Jump to content

S-Turbo - Nie działa centralny zamek, radio i oświetlenie wnętrza - Pomocy


vakeT
 Share

Recommended Posts

 Witam,

 

Grzebałem się przy kostce odpowiadającej za czujnik zamk./otw. w klapie bagażnika, ogrzewanie szyby w klapie (wszystko to z powodu wiecznie świecącej kontrolki otwartych drzwi) - ewidentnie doszło do zwarcia ponieważ przestał mi działać centralny zamek, oświetlenie wnętrza oraz radio, przestała też świecić kontrolka otwartych drzwi, już nie świeci ani przy zamkniętych ani przy otwartych.  

 Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są całe.

 

Pytanie do znawców co mogło się spalić? I co z tym zrobić? Co gdzie sprawdzić?

 

Auto - Forester S-Turbo 1998

Edited by vakeT
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jeszcze przekaźniki... potem już tylko sprawdzenie wiązki zostaje. Współczuję. Następnym razem staraj się odpinać akumulator do takich zabaw - wiem, że upierdliwe ale innego zabezpieczenia nie ma.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jeszcze przekaźniki... potem już tylko sprawdzenie wiązki zostaje. Współczuję. Następnym razem staraj się odpinać akumulator do takich zabaw - wiem, że upierdliwe ale innego zabezpieczenia nie ma.

 

Dzięki za odpowiedz. 

 

Rozumiem że chodzi o przekaźniki w skrzynce bezpieczników pod maską?!

 

A jak sprawdzić przekaźniki?  Mam miernik elektryczny, ale coś mi się kojarzy, że powinno się zasilanie podłączyć do przekaźnika?

Link to comment
Share on other sites

Tak, chodzi głównie o te pod maską (choć nie da się wykluczyć, że pod kierownicą też coś wisi). Większość z nich jest taka sama - więc wystarczy zamienić miejscami. W moim aucie mam akurat elektrykę z S-Turbo i wiem, że przekaźnik od klaksonu pasuje też do przekaźnika od oświetlenia auta.

Link to comment
Share on other sites

Tak, chodzi głównie o te pod maską (choć nie da się wykluczyć, że pod kierownicą też coś wisi). Większość z nich jest taka sama - więc wystarczy zamienić miejscami. W moim aucie mam akurat elektrykę z S-Turbo i wiem, że przekaźnik od klaksonu pasuje też do przekaźnika od oświetlenia auta.

 

Dziękuje jeszcze raz. Jakoś powinni być oznaczone więc sprawdzę i pozamieniam ze sobą. 

Link to comment
Share on other sites

@@vakeT, NIe wiem jak sprawdzałeś bezpieczniki, ale mimo swej prostoty nieraz dziwne rzeczy są - najpierw zamień bezpieczniki miejscami . .

W skrzynce pod maską tej obok aku -daj nowy lub inny . Te obwody chroni bezpiecznik w samym rogu skrzynki (najbliżej przedniej szyby i błotnika potronie kierowcy. - gdy patrzysz pod maskę -najdalej od Ciebie) U mnie w GT 2000 ma nr 30  -  niebieski więc chyba 15 A.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem miernikiem i znalazłem spalony bezpiecznik. Wszystkim dziękuje za wsparcie  :)

 

Został problem wiecznie świecącej kontrolki otwartych drzwi - sprawdziłem miernikiem wszystkie czujniki w drzwiach i w klapie bagażnika, wszystko sprawne a kontrolka nadal się pali... czy s-turbo ma jakiś moduł komfortu albo coś co mogło się zepsuć? Oświetlenie w salonie działa, centralny działa, radio działa - nie działa centralny z pilota, (już programowałem pilot - podczas programowania centralny reaguje na pilot, natomiast po rozłączeniu kostki programowania pilota centralny nie reaguje na pilota) pali się kontrolka otwartych drzwi i to jest pewnie powód dla którego centralny nie reaguje na pilota. 

Czy ktoś wspomoże jakąś radą?

Link to comment
Share on other sites

 

 

sprawdziłem miernikiem wszystkie czujniki w drzwiach i w klapie bagażnika, wszystko sprawne a kontrolka nadal się pali

Do tych czujników w drzwiach dochodzi po jednym drucie, gdzie jest napięcie i zwiera go do masy przy otwieraniu drzwi? Pytam, bo nie pamiętam - dłubałem przy tym dwa lata temu :)

Link to comment
Share on other sites

 

sprawdziłem miernikiem wszystkie czujniki w drzwiach i w klapie bagażnika, wszystko sprawne a kontrolka nadal się pali

Do tych czujników w drzwiach dochodzi po jednym drucie, gdzie jest napięcie i zwiera go do masy przy otwieraniu drzwi? Pytam, bo nie pamiętam - dłubałem przy tym dwa lata temu :)

 

W czujnikach drzwi tylnych jest po jednym przewodzie, natomiast w przednich czujnikach oraz w zamku klapy bagażnika są po dwa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problem rozwiązany - zwarty kabelek od klapy bagażnika.

 

Wszystkim jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie tematem.


Bezpiecznik w skrzynce pod maską, też tak raz miałem i nie znalazłem tego od razu jak jakaś piz..a tylko niepotrzebnie się wku....m. Spokojnie przemierz bezpieczniki, będzie dobrze.

Dziękuje za post - też źle sprawdziłem na początku  :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...