Jump to content

Legacy IV MY07 - sporadyczny błąd p0301


Erbi

Recommended Posts

Witam,

 

mam pewną zagwozdkę. Ostatnio w pewnym sensie padła instalacja gazowa (AG SGI) i czekam na wymianę przodu. W związku z czym jeżdżę tylko na benzynie. Zauważyłem, że raz na 100, 50, 20km (różnie) potrafi wyskoczyć błąd P0301 przy jeździe ze stałą prędkością 60-80km/h. Objawy? Odczuwalny spadek mocy, "czkawka". Utrzymuje się to tak z 500-800m i błąd znika, objawy też.

 

Przebieg 165k km. Luzy zaworowe robione były jakieś 10k km temu, rozrząd 1k km, świece wymienione na NGK razem z rozrządem. Olej w silniku 5W30 razem z filtrem wymieniony 10k km temu, zaraz będę znowu wymieniać. Został właściwie olej i filtr w A/T oraz w dyfrach, ale to raczej związku ze sprawą nie ma.

 

Ma ktoś jakiś pomysł od czego to się dzieje? Ostatnio kolektor wyjmowałem, jak wtryski gazu do regeneracji dawałem, może gdzieś przewód od wtrysku/cewek zagiąłem czy coś, ale to w wolnej chwili sprawdzę.

 

Mógłbym mieć ewentualne wątpliwości co do dobrze zrobionej regulacji luzów, bo byłem u tego mechanika pierwszy raz. Ale z drugiej strony problemów z odpalaniem brak - na dotyk, na wolnych obrotach zarówno zimny jak i ciepły chodzi idealnie, nawet nie drgnie, moc jest bez zmian.. nie mam pomysłów już innych.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

mam pewną zagwozdkę. Ostatnio w pewnym sensie padła instalacja gazowa (AG SGI) i czekam na wymianę przodu. W związku z czym jeżdżę tylko na benzynie. Zauważyłem, że raz na 100, 50, 20km (różnie) potrafi wyskoczyć błąd P0301 przy jeździe ze stałą prędkością 60-80km/h. Objawy? Odczuwalny spadek mocy, "czkawka". Utrzymuje się to tak z 500-800m i błąd znika, objawy też.

 

Przebieg 165k km. Luzy zaworowe robione były jakieś 10k km temu, rozrząd 1k km, świece wymienione na NGK razem z rozrządem. Olej w silniku 5W30 razem z filtrem wymieniony 10k km temu, zaraz będę znowu wymieniać. Został właściwie olej i filtr w A/T oraz w dyfrach, ale to raczej związku ze sprawą nie ma.

 

Ma ktoś jakiś pomysł od czego to się dzieje? Ostatnio kolektor wyjmowałem, jak wtryski gazu do regeneracji dawałem, może gdzieś przewód od wtrysku/cewek zagiąłem czy coś, ale to w wolnej chwili sprawdzę.

 

Mógłbym mieć ewentualne wątpliwości co do dobrze zrobionej regulacji luzów, bo byłem u tego mechanika pierwszy raz. Ale z drugiej strony problemów z odpalaniem brak - na dotyk, na wolnych obrotach zarówno zimny jak i ciepły chodzi idealnie, nawet nie drgnie, moc jest bez zmian.. nie mam pomysłów już innych.

 

Pozdrawiam

P0301 to wypadanie zapłonów pierwszego cylindra. Może być spowodowane brakiem poprawnego styku na przewodach, starą/uszkodzoną świecą zapłonową, uszkodzonym wtryskiwaczem, brakiem sprężania w cylindrze (różne przyczyny). Zacznij od zamiany świec miejscami.To, że są nowe, nie znaczy, że są sprawne.

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...