dycha Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Witam, Opowiem od samego początku kupiłem rok temu Legacy z 2005r z uwalonym motorem ( panewka ), cały remont silnika wyszedł ponad 4 tys ale zrobiłem wszystko, kpl. głowice, zawory docierane , nowe panewki, pierścienie itd, na nowych fabrycznych uszczelkach. Zawory były regulowane i Subaru jeździ bardzo dobrze nie bierze oleju itd .... i teraz... Na zimnym silniku jest ok, a jak się rozgrzeje po 2,3 km na światłach czy jak stoję mam wrażenie że obroty spadają do 0,60-0,70 nie wiem czy to nie za mało i czuje jakby szarpało silnikiem tzn przenosi na budę lekkie drgania jak wcisnę lekko gazu do 0,90 obrotów jest ok . Powiem że osoba nie zwracająca na to uwagi nie zauważy tego, a że ja jestem szczególarz to zwróciłem uwagę. Po podpięciu kompa pokazuje 2 błędy sterownika silnika B0100 i jeszcze chyba B0223 ( tego drugiego nie pamiętam ). i teraz Czy zawory się ułożyły i zaczyna się dziać to co w tych silnikach , czyli zbliża się doregulowanie zaworów ? Czy za niskie obroty ? Mam takie wrażenie ? Może cewka, świece ? P.S Czy dobrze widzę że w tym modelu żeby wyjąć cewki i sprawdzić świece to trzeba silnik wyjąć do góry bo podłużnice przeszkadzają Czy jest na to jakiś patent ? Piszcie będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Co to za silnik 176km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Co to za silnik 176km ? Pewnie SOHC 138KM, po przebiegu 176kkm. Witam, Opowiem od samego początku kupiłem rok temu Legacy z 2005r z uwalonym motorem ( panewka ), cały remont silnika wyszedł ponad 4 tys ale zrobiłem wszystko, kpl. głowice, zawory docierane , nowe panewki, pierścienie itd, na nowych fabrycznych uszczelkach. Zawory były regulowane i Subaru jeździ bardzo dobrze nie bierze oleju itd .... i teraz... Na zimnym silniku jest ok, a jak się rozgrzeje po 2,3 km na światłach czy jak stoję mam wrażenie że obroty spadają do 0,60-0,70 nie wiem czy to nie za mało i czuje jakby szarpało silnikiem tzn przenosi na budę lekkie drgania jak wcisnę lekko gazu do 0,90 obrotów jest ok . Powiem że osoba nie zwracająca na to uwagi nie zauważy tego, a że ja jestem szczególarz to zwróciłem uwagę. Po podpięciu kompa pokazuje 2 błędy sterownika silnika B0100 i jeszcze chyba B0223 ( tego drugiego nie pamiętam ). i teraz Czy zawory się ułożyły i zaczyna się dziać to co w tych silnikach , czyli zbliża się doregulowanie zaworów ? Czy za niskie obroty ? Mam takie wrażenie ? Może cewka, świece ? P.S Czy dobrze widzę że w tym modelu żeby wyjąć cewki i sprawdzić świece to trzeba silnik wyjąć do góry bo podłużnice przeszkadzają Czy jest na to jakiś patent ? Piszcie będę wdzięczny W tym silniku nie trzeba wyciągać silnika do wymiany świec, regulacji zaworów. Jest wystarczająco dużo miejsca między podłużnicami, a pokrywami zaworów. Co do obrotów, to na biegu jałowym w tym silniku powinno być 650 RPM. Błąd B0100 świadczy o wewnętrznym problemie BIU, a B0223 to brak sygnału ze sterownika ABS. Posprawdzaj połączenia na kostkach, skasuj błędy i sprawdź jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km? Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Takie same 650 przynajmniej ja tak mam Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km? Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali) Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km? Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali) Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? Odłączałem, a w zasadzie mechanik jak sprawdzał alternator i wymianiał w nim łożysko. Powinienem tak jeździć, aż się ustawienia kompa zaadoptują?Czy ktoś z forumowiczów podnosił spoczynkowe obroty do powiedzmy 900? Wiecie jak to zrobić, czy trzeba grzebać w oprogramowaniu, czy reguluje się to gazem(gdzieś tak wyczytałem)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km? Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali) Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? Odłączałem, a w zasadzie mechanik jak sprawdzał alternator i wymianiał w nim łożysko. Powinienem tak jeździć, aż się ustawienia kompa zaadoptują?Czy ktoś z forumowiczów podnosił spoczynkowe obroty do powiedzmy 900? Wiecie jak to zrobić, czy trzeba grzebać w oprogramowaniu, czy reguluje się to gazem(gdzieś tak wyczytałem)? Masz za dużo pieniędzy na paliwo, że chcesz 900 RPM na jałowym? Nie wiem jak w Subaru, ale w Hondzie procedura adaptacji wygladała tak. 1.Podłączamy akumulator 2.Uruchamiamy zimny silnik 3.Czekamy do zagrzania silnika i włączenia wentylatora chłodnicy. 4.Wyłączamy zapłon 5.Cieszymy się z jazdy. Wszystkim ekoterrorystom dziękuję serdecznie za komentarze w tym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 A w Subaru jeździsz aż sam się ustawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Wojo, Z tym zużyciem paliwa to chyba przesadzasz. Ja mam na myśli tylko i wyłącznie bieg jałowy... o ile jest taka możliwość. Do tego przypuszczalnie niezbędne jest grzebanie w oprogramowaniu. Mechaniczne podniesienie obrotów(wspomnianym pedałem gazu) prawdopodobnie będzie miało taki negatywny skutek jak napisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 FreeSSM i VAG KKL jest opcja zmiany obrotów na jałowym przy włączonej i wyłączonej AC. Ale tylko do pierwszego resetu lub odłączenia acu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 FreeSSM i VAG KKL jest opcja zmiany obrotów na jałowym przy włączonej i wyłączonej AC. Ale tylko do pierwszego resetu lub odłączenia acu.Ok., dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dycha Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Panowie to jest 2.0 i 165KM i temat nadal jest. Czy to faktycznie moga byc zawory. A cewki nie wyjmę przeszkadza podłużnica już próbowałem. Niestety chyba trzeba podnieść silnik ktoś to może potwierdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Panowie to jest 2.0 i 165KM i temat nadal jest. Czy to faktycznie moga byc zawory. A cewki nie wyjmę przeszkadza podłużnica już próbowałem. Niestety chyba trzeba podnieść silnik ktoś to może potwierdzić ? Bez unoszenia silnika wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dycha Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 hmmm a w jaki sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się