Skocz do zawartości

Swap, downgrade H6 -> 2.5 N/A


pawlaswrc

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy lepiej tu , czy w temacie Outbacka, ale chciałem spytać, jak jest ze swapem z H6 na 2.5 N/A SOHC ? Jest to "stosunkowo prosty" swap, czy trzeba rozwalać pół auta? Co trzeba zmieniać? Skrzynia A/T i wiązka z H6 mogły by zostać?

Aha, chodzi o Outbacka III .

Edytowane przez pawlaswrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo jakoś nie przekonuje mnie idea H6 (+ LPG) jako dupowozu na dojazdy do pracy.

 

dlaczego ? Jakoś mój mnie wozi drugi rok i nie narzekam. Miałem wcześniej 2.5 teraz mam H6 i rzeczywiście jakiś dużych różnić w spalaniu średnim nie zauważyłem.

IMHO swap w tą stronę jest bezsensu. Policz sobie jakie są różnice w spalaniu i kiedy operacja swapa by się zwróciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam jak rozmowy na forum schodzą w taką stronę... Każdy doradza na temat spalania a pytanie dotyczy zmiany silnika. Może weźcie pod uwagę że osoba zakładająca temat może kupić auto z padniętym H6 pod maską, a w garażu zalega sprawny silnik 2.5 który chce załadować do tego auta. Pytanie dotyczy Swap'u i doradzajcie w tym zakresie, a nie spalania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawlaswrc sam zasugerował wcześniej coś innego, stad chyba pojawiły się posty dotyczące instalacji gazowych.

 

A bo jakoś nie przekonuje mnie idea H6 (+ LPG) jako dupowozu na dojazdy do pracy.

Edytowane przez ALEX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest tak - jeżeli mam kupić H6 z padniętym motorem, to może niekoniecznie kupować i wkładać znów H6. Może lepiej (dla eksploatacji i ekonomii) włożyć 2.5 N/A. LPG i tak by musiało wskoczyć, obojętnie jaki byłby silnik.

Dlatego pytam, czy w ogóle jest sens wkładania mniejszego motoru. Wiem, że dziś wszystko się da, ale bardziej interesuje mnie jakim nakładem pracy można takiego swapa zrobić. Czy trzeba auto rozbierać do golasa, czy wylatuje motor i może część osprzętu, wskakuje mniejszy, wpina się do tej samej wiązki i wyjeżdżamy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@pawlaswrc, masz już jakieś legacy ? czy dopiero planujesz zakup ? ... bo jak planujesz zakup, to mimo wszystko najtaniej będzie kupić sprawne i nie kombinować z przeszczepem, jak to ma być typowy "dupowóz" to odpuść sobie swapy, przekładki, zamiany silników itp ... im mniej kombinacji tym później mniej awarii ... i jak ma być totalnie tanio - kup 2.0 sohc 137KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A bo jakoś nie przekonuje mnie idea H6 (+ LPG) jako dupowozu na dojazdy do pracy.

dlaczego ? Jakoś mój mnie wozi drugi rok i nie narzekam. Miałem wcześniej 2.5 teraz mam H6 i rzeczywiście jakiś dużych różnić w spalaniu średnim nie zauważyłem.

IMHO swap w tą stronę jest bezsensu. Policz sobie jakie są różnice w spalaniu i kiedy operacja swapa by się zwróciła.

 

A bo jakoś nie przekonuje mnie idea H6 (+ LPG) jako dupowozu na dojazdy do pracy.

dlaczego ? Jakoś mój mnie wozi drugi rok i nie narzekam. Miałem wcześniej 2.5 teraz mam H6 i rzeczywiście jakiś dużych różnić w spalaniu średnim nie zauważyłem.

IMHO swap w tą stronę jest bezsensu. Policz sobie jakie są różnice w spalaniu i kiedy operacja swapa by się zwróciła.

Moze juz pytalem ale nie pamietam. Jaka jedt roznoca spalania 2.5 MT 3.0AT miasto autostrada srednio?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...