Jump to content

[my06][xt][at] check engine+migajacy Cruise+kontrola trakcji


dobee
 Share

Recommended Posts

Witam poswiatecznie,

 

I dopadlo mnie...

 

Zapalony Check Engine plus mrygajacy Cruise plus zapalona kontrolka trakcyi..

Pacjent na podtlenku gazu:

- na benie cos jakby stukalo ale slyszalne tylko li w kabinie (po otwarciu maski za chole.re nie mozna tego stukania uslyszec i zlokalizowac).Mocy nie ubywa

- na gazie chodzi jak ta lala, slyszalne postukiwanie jak wyzej ustaje

- wspomniane lampeczki sie pala niezaleznie od rodzaju paliwa :(

-odlaczenie aku nie pomoglo

-i na dodatek otwieranie z kluczytow dziala jak chce...

 

Po prostu kombo...

 

Niestety MTS w Dzierzoniowie nieczynny do 7/01 wiec jakos trza bedzie przeleciec do Warszawy z choinka na blacie...

 

Pozdrawiam przed Sylwestrowo

Link to comment
Share on other sites

Stukanie tylko na benzynie a na gazie nie to u mnie był zawór zwrotny paliwa (jest po stronie kierowcy przy kielichu zawieszenia). Check się przy tym jednak nie zapalał - ale ja nie mam XT, może mniej wrażliwy jest :)

Edited by jasiem
Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Czy ktorys z szanownych forumowiczow posiadajacych tester (i z Warszawy) znalazby chwile na male spotkanie w celu sprawdzenia kodu bledu? Piatek??

Niestety jeszcze sie nie dorobilem swojego sprzetu.

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Czy ktorys z szanownych forumowiczow posiadajacych tester (i z Warszawy) znalazby chwile na male spotkanie w celu sprawdzenia kodu bledu? Piatek??

Niestety jeszcze sie nie dorobilem swojego sprzetu.

 

 

Pozdrawiam

Może pomyśl nad zakupem. Tu masz na miejscu: http://allegro.pl/vag-kkl-gniazdo-obd2-kabel-usb-vw-skoda-audi-seat-i4932125083.html

Link to comment
Share on other sites

@WOJO -dzieki za sugestie. Czlowiek leniwy to i szuflad nie sprawdzil a tam stary, zakurzony interfejs zakupiony jeszcze do VW sie odnalazl :)

Odczytany kod bledu ecuExplorerem - P0171

Na razie skasowany -obaczym w dniach najblizszych czy to incydent czy grubsza sprawa..

 

Pozdrawiam i jak najmniej Check Engine'ow zycze w 2015 ;)

Link to comment
Share on other sites

@WOJO -dzieki za sugestie. Czlowiek leniwy to i szuflad nie sprawdzil a tam stary, zakurzony interfejs zakupiony jeszcze do VW sie odnalazl :)

Odczytany kod bledu ecuExplorerem - P0171

Na razie skasowany -obaczym w dniach najblizszych czy to incydent czy grubsza sprawa..

 

Pozdrawiam i jak najmniej Check Engine'ow zycze w 2015 ;)

Nie zlekceważ tego błędu. Zbyt uboga mieszanka może doprowadzić do poważniejszych i mocno kosztownych usterek. Dołączam sie do życzeń. :)

Link to comment
Share on other sites

Hakuna makata...ale po kolei:

- błąd ponownie nie wystąpił

- uszczelnienia, rurki,węże sprawdzone -jest git

 

...ale:

-zapłon wypada

- potrafi czasami zatrzasc silnikiem jak kotem po tyfusie. .

 

Zawory, cewki ?

Zaczynamy od regulacji zaworów bo wyszło, że się ewidentnie do tego nadają...kurna- rok temu UPG robione, wiec mała niespodzianka tak z dzisiaj :(

 

Zobaczymy co jutro się okaże

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hakuna makata...ale po kolei:

- błąd ponownie nie wystąpił

- uszczelnienia, rurki,węże sprawdzone -jest git

 

...ale:

-zapłon wypada

- potrafi czasami zatrzasc silnikiem jak kotem po tyfusie. .

 

Zawory, cewki ?

Zaczynamy od regulacji zaworów bo wyszło, że się ewidentnie do tego nadają...kurna- rok temu UPG robione, wiec mała niespodzianka tak z dzisiaj :(

 

Zobaczymy co jutro się okaże

Pozdrawiam

Jak sprawdziłeś, że zawory są do regulacji? Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć, że po UPD nie były ustawiane i myślę, że przez rok nie zrobiłeś 50kkm, by była ponowna potrzeba ich regulacji. Jeżeli masz błąd ubogiej mieszanki, to czepiałbym sie wtryskiwaczy (po wcześniejszym sprawdzeniu/regulacji zaworów)

Link to comment
Share on other sites

A sprawa jest nieco dluzsza...

Sugestie, ze zawory moga jednak wymagac sprawdzenia pojawily sie juz wczesniej podczas wizyty u Mistrza Jako - gdzies tam stuki sporadycznie lapal a i te ledwie wyczuwalne wstrzasy silnikiem mi spac nie dawaly ( no jak sie czlowiek o tej aksamitnej pracy boxera naczytal... ). Sprawa poszla do tzw monitorowania - w miedzyczasie wymienilem swiece oraz sprawdzilismy kompresje - bylo ok.

No i na dniach strzelil P0171.

No to z autem do Mysiadla i diagnoza jak powyzej- mnie tez zdziwilo...ale zrobie to aby wyeliminowac jeden z czynnikow i bedziemy (jesli trzeba) szukac dalej..

 

Pozdrawiam

 

Update::

Historyje czas zakonczyc...

a. Zawory wyregulowane - przestalo telepac. Aksamitna praca boxera cieszy oko i ucho.

b. P0171 zlokalizowany -sonda lambda (pierwsza) wymieniona

 

Auto smiga az milo...tylko sniegu coraz mniej...

 

Pozdrawiam

Edited by dobee
Link to comment
Share on other sites

A sprawa jest nieco dluzsza...

Sugestie, ze zawory moga jednak wymagac sprawdzenia pojawily sie juz wczesniej podczas wizyty u Mistrza Jako - gdzies tam stuki sporadycznie lapal a i te ledwie wyczuwalne wstrzasy silnikiem mi spac nie dawaly ( no jak sie czlowiek o tej aksamitnej pracy boxera naczytal... ). Sprawa poszla do tzw monitorowania - w miedzyczasie wymienilem swiece oraz sprawdzilismy kompresje - bylo ok.

No i na dniach strzelil P0171.

No to z autem do Mysiadla i diagnoza jak powyzej- mnie tez zdziwilo...ale zrobie to aby wyeliminowac jeden z czynnikow i bedziemy (jesli trzeba) szukac dalej..

 

Pozdrawiam

 

Update::

Historyje czas zakonczyc...

a. Zawory wyregulowane - przestalo telepac. Aksamitna praca boxera cieszy oko i ucho.

b. P0171 zlokalizowany -sonda lambda (pierwsza) wymieniona

 

Auto smiga az milo...tylko sniegu coraz mniej...

 

Pozdrawiam

O widzisz. I to sie nazywa zostawić coś dla potomnych. To proszę jeszcze tylko o uzupełnienie wskazań multimetru podczas pomiaru sondy. :)

Link to comment
Share on other sites

@WOJO

Z przykrością, ale nie mogę spełnić tej prośby z prostej przyczyny - świadom nie byłem pomiarów takich rejetracji potrzeby.

 

Pozdrawiam

Spokojnie. Ja jestem zwyczajnie bardziej dociekliwy. Poprawisz się następnym razem. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

No i historyja się jednak nie skończyła. .

Po kolei:

- telepanie po niecałych 2 miesiącach wróciło. .

Obserwacje:

a. Telepie dopiero po zagrzaniu

b. Objaw niedeterministyczny -jak nie telepalo to nie telepalo, jak wpadł w rytm t o rzucalo "jak kotem po tyfusie "..

 

No to auto do 4Mysiadlo i:

- silnik przeszedł ścieżkę zdrowia i ..nic (zawory, świece, rozrząd, kompresja i parę innych [moderator czuwa]) --> wszystko git.

- podejrzenie padło na konwerter (objaw mocno czuć po wrzuceniu "P") - teraz telepanie czuć bardziej regularnie.

Myślę, że przy zimnym silniku objaw był maskowany przez podniesione obroty.

Sprawa rozwojowa o czym będę informować. ..

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam. Śledzę Pańskie poczynania bo u mnie też rzuca jak po litrze na głowę. Gaz założyłem osobiście po sprowadzeniu Forescika 2.5 XT 2005-2008 w listopadzie 2014 i zrobiłem od tej pory prawie 30.000 km. Jestem z okolic Szczecina i Gorzowa. Gdzie mogę pojechać do zaufanych towarzyszy sprawdzić luzy na zaworach i ewentualnie je ustawić? Przebieg na dzień dzisiejszy 222k km.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Niestety nic mi nie wiadomo kto/co w okolicach Szczecina i Gorzowa -myślę, że są forumowicze z tamtych okolic, którzy doradzą.

Z okolic Warszawy to mistrz Jako, 4M, Kornecki - tu pewnie też jeszcze parę innych mogą inni forumowicze polecić.

Acha - i oczywiście autoryzowane stacje obsługi :).

 

Z uszanowaniem.

Link to comment
Share on other sites

A w ogóle to u mnie też pali się ten błąd. Byłem z tym w ASO w Łomiankach (często bywałem służbowo w tamtych rejonach) i mi wyszło że to zawory powietrza zwrotnego. Mój magik posprawdzał to i owo i stwierdził, że pompę powietrza muszę kupić. No i szukam takiej pompy. Jak kupię i założę to dam znać czy coś się zmieniło.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Kolego co do wymiany pompy powierza wtórnego to działanie trochę na okrętkę. Trochę orientowałem sie w temacie bo mnie tez dopadł. Pompa jest raczej wynikiem awarii zaworów tego układu i pewnie powróci jeśli nie sprawdzisz sobie zaworów układu powietrza wtórnego. Alternatywa jest usunięcie tego układu co wychodzi taniej ale o tym to raczej w dziale jadę na nielegala :). Jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi :).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...