grzesieksiek Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Witam,proszę o podpowiedzi co jest nie tak. Forek 07 158 Bi Fuell. Temperatura na dworze spadła poniżej -5 stopni i chyba mam problem z dogrzaniem silnika. Wskazówka temperatury podnosi się delikatnie za pierwszą kreskę i max osiąga pole w połowie skali.Nadmuch z nawiewu ciepłego powietrza jest dosyć ciepły lecz szału nie ma. Powiedzcie czy coś jest nie tak i gdzie u was zatrzymuje się wskazówka temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Jeśli wskazówka jest max w połowie skali to jest dobrze. Jeśli jeździsz na krótkie dystanse nie spodziewaj się żaru z nawiewów przy ujemnych temperaturach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 I dlatego w nowych samochodach jest tylko kontrolka od temperatury silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) kontrolka jest dlatego, że wskaźniki przestały być liniowo sterowane wprost z czujnika jakiś czas temu. Skoro sygnał idzie z kompa i wskazania nie są liniowe tylko zakresowe to wskaźnik jest bez sensu. Do tego kontrolka jest tańsza, serwis i tak ma podgląd dokładnej temp. w kompie. No i obecnie mało kto potrafi wskazania interpretować. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez ozarek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesieksiek Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 To niedobrze że jest taka niska temperatura grzania. Aż boję się co będzie przy -20 stopniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 przy -20*C bierzesz kawałek kartona i zasłaniasz połowe chłodnicy... polonezów i fiatów nie mieliście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldis Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Termostat oczywiście sprawdzony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesieksiek Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Termostat oczywiście sprawdzony? Oczywiście jeszcze nie. Dlatego założyłem ten temat, żeby najpierw przekonać się czy wskazówka temperatury dochodzące ledwo za pierwszą podziałkę, prawie do połowy skali to norma. W innych autach którymi jeździłem za normę miały wskazanie temperatury na 3/4 skali. Więc u mnie jest dobrze czy żle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 dobrze jest. Nic nie psuj. w polowie skali wskazowka stoi w zakresie od 85 do prawie 100 czyli przy normalnej temperaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Nawet wczesniej niz 85*... 65-70* i wskazowka na desce zamiera kiedy Defi ciagna do 90. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Sasza, pewnie tez zależy i od konkretnego modelu. ja u siebie w lanosie sprawdzałem z odczytem przez OBD Wyszlo mi tak jak napisalem ale przy 70 faktycenie odchylenie jest m i n i m a l n e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesieksiek Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 dobrze jest. Nic nie psuj. w polowie skali wskazowka stoi w zakresie od 85 do prawie 100 czyli przy normalnej temperaturze. Dziękuję za odpowiedź. Chyba u mnie jest grubo przed 100 stopni.Jak będzie mocno na minusie (na co się nie zanosi) to zasłonię po prostu trochę chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldis Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zasłoń chłodnicę. W końcu kto Ci zabroni? Twoja chłodnica, więc rób z nią co chcesz (szkoda, że nie jesteś z trójmiasta, mój brat zarobiłby parę zł na naprawie, bo w końcu układ padnie). Ale może w końcu sprawdź termostat. Kiedyś kupiłem Toledo z podobnym problemem. Wymiana termostatu (20 zł termostat 30 zł wymiana) zdziałała cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zasłoń chłodnicę. W końcu kto Ci zabroni? Twoja chłodnica, więc rób z nią co chcesz (szkoda, że nie jesteś z trójmiasta, mój brat zarobiłby parę zł na naprawie, bo w końcu układ padnie). A możesz podać z jakiego powodu padnie ten układ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komor Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam, podłączę się z pytaniem w temacie. Forester SG 2003 2.0 N/A. Jeżdżę nim od miesiąca i w zimowych (ale niezbyt zimnych) warunkach temperatura na wskaźniku trzyma się 1/3 skali i bodaj tylko raz na trasie (przy ok.10°C) dotarła do połowy skali. Czy tak ma być? Z lektury postów powyżej wnoszę, że wszystko OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam, podłączę się z pytaniem w temacie. Forester SG 2003 2.0 N/A. Jeżdżę nim od miesiąca i w zimowych (ale niezbyt zimnych) warunkach temperatura na wskaźniku trzyma się 1/3 skali i bodaj tylko raz na trasie (przy ok.10°C) dotarła do połowy skali. Czy tak ma być? Z lektury postów powyżej wnoszę, że wszystko OK? U mnie wskazówka temperatury dochodzi tylko milimetr wyżej niż Twoja na zdjęciu i nigdy nie widziałem, żeby pokazywała więcej. Nawet w korku w straszne upały. TTTM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Tak z ciekawości - jaka liczba stopni odpowiada poszczególnym zaznaczonym punktom na podziałce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Żadna, to wskaźnik orientacyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Właśnie miałem wkleic fotkę mojego wskaźnika ale nie ma sensu wskazówka sięga nieco wyżej niż u kolegi @@komór, Zmieniłem właśnie termostat bo w starym (wiedziałem od poprzedniego właściciela) usunięty był ten bolec w otworku i był cały czas obieg przez te 2mm srednicy... myślałem, że to było przyczyną. Jednak po wymianie termostatu bez zmian. Czyli wskazówka nadal nie sięga połowy skali i nadmuch na max temp. trudno nazwać gorącym. Denerwujące szczególnie w zimie z rocznym dzieckiem na pokładzie... Dodam, że podczas długiego podjazdu np na autostradzie, pod górkę wskaźnik potrafi czasami sięgnąć połowy skali. Gdzie szukać przyczyny?? FORESTER 04 2.5 NA USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Gdzie najlepiej umieścić czujnik t. płynu do dodatkowego wskaźnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam. W moim przypadku wygląda to tak, że wskazówka po rozgrzaniu zatrzymuje się prawie w połowie skali z tendencją do odchylenia się o około 1 mm w dół. Takie wskazania temperatury mam od momentu kupna przeze mnie w grudniu 2012. Z temperaturą nadmuchu jest tak że po rozgrzaniu silnika pierwsze uderzenie ciepła jest duże, później utrzymuje ustawioną temp. i jest ok. Jutro zrobię zdjątko i wkleję jeżeli jest taka potrzeba. sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Żadna, to wskaźnik orientacyjny.Jak prognoza pogody. W zakresie 70-101 pokazuje to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Korczyński Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Do sprawdzenia będzie termostat i czujnik temperatury. W Lagunie miałem przypadłość podobną poi dopiero przy czwartym zakupionym (każdy działał przy innej temp.) termostacie zaczęło normalnie pokazywać. Po za tym poziom płynu, jego jakość - warto czasem zaglądnąć W Citroenie pomogła wymiana czujnika temperatury bo wskaźnik temperatury nawet potrafił spadać w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się