Łukasz Nadgłowski Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Witam mimo usilnych prób nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi na moje pytanie więc pytam wprost: Czy w mim Legacy I 2.2 bez większych komplikacji mogę wymienić skrzynię A/T na M/T z 1.8? Edytowane 2 Stycznia 2015 przez pasjaclub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Skrzynia, prawdopodobnie dyfer, nie wiem jak z półosiami z tyłu (gdyby trzeba było zmieniać dyfer, ale powinny pasować), no i oczywiście pedały etc. Trochę zabawy jest, ale generalnie wykonalne. Pytanie - czy jest sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Nadgłowski Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 W ratowaniu młodego klasyka zawsze jest sens. Auto jest w świetnej kondycji do tego to Gala czyli ma el. szyby, szyber, oraz sprawną klimatyzacją. Niestety jak olej w skrzyni się rozgrzeje to znika wsteczny. Mam też drugie Legacy z 1.8 jako dawcę. Chciałbym uratować choć jednego przed hutą. Liczę, że ktoś już to robił i jest pewien, a może ktoś wesprze mnie manualem do tego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Nie tylko Gala miała takie wyposażenie, ale to szczegół. Wymieniałeś olej w tym automacie? Czasami pomaga. Jeśli nie pomoże to nie lepiej poszukać drugiego automatu lub naprawić obecny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Na początek wymień olej w skrzyni.Filtr oleju jest wewnątrz skrzyni więc musisz odkręcić misę olejową.Jeśli wymiana oleju nie pomoże, a dalej masz chęć to zmieniaj na manual. Potrzebujesz, koło zamachowe ze sprzęgłem.pedały linki skrzynię + dyfer + wał, półoski przód ,rozrusznik bodajże jest inny w AT. Osobiście uważam że lepsza opcja kupno skrzyni AT z dyfrem, wymiana oliwki i jazda.Wtedy jest sens ratowania klasyka.Zmiana na MT będzie już niestety niejako rzeźbą i auto straci swój charakter.Bo nie takie z fabryki wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Nadgłowski Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Zgadzam się z Tobą, jednak budżet jest okrojony szukam jedynie zapewnienia, że sprzęgło z 1.8 będzie pasowało do 2.2 w którym siedział automat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Teoretycznie powinno.Praktycznie bedzie wiadomo jak sprobujesz je zamontowac.Do stracenia masz jedynie czas jaki poswiecisz na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jak zmienisz z kołem zamachowym to co ma nie pasować. Zastanowiłbym się raczej co na to ECU. Nie wiem czy nie trzeba będzie go trochę "oszukać" bo w manualu zniknie chyba opcja "power". Oby nie było tak, że rozbierzesz oba auta i żadne nie będzie do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 W corolli US z 2001 roku jak padła kolejna skrzynia AT wrzuciliśmy manualną. Auto jeździ już kilka lat bez jakichkolwiek problemów ze strony ecu.Ale to tylko toyota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Generalnie ja badam temat pod kątem Subaru SVX, ale myślę, że to Ci się przyda: http://carbuying.jalopnik.com/how-to-make-a-subaru-svx-the-car-it-deserves-to-be-1623709858 Jest tam kompletna instrukcja, wraz z listą części, jak krok po kroku zrobić swap z AT na MT w SVX'ie. Co do zasady i w większości listy części - powinno to wyglądać porównywalnie w Gacku. Zapewne nieco nawet łatwiej, bo Gacki wychodziły z MT, więc rzeźbić niektórych rzeczy nie trzeba będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się