Jump to content

problem ze wskazówkami w zegarach STI 2001


tutejszy
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich

postanowiłem sobie wymienić tarcze w zegarach i podświetlenie na inny kolor

zdjąłem więc wskazówki i tarcze, ale po poskładaniu mam pewnien problem.....

włożyłem wskazówki na swoje miejsce i licznik nie pokazuje obrotów i prędkości tak jak powinien

tzn, działa jakby wskazówki chwytało i poza tym wolno opadają, ogólna kicha

mam takie pytanie, czy ktoś tutaj to naprawia tak na tip top? żeby działało jak wcześniej? czy muszę kupić nowe zegary???

aha i rezygnuję już z pomysłu wymiany tarcz zegarów na białe, porażka :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Uczymy się na błędach. Kupiłem do mojego bloba WRX zegary od STI bugeye, niby takie same ale bloby miały czerwone wskazówki a bugeye pomarańczowe. Zapragnąłem więc pozostać przy czerwonych i zaczęło się. Na szczęście próby zdjęcia wskazówek rozpocząłem od niepotrzebnego już zegara. Jak już udało mi się zerwać wskazówkę (naprawdę ciężko) ze wskaźnika poziomu paliwa to już potem nie dało się go nawet przestawić palcem, zaciął się, a więc nie tędy droga. Potem zorientowałem się, że pomiędzy ośką a strzałką jest jeszcze jeden element, taka piastka. Należy dwoma drucikami zagiętymi w haczyki rozciągnąć płatki strzałki zatrzaskiwane na tej piaście i wskazówka spada. Na pewno nie rozwiązuje to kwestii zdjęcia tarczy z ośki bo piastka jest większa niż otwór w tarczy ale można już cosik nakleić na tarczę bez wskazówki. Na ośce pozostaje piastka i nie przenosimy dużej siły na mechanizm a poza tym piastka jest jednoznacznie zespolona z ośką i wskazówka pasuje w jedno położenie. Jak już to przećwiczyłem to jest proste ale pamiętam, że trochę się nagłowiłem.

Edited by docencik12
Link to comment
Share on other sites

Uczymy się na błędach. Kupiłem do mojego bloba WRX zegary od STI bugeye, niby takie same ale bloby miały czerwone wskazówki a bugeye pomarańczowe. Zapragnąłem więc pozostać przy czerwonych i zaczęło się. Na szczęście próby zdjęcia wskazówek rozpocząłem od niepotrzebnego już zegara. Jak już udało mi się zerwać wskazówkę (naprawdę ciężko) ze wskaźnika poziomu paliwa to już potem nie dało się go nawet przestawić palcem, zaciął się, a więc nie tędy droga. Potem zorientowałem się, że pomiędzy ośką a strzałką jest jeszcze jeden element, taka piastka. Należy dwoma drucikami zagiętymi w haczyki rozciągnąć płatki strzałki zatrzaskiwane na tej piaście i wskazówka spada. Na pewno nie rozwiązuje to kwestii zdjęcia tarczy z ośki bo piastka jest większa niż otwór w tarczy ale można już cosik nakleić na tarczę bez wskazówki. Na ośce pozostaje piastka i nie przenosimy dużej siły na mechanizm a poza tym piastka jest jednoznacznie zespolona z ośką i wskazówka pasuje w jedno położenie. Jak już to przećwiczyłem to jest proste ale pamiętam, że trochę się nagłowiłem.

widzę, że na konkretnego człowieka trafiłem :)

rozebrałem i sprawdziłem to co napisałeś

zgadza się, że da się wymienić same wskazówki na inny kolor, ale zdejmując wskazówki w dalszym ciągu nie jestes w stanie wymienić tarcz zegarów, bez zdemontowania całych wskazówek, a to skolei wiąże się z wymianą licznika :(

 

 

szukam kogoś kto ewentualnie poskłada mi te zegary tak, żeby działały jak wcześniej

ewentualnie kupie całe zegary do imprezy sti 2001 rok

Link to comment
Share on other sites

jeżeli masz naprawdę sti to lepiej zostaw go w originale wydaj kasę na paliwo i nim szalej, więcej frajdy daje niż zmiana podświetlenia zegarów i inny wieś tuning

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...