Jump to content

Otb/legacy 2.0 lub 2.5 - przełożenie skrzyni MT


azure
 Share

Recommended Posts

Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.

 

Mam pytanie do użytkowników ww. aut z roczników 2005- (otb) lub 2003- (legacy) z manualnymi skrzyniami.

Ile obrotów jest przy 100kmh na V biegu?

Jak to przekłada się na głośność wewnątrz auta? Czy można w miarę komfortowo podróżować z prędkościami ekspresowymi (120km/h)?

Link to comment
Share on other sites

Jak się nie  mylę to przy 3 tysiącach jest 120km\h. Generalnie w aucie jest cicho przy prędkościach autostradowych.

 

Dziękuję za info.

Jeśli faktycznie jest 120kmph to akceptowalnie i przy w miarę dobrym wyciszeniu wnętrza powinno dać się dość komfortowo podróżować.

 

Dotychczas nie miałem żadnych większych doświadczeń z tą marką, ale kusi mnie spełnienie dawnych marzeń :-)

 

Rozważam zakup auta, więc chciałbym spróbować znaleźć coś godnego uwagi z Subaru. Sporo jeżdżę drogami klasy S, stąd też moje pytanie.

Link to comment
Share on other sites

Czyli dobrze pisałeś.

 

W Legacy będzie to samo czy jednak skrzynia będzie miała inne przełożenia? Wszak Legacy bardziej szosowy pojazd, krótsza być nie powinna... :-)

 

Byłbym jeszcze wdzięczny o info jak to jest w Legacy 2.0 137KM...

Edited by azure
Link to comment
Share on other sites

To jest wszystko to samo OBK czy Legaś. Wcześniej miałem Legacy III 2.0   i było tak samo.

 

Git. Czyli Legacy i Legacy Outback, 2.0 i 2.5 mają identycznie zestopniowane skrzynie. Dla mnie Ok :-)

Obawiałem się, żeby nie była jakaś ultra krótka 5tka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

może ktoś wie dla porównania ile obrotów przy 100 lub 120kmh jest w 2.5 automatach na najwyższym biegu?

chodzi mi o to czy w trasie z automatem będzie głośniej i więcej palił  niż manual który ma o jeden bieg więcej. 

Link to comment
Share on other sites

Jak jeździłem z kolegą forkiem I gen z 4EAT to na czwartym biegu prędkość jest wyższa niż w M\T na piątce przy tych samych obrotach.

 

To wynikałoby z tego że automat na 4 biegu ma niższe obroty niż manual na 5 przy tej samej prędkości. Trochę dziwne.

Link to comment
Share on other sites

Dane z 2005 roku, starszych nie znalazłem, ale powinny być identyczne.
Subaru Legacy
2.0 MT - I 3.454 II 1.947 III 1.366 IV 0.972 V 0.738 , przekładnia 4.111
2.0 AT - I 2.785 II 1.545 III 1.000 IV 0.694 V ----- , przekładnia 4.111 (Legacy 2.5 AT ma tak samo)
2.5 MT - I 3.454 II 2.062 III 1.448 IV 1.088 V 0.825 , przekładnia 3.700

Subaru Outback
2.5 MT - I 3.454 II 2.062 III 1.448 IV 1.088 V 0.825 , przekładnia 3.900
2.5 AT - I 2.785 II 1.545 III 1.000 IV 0.694 V ----- , przekładnia 4.444


Prędkości przy 3000 obr/min są następujące:
Subaru Legacy
2.0, opony 205/55/16, V bieg 117 km/h (MT) lub IV bieg 125 km/h (AT)
2.5, opony 215/45/17, V bieg 115 km/h (MT) lub IV bieg 124 km/h (AT)

Subaru Outback
2.5, opony 215/60/16, V bieg 117 km/h (MT) lub IV bieg 121 km/h (AT)

Źródło danych o przełożeniach (archiwum subaru-global.com):
Legacy 2005
Outback 2005

Warto pamiętać, że w latach 2006-2007 i 2008-2009 może być inaczej.

Edited by JJacek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...