Jump to content

Pytanie zielonego do starych wyjadaczy


Hiszpanu
 Share

Recommended Posts

Witam, wydaje mi się że temat umieściłem w dobrym dziale. Otóż będę miał swoją okazję życiową na uzbieranie 17 tyś zł i nie chciałbym jej zmarnować kupując samochód który nie sprosta moim wymaganiom a impreza 1 jest idealnym dla mnie wyborem. Mam pytanie czy imprezy gc dostępne na allegro/olx itd. Czyli zwykły rynek wtórny, w kwocie do 14 tyś, to kwota za którą warto kupić imprezę 1? Dodam że na początek interesuję mnie czysta seria i taką będę chciał jeździć. Druga sprawa to czy rozrządy do boxera 2.0 imprezy w kwocie do 1.500 zł to rozsądny wybór? Zostałem trochę nastraszony przez ludzi hasłami typu "subaru jest drogie w utrzymaniu" "Rozrządy po 4 tyśiące" itd. I chciałbym się dowiedzieć czy to prawda, dodam że te osoby nie miały w życiu żadnej styczności z subaru. 

 

 

Pozdrawiam

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

A kolega autor tematu niech się określi jaki motor wchodzi w grę, bo jak 2.0 NA to spoko, starczy na wychuchany egzemplarz z końca produkcji, jesli GT to słabo w tej kasie. RSa się chłopak naszuka i kasy też braknie ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak chcę wolnossący motor 2.0, GT rozumiem że jest to 2.0 doładowane? Jeśli starczy na wolnossące 2.0 wychuchane egzemplarze to się bardzo cieszę, ale chciałbym się również dowiedzieć jak ma się sprawa z późniejszym serwisem, chociażby rozrządem, czy kwota 1.5k na rozrząd wystarczy? A i dodam że kwota 17 tyś. może być większa albo mniejsza (nie dużo) a temat zakładam dużo przed kupnem i jest to kwota jaką chcę przeznaczyć na zakup i serwis. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Rozrząd kompletny z wymianą około 1300, sprzęgło kompletne exedy też jakoś w tych granicach, regulacja zaworów w NA 125KM, 350zł, polecam na dobrych gratach LPG ok. 3000, olej w skrzyni i dyfrze nie pamiętam, ale około 300zł z wymianą. Amory tylne drogawe, bo po 250zł szt średnio chodzą. Wymiana wiskozy jak by się miała spsuć to koło 1000zł na gotowo. Chłodnica koyo około 300-350zł. Bębny tylne w wolnossaku też drogie bo 200-250zł/szt. Klocki, swożnie, łączniki, gumki do zwykłego użytkowania w cenach jak reszta japończyków. To tak z własnych inwestycji które się trafiły w pierwszym roku w zasadzie (oprócz LPG bo już miałem). Sedana będzie ciężko znaleźć w jakiejś fajnej wersji, polecam jedynie RXa. Na coupete RS kasy może starczy ale pojawiają się po sztuce na rok ;), ale potem trzeba dorzucić na podstawowe wymiany.

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

Czyli koszty na które będę w stanie sobie pozwolić, z tego co mi ktoś tam mówił to naprawdę ceny jakie słyszałem były po 3x większe od podanych tutaj. Ale nie rozumiem o co chodzi z tą skodą, skody nie chcę.

Link to comment
Share on other sites

Może chodziło o koszty przy wersji turbo albo STI, bo tam różnie bywa i jak Ci się zamarzy lpg w motorze z dohc to regulacja zaworów juz oscyluje w okolicach 2000zł jak dobrze pójdzie ;)

W Twoim przypadku na dzień dobry to wydatki typowe jak w innych markach, rozrząd, oleje, filtry, no i w skrzyni i dyfrze, jeśli nie będzie informacji na ten temat.

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

Być może chodziło o wersje turbo albo sti ale nie przypominam sobie by coś o tym ktoś mi wspomniał, ja pytałem czy brać pod uwagę impreze 1 w takim i takim budżecie. Prócz rozrządu to ze wszystkimi innymi wymianami dam radę, jeśli robi się to podobnie jak w silnikach rzędowych bo z boxerem nie miałem nigdy styczności. O LPG nie ma mowy, generalnie nie jestem fanem lpg i dieslów. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Być może chodziło o wersje turbo albo sti

 

Jak wspomniałeś 'dodam że te osoby nie miały w życiu żadnej styczności z subaru'

 

 

 

Prócz rozrządu to ze wszystkimi innymi wymianami dam radę, jeśli robi się to podobnie jak w silnikach rzędowych bo z boxerem nie miałem nigdy styczności.

 

100% poradzi sobie ogarnięty mechanik:)

 

 

O LPG nie ma mowy, generalnie nie jestem fanem lpg

 

akurat n/a idzie doskonale w parze z lpg

Link to comment
Share on other sites

Około 4 tys PLN to kosztuje przegląd samochodu po 105 tkm w ASO połączony z wymianą rozrządu. Więc informacja była prawdziwa lecz nie precyzyjna.

Niestety ale nie każdy mechanik ogarnia Subaru. :(

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz kupić to weź sobie kogoś kto się zna na subaru. Przynajmniej będziesz miał szanse kupić cos w miarę dobrego. Z wersjami Turbo to lepiej uważać jedna niewinna usterka wprowadzi cię w mega koszty, a jak ktoś sprzedaje w stanie super to nigdy nie wiadomo. Dla ciebie proponuje 2.0 125km, lub 115km starsze wersje, Impreza I to najlepiej z końca rocznika 98-00, a impreza II to rożnie bywa.

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze kolega poszuka to i jakiegoś bugeya znajdzie w kłombi. Chyba że zależy głównie na GC/F to wtedy za ładny egzemplarz i zdrowy 10kzł mozna dać i sporo na poprawki zostanie. Ja też sugeruję szukać tylko 98-00 czyli polifty i najlepiej RXa ;)

Link to comment
Share on other sites

[...]. Ale nie rozumiem o co chodzi z tą skodą, skody nie chcę.

warto poczytać: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/

 

w skrócie- przychodząc tutaj trzeba troszkę zmienić nastawienie, subaru troszkę przypomina mi swego rodzaju hobby (przepraszam za porównanie, może nie do końca adekwatne), wkładasz serducho, wykładasz $, a profit jest z grubsza niemierzalny. nie słyszałem o rozczarowanych, ale może tacy też są.

Link to comment
Share on other sites

Tak , potwierdzam - Subaru to hobby - to sposób na życie tzw. " Filozofia życia Subaru ". Może pójdę krok dalej - "Subaru to nie marka - to stan umysłu :biglol:" Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu .

Link to comment
Share on other sites

Przeglądam aukcje z subaru do 14. tyś często i nie znalazłem jeszcze ciekawego bugeye, chyba że anglik do poprawek, ewidentnie z przeszłością rajdową. "98-00" jeśli taki rocznik proponujecie to takiego będę szukać, motor 2.0 125km. A że subaru działa jak hobby to mnie jeszcze bardziej cieszy :) Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Za 14k...Na spokojnie powinieneś znaleźć zadbane 2.0 z końca lat produkcji GC :)

załozyłbym budżet 10tys...Z drobnymi rzeczami do zrobienia/ wymiany...i te 4tysie na to przeznaczył :)

Link to comment
Share on other sites

Cieszę się że wszystko mi się wyjaśniło, nasłuchałem się pseudo znawców subaru po prostu, a tutaj wychodzi na to że z takim budżetem spokojnie mogę sobie na to pozwolić. Myślę że resztę informacji znajdę na forum, jak na razie dziękuję za wszystkie odpowiedzi, wszystko mam wyjaśnione.  

Link to comment
Share on other sites

Z budzetem 17k to jesteś pan i władca jeśli chodzi o Impreze GC (sedan) ,czy GF (kombi)  ;)

Pojawiaja sie nawet za 14-15 tys GT ,ale cięzko cokolwiek wywrózyć na temat ich dalszej eksploatacji pod wzgledem niespodzianek , a wiadomo,ze wiekszośc sprzedających twierdzi,ze igła i bez wkładu  :huh:

Tak wiec podpisze sie pod tym co niektórzy juz napisali.Zdrowiutką impreze spokojnie za ok.10 tysi wyrwiesz , wersja z końca produkcji ,2.0 125KM  :)  :)

 

Dobrze,ze z przymrużeniem oka podszedłeś do opinii znajomych co to Subaru tylko na Eurosporcie widzieli ,a udają znawców  ;)

 

Troszke irytuje mnie podejście niektórych forumowiczów z pitoleniem "kup skodę", to chyba typowo antysubarowa ludność  :(

Jak kolega z pracy pytał sie mnie przed zimą "z czym sie je" subaru , bo Forester I wpadł mu w oko , to mu pomogłem i powiedziałem co i jak ,a nie ,ze "to lepiej kup Rav".

 

Aczkolwiek kupno Imprezy GC/F ,to takie bardziej sercem a nie 100% rozumem , ale jak juz jestes tu na forum i pytasz to znaczy,ze chcesz Impreze i nie interesuje cie Passat czy Mondeo ,albo Laguna ;)


Chociaz patrząc na autoscout to za 1700euro juz można sie buga spodziewać ;)Jest kilka  sztuk do 2 tysi euro wiec przy odrobinie szczęścia za 10 tysi z hakiem mozna miec pod domem zarejestrowanego robola ;)

http://ww3.autoscout24.de/classified/264096120?asrc=st|sr,as


Patrząc na Bugi za 1700-2000 euro ,taka oferta Imprezy wydaje mi sie kompletnie bez sensu ;)

http://ww3.autoscout24.de/classified/211692913?asrc=st|sr,as

Link to comment
Share on other sites

Ale straszycie z cenami chlopaka :P w budzie GC NA(przypominam .ze pelny lift to 99-00)spokojnie rozrzad kompletny z pompa wody zmiescisz sie w 800zl,za sume 17tys zl spokojnie znajdziesz NA w dobrym stanie tylko jak w kazdym samochodzie zawsze moze cos sie trafic,zycze powodzenia w poszukiwaniach subarki

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie podpiąć sie pod temat. Mniej wiecej w połowie roku bede chciał zmienic auto. Czy w budżecie ok 22 000 dam rade kupic dobre GT+ koszty po kupnie?

Ew. czy duzo wyższy budżet musiałbym przeznaczyć na BUG'a WRX?

 

PS. Zapomniałem dodać że interesują mnie tylko sedany

Edited by Moskal
Link to comment
Share on other sites

Ale straszycie z cenami chlopaka :P w budzie GC NA(przypominam .ze pelny lift to 99-00)spokojnie rozrzad kompletny z pompa wody zmiescisz sie w 800zl,za sume 17tys zl spokojnie znajdziesz NA w dobrym stanie tylko jak w kazdym samochodzie zawsze moze cos sie trafic,zycze powodzenia w poszukiwaniach subarki

Dokładnie :) Ja zawsze kupuje części ze sredniej półki (nie ASO ,ale nie chinole za kilka zł na kilka tysi km) i ceny sa po prostu na ludzkim poziomie ,poza tym zawsze  można posprawdzac ceny w hurtowniach ,czy allegro i zobaczyc po ile sa wszelakie rozrzadowo-sprzęgłowo -tarczowo-klockowe rzeczy do NA i tu jakis cudów nie ma ;)

 

 

Padło pytanie czy 22k wystarczy na zdrowe GT plus "pakiet startowy".

Nie ma jednej odpowiedzi ,pytanie na ile GT bedzie z pewnej reki , na ile własciciel bedzie w stanie udowodnic wymiany (bo.np.po cholere na siłe na starcie wymieniac rozrzad,jeśli własciciel bedzie miał kwity na wymiane np.15 tysi wczesniej) i co do wymiany.

Możesz kupić niby pewnego GT za 20 tysi i zacznie marudzic ,a mozesz za 15 tysi i bedzie hulało :)

 

Kolega kupił pod koniec lata pikne niebieskie GT za 14 tysi , w dobrym stanie ,do wymiany miał bodajze łozysko i koncówki drązków.Mija pół roku a GT dzielnie ,bezawaryjnie słuzy na codzien i do okazjonalnego upalania ;) A teotretycznie GT za taką cenę to potencjalna mina ..

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o mnie to powiem tak, szukać będę samochodu w bardzo dobrym stanie, czy to będzie gc czy bugy byle by stan był jak najlepszy i cena rozsądna bo obydwa modele mi się podobają a z tego co widzę silnik i pewnie reszta podzespołów jest ta sama, resztę pieniędzy chcę przeznaczyć na np. dobre opony zależy mi na dobrym prowadzeniu samochodu a kolejną resztę pieniędzy na "niespodzianki" po kupnie. A no i również mnie interesuję sedan, sercem kocham szybkie kombi ale niestety subaru w kombi mi nie podchodzi niestety. 

 

hemi112 - dokładnie, nie interesuję mnie passat, laguna i inne nudne samochody, kocham prędkość a najbardziej na łukach i pozwolę sobie  zacytować twój podpis ;) "Gdy człowiek naprawdę chce żyć to medycyna jest bezsilna:)" 

 

Dzięki za zainteresowanie się tematem, jak bym go nie założył to pewnie dałbym sobie spokój a tak to w końcu znalazłem samochód dla siebie którego będę szukać. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...