lo8o Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Chciałem wymienić olej w silniku i po ściągnięciu plastikowych spodnich pokryw ukazał mi się korek z dziwnym gwiazdkowym gniazdem, coś na zasadzie imbusa. Niestety korek tak mocno siedzi, że podczas próby odkręcenia zerwałem `ząbki`. Teraz ratuje mnie tylko przyspawanie nakrętki i dalsze próby odkręcenia korka. Teraz problem w tym jaki korek mam kupić, bo nie łatwo zdobyć oryginalny. Czy ktoś może wie jaki jest skok gwintu, wymiary owego korka aby można było dopasować zamiennik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Chciałem wymienić olej w silniku i po ściągnięciu plastikowych spodnich pokryw ukazał mi się korek z dziwnym gwiazdkowym gniazdem, coś na zasadzie imbusa. Niestety korek tak mocno siedzi, że podczas próby odkręcenia zerwałem `ząbki`. Teraz ratuje mnie tylko przyspawanie nakrętki i dalsze próby odkręcenia korka. Teraz problem w tym jaki korek mam kupić, bo nie łatwo zdobyć oryginalny. Czy ktoś może wie jaki jest skok gwintu, wymiary owego korka aby można było dopasować zamiennik? A nie dobierasz się czasem do korka w skrzyni biegów kluczem Torx T70? Korek spustowy miski olejowej silnika jest zwykłym szeciokątem, nie pamiętam 17,19? Edytowane 9 Stycznia 2015 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lo8o Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 teraz to już zgłupiałem, jest tam taka stosunkowo mała czarna misa olejowa zaraz pod silnikiem, dobrze mówię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 teraz to już zgłupiałem, jest tam taka stosunkowo mała czarna misa olejowa zaraz pod silnikiem, dobrze mówię? Niby dobrze, ale prześlij Twój VIN na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Wydaje mi się ze korek to taki sam do wszystkich http://www.subaru.pl/korek-spustowy-oleju.html Ale tylko mi się tak wydaje A tu np jest korek skrzyni: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lo8o Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 zamieszczam zdjęcie jakie przed chwila zrobilem [toszke niewyraźne] https://drive.google.com/file/d/0B5-HCXzaPrWLbExKUDdaUkVlQ00/view?usp=sharing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 zamieszczam zdjęcie jakie przed chwila zrobilem [toszke niewyraźne] https://drive.google.com/file/d/0B5-HCXzaPrWLbExKUDdaUkVlQ00/view?usp=sharing Tak to jest zdecydowanie miska olejowa. Tam był wewnętrzny sześciokąt? Korek ma oznaczenie 807020140 20x14 i powinien pasować korek o gwincie M20x1,5 i długości 14mm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lo8o Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tak, wewnętrzny ale nie imbus tylko taki gwiazdkowy, chyba torx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tak, wewnętrzny ale nie imbus tylko taki gwiazdkowy, chyba torx Czyli znowu pokombinowali w stosunku do wersji IV. U mnie w IV korek miski olejowej silnika jest zwyczajny, wystający z miski pod kątem, na klucz szesciokątny, a korek skrzyni biegów jest na klucz Torx T70 (zdjęcie przedstawił Owad). U ciebie korek jest schowany w misce (tak jak u mnie ten od skrzyni), bo istniałoby niebezpieczeństwo jego urwania, gdyby wystawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tak, wewnętrzny ale nie imbus tylko taki gwiazdkowy, chyba torx Próbowałeś odkręcić dobrze dopasowanym kluczem? Taka śruba nie jest taka prosta do obrobienia przy dobrze dopasowanym kluczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lo8o Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Wszystko już OK. Dospawana nakrętka i odkręcony obrobiony korek. Oczywiście nowy juz szeciokątny. Wielkie DZIĘKI za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się