Skocz do zawartości

Legacy I 2.2 A/T zmiana na M/T z 1.8. czy skrzynia i sprzęgło będzie pasować?


Łukasz Nadgłowski

Rekomendowane odpowiedzi

W ratowaniu młodego klasyka zawsze jest sens. Auto jest w świetnej kondycji do tego to Gala czyli ma el. szyby, szyber, oraz sprawną klimatyzacją. Niestety jak olej w skrzyni się rozgrzeje to znika wsteczny. Mam też drugie Legacy z 1.8 jako dawcę. Chciałbym uratować choć jednego przed hutą. Liczę, że ktoś już to robił i jest pewien, a może ktoś wesprze mnie manualem do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymień olej w skrzyni.Filtr oleju jest wewnątrz skrzyni więc musisz odkręcić misę olejową.Jeśli wymiana oleju nie pomoże,  a dalej masz chęć to zmieniaj na manual. Potrzebujesz, koło zamachowe ze sprzęgłem.pedały linki  skrzynię + dyfer + wał, półoski przód ,rozrusznik bodajże jest inny w AT. Osobiście uważam że lepsza opcja kupno skrzyni AT z dyfrem, wymiana oliwki i jazda.Wtedy jest sens ratowania klasyka.Zmiana na MT będzie już niestety niejako rzeźbą i auto straci swój charakter.Bo nie takie z fabryki wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz z kołem zamachowym to co ma nie pasować.

Zastanowiłbym się raczej co na to ECU.

Nie wiem czy nie trzeba będzie go trochę "oszukać" bo w manualu zniknie chyba opcja "power".

Oby nie było tak, że rozbierzesz oba auta i żadne nie będzie do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ja badam temat pod kątem Subaru SVX, ale myślę, że to Ci się przyda:

http://carbuying.jalopnik.com/how-to-make-a-subaru-svx-the-car-it-deserves-to-be-1623709858

Jest tam kompletna instrukcja, wraz z listą części, jak krok po kroku zrobić swap z AT na MT w SVX'ie. Co do zasady i w większości listy części - powinno to wyglądać porównywalnie w Gacku. Zapewne nieco nawet łatwiej, bo Gacki wychodziły z MT, więc rzeźbić niektórych rzeczy nie trzeba będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...