Skocz do zawartości

Legacy 2.0 - 176km - szarpanie silnika na wolnych


dycha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Opowiem od samego początku kupiłem rok temu Legacy z 2005r z uwalonym motorem ( panewka ), cały remont silnika wyszedł ponad 4 tys ale zrobiłem wszystko, kpl. głowice, zawory docierane , nowe panewki, pierścienie itd, na nowych fabrycznych uszczelkach. Zawory były regulowane i Subaru jeździ bardzo dobrze nie bierze oleju itd .... i teraz...

 

Na zimnym silniku jest ok, a jak się rozgrzeje po 2,3 km na światłach czy jak stoję mam wrażenie że obroty spadają do 0,60-0,70 nie wiem czy to nie za mało i czuje jakby szarpało silnikiem tzn przenosi na budę lekkie drgania jak wcisnę lekko gazu do 0,90 obrotów jest ok . Powiem że osoba nie zwracająca na to uwagi nie zauważy tego, a że ja jestem szczególarz to zwróciłem uwagę. Po podpięciu kompa pokazuje 2 błędy sterownika silnika B0100 i jeszcze chyba B0223 ( tego drugiego nie pamiętam ). 

 

i teraz

Czy zawory się ułożyły i zaczyna się dziać to co w tych silnikach , czyli zbliża się doregulowanie zaworów ?

Czy za niskie obroty ? Mam takie wrażenie ?

Może cewka, świece ?

 

P.S Czy dobrze widzę że w tym modelu żeby wyjąć cewki i sprawdzić świece to trzeba silnik wyjąć do góry bo podłużnice przeszkadzają :) Czy jest na to jakiś patent ?

Piszcie będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za silnik 176km  ?

Pewnie SOHC 138KM, po przebiegu 176kkm. :)

Witam, 

Opowiem od samego początku kupiłem rok temu Legacy z 2005r z uwalonym motorem ( panewka ), cały remont silnika wyszedł ponad 4 tys ale zrobiłem wszystko, kpl. głowice, zawory docierane , nowe panewki, pierścienie itd, na nowych fabrycznych uszczelkach. Zawory były regulowane i Subaru jeździ bardzo dobrze nie bierze oleju itd .... i teraz...

 

Na zimnym silniku jest ok, a jak się rozgrzeje po 2,3 km na światłach czy jak stoję mam wrażenie że obroty spadają do 0,60-0,70 nie wiem czy to nie za mało i czuje jakby szarpało silnikiem tzn przenosi na budę lekkie drgania jak wcisnę lekko gazu do 0,90 obrotów jest ok . Powiem że osoba nie zwracająca na to uwagi nie zauważy tego, a że ja jestem szczególarz to zwróciłem uwagę. Po podpięciu kompa pokazuje 2 błędy sterownika silnika B0100 i jeszcze chyba B0223 ( tego drugiego nie pamiętam ). 

 

i teraz

Czy zawory się ułożyły i zaczyna się dziać to co w tych silnikach , czyli zbliża się doregulowanie zaworów ?

Czy za niskie obroty ? Mam takie wrażenie ?

Może cewka, świece ?

 

P.S Czy dobrze widzę że w tym modelu żeby wyjąć cewki i sprawdzić świece to trzeba silnik wyjąć do góry bo podłużnice przeszkadzają :) Czy jest na to jakiś patent ?

Piszcie będę wdzięczny :)

W tym silniku nie trzeba wyciągać silnika do wymiany świec, regulacji zaworów. Jest wystarczająco dużo miejsca między podłużnicami, a pokrywami zaworów. Co do obrotów, to na biegu jałowym w tym silniku powinno być 650 RPM. Błąd B0100 świadczy o wewnętrznym problemie BIU, a  B0223 to brak sygnału ze sterownika ABS. Posprawdzaj połączenia na kostkach, skasuj błędy i sprawdź jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km?

Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali)

Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? :)
Odłączałem, a w zasadzie mechanik jak sprawdzał alternator i wymianiał w nim łożysko. Powinienem tak jeździć, aż się ustawienia kompa zaadoptują?

Czy ktoś z forumowiczów podnosił spoczynkowe obroty do powiedzmy 900? Wiecie jak to zrobić, czy trzeba grzebać w oprogramowaniu, czy reguluje się to gazem(gdzieś tak wyczytałem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km?

Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali)

Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? :)
Odłączałem, a w zasadzie mechanik jak sprawdzał alternator i wymianiał w nim łożysko. Powinienem tak jeździć, aż się ustawienia kompa zaadoptują?

Czy ktoś z forumowiczów podnosił spoczynkowe obroty do powiedzmy 900? Wiecie jak to zrobić, czy trzeba grzebać w oprogramowaniu, czy reguluje się to gazem(gdzieś tak wyczytałem)?

 

Masz za dużo pieniędzy na paliwo, że chcesz 900 RPM na jałowym?

Nie wiem jak w Subaru, ale w Hondzie procedura adaptacji wygladała tak.

1.Podłączamy akumulator

2.Uruchamiamy zimny silnik

3.Czekamy do zagrzania silnika i włączenia wentylatora chłodnicy.

4.Wyłączamy zapłon

5.Cieszymy się z jazdy.

Wszystkim ekoterrorystom dziękuję serdecznie za komentarze w tym wątku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojo,

Z tym zużyciem paliwa to chyba przesadzasz. Ja mam na myśli tylko i wyłącznie bieg jałowy... o ile jest taka możliwość. Do tego przypuszczalnie niezbędne jest grzebanie w oprogramowaniu. Mechaniczne podniesienie obrotów(wspomnianym pedałem gazu) prawdopodobnie będzie miało taki negatywny skutek jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie to jest 2.0 i 165KM :) i temat nadal jest. Czy to faktycznie moga byc zawory. A cewki nie wyjmę przeszkadza podłużnica już próbowałem. Niestety chyba trzeba podnieść silnik ktoś to może potwierdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...