Jump to content

Legacy 2.0 - 176km - szarpanie silnika na wolnych


dycha
 Share

Recommended Posts

Witam, 

Opowiem od samego początku kupiłem rok temu Legacy z 2005r z uwalonym motorem ( panewka ), cały remont silnika wyszedł ponad 4 tys ale zrobiłem wszystko, kpl. głowice, zawory docierane , nowe panewki, pierścienie itd, na nowych fabrycznych uszczelkach. Zawory były regulowane i Subaru jeździ bardzo dobrze nie bierze oleju itd .... i teraz...

 

Na zimnym silniku jest ok, a jak się rozgrzeje po 2,3 km na światłach czy jak stoję mam wrażenie że obroty spadają do 0,60-0,70 nie wiem czy to nie za mało i czuje jakby szarpało silnikiem tzn przenosi na budę lekkie drgania jak wcisnę lekko gazu do 0,90 obrotów jest ok . Powiem że osoba nie zwracająca na to uwagi nie zauważy tego, a że ja jestem szczególarz to zwróciłem uwagę. Po podpięciu kompa pokazuje 2 błędy sterownika silnika B0100 i jeszcze chyba B0223 ( tego drugiego nie pamiętam ). 

 

i teraz

Czy zawory się ułożyły i zaczyna się dziać to co w tych silnikach , czyli zbliża się doregulowanie zaworów ?

Czy za niskie obroty ? Mam takie wrażenie ?

Może cewka, świece ?

 

P.S Czy dobrze widzę że w tym modelu żeby wyjąć cewki i sprawdzić świece to trzeba silnik wyjąć do góry bo podłużnice przeszkadzają :) Czy jest na to jakiś patent ?

Piszcie będę wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

Co to za silnik 176km  ?

Pewnie SOHC 138KM, po przebiegu 176kkm. :)

Witam, 

Opowiem od samego początku kupiłem rok temu Legacy z 2005r z uwalonym motorem ( panewka ), cały remont silnika wyszedł ponad 4 tys ale zrobiłem wszystko, kpl. głowice, zawory docierane , nowe panewki, pierścienie itd, na nowych fabrycznych uszczelkach. Zawory były regulowane i Subaru jeździ bardzo dobrze nie bierze oleju itd .... i teraz...

 

Na zimnym silniku jest ok, a jak się rozgrzeje po 2,3 km na światłach czy jak stoję mam wrażenie że obroty spadają do 0,60-0,70 nie wiem czy to nie za mało i czuje jakby szarpało silnikiem tzn przenosi na budę lekkie drgania jak wcisnę lekko gazu do 0,90 obrotów jest ok . Powiem że osoba nie zwracająca na to uwagi nie zauważy tego, a że ja jestem szczególarz to zwróciłem uwagę. Po podpięciu kompa pokazuje 2 błędy sterownika silnika B0100 i jeszcze chyba B0223 ( tego drugiego nie pamiętam ). 

 

i teraz

Czy zawory się ułożyły i zaczyna się dziać to co w tych silnikach , czyli zbliża się doregulowanie zaworów ?

Czy za niskie obroty ? Mam takie wrażenie ?

Może cewka, świece ?

 

P.S Czy dobrze widzę że w tym modelu żeby wyjąć cewki i sprawdzić świece to trzeba silnik wyjąć do góry bo podłużnice przeszkadzają :) Czy jest na to jakiś patent ?

Piszcie będę wdzięczny :)

W tym silniku nie trzeba wyciągać silnika do wymiany świec, regulacji zaworów. Jest wystarczająco dużo miejsca między podłużnicami, a pokrywami zaworów. Co do obrotów, to na biegu jałowym w tym silniku powinno być 650 RPM. Błąd B0100 świadczy o wewnętrznym problemie BIU, a  B0223 to brak sygnału ze sterownika ABS. Posprawdzaj połączenia na kostkach, skasuj błędy i sprawdź jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km?

Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali)

Akumulatora nie odłączałeś ostatnio?  :)

Link to comment
Share on other sites

 

W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km?

Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali)

Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? :)
Odłączałem, a w zasadzie mechanik jak sprawdzał alternator i wymianiał w nim łożysko. Powinienem tak jeździć, aż się ustawienia kompa zaadoptują?

Czy ktoś z forumowiczów podnosił spoczynkowe obroty do powiedzmy 900? Wiecie jak to zrobić, czy trzeba grzebać w oprogramowaniu, czy reguluje się to gazem(gdzieś tak wyczytałem)?

Link to comment
Share on other sites

 

 

W związku z problemem kolegi mam pytanie; jakie powinny być obroty na biegu jałowym w silniku dohc 165km?

Gdyż mi spadają do około 500, a nawet 450(mniej więcej połowa skali)

Akumulatora nie odłączałeś ostatnio? :)
Odłączałem, a w zasadzie mechanik jak sprawdzał alternator i wymianiał w nim łożysko. Powinienem tak jeździć, aż się ustawienia kompa zaadoptują?

Czy ktoś z forumowiczów podnosił spoczynkowe obroty do powiedzmy 900? Wiecie jak to zrobić, czy trzeba grzebać w oprogramowaniu, czy reguluje się to gazem(gdzieś tak wyczytałem)?

 

Masz za dużo pieniędzy na paliwo, że chcesz 900 RPM na jałowym?

Nie wiem jak w Subaru, ale w Hondzie procedura adaptacji wygladała tak.

1.Podłączamy akumulator

2.Uruchamiamy zimny silnik

3.Czekamy do zagrzania silnika i włączenia wentylatora chłodnicy.

4.Wyłączamy zapłon

5.Cieszymy się z jazdy.

Wszystkim ekoterrorystom dziękuję serdecznie za komentarze w tym wątku. :)

Link to comment
Share on other sites

Wojo,

Z tym zużyciem paliwa to chyba przesadzasz. Ja mam na myśli tylko i wyłącznie bieg jałowy... o ile jest taka możliwość. Do tego przypuszczalnie niezbędne jest grzebanie w oprogramowaniu. Mechaniczne podniesienie obrotów(wspomnianym pedałem gazu) prawdopodobnie będzie miało taki negatywny skutek jak napisałeś.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie to jest 2.0 i 165KM :) i temat nadal jest. Czy to faktycznie moga byc zawory. A cewki nie wyjmę przeszkadza podłużnica już próbowałem. Niestety chyba trzeba podnieść silnik ktoś to może potwierdzić ?

Link to comment
Share on other sites

Panowie to jest 2.0 i 165KM :) i temat nadal jest. Czy to faktycznie moga byc zawory. A cewki nie wyjmę przeszkadza podłużnica już próbowałem. Niestety chyba trzeba podnieść silnik ktoś to może potwierdzić ?

Bez unoszenia silnika wyjdzie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...