Jump to content

Korek spustowy misy olejowej Legacy V Diesel


lo8o
 Share

Recommended Posts

Chciałem wymienić olej w silniku i po ściągnięciu plastikowych spodnich pokryw ukazał mi się korek z dziwnym gwiazdkowym gniazdem, coś na zasadzie imbusa. Niestety korek tak mocno siedzi, że podczas próby odkręcenia zerwałem `ząbki`. Teraz ratuje mnie tylko przyspawanie nakrętki i dalsze próby odkręcenia korka. Teraz problem w tym jaki korek mam kupić, bo nie łatwo zdobyć oryginalny. Czy ktoś może wie jaki jest skok gwintu, wymiary owego korka aby można było dopasować zamiennik?

Link to comment
Share on other sites

Chciałem wymienić olej w silniku i po ściągnięciu plastikowych spodnich pokryw ukazał mi się korek z dziwnym gwiazdkowym gniazdem, coś na zasadzie imbusa. Niestety korek tak mocno siedzi, że podczas próby odkręcenia zerwałem `ząbki`. Teraz ratuje mnie tylko przyspawanie nakrętki i dalsze próby odkręcenia korka. Teraz problem w tym jaki korek mam kupić, bo nie łatwo zdobyć oryginalny. Czy ktoś może wie jaki jest skok gwintu, wymiary owego korka aby można było dopasować zamiennik?

A nie dobierasz się czasem do korka w skrzyni biegów kluczem Torx T70? Korek spustowy miski olejowej silnika jest zwykłym szeciokątem, nie pamiętam 17,19?

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

teraz to już zgłupiałem, jest tam taka stosunkowo mała czarna misa olejowa zaraz pod silnikiem, dobrze mówię?

Niby dobrze, ale prześlij Twój VIN na PW.

Link to comment
Share on other sites

zamieszczam zdjęcie jakie przed chwila zrobilem [toszke niewyraźne]

https://drive.google.com/file/d/0B5-HCXzaPrWLbExKUDdaUkVlQ00/view?usp=sharing

Tak to jest zdecydowanie miska olejowa. Tam był wewnętrzny sześciokąt?

Korek ma oznaczenie 807020140 20x14 i powinien pasować korek o gwincie M20x1,5 i długości 14mm.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak, wewnętrzny ale nie imbus tylko taki gwiazdkowy, chyba torx

Czyli znowu pokombinowali w stosunku do wersji IV. U mnie w IV korek miski olejowej silnika jest zwyczajny, wystający z miski pod kątem, na klucz szesciokątny, a korek skrzyni biegów jest na klucz Torx T70 (zdjęcie przedstawił Owad). U ciebie korek jest schowany w misce (tak jak u mnie ten od skrzyni), bo istniałoby niebezpieczeństwo jego urwania, gdyby wystawał.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tak, wewnętrzny ale nie imbus tylko taki gwiazdkowy, chyba torx
Próbowałeś odkręcić dobrze dopasowanym  kluczem? Taka śruba nie jest taka prosta do obrobienia przy dobrze dopasowanym kluczu.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...