Jump to content

Legacy I 2.2 A/T zmiana na M/T z 1.8. czy skrzynia i sprzęgło będzie pasować?


Łukasz Nadgłowski
 Share

Recommended Posts

Skrzynia, prawdopodobnie dyfer, nie wiem jak z półosiami z tyłu (gdyby trzeba było zmieniać dyfer, ale powinny pasować), no i oczywiście pedały etc. Trochę zabawy jest, ale generalnie wykonalne. Pytanie - czy jest sens?

Link to comment
Share on other sites

W ratowaniu młodego klasyka zawsze jest sens. Auto jest w świetnej kondycji do tego to Gala czyli ma el. szyby, szyber, oraz sprawną klimatyzacją. Niestety jak olej w skrzyni się rozgrzeje to znika wsteczny. Mam też drugie Legacy z 1.8 jako dawcę. Chciałbym uratować choć jednego przed hutą. Liczę, że ktoś już to robił i jest pewien, a może ktoś wesprze mnie manualem do tego modelu?

Link to comment
Share on other sites

Nie tylko Gala miała takie wyposażenie, ale to szczegół.

Wymieniałeś olej w tym automacie? Czasami pomaga.

Jeśli nie pomoże to nie lepiej poszukać drugiego automatu lub naprawić obecny?

Link to comment
Share on other sites

Na początek wymień olej w skrzyni.Filtr oleju jest wewnątrz skrzyni więc musisz odkręcić misę olejową.Jeśli wymiana oleju nie pomoże,  a dalej masz chęć to zmieniaj na manual. Potrzebujesz, koło zamachowe ze sprzęgłem.pedały linki  skrzynię + dyfer + wał, półoski przód ,rozrusznik bodajże jest inny w AT. Osobiście uważam że lepsza opcja kupno skrzyni AT z dyfrem, wymiana oliwki i jazda.Wtedy jest sens ratowania klasyka.Zmiana na MT będzie już niestety niejako rzeźbą i auto straci swój charakter.Bo nie takie z fabryki wyszło. 

Link to comment
Share on other sites

Jak zmienisz z kołem zamachowym to co ma nie pasować.

Zastanowiłbym się raczej co na to ECU.

Nie wiem czy nie trzeba będzie go trochę "oszukać" bo w manualu zniknie chyba opcja "power".

Oby nie było tak, że rozbierzesz oba auta i żadne nie będzie do jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie ja badam temat pod kątem Subaru SVX, ale myślę, że to Ci się przyda:

http://carbuying.jalopnik.com/how-to-make-a-subaru-svx-the-car-it-deserves-to-be-1623709858

Jest tam kompletna instrukcja, wraz z listą części, jak krok po kroku zrobić swap z AT na MT w SVX'ie. Co do zasady i w większości listy części - powinno to wyglądać porównywalnie w Gacku. Zapewne nieco nawet łatwiej, bo Gacki wychodziły z MT, więc rzeźbić niektórych rzeczy nie trzeba będzie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...