Jump to content

Subaru Legacy Wagon rocznik 2005 Bagażniki rowerowe na tylną klapę


KornelK
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Czy ktoś z Klubowiczów, próbował zamontować jakiś bagażnik rowerowy na tylną klapę?

Poszukuje taki na 3 rowery. Sprawdzałem THULE, nie mają, tylko belki na dach.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Czy ktoś z Klubowiczów, próbował zamontować jakiś bagażnik rowerowy na tylną klapę?

Poszukuje taki na 3 rowery. Sprawdzałem THULE, nie mają, tylko belki na dach.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Przerabiałem temat w tamtym roku. Zapomnij o bagażniku na klapę, zwłaszcza dla 3 rowerów. Tylko montowany na hak w tym wypadku ma sens.

http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-racks/bike-carriers/towbar-mounted-bike-carriers

Link to comment
Share on other sites

Ja uzywałem parę lat bagażnika na klapę z Decathlonu. Woziłem jednak tylko dwa i to bardzo lekkie rowery. Nie spadły, ale ślady na lakierze zderzaka były. Używałem tego na kilku autach - astra, ALFA 156, focus, Kyron (z modyfikacją - górne paski zaczepione za Belkę bagażnika a nie klapę, bo był spojler). Bagażnik na hak jest znacznie lepszy. Jeśli klapa ma spoiler, to praktycznie nie da się założyć na klapę. Jednak wolę na klapę niż na dach. Swój sprzedałem jak założyłem hak.

Link to comment
Share on other sites

Montaż tego typu bagażników to nieporozumienie i tandeta. Miałem na sprzedaż u siebie w pracy, wisiał z dwa lata, nikt tego nie chciał. Cienkie paski i haczyki zaczepiane od wewnątrz klapy bagażnika bezpośrednio na lakier. Porażka. Jak już, to też bym kupował na hak, ale jeśli nie masz haka, to pozostaje chyba tylko dach. Nie wiem jak z wysokością w Legasiu, ale może zdałaby egzamin poprzeczna listwa do przewozu rowerów w pionie bez przedniego koła.

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisał WOJO tylko półka na hak... montowanie na klapę choćby najbardziej solidne odbije się na zawiasach... a każdy kolejny rower oddalony od punktów mocowań to sporo większe siły... szkoda zdemolować samochód.

Stelaż na hak jest super... moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie na przewóz rowerów... podczas jazdy nie ma żadnych problemów. 

Thule są  fajne i lekkie ale jeśli zamierzasz używać bagażnika rzadko to tańsze odpowiedniki z certyfikatami będą wystarczające.

Link to comment
Share on other sites

KUp sobie hak albo rzucaj na dach, Odpuść sobie te wynalazki nie ważne czy chińskie czy markowe, mocowanie takich bagażników jest na słowo honoru. 

Link to comment
Share on other sites

Sam mam na hak i polecam, ale nie jest to takie hop siup - jest luka prawna - w zależności od humoru policjanta i własnego podejścia można zostać ukaranym za:

1) zasłanianie tablic jeśli się nie da tablicy na bagażniku

2) fałszowanie dokumentów, jeśli się da zbyt dobrą kopię (a jak za złą to patrz wyżej)

3) umieszczenie tylnej tablicy w miejscu nieprzewidzianym konstrukcyjnie (jak się przełoży oryginalną)

 

Parę lat temu były nawet gminy, gdzie rejestrowano bagażnik z oddzielnymi numerami jako "przyczepę bezkołową" ale to już nie działa.

 

Sąsiad, poważny ścigant rowerowy poszedł dalej - do wożenia rowerów kupił fiata doblo :), zamiast wozić je swym BMW.

Link to comment
Share on other sites

Sam mam na hak i polecam, ale nie jest to takie hop siup - jest luka prawna - w zależności od humoru policjanta i własnego podejścia można zostać ukaranym za:

1) zasłanianie tablic jeśli się nie da tablicy na bagażniku

2) fałszowanie dokumentów, jeśli się da zbyt dobrą kopię (a jak za złą to patrz wyżej)

3) umieszczenie tylnej tablicy w miejscu nieprzewidzianym konstrukcyjnie (jak się przełoży oryginalną)

 

Parę lat temu były nawet gminy, gdzie rejestrowano bagażnik z oddzielnymi numerami jako "przyczepę bezkołową" ale to już nie działa.

 

Sąsiad, poważny ścigant rowerowy poszedł dalej - do wożenia rowerów kupił fiata doblo :), zamiast wozić je swym BMW.

Jestem w stanie wszystkie te zarzuty obalić w sądzie. Nie strasz normalnych ludzi. Policjanci to też ludzie (choć czasem nienormalni). :)

Link to comment
Share on other sites

 

Sam mam na hak i polecam, ale nie jest to takie hop siup - jest luka prawna - w zależności od humoru policjanta i własnego podejścia można zostać ukaranym za:

1) zasłanianie tablic jeśli się nie da tablicy na bagażniku

2) fałszowanie dokumentów, jeśli się da zbyt dobrą kopię (a jak za złą to patrz wyżej)

3) umieszczenie tylnej tablicy w miejscu nieprzewidzianym konstrukcyjnie (jak się przełoży oryginalną)

 

Parę lat temu były nawet gminy, gdzie rejestrowano bagażnik z oddzielnymi numerami jako "przyczepę bezkołową" ale to już nie działa.

 

Sąsiad, poważny ścigant rowerowy poszedł dalej - do wożenia rowerów kupił fiata doblo :), zamiast wozić je swym BMW.

Jestem w stanie wszystkie te zarzuty obalić w sądzie. Nie strasz normalnych ludzi. Policjanci to też ludzie (choć czasem nienormalni). :)

 

Dokładnie tak.

Dyskutujemy nad rozwiązaniami homologowanymi, a więc jeśli "półka" na hak to z kompletnym oświetleniem i miejscem na tablice rejestracyjną, a jeśli chodzi o nią to rzeczywiście trzech sztuk "oryginalnych" mieć nie można... rozwiązaniem dopuszczalnym jest wykonanie 3 egzemplarza tablicy jedynie na podobieństwo oryginału, musi się różnić by nie zostać posadzonym o fałszerstwo.

Czasy, kiedy bagażniki hakowe były nowością w Polsce już minęły a wraz z nimi problemy i dyskusje podczas kontroli policyjnych.

Edited by grzala
Link to comment
Share on other sites

Pięknie dziękuję za wszystkie informacje!

Bardzo dziękuję za pomoc!

 

Czy ktoś wile ile może kosztować założenie haka?

 

Pozdrawiam

300-500zł + zakup haka. Poszukaj oryginalnej używki, będzie taniej, a tak samo dobrze. Szukaj do wersji kombi, a nie sedana - są różnice.

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj oryginalnej używki, będzie taniej, a tak samo dobrze.

Z tym się nie zgodzę. Jeśli kupować, to tylko nowy. To jakby kupować używany przegub. Trzeba by mieć specjalny przyrząd lub co najmniej nowy zaczep przyczepy z wskaźnikiem zużycia, żeby dobrze określić stan zużycia kuli.

Bez spamu, bo trochę już w temacie siedzę. Zajmujemy się przyczepami od ponad 20 lat, haków też trochę założyliśmy. W każdym razie mogę polecić firmę Auto-Hak ze Słupska. Nie wiem jak u Ciebie z komputerem tzn. czy wymaga on specjalnego modułu do haka. W mojej Imprezie 2006 nie było przynajmniej takiej potrzeby. Hak założyliśmy w pół godziny bez cięcia zderzaka, tyle że ja ze względów estetycznych uparłem się na wypinany Thule. Jak chcesz mogę w poniedziałek sprawdzić dla Ciebie w cenniku jaki byłby koszt takiego haka oczywiście po kosztach. Generalnie temat nie taki banalny, jak się wydaje. Jakie zdziwienie w oczach klienta było kiedy dowiedział się, że w przesuper marce jaką jest audi, kiedy chce się zamontować hak, trzeba wymienić chłodnicę, żeby się silnik nie przegrzał :P

Jakby co, służę na PW.

Link to comment
Share on other sites

 

Poszukaj oryginalnej używki, będzie taniej, a tak samo dobrze.

Z tym się nie zgodzę. Jeśli kupować, to tylko nowy. To jakby kupować używany przegub. Trzeba by mieć specjalny przyrząd lub co najmniej nowy zaczep przyczepy z wskaźnikiem zużycia, żeby dobrze określić stan zużycia kuli.

Bez spamu, bo trochę już w temacie siedzę. Zajmujemy się przyczepami od ponad 20 lat, haków też trochę założyliśmy. W każdym razie mogę polecić firmę Auto-Hak ze Słupska. Nie wiem jak u Ciebie z komputerem tzn. czy wymaga on specjalnego modułu do haka. W mojej Imprezie 2006 nie było przynajmniej takiej potrzeby. Hak założyliśmy w pół godziny bez cięcia zderzaka, tyle że ja ze względów estetycznych uparłem się na wypinany Thule. Jak chcesz mogę w poniedziałek sprawdzić dla Ciebie w cenniku jaki byłby koszt takiego haka oczywiście po kosztach. Generalnie temat nie taki banalny, jak się wydaje. Jakie zdziwienie w oczach klienta było kiedy dowiedział się, że w przesuper marce jaką jest audi, kiedy chce się zamontować hak, trzeba wymienić chłodnicę, żeby się silnik nie przegrzał :P

Jakby co, służę na PW.

 

OK. Trudno się nie zgodzić z dobrą argumentacją, choć z tym przegubem to mocno przesadziłeś.  :)  Zawsze nowy wyrób, to nowy wyrób. Ale... Jeżeli na tym haku mają być wożone okazjonalnie rowery, to myślę, że używka spokojnie wystarczy. Oczywiście kupowanie używanego haka, jak wszystkiego co używane niesie ze sobą pewne ryzyko, ale wizualna ocena stanu haka nie jest problemem. Przecież czy kula jest zużyta, czy nie, widać gołym okiem. Sporo rozbitków ściąganych z UK posiada hak i jest to element dla sporej części kupujących zbędny, a przez to tani. A różnica w zakupie nowego, a używanego haka może być naprawdę spora. I jeszcze jedno - Panie szanowny, gdzie Słupsk, a gdzie Łódź? :)

Link to comment
Share on other sites

 

Przecież czy kula jest zużyta, czy nie, widać gołym okiem.

Chciałbym mieć takie oczy.

Panie szanowny, gdzie Słupsk, a gdzie Łódź?

To do Łodzi kurierzy nie docierają?

 

Samochód też odbiorą i dostarczą? :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przecież czy kula jest zużyta, czy nie, widać gołym okiem.

Chciałbym mieć takie oczy.

Panie szanowny, gdzie Słupsk, a gdzie Łódź?

To do Łodzi kurierzy nie docierają?

 

Samochód też odbiorą i dostarczą? :)

 

@@WOJO, czepiasz się i szukasz dziury w całym nic nie wnosząc do tematu.

@@Simpson, ma rację polecając firmę ze słupska (producenta haków) a zamontować można gdzie się komu podoba.

Pozdrawiam.

Kuba

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Przecież czy kula jest zużyta, czy nie, widać gołym okiem.

Chciałbym mieć takie oczy.

Panie szanowny, gdzie Słupsk, a gdzie Łódź?

To do Łodzi kurierzy nie docierają?

 

Samochód też odbiorą i dostarczą? :)

 

@@WOJO, czepiasz się i szukasz dziury w całym nic nie wnosząc do tematu.

@@Simpson, ma rację polecając firmę ze słupska (producenta haków) a zamontować można gdzie się komu podoba.

Pozdrawiam.

Kuba

 

Ciesze się, że Ty wniosłeś tyle samo... Teraz policz koszty i pomyśl jeszcze raz, a potem jeszcze raz i zjeszcze raz, może wtedy zrozumiesz.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co tu liczyć wysylka kurierem będzie kosztowała 20 zł. Auto Hak Słupsk to producent haków przez w Łodzi nie będzie szukał haku produkowanego w Łodzi.

Ja u siebie wrzucilem hak używany chyba Adaco czy cos takiego wypinany napisałem do firmy w DE o instrukcje i specyfikacje śrub którymi przykreca się hak i dostałem oryginalna instrukcje Subaru wiec wychodzi na to ze mam oryginał

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...