sewa Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Kolega zastanawia sie nad kupnem Forestera jednak przestraszyly go zroznicowane skladki za przedluzona gwarancje. Stosunkowo wyzsza skladke za Forestera zinterpretowal sobie wyzsza awaryjnoscia tego modelu. http://www.subaru.pl/docs/pspg/Subaru_PPG_skladki.pdf Przypuszczam ze istnieje racjonalne wyjasnienie zroznicowanych skladek, prosilbym o informacje dlaczego tak jest. Uspokoilbym potencjalnego nabywce :-) Pozdrawiam S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Kolega zastanawia sie nad kupnem Forestera jednak przestraszyly go zroznicowane skladki za przedluzona gwarancje. Stosunkowo wyzsza skladke za Forestera zinterpretowal sobie wyzsza awaryjnoscia tego modelu. http://www.subaru.pl/docs/pspg/Subaru_PPG_skladki.pdf Przypuszczam ze istnieje racjonalne wyjasnienie zroznicowanych skladek, prosilbym o informacje dlaczego tak jest. Uspokoilbym potencjalnego nabywce :-) Pozdrawiam S. Przed podjęciem decyzji o przedłużeniu gwarancji radziłbym dogłębnie przeczytać warunki ubezpieczenia, bo jak mi wiadomo to ta przedłużona gwarancja to poprostu ubezpieczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Przypuszczam ze istnieje racjonalne wyjasnienie zroznicowanych skladek, prosilbym o informacje dlaczego tak jest. Wysokosć składek jest kalkulowana przez ubezpieczyciela m.in. w oparciu o : - koszty napraw; - roczne przebiegi samochodu; - sposób użytkowania. W przypadku Forestera notowane są relatywnie duże przebiegi, częste holowanie przyczep oraz częstsze niż w innych modelach używanie poza drogami utwardzonymi. Wszystkie te elementy wpływają oczywiście na statystyczną awaryjność, uwzględnianą przez ubezpieczyciela w swej kalkulacji. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 W przypadku Forestera notowane są relatywnie duże przebiegi, częste holowanie przyczep oraz częstsze niż w innych modelach używanie poza drogami utwardzonymi. Wszystkie te elementy wpływają oczywiście na statystyczną awaryjność, uwzględnianą przez ubezpieczyciela w swej kalkulacji. czyżby XV był "statystycznie" najciężej eksploatowanym pojazdem z ubezpieczanych bo jego stawka jest najwyższa ze wszystkich ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Dziękuję za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 czyżby XV był "statystycznie" najciężej eksploatowanym pojazdem z ubezpieczanych bo jego stawka jest najwyższa ze wszystkich ? Oczywiście - nie. Zanając ( w miarę ) zasadę funkcjonowania takich ubezpieczeń pod kątem ekonomicznym odbija się tu ... małe doświadczenie z tym relatywnie nowym modelem, co powoduje stosowanie dodatkowego "marginesu bezpieczeństwa". Tak było często przy klasyfikacji ubezpieczeniowej nowych modeli ( = bez bezpośrednich poprzedników ) w niemieckim systemie ubezpieczeń komunikacyjnych. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) to tylko moja ciekawość natomiast sama kalkulacja jest dość ciekawa gdyż, bardziej "nowym" projektem jest BRZ z racji charakteru auta pewnie częściej będzie "testowany" jak XV, który jest "uniesioną" Imprezą więc w dużej części ma swojego poprzednika, który to w zestawieniu kosztów "ubezpieczenia gwarancyjnego" został wyceniony dość nisko ciężko jest zrozumieć, czemu dla przykładu XV 2.0 NA ma wyższą składkę od Forestera 2.0 NA jak tez BRZ skoro - przynajmniej teoretycznie - jest z nich wszystkich "najbardziej cywilny", jak tez jest najdłużej na rynku, co tego biednego XV konstrukcyjnie tak rożni od nowego Forestera, który ma taka wysoka - ale niższą od XV - stawkę z racji ciężkich warunków w jakich jest wykorzystywany, że stal się najdroższy nie będąc poddawanym tak "ciężkiemu traktowaniu" Edytowane 8 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się