Majki46 12 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Witam. Potrzebuje waszej rady, gdyż myślę o wymianie intercoolera w moim GT-u. Wymiana jest podyktowana chęcią poprawienia parametrów chłodzenia powietrza (szczególnie na lato) oraz przede wszystkim zwiększyć jego wydajność. Posiadam Oryginalny intercooler, który jest już lekko sfatygowany i przydało by się jego wymienić. Pytanie to, jaki zamontować? Seria, czyli taki jaki mam tylko nowy, zamienić go na model z demobilu np. STI, czy zamontować jakiś zamiennik typu ARC lub jakieś innej firmy? Zależy mi na Intercoolerze który będzie montowany w fabrycznym miejscu bez większych ingerencji pod maską Link to post Share on other sites
grafffik 4 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 A który to rok tego GTka? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Majki46 12 Posted December 29, 2014 Author Share Posted December 29, 2014 1999 GC8. Dla Uściślenia mam teraz taki: a pytam o taki: lub taki: Więc jak ten Temat widzicie, co radzicie? Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 (edited) Budżetowo to od wrx 01-05 Edited December 29, 2014 by kowal 1 Link to post Share on other sites
AMI 237 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Ten arc jest do my92-96. Zalozyc sie pewnie tez da, ale na pewno tez nie tak plug'n'play i troche bez sensu. Lepiej tak jak napisal kowal - wrzucic tmic od new age wrx (z nowym zaworem) Link to post Share on other sites
Majki46 12 Posted December 29, 2014 Author Share Posted December 29, 2014 ARC ze zdjęcia to tylko w celu podglądowym, kupiłbym dedykowany do mojego GC8. A jaki jest koszt zakupu coolera z New Age? Chcę kupić ten ze zdjęcia z drugiej ręki…cena to 1200zł Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 A jaki jest koszt zakupu coolera z New Age? Ceny od 100 zł http://allegro.pl/intercooler-subaru-impreza-wrx-2-0t-01-05-gwarancj-i4869075647.html Link to post Share on other sites
Pawlo20 51 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 http://allegro.pl/intercooler-subaru-impreza-wrx-2-0t-01-05-gwarancj-i4869075647.html Widziałem nawet za 75 zł kiedyś Link to post Share on other sites
Siwy 4 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Najlepszy będzie seryjny z STI 2,0 2001-2005r. Podchodzi bez problemu i jest bardzo wydajny. Link to post Share on other sites
Majki46 12 Posted December 29, 2014 Author Share Posted December 29, 2014 Dzięki za odpowiedzi. Faktycznie cooler z WRX-a to żaden wydatek. Siwy, orientujesz się czy po wymianie Intercoolera na STi nie powiększy się Lag przy seryjnym turbo TD-04? Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 W jakie moce celujesz ? , jak seria lub po remapie to ten z wrx starczy , no chyba że więcej to bierz sti Link to post Share on other sites
niebieski708 113 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Kowal ma rację. Też mam w GT99 z nowszego wrx-a i w zupełności wystarcza. Większy niż ori wsadzany i blaszki mocniejsze. Link to post Share on other sites
AMI 237 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Najlepszy będzie seryjny z STI 2,0 2001-2005r. Podchodzi bez problemu i jest bardzo wydajny. Z tym "bez problemu" to roznie bywa. Z rozporka robi sie nieco ciasnawo i niewygodnie, ale owszem, da sie. Z tym, ze do GT w miare seryjnego to troche opcja na wyrost biorac pod uwage koszta i mozliwosci intercoolera z WRX GD. Link to post Share on other sites
Majki46 12 Posted December 30, 2014 Author Share Posted December 30, 2014 Precyzując, moje GT jest po remoncie silnika, zakuty Manley 92,5 + pompa oleju STi 08 i wszystkie inne graty. Sprężarka seria, sprawdzana była pod kątem regeneracji, ale specjalista odradził grzebanie gdyż luzy w normie i jest nieumęczona. Wydech od Turbo do końca Tanabe 3" Auto po remapie w Nie ASO na 250 KM. Pozostał tylko Intercooler seryjny z pozaginanymi blaszkami Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 To wymień na ten z wrx i po temacie Link to post Share on other sites
tzd 164 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 poszukaj komplet IC + DC z WRX i już. Link to post Share on other sites
lapcok 39 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 A jaki jest koszt zakupu coolera z New Age? Ceny od 100 zł http://allegro.pl/intercooler-subaru-impreza-wrx-2-0t-01-05-gwarancj-i4869075647.html może lekko "zaleszczę" ale zadam pytanie: do czego służą te metalowe przewody przy tym IC ? Mam forka s-turbo i chcę wymienić IC bo mój ma pozaginane już prawie wszystkie blaszki ale u mnie takich rurek nie ma. Link to post Share on other sites
dominikon 199 Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 cześć. podepnę się pod temat z moim pytaniem - mam GT-ka MY99 (218 KM) i mam zamontowany intercooler z WRX-a - tak go już kupiłem. może niektórym z Was moje pytanie wyda się głupie ale jednak mnie to nurtuje - czy taka wymiana intercoolera, a co za tym idzie inne jego parametry (bardziej wydajny itp. - bo to w końcu nie jest seryjnie montowany element tylko młodszy) nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na parametry pracy silnika czy turbiny? po prostu chodzi mi o to czy taka zamiana intercoolera nie powinna za sobą ciągnąć jakiejś zmiany w sterowaniu pracą silnika czy innych komponentów? po czymś takim nie powinien być zrobiony jakiś remap czy coś takiego żeby wszystko śmigało jak trzeba czy jednak jedno do drugiego nie ma nic wspólnego i wydajność czy charakterystyka pracy coolera nie ingeruje w oprogramowanie i kompa sterującego pracą silnika? z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam. Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 Nie remap jest nie potrzebny 1 Link to post Share on other sites
dominikon 199 Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 dzięki za odpowiedź. to mnie uspokaja bo poprzedni właściciel jak z nim rozmawiałem to nie wiedział czy trzeba to robić czy nie. dzięki raz jeszcze, a jakieś uzasadnienie dlaczego nie trzeba robić remapu mógłbym prosić - po prostu chciałbym zrozumieć jak to działa żeby później się nie musieć krępować głupim pytaniem ;-) Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 Intercoler to chłodnica powietrza , większy ic ma większa wydajność ot cała filozofia Link to post Share on other sites
maro_wawa 0 Posted July 7, 2018 Share Posted July 7, 2018 Kolego KOWAL a niemąż przypadkiem zdjęcia intercoolera przed założeniem, chodzi mi jak sobie poradziłeś z przewodami powietrza?. Link to post Share on other sites
AMI 237 Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Przy IC z WRX GD w GC8 trzeba troche kombinowac z wezami, z okazji wyjscia z DV troche w innym kierunku. Waz musi byc pewnie w miare elastyczny i w miare, w praktyce, dlugi. Chyba, ze jakis na zamowienie z silikonu Link to post Share on other sites
kowal 1150 Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Zdjęcia nie mam , powrót z dv zrobiłem z kolanek hydraulicznych miedzianych i przewodu silikonowego Link to post Share on other sites
maro_wawa 0 Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Właśnie mi o to chodzi. Chciał bym zobaczyć jak to pod spodem wygląda. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now