Jump to content

Duży mróz a kontrola ręcznego


szampon
 Share

Recommended Posts

Jak użytkownik samochodów od zawsze i wszędzie używam ręcznego, lato, zima, ciepło, mróz. W moim Legacy zdarzyło mi się po dużym mrozie, że została kontrola ręcznego na desce rozdzielczej. Żeby zgasła trzeba było dłużej pojeździć kilka razy zgasić i zapalić auto, bez znaczenia czy zaciągać rzeczny czy nie. Na elmie niby żadnych błędów. Co może oznaczać ta kontrola, dodam, że auto jeździ normalnie. Dzięki za podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Jak użytkownik samochodów od zawsze i wszędzie używam ręcznego, lato, zima, ciepło, mróz. W moim Legacy zdarzyło mi się po dużym mrozie, że została kontrola ręcznego na desce rozdzielczej. Żeby zgasła trzeba było dłużej pojeździć kilka razy zgasić i zapalić auto, bez znaczenia czy zaciągać rzeczny czy nie. Na elmie niby żadnych błędów. Co może oznaczać ta kontrola, dodam, że auto jeździ normalnie. Dzięki za podpowiedzi

A płyn hamulcowy w zbiorniczku sprawdził (ilość, zawilgocenie)?

Link to comment
Share on other sites

Na bank nie klocki, przy zmianie kół zaglądałem do klocków i są jak nowe, przed sprzedażą pewnie zmienili, tak w ogóle to z czujnikami są w MY05?

Edited by Szymon Chowicki
Link to comment
Share on other sites

Na bank nie klocki, przy zmianie kół zaglądałem do klocków i są jak nowe, przed sprzedażą pewnie zmienili, tak w ogóle to z czujnikami są w MY05?

MY05 nie posiada elektronicznych czujników w okolicach klocków. Klocki posiadają prostopadłe blaszki, których zadaniem po skończeniu okładziny klocka, jest wydawanie dźwięku (nigdy nie słyszałem, więc nie wiem jakiego) kończących się klocków. Kończace się klocki potrafią jednak mocno wysunąć tłoczki z cylinderka, a tym samym zassać większą ilość płynu hamulcowego ze zbiorniczka, co może doprowadzić do zapalenia się kontrolki braku płynu hamulcowego. Podobne objawy mogą występować przy mocno zawilgoconym płynie hamulcowym. Woda w układzie ma inną ściśliwość niż płyn i efekt może byc podobny. Kup sobie za czujnik za 60zł lub podjedź na stację diagnostczną i sprawdź czy zawartość wody w płynie nie przekracza 3%. Jeżeli tak jest to jak najszybciej wymień płyn hamulcowy.

Link to comment
Share on other sites

 

 

nigdy nie słyszałem, więc nie wiem jakiego

Tarcie metalu o metal. Coś jak pisk hamującego pociągu - tylko skala mniejsza ;)

U mnie klocki się powoli kończą (zaczyna popiskiwać przy hamowaniu), a kontrolka ręcznego zapala się jak temperatura spada poniżej 10°C. Znika po zagrzaniu hamulców lub jak temperatura otoczenia jest wyższa. Wiem, że wraz z postępującym zużyciem kontrolka będzie gasnąć coraz rzadziej a pisk będzie coraz bardziej denerwujący - w skrajnych wypadkach piszczy nawet podczas zwykłej jazdy bez hamowania. Blaszka doskonale spełnia swoje zadanie - o ile oczywiście ktoś ją założył wraz z klockami :)

Link to comment
Share on other sites

Równie dobrze może oznaczać,że masz uszkodzony pancerz linki od ręcznego i nie do końca odbija po nocy na mrozie.

Może też szwankować czujnik,styki dźwigni ręcznego.

Link to comment
Share on other sites

Styk ręcznego raczej nie bo jak nie świeci to kilka razy kłapnąłem ręcznym i za każdym razem gasła normalnie. Jak napisałem wcześniej auto jeździ normalnie bez zamulenia jakby nie odbity ręczny był.

Ale pancerze do sprawdzenia

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czyli co dokładnie oznacza ta kontrola na dużym mrozie? Mniejsza skuteczność hamulców? Jak ją interpretować?

Płyn się kurczy, klocki się kurczą - nieco przedwcześnie dostajesz informację o zużyciu klocków hamulcowych.

 

 

 

Równie dobrze może oznaczać,że masz uszkodzony pancerz linki od ręcznego i nie do końca odbija po nocy na mrozie

W moim wypadku naciśnięcie na pedał hamulca gasi kontrolkę. Poziom płynu i świeżość raczej OK, bo 6kkm wcześniej auto miało duży przegląd po kolejnych 100kkm, a ponieważ klocki swoje już mają nastukane i popiskują blaszki to czeka je wymiana (konkretnie to tył, bo z przodu są nowe).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...