo Cię nie podratuje. Jest myk z odwróceniem kolektora i wtedy są dużo krótsze przewody do intercoolera i wtedy poprawi Ci się dół. Ewentualnie rozważ podtrzymanie turbo :twisted:

 

Ja bym zostawił FP Green. Jak by miał być na ulicę, to rzeczywiście fajnie jest mieć mocny dół, ale do zabawy...po co?

 

szczerze powiem, że mnie zadziwiłeś powyższym

Edited by rybek
Link to comment
Share on other sites

ja mam FP HTA 68 na storkerze 2,2 i wydech 3 cale i powiem Ci że ładnie ciągnie od samego dołu i podejrzewam, że skoro masz FMIC to dużo turbo Cię nie podratuje. Jest myk z odwróceniem kolektora i wtedy są dużo krótsze przewody do intercoolera i wtedy poprawi Ci się dół. Ewentualnie rozważ podtrzymanie turbo :twisted:

 

Wszyscy mądrzy mówią, że trochę pomoże a ja się raczej upewniam w tym, że mi to wystarczy  :) . Nie chce za bardzo rezygnować z mocy.

ALS = komputer = dużo $ i ta opcja odpada. Już mam naprawdę dosyć "modyfikowania', wydawania $ i patrzenia na samochód.

 

Ile masz KM/Nm ?

 

Ja bym zostawił FP Green. Jak by miał być na ulicę, to rzeczywiście fajnie jest mieć mocny dół, ale do zabawy...po co?

 

To chyba na odwrót.

Edited by Os_
Link to comment
Share on other sites

To chyba na odwrót.

To nie prościej było diesla wsadzić z górą momentu na początku obrotów.

Dla mnie kwintesencja samochodu sportowego to jazda do odcinki, gdzie mam moc bez zadyszki i tak najczęściej się konstruuje silniki do sportu. Chyba że jest regulaminowe gardło w dolocie to się jakoś to obchodzi na różne sposoby ale to jest nienaturalne zjawisko :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Wszyscy mądrzy mówią, że trochę pomoże a ja się raczej upewniam w tym, że mi to wystarczy :) . Nie chce za bardzo rezygnować z mocy. ALS = komputer = dużo $ i ta opcja odpada. Już mam naprawdę dosyć "modyfikowania', wydawania $ i patrzenia na samochód. Ile masz KM/Nm ?

 

ja mam 344/480

 

świetnie Cię rozumiem ale boję się, że to nie wystarczy bo jeśli masz taką samą turbinę jak ja to. Przecież do 400 KM wystarczy Ci TIMIC (ewentualnie natrysk wody) i zobaczysz jak jest różowo:-) a jesteś przed remapem więc przemyśl dobrze temat. Chyba forumowicz ferdek w 2,5T przechodził z FMIC na TMIC do upalania.

 

na twoim miejscu skupiłbym się na momencie zamiast na mocy. Dodatkowo tematem jest kolektor równoodległościowy który poza wadą (brak bulgotu) poprawia parametry :-)

 

 

 

 

To chyba na odwrót.

To nie prościej było diesla wsadzić z górą momentu na początku obrotów.

Dla mnie kwintesencja samochodu sportowego to jazda do odcinki, gdzie mam moc bez zadyszki i tak najczęściej się konstruuje silniki do sportu. Chyba że jest regulaminowe gardło w dolocie to się jakoś to obchodzi na różne sposoby ale to jest nienaturalne zjawisko :D

 

oczywiście zależy jakie zabawy/pojeżdżawki ale przypuszczam, że o tor tutaj nie chodzi więc ja wolę mocny dół

Link to comment
Share on other sites

rybek każdy chce mieć mocny dół, ja również. Ale jak mam to okupić puchnięciem silnika w górnych partiach obrotów to podziękuję za taką charakterystykę silnika w samochodzie sportowym, który ma dawać mi frajdę z szybkiej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Nie chce zakladac podobnego tematu, wiec zapytam tu. Szykuje mi sie remap i tak sobie pomyslalem, ze moze wrzucilbym inne turbo. Cos co ladnie wstaje z dolu, ale z wiekszymi mozliwosciami niz TD04. Nie celuje w niewiadomo jakie moce, wszystko seria poza przelotem i walbro. Chcialbym miec w miare szybko dostepne niuty i km.

Link to comment
Share on other sites

To zostaw swoją dmuchawkę.Po remapie możesz wyciągnąć zdrowe ~240-250KM i sporo niutków więcej od serii.

Będzie wcześniej wstawać,przebieg momentu będzie dużo bardziej korzystny,faktycznie,górny zakres obrotów na tej turbinie,powalać nie będzie.

Jak będziesz bardzo uparty,to może VF35 z 2,0 STi,będzie trochę później wstawać,ale góra i możliwości mocowe większe.

Tylko czy silnik to wytrzyma? ;)

Link to comment
Share on other sites

vf28 to fajne turbo - ale nadal wszystko zalezy od tego co chcesz osiagnac.

Ja bym szczerze mowiac zostal przy tym td04, jesli juz tam jest - okolice 240-260KM i ilustam nm sa dosc realne, a to uczyni GT dosc szybkim autem.

Link to comment
Share on other sites

vf35 albo vf28 - obie sa dosc dobrymi opcjami - wlasciwie to chyba wiekzosc w sumie dosc malych subarowych vf-ek bedzie w miare ok i da szanse na okolice 300, nawet 320-330KM - ale tak szybko jak td04 to raczej wstawac nie beda.

Kwestia co jest dla Ciebie priorytetem.

Jesli auto ma byc na codzien - zostawilbym tak jak pisalem wczesniej - td04.

Link to comment
Share on other sites

To odpowiednik vf34 na lozyskach slizgowych, wiec z nieco slabszym spoolem.

Tez w sumie fajne turbo, ale z nieco slabszym spoolem. W Japonskich STI byly zdaje sie montowane w latach okolo 2000-2002

czy jakos tak.

 

Nadal wszystko zalezy od oczekiwan i setupu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...